Prijzen en Service Buitenlandse HSLen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Prijzen en Service Buitenlandse HSLen

Bericht door Chauf21 »

De discussie over catalogustreinen raakt wat off-topic, graag weer terug naar de mogelijkheden om hogesnelheidstreinen te vergelijken.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Prijzen en Service Buitenlandse HSLen

Bericht door Justin »

Als je nog wat van Japan en de Shinkansen wilt vergelijke, check hier

Tarieven zijn gebaseerd op afstanden, het aantal stops wat dat ding maakt (de Nozomi is de snelste), de klasse (normal tegen limited) en of je kan reserveren of niet.

De JR Pass is niet geldig op deze treinen.

Zelfs op korte afstanden, zoals Osaka-Kyoto, is de Shinkansen te boeken, maar door de hoge opstapprijs is dat niet de moeite waard.

Tarieven zijn hier te vinden.

Nog steeds vind ik het jammer dat ik niet naar Japan ben af gaan reizen, maar ja... there will be a next time. Some day.... I hope...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Prijzen en Service Buitenlandse HSLen

Bericht door midnet »

Justin schreef:
De JR Pass is niet geldig op deze treinen.

Zelfs op korte afstanden, zoals Osaka-Kyoto, is de Shinkansen te boeken, maar door de hoge opstapprijs is dat niet de moeite waard.

Tarieven zijn hier te vinden.

Nog steeds vind ik het jammer dat ik niet naar Japan ben af gaan reizen, maar ja... there will be a next time. Some day.... I hope...
Was there-twice, en heb vele vrienen uit Nihon. maar ''Nihon go-iye des'' (nee, ik spreek gaan japans).
Die JR pass is enkel niet geldig op bepaalde=de snelle trajecten met de Nozomi. WEL op de klassieke SKS en hoe die ook allemaal mogen heten. De Nozomi rijdt enkel op de lange zuidleijke lijn vanaf Tokyo-via Sin Osaka tto Fukushima. Er is ook een noordelijke en kortere westelijke SKS. Op die trajecten zijn overigens wel diverse andere kortingen mogelijk, die je enkel begrijpt als je japans verstaat/leest.
in Japan op de JR hebben ze-enkel in hun schoolvakanties,ook een soort Wochenend ticket (meer ferien dus)-5 dagcoupons enkel geldig in de kokuden=alle stops voor amper meer als een SWT in DE kost. vaak kan je losse coupns van anderen overnemen. Nast JR zijn er 10tallen of nog meer lokale -soms heel grote-particuliere bedrijven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten