daarom zou je kunnen denken aan een soort van combinatie van functies bijvoorbeeld. En een loket/servicepunt zou dan ook beter op het station gesitueerd kunnen worden als dat op de kleinere stations ooit met de loketten was.Wubbo schreef:De beperkte openingstijden van loketten (7-11 's ochtends van maandag t/m vrijdag) zorgen ervoor dat ze maar een heel beperkt aandeel hebben in de sociale veiligheid. De ochtendspits is namelijk niet echt de tijd dat de meeste reizigers zich onveilig voelen. Bovendien leert de ervaring dat je maar heel beperkt aangesproken wordt voor reisadviezen als je in het loket zit, daarvoor is een servicemedewerker-achtige veel beter (die is namelijk daar waar de vragen zijn, je gaat niet naar het loket om te vragen of deze trein ook in Hollandse Rading stopt want dan is ie weg).
Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- AppleMoose
- Berichten: 6032
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Dat zou wel heel erg klantvriendelijk zijn Ennes en zoals je zelf vast ook wel weet, dat vindt men in het HGB een vies woord.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Maar dan kunnen ze daarvoor wel een paar managers en commissies en dergelijke voor in het leven roepen!Ronaldussen schreef:Dat zou wel heel erg klantvriendelijk zijn Ennes en zoals je zelf vast ook wel weet, dat vindt men in het HGB een vies woord.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- AppleMoose
- Berichten: 6032
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
O ja, die hebben ze zat inderdaad. Hoewel, het is ook erg hip om deze "deskundigen" voor veel geld extern in te huren. :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Maar met Hollandsche Rading noem je ook een station waar zelfs een winkelfunctie niet rendabel is, sterker nog, volgens mij zit zelfs de Rabobank er niet meer met zijn kantoortje. Gewoon omdat er te weinig mensen komen. Kortom: als de loketten daar terug moeten komen dan is het gewoon einde station.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Lekker populistische reactie Als je kijkt naar de Nederlandse gebruiksvriendelijke kaartautomaten of naar de servicezuilen die op elk station aanwezig zijn lijkt me dat allemaal toch best klantvriendelijk, vergeleken met de situatie bij de zuiderburen.Ronaldussen schreef:Dat zou wel heel erg klantvriendelijk zijn Ennes en zoals je zelf vast ook wel weet, dat vindt men in het HGB een vies woord.
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Waar komen die vragen van de service en alarmzuil eigenlijk uit? Het MCC? Ik heb eens gezien dat een reiziger helemaal overstuur de SOS-knop indrukte op station Heiloo omdat de overweg in de storing was. Opzich wel goed natuurlijk dat iemand meedenkt... Maar de treinen reden al een kwartier met een aawijzing AKI-Ahob. :D De dame aan de andere kant van de zuil stelde de man ook gerust met de mededeling dat de storing al bekend was, en bedankte de reiziger uiterst vriendelijk voor de melding.
- AppleMoose
- Berichten: 6032
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Zo populistisch is dat niet.
De service wordt tot een minimum beperkt. (zie sluiting van loketten die wel rendabel waren).
Servicepalen, ja erg leuk, maar als je vervolgens een persoon uit Rotterdam aan "de lijn" krijgt die niet weet wat er wel en wat er niet op station Dieren te vinden is (iemand vroeg zich af of er kluisverhuur was en vroeg dat aan die servicepaalmeneer), dan heeft het ook weinig zin natuurlijk.
Eerder liepen er regelmatig servicemedewerkers over de perrons in Arnhem, zie ik de laatste tijd ook niet meer. Zitten verstopt in de loketten (50ct toeslag, lekker klantvriendelijk) of hun servicehokje in de tunnel. (Ja, ik zal wel weer op de verkeerde tijden op het station zijn... )
Maarja, ik zal het wel weer niet snappen, conservatief, behoudend zijn etc. etc. :N
De service wordt tot een minimum beperkt. (zie sluiting van loketten die wel rendabel waren).
Servicepalen, ja erg leuk, maar als je vervolgens een persoon uit Rotterdam aan "de lijn" krijgt die niet weet wat er wel en wat er niet op station Dieren te vinden is (iemand vroeg zich af of er kluisverhuur was en vroeg dat aan die servicepaalmeneer), dan heeft het ook weinig zin natuurlijk.
Eerder liepen er regelmatig servicemedewerkers over de perrons in Arnhem, zie ik de laatste tijd ook niet meer. Zitten verstopt in de loketten (50ct toeslag, lekker klantvriendelijk) of hun servicehokje in de tunnel. (Ja, ik zal wel weer op de verkeerde tijden op het station zijn... )
Maarja, ik zal het wel weer niet snappen, conservatief, behoudend zijn etc. etc. :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Service is duur. Een kapper kost ook gewoon 50 euro per uur, en een lokettist dus ook. Als er 1 klant per uur iets wilt weten en hij betaalt er 50 euro voor dan is er natuurlijk niets aan de hand. Iets in mij zegt me dat de gemiddelde Nederlander vast niet bereid is om dat te betalen...
En ja, in Belgie heb je op stations als Herstal lokettisten die de hele dag lopen te klaverjassen. Maar de NMBS is dan ook een superwinstgevende organisatie die harstikke financieel gezond is... :')
En ja, in Belgie heb je op stations als Herstal lokettisten die de hele dag lopen te klaverjassen. Maar de NMBS is dan ook een superwinstgevende organisatie die harstikke financieel gezond is... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Als je de combinatie maakt tussen service en verkoop van producten kan het nog best rendabel worden. Ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar de winstgevendheid van een Kiosk op een station als Castricum of Den Helder waar die twee mooi samengaan.
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Serviceverlening zit ook wel een beetje in de cultuur van een land. De service bij dienstverlening is nou niet bepaald iets waar Nederland erg sterk in is. Er heerst hier toch wel een "zoek-het-zelf-maar-uit" en "wij-kunnen-er-niets-aan-doen-" mentaliteit. Probeer maar eens naar een bank te gaan of een helpdesk van een kabelbedrijf te bellen...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Te weinig blijkbaar, want daar gaat NS nu ook al mee stoppen.Caspar schreef:Ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar de winstgevendheid van een Kiosk op een station als Castricum of Den Helder waar die twee mooi samengaan.
Kaartjes verkopen in de Kiosk of een AHtogo leek zo'n handige oplossing (die winkel is er toch en zo is er geen aparte lokettist nodig) maar ook die service wordt nu helaas afgeschaft (voor diverse stations per 1 augustus)...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
De versnippering en gebrek aan samenwerking helpt niet mee natuurlijk. In Groningen is bijvoorbeeld een NS-loket, een Arriva-Store en een Qbuzz-loket. Theoretisch zou het bijvoorbeeld kunnen dat ze alledrie sluiten omdat ze te weinig klandizie hebben, terwijl één grote "OV-shop" bijvoorbeeld best rendabel kan zijn. Alleen door alle afspraken en kostenverdelingen tussen de betrokken partijen zal er waarschijnlijk nooit aan begonnen worden.
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Overigens betaal je bij de Arrivastore in Groningen geen transactiekosten voor een treinkaartje (een deel van de reis moet wel een Arrivatraject zijn), daar is het blijkbaar service van de zaak :pos: .
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Of van de provincie, het is maar hoe je 't ziet...
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Gewoon een sigarenboer die anonieme OV chipkaarten verkoopt met 20 euro saldo...Ronald schreef:De versnippering en gebrek aan samenwerking helpt niet mee natuurlijk. In Groningen is bijvoorbeeld een NS-loket, een Arriva-Store en een Qbuzz-loket. Theoretisch zou het bijvoorbeeld kunnen dat ze alledrie sluiten omdat ze te weinig klandizie hebben, terwijl één grote "OV-shop" bijvoorbeeld best rendabel kan zijn. Alleen door alle afspraken en kostenverdelingen tussen de betrokken partijen zal er waarschijnlijk nooit aan begonnen worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Op het voormalig Randstadrailstation Rotterdam Hofplein stond een OV-chipkaartautomaat die ook briefgeld accepteerde.Daniel schreef:RET heeft ze ook gehad, maar dat was nog in het strippenkaarttijdperk waarbij die automaten op het perron in de muur verwerkt stonden. Bij die automaten moest je overigens wel een strijkbout meenemen om je papiergeld te strijken, anders pakte 'ie het niet
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Een zeldzame dan zeker? Ik heb weleens in Schiedam gestaan waar ik de metro wilde nemen... OV-chipkaart kon ik niet opladen want de PIN was defect, dat was daar naast chipknip (was leeg) ook de enige betaalmogelijkheid.
(Gelukkig was de strippenkaart toen nog niet afgeschaft en had ik nog net genoeg muntgeld om zo'n ding aan te schaffen)
(Gelukkig was de strippenkaart toen nog niet afgeschaft en had ik nog net genoeg muntgeld om zo'n ding aan te schaffen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Mja, geen idee. Ik vermoed dat er wellicht op Pijnacker ook een gestaan heeft. Die automaat is toen in plaats van die informatiecaravan gekomen die er een tijdlang stond en die stond ook op Pijnacker. Heb zo'n ding in elk geval alleen op Hofplein echt bewust zien staan en gebruikt.
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Ik vind dit een wel wat klaagachtig topic over hoe slecht NS wel helemaal niet allemaal is.
Waar het om gaat: De spoorwegen in Belgie zijn super inefficient. De keren dat ik bij onze zuiderburen was heb ik dat ook kunnen ervaren. Miljoenen verliezen per jaar en de staatsschuld stijgt maar door (die wij straks ook nog kunnen betalen als de euro nog bestaat).
Ik bekijk deze lijst: http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/alpha ... /index.php
En het is gewoon te lachwekkend voor woorden. Wil je al die kortingen uit je hoofd kennen dan moet je zowat een halve universitaire studie volgen!
Een speciaal kaartje voor werkzoekenen die op sollicitatie gaan alleen dan moet je wel eerst bewijs halen bij een bepaald staatsbureau :') en dan nog een uitzondering voor werkzoekende zeevaarders (A) . Hoe doen ze dat dan als je in een plaats zonder station woont? Ook een gratis kaartje om naar het dichtsbijzijnde loket te gaan?
Een speciale kaart voor grote gezinnen zodat je met je kinderen goedkoop kunt reizen. Alleen voor 'eigen' kinderen. Dus als je gescheiden bent en weer een nieuwe partner (met kinderen) hebt gevonden dan moet je beiden zo'n kaart aanvragen. Als moeders er dan niet bij is reizen bepaalde kinderen van het nieuwe gezin met en andere zonder korting. Kan daar dan geen regeling voor gevonden worden :X
Waar het om gaat: De spoorwegen in Belgie zijn super inefficient. De keren dat ik bij onze zuiderburen was heb ik dat ook kunnen ervaren. Miljoenen verliezen per jaar en de staatsschuld stijgt maar door (die wij straks ook nog kunnen betalen als de euro nog bestaat).
Ik bekijk deze lijst: http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/alpha ... /index.php
En het is gewoon te lachwekkend voor woorden. Wil je al die kortingen uit je hoofd kennen dan moet je zowat een halve universitaire studie volgen!
Een speciaal kaartje voor werkzoekenen die op sollicitatie gaan alleen dan moet je wel eerst bewijs halen bij een bepaald staatsbureau :') en dan nog een uitzondering voor werkzoekende zeevaarders (A) . Hoe doen ze dat dan als je in een plaats zonder station woont? Ook een gratis kaartje om naar het dichtsbijzijnde loket te gaan?
Een speciale kaart voor grote gezinnen zodat je met je kinderen goedkoop kunt reizen. Alleen voor 'eigen' kinderen. Dus als je gescheiden bent en weer een nieuwe partner (met kinderen) hebt gevonden dan moet je beiden zo'n kaart aanvragen. Als moeders er dan niet bij is reizen bepaalde kinderen van het nieuwe gezin met en andere zonder korting. Kan daar dan geen regeling voor gevonden worden :X
immer kwaliteits posts
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Reizen in eerste klas zonder betaling van de klasverhoging.
Zwangere vrouwen met een vervoerbewijs 2de klas mogen gedurende de laatste 4 maanden van hun zwangerschap in 1ste klas reizen zonder betaling van de klasverhoging.
Het volstaat in het bezit te zijn van een medisch getuigschrift dat de vermoedelijke datum van de bevalling vermeldt.
:') zwangere vrouwen willen rust en dus in de 1e klas. Maar wat doe je dan met mannen die niet tegen drukte kunnen of met stress kampen en eens rustig willen zitten in de 1e klas. OMG dit is gewoon te sneu -o-
Zwangere vrouwen met een vervoerbewijs 2de klas mogen gedurende de laatste 4 maanden van hun zwangerschap in 1ste klas reizen zonder betaling van de klasverhoging.
Het volstaat in het bezit te zijn van een medisch getuigschrift dat de vermoedelijke datum van de bevalling vermeldt.
:') zwangere vrouwen willen rust en dus in de 1e klas. Maar wat doe je dan met mannen die niet tegen drukte kunnen of met stress kampen en eens rustig willen zitten in de 1e klas. OMG dit is gewoon te sneu -o-
immer kwaliteits posts
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Service van de zaak :') jij durft.Cookie schreef:Overigens betaal je bij de Arrivastore in Groningen geen transactiekosten voor een treinkaartje (een deel van de reis moet wel een Arrivatraject zijn), daar is het blijkbaar service van de zaak :pos: .
Betaal je bij de bakker ook 50 cent voor het bonnetje als je een brood koopt? Waar zijn we mee bezig? :X
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Ze verkopen het ook verkeerd. Ze hadden het als zelfbedieningskorting moeten verkopen, klinkt veel vriendelijker en goedkoper :-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Je betaalt ook 10 cent per minuut voor servicenummers van telecombedrijven...(mag je vijf minuten: "al onze medewerkers zijn ingesprek, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen", aanhorenFles schreef:Service van de zaak :') jij durft.Cookie schreef:Overigens betaal je bij de Arrivastore in Groningen geen transactiekosten voor een treinkaartje (een deel van de reis moet wel een Arrivatraject zijn), daar is het blijkbaar service van de zaak :pos: .
Betaal je bij de bakker ook 50 cent voor het bonnetje als je een brood koopt? Waar zijn we mee bezig? :X
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Ticketautomaten in Nederland helemaal ingeburgerd
Dat dat zo is maakt het nog niet correct.Vinny schreef:Je betaalt ook 10 cent per minuut voor servicenummers van telecombedrijven...(mag je vijf minuten: "al onze medewerkers zijn ingesprek, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen", aanhoren
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten