OVer je reiservaringen in juli 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Milco »

Op de webcam bij transferium Horsthoek in Heerde zag ik net een Syntus MAN Lion's City G, met wagenparknummer 5248. (Dit zag ik bij het inzoomen.) Hij reed op lijn 90 naar Apeldoorn. Is dit een voormalige P+R Citybus van Groningen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Etienne »

Lijkt me wel, de ex-Valleilijnwagens beginnen met nummer 5251 t/m 5257.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Zo te zien combineerde de t1759 vandaag verkeerdom... het lijkt me althans niet helemaal praktisch om het treindeel tot Deventer als tweede van de vier stellen te hebben wat gezien de koersdisplays nu wel het geval was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Cookie »

Op het station van Veendam hangt nu een Arrivaposter dat de VVV die treinkaartjes verkocht gesloten is. Het kopen van treinkaartjes is nu dus onmogelijk in Veendam, aangezien dit station ook geen NS-kaartautomaat heeft (volgens mij als enige station in Nederland, naast de af en toe bediende stations Achter de Hoven / OLV ter Nood?). Het is nog wel mogelijk om een anonieme chipkaart te kopen of je chipkaart op te waarderen bij de Arriva-automaat.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door TheKnitter »

Waarmee je dus aan de OV-Chipkaart word verplicht op Veendam, als je legaal wilt reizen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Wubbo »

En de Arriva-automaat was vandaag stuk. De conducteur van mijn trein verkocht dan ook kaartjes, ongeveer zo:

'Een enkeltje Europapark met korting'
'Even kijken, dat is normaal 4,70, dus met korting, uhm, zullen we 3 euro doen?'

Klonk erg profi.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Geert »

Klinkt ook als een slechte deal als je 40% korting zou moeten krijgen.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door VIRM »

Wat opvallende dingetjes vandaag:

1. In Amsterdam Sloterdijk was men aan de westkant van spoor 7 de CTA-bak aan het vervangen. Een van de medewerkers liep al vol met bezorgdheid naar mij toe om te voorkomen dat ik tegen de spullen op zou botste (en wilde mij later met alle plezier helpen met instappen, wat totaal overbodig was). De CTA-bak had kennelijk losgelaten. Logischerwijs zou je verwachten dat hij zou worden vervangen door een TBP - aangezien dat toch binnenkort zou moeten gebeuren - maar nee hoor...

2. In de s3400 van Haarlem naar Leiden Centraal van 12:23 had de conducteur er duidelijk zin in. Vlak voor vertrek uit Haarlem werden we welkom geheten aan boord, de tussenstations en de eindstation werden omgeroepen en er werd ons een goede reis toegewenst. Niet alleen in Leiden werden aansluitingen omgeroepen (compleet met ons aankomstspoor en aankomsttijd), maar zelfs in Heemstede-Aerdenhout werdenn de aansluitende stoptrein richting Leiden en de aansluitende sneltrein naar Dordrecht omgeroepen. :shock: Ook het 'niet vergeten uit te checken met de OV-chipkaart' werd keurig omgeroepen. Jammer dat in dit soort gevallen de conducteur niet langskwam voor controle, want die moeite verdient toch wel een compliment. :)

3. Opvallend is dat in het OV men kennelijk bezig is met cursussen over gehandicapten in het OV. Ik had het er niet alleen over met een NS-medewerker op Sloterdijk ('cursus op Amersfoort: blinddoek voor, stok mee en zoek het perron maar!'), maar ook een Connexxion-chauffeur had een soortgelijke cursus gevolgd.
Toch wel mooi. Als het management en de mensen die in een OV-bedrijf verantwoordelijk zijn voor de Chipkaart dat ook zouden doen...
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Wat opvallende dingetjes vandaag:

1. In Amsterdam Sloterdijk was men aan de westkant van spoor 7 de CTA-bak aan het vervangen. Een van de medewerkers liep al vol met bezorgdheid naar mij toe om te voorkomen dat ik tegen de spullen op zou botste (en wilde mij later met alle plezier helpen met instappen, wat totaal overbodig was). De CTA-bak had kennelijk losgelaten. Logischerwijs zou je verwachten dat hij zou worden vervangen door een TBP - aangezien dat toch binnenkort zou moeten gebeuren - maar nee hoor.

2. In de s3400 van Haarlem naar Leiden Centraal van 12:23 had de conducteur er duidelijk zin in. Vlak voor vertrek uit Haarlem werden we welkom geheten aan boord, de tussenstations en de eindstation werden omgeroepen en er werd ons een goede reis toegewenst. Niet alleen in Leiden werden aansluitingen omgeroepen (compleet met ons aankomstspoor en aankomsttijd), maar zelfs in Heemstede-Aerdenhout werdenn de aansluitende stoptrein richting Leiden en de aansluitende sneltrein naar Dordrecht omgeroepen. :shock: Ook het 'niet vergeten uit te checken met de OV-chipkaart' werd keurig omgeroepen. Jammer dat in dit soort gevallen de conducteur niet langskwam voor controle, want die moeite verdient toch wel een compliment. :)
maar daar heeft hij geen tijd meer voor gehad met ook alle tussenstations omroepen (of het was de Mcn, die hebben we er gelukkig ook nog tussen zitten)
3. Opvallend is dat in het OV men kennelijk bezig is met cursussen over gehandicapten in het OV. Ik had het er niet alleen over met een NS-medewerker op Sloterdijk ('cursus op Amersfoort: blinddoek voor, stok mee en zoek het perron maar!'), maar ook een Connexxion-chauffeur had een soortgelijke cursus gevolgd.
Toch wel mooi. Als het management en de mensen die in een OV-bedrijf verantwoordelijk zijn voor de Chipkaart dat ook zouden doen...
lang, lang geleden, kregen we dat al tijdens de opleiding. (ik weet echter niet of dat nog zo is.)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daantje »

Pff, waarom is mijn trein (s5100 vertrek 17.15 uur uit Delft richting Rotterdam) nu al twee dagen een los SLT'tje :( De s5000 rijdt ook al niet en echt heel rustig is het door de vakantie ook niet dus al twee dagen haringen in een tonnetje :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

De hele t1759 kon vanmiddag in Utrecht meegenieten met de remproef via de omroepinstallatie. Was duidelijk niet de bedoeling want halverwege werd die maar uitgezet.
De machinist wilde trouwens erg graag z'n vertraging eruit rijden en reed zodoende ook in volle vaart op station Amersfoort af. Vlak voor wat afbuigende wissels werd dan ook het anker even uitgegooid om niet rechtdoor het perron op te gaan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Klaasje »

Mwah, je moet wel 70 á 80 rijden wil je ontsporen in die wissels daar. Het zijn behoorlijk ruime wissels in vergelijking met de wissels op het oostelijk eiland in Amsterdam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Was maar bij wijze van spreken he... al kwamen we er aardig hard op af gezien hoe fors er nog geremd werd vlak voor we langs het perron tot stilstand kwamen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Jurre »

Beter laat dan nooit: op maandag de 18e moesten we met lijn 121 Hilversum-Uithoorn in Hilversum omrijden, dit omdat de paaltjes niet naar beneden gingen op de Kerkbrink in Hilversum. Na een alternatieve route aan de chauffeur te hebben voorgelegd (ik was de enige reiziger in de bus hij kende Hilversum niet op z'n eigen route na) gingen we onze weg vervolgen met +15. Deze route ging door wat smallere straatjes maar het ging het prima ondanks dat veel bewoners vreemd opkeken. Bij aanvang van de alternatieve route hadden we +15, bij halte Viaduct in Vinkeveen (waar ik eruit moest) was dit beperkt tot slechts enkele minuten, dit mede dankzij sportief rijgedrag van de chauffeur :). Al met al hebben we 'slechts' 3 haltes overgeslagen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Dexter »

Aan het einde van de middag stond ik met de s3400 klaar om te vertrekken op spoor 8 in Gvc, toen een oudere dame die bezig was met uitstappen uit de zojuist aan de andere kant van het perron binnengekomen s2600 in het gedrang van een groepje reizigers met grote koffers verzeild raakte. Ze verloor haar evenwicht, viel uit de trein, kwam ongelukkig op het perron en brak haar enkel. Ik stond buiten naast mijn cabine en hoorde het gewoon tot daar kraken. Mijn hc en ik zijn er meteen heen gegaan om eerste hulp te verlenen en de vrouw en haar man gerust te stellen. Er zat meteen een enorm ei en rode plekken op haar enkel, maar gelukkig stak het bot niet door haar huid heen. We hebben gewacht tot de mensen van Service & Veiligheid ter plekke waren om het van ons over te nemen en zijn daarna vertrokken met +8. In Hlm was ik weer op tijd.
Vallend blad maakt rails glad.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door microshit »

Vervelende situatie, maar juist gehandeld.

Voorbeeldje van een goede informatievoorziening aan boord:
"Mijn" trein naar 't werk, 2 minuten voor vertrektijd. Omroep van de Hc dat er nog een trein voor ons uit moest, we kregen een vertraging van 3 minuten (ze voorspelde dat ook). Later net voor Htn alle snelheid eruit, berichtje van de Mcn dat we last hadden van een omgeleide goederentrein waardoor de vertraging met 5 minuten zou toenemen. Vanaf Gdm zouden we er geen last meer van hebben.
Dankzij het sportieve rijgedrag van de Mcn in Gdm niet alleen de goederentrein, maar ook de vertraging kwijt geraakt.

Alleen nog steeds jammer dat die omroep in de SLT zo faalt.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door JeePee »

De mcn vanmorgen in de stoptrein van Leeuwarden naar Groningen gaf een hele uitgebreide uitleg over een sein en wisselstoring en waarom we daardoor vertraging op zouden lopen. Alles werd in lekentaal uitgelegd zodat iedereen volgens mij wel begreep over het hoe en wat. Heel netjes. Mag ook wel eens gezegd worden :Y

@Dexter, vervelende situatie, maar goed gehandeld. Je maakt nogal wat mee nietwaar?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door webguy »

Stapte vanmorgen uit de s3600 in Arnhem Zuid omdat ik kaartje was vergeten te kopen. Wist dat de s7600 normaal niet veel later er achter aankomt, maar die bleek vandaag niet te rijden -o- Sta je daar een half uur in een tochtgat... Weet iemand overigens waarom de s7600 vandaag niet rijdt?
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door The best »

Ze hebben de hele dienstregeling rond Nijmegen aangepast vanwege de vierdaagse.
Laatst gewijzigd door webguy op vr 22 jul 2011, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door webguy »

Hadden ze ook wel even op de Argos borden mogen zetten en op Arnhem Zuid heb ik dus in een halfuur geen enkel omroepbericht gehoord. Minstens kunnen ze 2x per uur bandje draaien dat ivm Vierdaagse de Sprinter niet rijdt...

Overigens snap ik de aanpassingen niet: die zullen wel voor de situatie in Arnhem gelden ofzo. Er rijden niet meer treinen tussen Arnhem en Nijmegen, de intercities vertrekken alleen ~4 min eerder.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door reisthijs »

De aangepaste dienstregeling vanwege de verbouwing in Arnhem gaat maandag pas in, daar heeft het vandaag dus niets mee te maken.

In plaats van de s3000 en s3100 zijn geknipt en er rijden nu pendeltreinen tussen Arnhem, Elst en Nijmegen. Met extra ruime rijtijden en lange keringen. Dit alles (vermoed ik) om vertragingen door de verwachte grote drukte rond Nijmegen op te vangen. Net als vorig jaar.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Stefan »

Jurre schreef:Beter laat dan nooit: op maandag de 18e moesten we met lijn 121 Hilversum-Uithoorn in Hilversum omrijden, dit omdat de paaltjes niet naar beneden gingen op de Kerkbrink in Hilversum. Na een alternatieve route aan de chauffeur te hebben voorgelegd (ik was de enige reiziger in de bus hij kende Hilversum niet op z'n eigen route na) gingen we onze weg vervolgen met +15. Deze route ging door wat smallere straatjes maar het ging het prima ondanks dat veel bewoners vreemd opkeken. Bij aanvang van de alternatieve route hadden we +15, bij halte Viaduct in Vinkeveen (waar ik eruit moest) was dit beperkt tot slechts enkele minuten, dit mede dankzij sportief rijgedrag van de chauffeur :). Al met al hebben we 'slechts' 3 haltes overgeslagen.
1 ding is blijft apart aan die lijn.. Je moet op de haltes Vinkeveen, Groenelandsekade en Vinkeveen, Viaduct op dezelfde tijd vertrekken, knappe jongen als je dat lukt. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

KUT GVU

Bericht door Fles »

Verrekte kut GVU :x

Ze zijn nu echt al een MAAND bezig met het eruit trekken en het er opnieuw inleggen van de bestrating bij de halte Heidelberglaan. God weet met wat voor doel, maar okee. Waarom moet dat ZO lang duren??

En steeds gezeik met over de linkerbaan rijden, maar gewoon niet stoppen bij de halte zodat je weer helemaal vanaf het Ziekenhuis terug mag lopen. Waardeloos KUTvolk daar :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Met dank aan een chauffeur van lijn 63 die besloot maar even te stoppen bij de halte Europalaan in Utrecht omdat 'ie toch te vroeg was vanmiddag nog de t2859 kunnen halen. En die rit zat dus ook in een ICRm-omloop :)

Vertrek uit Utrecht trouwens met slechts +1 (t.o.v. niet-aangepaste wegens werkzaamheden vertrektijd dus +2) ondanks dat zo'n TD7, die overigens maar net op 12a paste, wat trager is met kopmaken.
Nog een uniek plaatje uit Amersfoort (telefoonkwaliteit)...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Dexter »

Amai, ik had vanavond in de machinist van de s800 een geduchte tegenstander: Ik vertrok met de s1900 ietsje eerder uit Ehv dan de s800 en ik was weer zo aardig/stom (doorhalen wat niet van toepassing is) dat ik hem een kansje gunde en een beetje inhield met tractie geven, waardoor ik me liet verrassen en vervolgens vierkant werd ingehaald. Door het onderste uit de kan te halen, kon ik hem toch weer inhalen, waarna hij mij weer inhaalde en zo ging dat een tijdje door, totdat de mcn van de s800 dacht dat het een gelopen race was en ik hem nog voor de eindstreep in Btl weer kon inhalen. En zo heb ik toch nog glansrijk gewonnen. 8-) Ik kon een zachte "YES!" echt niet onderdrukken. *O* Toen onze wegen zich scheidden in Btl heb ik hem nog even via de portofoon bedankt voor de eer en ben met een grote glimlach verder gereden richting Tb. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten