Buitenlands OV.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Buitenlands OV.
Ik heb een vraag.
Op de wiki hanteren we ook buitenlandse treinseries, metrolijnen, tramlijnen en buslijnen.
Is het geen idee om in de infoboxen een regel "land=..." te maken?
Ik weet niet wat jullie hiervan vinden. Als jullie je mening geven, kan dit aagepast worden. (Alleen ik weet niet hoe.)
Op de wiki hanteren we ook buitenlandse treinseries, metrolijnen, tramlijnen en buslijnen.
Is het geen idee om in de infoboxen een regel "land=..." te maken?
Ik weet niet wat jullie hiervan vinden. Als jullie je mening geven, kan dit aagepast worden. (Alleen ik weet niet hoe.)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Buitenlands OV.
Dat lijkt me een goed idee, dat is er ook in de infobox voor buitenlandse stations bijvoorbeeld.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Buitenlands OV.
Alleen, ik weet niet hoe ik zo een regel in de infobox toevoeg...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Buitenlands OV.
Ik heb de regel net toegevoegd aan sjabloon BLijnInfo: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Sjabloon:BLijnInfo
Re: Buitenlands OV.
:schop:
Ik zie steeds meer buitenlandse buslijnen op de wiki verschijnen. Is er nog een criterium om zo'n lijn te plaatsen of mag iedere lijn in het buitenland? Als dat laatste het geval is vind ik het eigenlijk wat nutteloos. Bij de binnenlandse buslijnen kun je nog naar een soort van "compleetheid" streven, maar bij buitenlandse buslijnen wordt het een behoorlijk willekeurig geheel.
Ik zie steeds meer buitenlandse buslijnen op de wiki verschijnen. Is er nog een criterium om zo'n lijn te plaatsen of mag iedere lijn in het buitenland? Als dat laatste het geval is vind ik het eigenlijk wat nutteloos. Bij de binnenlandse buslijnen kun je nog naar een soort van "compleetheid" streven, maar bij buitenlandse buslijnen wordt het een behoorlijk willekeurig geheel.
Re: Buitenlands OV.
Een nadeel van buitenlandse buslijnen vind ik ook dat ze bijgehouden moeten worden. Hoe garanderen we dat ze up to date blijven?
Re: Buitenlands OV.
De buitenlandse lijnen die ik erop zet, hebben in de meeste gevallen een verwijzing naar een station welke ik al eerder toegevoegd had.
Van De Lijn probeer ik het wel up-to-date te houden als ze er al op staan. Van de TEC wordt het moeilijker, omdat hun site niet echt uitblinkt in de categorie dienstregelingwijzigingen.
Van De Lijn probeer ik het wel up-to-date te houden als ze er al op staan. Van de TEC wordt het moeilijker, omdat hun site niet echt uitblinkt in de categorie dienstregelingwijzigingen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Buitenlands OV.
Waarom nutteloos? Compleetheid krijg je nooit, maar dat betekent niet dat je er niet naar kunt streven om zoveel mogelijk op te nemen. Het blijft een hobbyisten wiki. Wie weet kunnen we nog ooit expanderen. Ik heb er niks op tegen dat buitenlandse lijnen verschijnen. Hoe meer context en interne verwijzingen hoe beter natuurlijk. Maar als je eens een lijnfolder van een buitenlandse lijn in handen krijgt, dan moet je die gewoon kunnen toevoegen als je dat zelf wilt.Ronald schreef::schop:
Ik zie steeds meer buitenlandse buslijnen op de wiki verschijnen. Is er nog een criterium om zo'n lijn te plaatsen of mag iedere lijn in het buitenland? Als dat laatste het geval is vind ik het eigenlijk wat nutteloos. Bij de binnenlandse buslijnen kun je nog naar een soort van "compleetheid" streven, maar bij buitenlandse buslijnen wordt het een behoorlijk willekeurig geheel.
Dat heb je met binnenlandse lijnen ook, die moeten net zo goed worden bijgehouden. Als nu een flink deel van de bewerkers de wiki links laat liggen, dan zijn de binnenlandse lijnen ook niet meer bij te houden. Wellicht dat je dan nog een constructie kunt bedenken dat je een lijn alleen voor een bepaalde dienstregeling (bijv. 2011/2012) toevoegt. Dan is het altijd up-to-date, want in 2013 kun je zeggen "dit artikel gaat over de situatie 2011/2012". Zelf ben ik van die constructies niet zo een fan overigens. Als lijnen niet ingrijpend wijzigingen, dan houd ik het liefst alles in een artikel, mits het artikel niet te groot wordt natuurlijk.Klaasje schreef:Een nadeel van buitenlandse buslijnen vind ik ook dat ze bijgehouden moeten worden. Hoe garanderen we dat ze up to date blijven?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Buitenlands OV.
Bedenk dat de Wiki wordt onderhouden door (met name) Nederlanders. Wijzigingen in Nederlandse lijnen zullen dus relatief snel doorgevoerd worden. Wanneer er allemaal buitenlandse lijnen worden toegevoegd, is het maar de vraag of die ook bijgehouden zullen worden. De Wiki is in het Nederlands geschreven en er zullen dus weinig buitenlandse gasten nieuwe informatie toevoegen. Zolang de lijnen bijgehouden worden is er niets aan de hand, maar aan een Wiki waarop veel onjuiste informatie staat, heeft niemand iets. Het is dus zeker niet wenselijk om zo veel mogelijk lijnen op te nemen! We streven naar een kwalitatief goede Wiki.
Stel dat je buitenlandse lijnen wilt toevoegen is daar op zich niets op tegen zolang jij of andere Wiki-gebruikers die lijn blijven bijhouden. Bij 'veelgebruikte' of naburige lijnen zal dat niet zo'n probleem zijn en kan je er redelijkerwijs wel vanuit gaan dat andere gebruikers bijdragen aan het bijhouden van de lijn, maar wanneer je een vaag lijntje in Polen toevoegt, is het maar de vraag of de pagina bijgehouden wordt. Die laatste lijn kan je dan beter maar niet toevoegen.
Stel dat je buitenlandse lijnen wilt toevoegen is daar op zich niets op tegen zolang jij of andere Wiki-gebruikers die lijn blijven bijhouden. Bij 'veelgebruikte' of naburige lijnen zal dat niet zo'n probleem zijn en kan je er redelijkerwijs wel vanuit gaan dat andere gebruikers bijdragen aan het bijhouden van de lijn, maar wanneer je een vaag lijntje in Polen toevoegt, is het maar de vraag of de pagina bijgehouden wordt. Die laatste lijn kan je dan beter maar niet toevoegen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Buitenlands OV.
Daarom dus mijn suggestie om een buitenlandse lijn slechts voor een periode toe te voegen, namelijk het dienstregelingsjaar waarvoor hij wordt toegevoegd bijvoorbeeld. Dan is de informatie ook over vier jaar nog correct omdat het over Lijn xxx van 2010/2011 ging. Je kunt dan het "buitenlandse lijn" infosjabloon blijven hanteren maar daar de periodeparameter van het voormalige lijn sjabloon toevoegen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Buitenlands OV.
Voor de pagina's die ik schrijf over buitenlandse tramnetten maak ik geen pagina's over de lijnen aan. Veel te veel werk om allemaal bij te houden, ik heb soms al moeite met de tabellen waarin het lijnennet staat uitgelegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Buitenlands OV.
Ik heb van buitenlandse lijnen alleen een aantal pagina's over Brusselse tram- en metrolijnen gemaakt (en waarschijnlijk komen daar nog tramlijnen in Antwerpen, Gent en Charleroi bij) en die houd ik zelf wel bij.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Buitenlands OV.
^^Prima uitgangspunt. Dat soort steden trekken toch Nederlandse toeristen/ OV-gebruikers.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten