Hema met food naar NS stations

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Hema met food naar NS stations

Bericht door Wubbo »

Hema met food naar NS stations
18-07-2008 10:06

AMSTERDAM - De Hema gaat dit najaar op stations van de NS speciale take-away outlets openen.

Dit zegt Rob Heesen, manager food & horeca bij Hema, in een interview met de nieuwste editie van Foodmagazine die vrijdag verschijnt. De vestigingen op de NS stations worden gemodelleerd naar het voorbeeld van de Hema-vestiging op Schiphol , want die is een groot succes, aldus Heesen.

Gebak
'We geloven dat er meer plaatsen in Nederland zijn waar het succes van Schiphol kan worden herhaald, dus ook het take-away-element. Maar we denken dat er ook kansen liggen voor andere delen van ons foodassortiment. Daar gaan we mee experimenteren. Wat precies weten we nog niet, dat gaan we nog ontwikkelen. Maar ik weet zeker dat er ruimte voor gebak zal zijn.'

AA-format
De take-away-outlets op de stations worden kleiner dan de huidige kleinste winkels van Hema. Heesen: 'Ze zullen kleiner zijn dan ons huidige AA-format voor kleine winkels. De stations-outlets worden tussen de 200 en 250 vierkante meter. Daarbij wordt 150 meter ingevuld met hardwaren en mode, een slimme selectie van het bestaande assortiment. Daarnaast is er circa 75 vierkante meter voor take-away-food en relevante foodproducten zoals banket en wijn.'

Bron: Distrifood
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Hema met food naar NS stations

Bericht door Jurjen »

Dat ding op Schiphol is echt geweldig en absoluut een aanwinst voor de stations!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hema met food naar NS stations

Bericht door tsov »

Ik neem aan dat het ongeveer hetzelfde wordt als de eettentjes aan de straatkant die je nu al bij sommige reguliere HEMA-vestigingen hebt, zoals aan de Nieuwendijk in Amsterdam. Dat zou mooi zijn, want daar hebben ze lekkere, betaalbare broodjes :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Hema met food naar NS stations

Bericht door IC3 »

tsov schreef:bij sommige reguliere HEMA-vestigingen hebt, zoals aan de Nieuwendijk in Amsterdam.
Eigenlijk heb je die bij iedere grotere vestiging die je in binnensteden vindt.
En inderdaad, zoiets wordt het ook met de stationsvestigingen, maar de prijzen blijven niet hetzelfde. Zo betaal je voor een hotdog op Schiphol meer dan op andere plaatsen in het land, waar de prijzen niet onderling mogen verschillen. Een en ander staat in het personeelsblad van HEMA, vandaar. Het valt dus nog maar af te wachten of die broodjes aantrekkelijk geprijsd zullen zijn. :|

* werkt al 7 jaar bij HEMA :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Hema met food naar NS stations

Bericht door Justin »

Ik kom graag bij de HEMA. Alleen niet op Schiphol, want daar vind ik het exhorbitant duur... Net als alle andere prijzen op Schiphol trouwens :p. Lijkt wel 75% duurder dan elders... Maar ja, je betaalt voor de locatie...

Heb gelijk trek in een hotdog van de Hema :lol:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Hema met food naar NS stations

Bericht door M57 »

De Food VIllage supermarkt (ofzo) die op Schiphol Plaza zit is vaak goedkoper dan de gemiddelde Nederlandse supermarkt.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Hema met food naar NS stations

Bericht door playertwo »

Justin schreef:Ik kom graag bij de HEMA. Alleen niet op Schiphol, want daar vind ik het exhorbitant duur... Net als alle andere prijzen op Schiphol trouwens :p. Lijkt wel 75% duurder dan elders... Maar ja, je betaalt voor de locatie...
Lekker consequent, als je hun afkorting voluit neemt: HollandseEenheidsprijzenMaatschappijAmsterdam :roll:
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Hema met food naar NS stations

Bericht door IC3 »

playertwo schreef:Lekker consequent, als je hun afkorting voluit neemt: HollandseEenheidsprijzenMaatschappijAmsterdam :roll:
Daar is men verder overigens wél consequent in: er zijn weer eenheidsprijzen voor vleeswaren, brood en gebak.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Hema met food naar NS stations

Bericht door Jurjen »

En nee. Het wordt geen Hema food outlet. Er komen heuse mini-Hema's met onderbroeken, tandenborstels, en andere typische HEMA-artikelen.
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Hema met food naar NS stations

Bericht door Nielske1990 »

Jurjen schreef:Er komen heuse mini-Hema's met onderbroeken, tandenborstels, en andere typische HEMA-artikelen.
Handig voor als je kind in zijn broek poept tijdens de treinreis! :mrgreen: :lol:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Hema met food naar NS stations

Bericht door Jurjen »

Nielske1990 schreef:
Jurjen schreef:Er komen heuse mini-Hema's met onderbroeken, tandenborstels, en andere typische HEMA-artikelen.
Handig voor als je kind in zijn broek poept tijdens de treinreis! :mrgreen: :lol:
Of gewoon als je uit je werk komt, en niet nog eens langs een winkelcentrum wil voor dergelijke zaken...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hema met food naar NS stations

Bericht door Vinny »

De Food VIllage supermarkt (ofzo) die op Schiphol Plaza zit is vaak goedkoper dan de gemiddelde Nederlandse supermarkt.
Je kunt daar ook frisdrank halen dat beduidend goedkoper is dan de Schiphol-frisdrankautomaten elders op de luchthaven :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Hema met food naar NS stations

Bericht door Mikos »

Niets zo goedkoop als de automaat in het Crew Centre, waar ik met mijn pasje mijn frisdrank haal ( :twisted: )... Oh, maar je hebt gelijk, daar is het nog altijd goedkoper dan bij de andere automaten.. De prijzen die je op die dingen ziet staan zijn verschrikkelijk...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hema met food naar NS stations

Bericht door Daantje »

Dit soort winkels zijn hartstikke handig omdat die vaak langer open zijn dan gewone winkels. Ik ben eens heel blij geweest dat ze a4 enveloppen verkochten bij de Bruna op Rotterdam CS omdat ik die na half zes 's avonds nergens anders meer kon krijgen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten