Mobiele website Arriva

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Mobiele website Arriva

Bericht door fogeltje »

Ondervind iemand problemen met de mobiele site van Arriva (mobiel.arriva.nl)? Ik heb sinds zaterdag een zo'n smartphone ding (moet er nog aan wennen) en heb eens de mobiele sites voor OV (van oa Hermes, Arriva, NS en 9292) uitgeprobeerd. Bij Arriva gaat echter iets niet goed. Ik wilde lijn 25 in Beek en Donk opzoeken, dat leek goed te gaan. Enfin, ik denk ik zoek even lijn 99 op...en ik krijg weer de tijden van de 25.

Op de PC had ik hetzelfde, ik begon met zoeken op lijn 99 en kwam meteen op die 25 tijden uit, terwijl ik nog nooit eerder de mobiele site bezocht had. Browsercaches leeggemaakt en zelfs Internet Explorer te voorschijn gehaald (die gebruik ik nooit), zelfde resultaat.

Vandaag heb ik een willekeurige plaats bovenin de lijst gepakt en kwam uiteindelijk op een lijn 197 ofzo uit. Maar ik kreeg de tijden van een lijn 16 van Dordrecht naar Alblasserdam of zoiets. Op mijn telefoon hetzelfde. Weer overal caches leeggemaakt, maar die lijn 16 blijft bovendrijven.

Iemand dit ooit meegemaakt? Ik wilde het eerst afschuiven op mijn onervarenheid met smartphones, maar op de PC heb ik dus precies hetzelfde, ook met schone browsers.
"Een touringcar is geen bus"
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mobiele website Arriva

Bericht door Chauf21 »

Ik kom ook uit bij die lijn 16 in Ablasserdam, dus het zal wel aan de mobiele website liggen ;)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Mobiele website Arriva

Bericht door fogeltje »

Wel jammer, ik vind het namelijk een handige services voor mobiele gebruikers. Ik vraag me af of je daar ergens melding van kunt maken (hoewel het dan toch weer afgeschoven zal worden op de gebruiker die niet om kan gaan met internetapplicaties). Maar goed, het is in mijn ogen wel belangrijker dat de normale site correct werkt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mobiele website Arriva

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Ik vraag me af of je daar ergens melding van kunt maken (hoewel het dan toch weer afgeschoven zal worden op de gebruiker die niet om kan gaan met internetapplicaties).
"www.arriva.nl > Klantenservice > Contact > Klacht > Informatievoorziening > Website" en dan je klacht en gegevens invullen.

Maar Arriva is inderdaad erg goed in afschuiven van dat soort dingen. Ik klaagde ooit dat als je een vertrekstaat uitprint je een pagina met de kop krijg en de rest dan op de volgende pagina. In plaats van het oplossen van het probleem hebben ze nu op de website gezet dat je er rekening mee moet houden dat het printformaat A3 is :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mobiele website Arriva

Bericht door Suus »

Dat is goed om te weten, dan kan je de pagina schalen bij het afdrukken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mobiele website Arriva

Bericht door Daniel »

Dan krijg je waarschijnlijk een postzegelformaat afdruk. De pagina is namelijk slechts iets van één regel te lang voor een A4'tje en da's nieteens een regel waar iets op staat maar gewoon de ruimte voor de haltelijst die te lang is waardoor het blok met tijden een pagina verspringt.

Afdrukken naar PDF met de marges op het uiterste en dan die PDF-printen gaat wel gewoon goed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Mobiele website Arriva

Bericht door fogeltje »

Klacht verstuurd, ik heb meerdere malen duidelijk aangegeven dat het leegmaken van de cache en dergelijke NIET helpt. En toch voorzie ik een antwoord dat me dit advies gaat geven (waaruit weer eens zal blijken dat klachten niet gelezen geworden, alleen vluchtig doorgelopen of zelfs geautomatiseerd, heb ik al meerdere malen meegemaakt bij andere vervoerders).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Mobiele website Arriva

Bericht door fogeltje »

Wellicht heeft mijn geklaag geholpen, ik krijg nu steeds "Geen informatie gevonden", dus wellicht zijn ze aan het fixen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Mobiele website Arriva

Bericht door fogeltje »

Het lijkt erop dat het probleem verholpen is :)
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten