OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door 010jongen »

Vorige week zag ik een midi bus op lijn 5 rijden in utrecht, dit heb ik wel vaker gezien, zelfs op lijn 6 in de winterdienst :? :?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door MdJ »

- De Mercedes Citaro CNG 5279 op lijn 90 vandaag, terwijl die in Ede zou moeten rijden op de 88.
- Vanochtend op de 108 van 8.52 uit Apeldoorn ri Ede een 10-meter Amba ipv een 12-meter Citaro
- Beide syntus-omlopen op de 86 Ede-Wageningen-Arnhem waren amba's ipv citaro's
- De HESS-trolley 5234 op lijn 2 in Arnhem. Ik dacht dat daar geen geledes op mochten omdat het niet in de keerlus van Hoogkamp zou passen?
-Op lijn 142 (Nijkerk-Zeewolde) reed de Mercedes 9145. Qua reizigersaanbod had een Optare of Frysker ook gekund :mrgreen:
-De 8234 reed op lijn 147 (Harderwijk-Emmeloord), met briefje erachter dat hij in Lelystad thuishoort. Ik dacht dat de groene 82xx'ers in Friesland hoorden?
Bij twijfel: gebruik beton.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door TheKnitter »

CXX kwam vandaag in Krimpen a/d IJssel met een hybride bus naar de garage rijden. De eerste keer dat ik deze bij deze CXX garage heb zien rijden? Betrof bus 4847:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Daniel »

MdJ schreef:- De HESS-trolley 5234 op lijn 2 in Arnhem. Ik dacht dat daar geen geledes op mochten omdat het niet in de keerlus van Hoogkamp zou passen?
Als er 12-meters op een keerlus passen is dat zowiezo vaak al niet zo'n probleem met geleed, die hebben een kortere wielbasis immers. Het zal eerder aan het reizigersaanbod liggen, lijn 2 is nou niet bepaald erg druk :wink:

Maargoed, na klachten over de inzet van hogevloerbussen door de overwegend oudere reizigers in Hoogkamp zijn er in het weekend geledes op 2 gaan rijden. Las onlangs dat dit inmiddels is uitgebreid tot inzet van gelede trolleys op alle momenten dat die "over" zijn. En da's nu uiteraard het geval door de zomerdienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Gekko123 »

Vanmiddag reed er 2x SGMm in de s3100, gezien te Utrecht Centraal.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door MdJ »

Daniel schreef:
MdJ schreef:- De HESS-trolley 5234 op lijn 2 in Arnhem. Ik dacht dat daar geen geledes op mochten omdat het niet in de keerlus van Hoogkamp zou passen?
Als er 12-meters op een keerlus passen is dat zowiezo vaak al niet zo'n probleem met geleed, die hebben een kortere wielbasis immers. Het zal eerder aan het reizigersaanbod liggen, lijn 2 is nou niet bepaald erg druk :wink:

Maargoed, na klachten over de inzet van hogevloerbussen door de overwegend oudere reizigers in Hoogkamp zijn er in het weekend geledes op 2 gaan rijden. Las onlangs dat dit inmiddels is uitgebreid tot inzet van gelede trolleys op alle momenten dat die "over" zijn. En da's nu uiteraard het geval door de zomerdienstregeling.
Aha, oke. Nouja, er zijn sowieso een gelede trolley's over, omdat de 1 met diesels rijdt, vanwege werkzaamheden net ten westen van het Centraal station. :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Xanland »

MdJ schreef:- De Mercedes Citaro CNG 5279 op lijn 90 vandaag, terwijl die in Ede zou moeten rijden op de 88.
- Vanochtend op de 108 van 8.52 uit Apeldoorn ri Ede een 10-meter Amba ipv een 12-meter Citaro
Ahja, die 5279 wordt wel eens voor beide gebruikt. De ene keer zie ik hem inderdaad rijden op de 88, maar andere keren ook wel eens op de 90. Wordt volgens mij op beide wel gebruikt!
Die 108 heb ik, als dat kan, op een later tijdstip inderdaad gezien op het station nog!

- Vandaag veel geledes op de Veluwelijn(en), van ex-Arriva MANs, Valleilijn MANs tot de behorende MB-Cs. Zag er overigens wel goed/gezellig uit. :P Helaas nog niet in die nieuwe gezeten.
- Toch nog één afwijking op de 294, er kwam opeens een Amba voorbij op de 294. Die is volgens mij wel later gewisseld (ok, gebeurt niet vaak) want alle volgende waren gewoon geleed.

Moet wel zeggen dat ik blij ben dat die Veluwelijn Amba's eruitzijn, want die vond ik persoonlijk zeer niet fijn. :P
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door MdJ »

Zelfs twee afwijkingen op de 294 vanochtend... Jij zag namelijk op die webcam een nieuwe amba (5127 of hoger), ik zag een oude (5126 of lager). Aan het einde van de middag reden er 3 MAN's en 3 Mercedessen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Etienne »

@Mdj, niet alle groene 82xx's zitten in Friesland. De 8234 t/ m 8236 zitten in IJsselmond. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Geert »

Ik zag vanochtend in Eindhoven een duo Plan V's binnenkomen met achterop een ICM-4'tje op sleeptouw die helemaal donker was en waar reizigers in zaten. Na aankomst werd de combinatie weer weggerangeerd, met de V'tjes als duwende trein achter de ICM. Was er een s1900 kapot gegaan? Raar gezicht in ieder geval :)
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door The best »

Een of andere rare witte en oude bus op lijn 91 van Syntus in Almelo, had ik nog niet eerder gezien daar.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Michael »

Was het er misschien zo een als deze?:
Afbeelding
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door The best »

Ja, alleen dan wat viezer.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 20 jul 2011, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, is vorige bericht
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Michael »

Okee. Syntus heeft er daar 3 van rondrijden. Waarvan er geloof ik nu 1 op de Veluwe zit. Zijn ex Veolia bussen
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Caspar »

De sprinter naar Uitgeest van 17.17 uit Asd bestond uit een losse SLT4. Dat leverde natuurlijk een hoop problemen op met reizigers die er niet meer in pasten, waardoor deze sprinter zowel op Amsterdam Centraal, Sloterdijk als Zaandam een paar minuten extra oponthoud kreeg. Ik zat in de t14558 en moest hieroor 6 minuten wachten in Zaandam omdat we daar met die betreffende sprinter moesten kruisen. Deze hadden we eerder op Sloterdijk al ingehaald op het nevenspoor. Zag er erg knus uit!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door MdJ »

Michael schreef:Okee. Syntus heeft er daar 3 van rondrijden. Waarvan er geloof ik nu 1 op de Veluwe zit. Zijn ex Veolia bussen
Die op de Veluwe is blauw :wink: ... Iig een uurtje geleden toen die langs reed. (kleurschema syntus veluwe, de kleuren blauw van Overijssel :wink: )
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Michael »

Klopt. Maar hij heeft eerst in de kleurstelling zoals op de foto gereden in het concessiegebied ZHO
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door MdJ »

Klopt, maar dan stond hij vandaag niet in het wit in Almelo :wink: (het is trouwens dezelfde bus, die op de foto en die nu hier op de veluwe rijdt :wink: )
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Michael »

de 2147 en 2148 zijn er ook nog en die hebben ook die kleuren
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Daniel »

ICE t121 rijdt vandaag met vervangend materieel tot Emmerich in de vorm van een stel ICMm.

Verder de t2818 en z'n tegentrein op Utrecht Centraal met een IRM-IV.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Wubbo »

Ik ben net uit Utrecht Centraal vertrokken in een s2000 met 2x plan V :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Daniel »

Hmm, wat is er met het IRM aan de hand... ik las laatst ook al een ergens dat er SLT in de s8800 en s2000 gereden heeft :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Wubbo »

Geen idee of het een VIRM had moeten zijn, maar eerder vandaag was er een aanrijding tussen Alphen en Leiden en een defecte trein tussen Gouda en Den Haag.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door webguy »

De nodige uitzonderingen in Nijmegen deze week ivm Vierdaagse... Heel stel nacht (feesten) en ochtendlijnen (wandelaars) met hele dienstregeling er voor. Ook gespot zijn de gelede Duvedecs, en vanmiddag een Hermes-grijs gelede bus met overduidelijk Connexxion-groen interieur. Ex-Zuidtangent ofzo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Daniel »

**Wrijft slaap uit ogen** Vertrek nu met een ICRm TD7 uit Amf als t2818! :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten