Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Het is niet verboden je OV-chipkaart te pimpen volgens mij :lol:
Wel.
Door het afplakken van de OV-chipkaart kan deze niet meer goed gecontroleerd worden. Bijvoorbeeld omdat de naam niet meer zichtbaar is. U kunt zich dan niet identificeren. Hierdoor bestaat er een reële kans op een boete tijdens het reizen.
Lees meer: http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/60093
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Suus »

Er staat een advies, geen verbod. Als je nu een sticker plakt waarbij je alle belangrijke kenmerken zoals logo, naam en foto vermijdt is er toch niets aan de hand?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Je kan op de NS-kaart een sticker plakken om hem te onderscheiden van de andere. Het is niet verboden je OV-chipkaart te pimpen volgens mij :lol:
Dat is natuurlijk ook nog een idee :)

Ik had de vriendelijke dame van het ROB gisteren nog teruggemaild met de vraag of de consumenten kunnen aandringen op een tussenoplossing met geld terug vragen bij het gebruik van twee kaarten (terwijl men natuurlijk hard blijft werken om het gewoon op te lossen). Ze vond dat nog niet zo een gek idee en gaat dit voorleggen.

Want in mijn ogen is het gewoon een fluitje van een cent om ook bij het gebruik van twee chipkaarten te zien dat ik recht zou hebben op een overstap, beide kaarten staan immers op mijn naam, dus dat persoon "Fogeltje" een doorgaande reis maakt, moet gewoon blijken als men de reisgegevens van beide chipkaarten bekijkt.
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door find_your_spot »

fogeltje schreef: Want in mijn ogen is het gewoon een fluitje van een cent om ook bij het gebruik van twee chipkaarten te zien dat ik recht zou hebben op een overstap, beide kaarten staan immers op mijn naam, dus dat persoon "Fogeltje" een doorgaande reis maakt, moet gewoon blijken als men de reisgegevens van beide chipkaarten bekijkt.
Lol. Droom lekker verder, dit is met het huidige systeem onmogelijk.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Je bekijkt check-uit 1. Je bekijkt check-in 2. Je constateert dat er een minuut tussen zit. Je kijkt naar de eigenaar van beide kaarten en constateert dat beide op naam van dezelfde persoon staan. Zo moeilijk is het niet. En als dat zo is dan moeten ze er iets op verzinnen. Als de consumentenorganisaties maar genoeg schoppen en de overheden eindelijk eens doen en met boetes gaan dreigen, dan moet je zien hoe snel ze opeens aan het werk gaan en met oplossingen komen.

Maar nu natuurlijk niet, overheden doen toch niets, dus het is grof geld verdienen met kinderziektes fundamentele ontwerpfouten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Daniel »

Ze moeten het gewoon kunnen herkennen bij een klantenservice... dat lukte ze bij mij ook toen ik bij een overstap in Groenlo in de bus waar ik op overstapte in bleek te checken in Neede :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Ze moeten het gewoon kunnen herkennen bij een klantenservice... dat lukte ze bij mij ook toen ik bij een overstap in Groenlo in de bus waar ik op overstapte in bleek te checken in Neede :P
Dat zou ik ook zeggen en de medewerkster van het ROB eveneens. Maar ik ga het zekere voor het onzekere nemen. Als de vervoerders aangeven gewoon en zonder problemen restitutie te verlenen (en gratis mijn saldo en product na het oplossen van de problemen over te zetten op mijn primaire kaart) dan wil ik er nog wel aan beginnen. Arriva naait me nu al door geen Dalurenkorting Oost op het Gelderse gedeelte van lijn 99 te geven, maar zo kan ik wel mee profiteren van de Brabant korting (die dan op de gehele lijn zal gelden denk ik...zo niet hoef ik er voorlopig nog niet aan te beginnen). Maar als ik dan 2x extra het instaptarief moet betalen, dan wordt dat voordeel ook alweer teniet gedaan. Als ze nu eens gewoon regelen dat er afgerekend zou worden wat er afgerekend moet worden...40% korting op Brabo deel, 20% op KAN deel, dan hoor je me ook niet zeuren. Maar goed, dat is een ander verhaal wat sowieso niet zal gebeuren.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Inmiddels ook een bericht van ROVER binnen wat me nu weer in verwarring brengt.
"Met betrekking tot het kortingsproduct in Brabant wijs ik U erop, dat U deze korting op uw OVC kunt laten zetten, maar dat is niet gratis!
Het kost 10 Euro per jaar. Verder is mij bekend, dat er ongeveer 9 producten op uw OVC gezet kunnen worden, meer kan ook, maar hij werkt dan trager. Laat U dus geen nieuwe kaart "aansmeren"."

Niet de kosten, dat was mij bekend, maar dit suggereert dat ik het product toch op mijn kaart kan zetten. Dus nu weet ik het ook niet meer. Toch maar even terug mailen om wat verheldering te vragen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Inmiddels ook een bericht van ROVER binnen wat me nu weer in verwarring brengt.
"Met betrekking tot het kortingsproduct in Brabant wijs ik U erop, dat U deze korting op uw OVC kunt laten zetten, maar dat is niet gratis!
Het kost 10 Euro per jaar. Verder is mij bekend, dat er ongeveer 9 producten op uw OVC gezet kunnen worden, meer kan ook, maar hij werkt dan trager. Laat U dus geen nieuwe kaart "aansmeren"."

Niet de kosten, dat was mij bekend, maar dit suggereert dat ik het product toch op mijn kaart kan zetten. Dus nu weet ik het ook niet meer. Toch maar even terug mailen om wat verheldering te vragen.
10 = max. Rover zegt wel meer en volgensmij zijn ze niet goed bekend met de problematiek. Ik weet ook niet alles omtrend de chipkaart, maar ook heb ik het gevoel dat zelfs de 'ontwerpers' niet alles weten omdat sommige dingen pas aan het licht komen als je ze gaat gebruiken... je kan nooit 100% uitsluiten dat iets kan.... je komt er achter door 'te doen'. Maar niet technici snappen dat niet die denken ook dat een lamp er ineens was, of een tv, telefoon, auto of whatever....

het zinnetje op de site van Ov Chipkaart bij prodcutvoorwaarden van Dalkorting Oost Nederland zegt genoeg:
Product kan bij verschillende vervoerbedrijven een andere werking hebben in het geval van een overstap na 09.00 uur binnen 35 minuten.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door find_your_spot »

fogeltje schreef: maar hij werkt dan trager.
Lol. Nog nooit zo'n geweldige mop gehoord.

Staat nog net niet in dat je de kaart niet op z'n kop voor de kaartlezer moet houden...
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Inmiddels ook een bericht van ROVER binnen wat me nu weer in verwarring brengt.
"Met betrekking tot het kortingsproduct in Brabant wijs ik U erop, dat U deze korting op uw OVC kunt laten zetten, maar dat is niet gratis!
Het kost 10 Euro per jaar. Verder is mij bekend, dat er ongeveer 9 producten op uw OVC gezet kunnen worden, meer kan ook, maar hij werkt dan trager. Laat U dus geen nieuwe kaart "aansmeren"."

Niet de kosten, dat was mij bekend, maar dit suggereert dat ik het product toch op mijn kaart kan zetten. Dus nu weet ik het ook niet meer. Toch maar even terug mailen om wat verheldering te vragen.
10 = max. Rover zegt wel meer en volgensmij zijn ze niet goed bekend met de problematiek. Ik weet ook niet alles omtrend de chipkaart, maar ook heb ik het gevoel dat zelfs de 'ontwerpers' niet alles weten omdat sommige dingen pas aan het licht komen als je ze gaat gebruiken... je kan nooit 100% uitsluiten dat iets kan.... je komt er achter door 'te doen'. Maar niet technici snappen dat niet die denken ook dat een lamp er ineens was, of een tv, telefoon, auto of whatever....

het zinnetje op de site van Ov Chipkaart bij prodcutvoorwaarden van Dalkorting Oost Nederland zegt genoeg:
Product kan bij verschillende vervoerbedrijven een andere werking hebben in het geval van een overstap na 09.00 uur binnen 35 minuten.
Jep, maar dat kun je overal onder plakken, want met elk product zou wel eens iets raar kunnen gebeuren. Ik weet in ieder geval nog niet wat ik doe. Makkelijkste lijkt me gewoon het product kopen en op mijn kaart zitten en gewoon meer formulieren invullen. Ik moet toch vrijwel voor elke dag dat ik reis met de OVC al geld terug vragen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
huibf schreef:
fogeltje schreef:Inmiddels ook een bericht van ROVER binnen wat me nu weer in verwarring brengt.
"Met betrekking tot het kortingsproduct in Brabant wijs ik U erop, dat U deze korting op uw OVC kunt laten zetten, maar dat is niet gratis!
Het kost 10 Euro per jaar. Verder is mij bekend, dat er ongeveer 9 producten op uw OVC gezet kunnen worden, meer kan ook, maar hij werkt dan trager. Laat U dus geen nieuwe kaart "aansmeren"."

Niet de kosten, dat was mij bekend, maar dit suggereert dat ik het product toch op mijn kaart kan zetten. Dus nu weet ik het ook niet meer. Toch maar even terug mailen om wat verheldering te vragen.
10 = max. Rover zegt wel meer en volgensmij zijn ze niet goed bekend met de problematiek. Ik weet ook niet alles omtrend de chipkaart, maar ook heb ik het gevoel dat zelfs de 'ontwerpers' niet alles weten omdat sommige dingen pas aan het licht komen als je ze gaat gebruiken... je kan nooit 100% uitsluiten dat iets kan.... je komt er achter door 'te doen'. Maar niet technici snappen dat niet die denken ook dat een lamp er ineens was, of een tv, telefoon, auto of whatever....

het zinnetje op de site van Ov Chipkaart bij prodcutvoorwaarden van Dalkorting Oost Nederland zegt genoeg:
Product kan bij verschillende vervoerbedrijven een andere werking hebben in het geval van een overstap na 09.00 uur binnen 35 minuten.
Jep, maar dat kun je overal onder plakken, want met elk product zou wel eens iets raar kunnen gebeuren. Ik weet in ieder geval nog niet wat ik doe. Makkelijkste lijkt me gewoon het product kopen en op mijn kaart zitten en gewoon meer formulieren invullen. Ik moet toch vrijwel voor elke dag dat ik reis met de OVC al geld terug vragen.
is een sterabbo dan niet goedkoper, als je elke dag dat eind moet reizen, door 3 concessiegebieden ?
Als je dat niet hoeft gewoon 2 kaarten gebruiken. Je schreef dat je nog 2 oude kaarten had.... die kan je ook gebruiken, wat maakt het uit wat erop staat, al is het je studentenkaart, als je foto en naam maar kloppen.
Ik heb een tijd gelopen met 2 kaarten van NS (jaarkaarten) een was ervoor de chip, daar had ik een kruis doorheen gezet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Nee, een sterabonnement is niet voordeliger voor mij, in ieder geval niet zolang dalurendagkaartjes nog bestaan (daar stem ik mijn reisgedrag ook op af). Wat sterabonnementen betreft zou ik ook meteen aan netabo moeten, 6 sterren is precies niet genoeg. Ook reis ik niet elke dag, werk soms thuis, soms in Nijmegen. Twee kaarten is wat ik ga overwegen, maar ik wil eerst weten of ik dan ook mijn instaptarief terug kan krijgen. Want anders wordt het geheel (zolang ik met dalurendagkaartjes reis) niet goedkoper en kan ik er beter mee wachten tot 3 november.

De ROVER man heeft nagevraagd bij de vervoerders en bevestigd dat het niet werkt op 1 kaart.
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door find_your_spot »

fogeltje schreef: De ROVER man heeft nagevraagd bij de vervoerders en bevestigd dat het niet werkt op 1 kaart.
Vrij logisch want het moment van inchecken is bepalend.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Maar hoe gaat het met die producten fout. Stel ik heb beide dingen op mijn kaart. Ik check in Beek en Donk in en wordt dan wel het Brabant product aangesproken? En als ik de dag erop in Nijmegen in check, wordt dan daar het Dalurenkorting oost product aangesproken? En gaat het alleen fout bij een overstap? In dat geval is er namelijk eigenlijk geen wezenlijk verschil met mijn huidige situatie en kan ik net zo goed beide dingen op 1 kaart laden en net zoals nu mijn geld terugvragen omdat de producten wegens de brakheid van het systeem niet worden aangesproken. Dat is makkelijker voor mij (1 kaart) en voor de vervoerders, anders krijgen ze claims van mij van twee kaarten.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Wie (vanaf) vandaag (17-07) op de 9292 reisplanner de OV-Chipkaart ritprijs opvraagt in SRE zal zien dat het nieuwe tarief van 12,6 cent wordt gehanteerd.
Heeft iemand al gereisd vandaag en weet of dit nu ook al de werkelijkheid is ?????

Immers het dalurenproduct is nog niet te koop, blijkt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik heb nog steeds niets gehoord van het ROB of ik straks dubbel instaptarief kan terugvragen omdat ik gedwongen wordt "grensreizen" met twee chipkaarten (die beide wel op mijn naam staan) te maken.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik heb nog steeds niets gehoord van het ROB of ik straks dubbel instaptarief kan terugvragen omdat ik gedwongen wordt "grensreizen" met twee chipkaarten (die beide wel op mijn naam staan) te maken.
Dat zal echt wel op zich laten wachten... ze moeten dat eerst nog navragen... en het is nu vakantie...
overigens hebben ROB en ROSRE eenzelfde secretariaat....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Ik heb nog steeds niets gehoord van het ROB of ik straks dubbel instaptarief kan terugvragen omdat ik gedwongen wordt "grensreizen" met twee chipkaarten (die beide wel op mijn naam staan) te maken.
Dat zal echt wel op zich laten wachten... ze moeten dat eerst nog navragen... en het is nu vakantie...
overigens hebben ROB en ROSRE eenzelfde secretariaat....
Dat was me al opgevallen, ik vond het sowieso vreemd dat het posadres van ROSRE in Rijen lag.

Ook weer lekker dat dit soort dingen altijd net voor of tijdens de vakantie moeten (het "om" gaan van Gelderland ging gepaard met het afwezig zijn van de verantwoordelijke bij de Stadsregio bijvoorbeeld), dat soort dingen blijven dan liggen lang liggen. De reiziger betaalt toch wel in de tussentijd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Product nog steeds niet te koop in de ov-chipkaart.nl webwinkel.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Product nog steeds niet te koop in de ov-chipkaart.nl webwinkel.
Ik heb 'm inmiddels gekocht bij de Hermes winkel, oplaadpaal.
Ik heb inmidels gevraagd of hij ook kan worden aangeboden via www.ovchipkaart.nl.

Typisch weer zoals het niet moet en dus compleet onvindbaar is. De chipkaartsite zou een 'portal' moeten zijn om ALLES op af te werken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Het is toch om te huilen :') Suggereren ze op de website om het dalurenoost product eraf te halen als je met korting in Noord-Brabant te kunnen reizen en dan kunnen ze dat niet :') Voor gebeld naar de klantenservice, die bevestigt dat. Als je dan vraag waarom dat dan in godsnaam op de website staat krijg een "tja", terug :') :') :') :') :') :')

Tijd om een staatsgreep te plegen en mezelf als dictator for life op te werpen. Het eerste wat dan gebeurt is die ov-faalkaart geheel afschaffen.
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door find_your_spot »

fogeltje schreef:om het dalurenoost product eraf te halen.... en dan kunnen ze dat niet :')
Klopt. Je mag producten wel er op laden, maar absoluut niet er af halen.

Als dat mogelijk was had ik dit forum niet 5 weken vol gespamt met mijn Arriva automaten ellende in Groningen.

Veel succes fogeltje!
For Your Railroad Adventures
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Het is toch om te huilen :') Suggereren ze op de website om het dalurenoost product eraf te halen als je met korting in Noord-Brabant te kunnen reizen en dan kunnen ze dat niet :') Voor gebeld naar de klantenservice, die bevestigt dat. Als je dan vraag waarom dat dan in godsnaam op de website staat krijg een "tja", terug :') :') :') :') :') :')

Tijd om een staatsgreep te plegen en mezelf als dictator for life op te werpen. Het eerste wat dan gebeurt is die ov-faalkaart geheel afschaffen.
Inderdaad weer 'handig'. Overigens werkt het Limburg Product WEL met het Brabo-Product. Vandaag eerste rit gehad.
Lezer toont "NB" in het venster zowel incheck als uitcheck.

Overigens navraag blijkt dat eind juli de producten van Brabant te koop zijn via de webwinkel.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

find_your_spot schreef:
fogeltje schreef:om het dalurenoost product eraf te halen.... en dan kunnen ze dat niet :')
Klopt. Je mag producten wel er op laden, maar absoluut niet er af halen.

Als dat mogelijk was had ik dit forum niet 5 weken vol gespamt met mijn Arriva automaten ellende in Groningen.

Veel succes fogeltje!
Maar de vraag is waarom ze dat dan wel op hun website zetten als "suggestie". Maar daar kon de vriendelijke dame van de klantenservice ook geen antwoord op geven.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten