Mag ik even kwijt #87

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Fles »

en dan? Vlieg je misschien naar een vliegveld 60 km buiten Londen, treinkaartje naar het statdion onbetaalbaar want alles volgeboekt etc
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Raymond »

Justin schreef:True true, maar moest ook binnen 24 uur reageren natuurlijk...

Eindhoven... Ryanair vliegt iig niet naar Londen... Vliegt Easyjet ofzo er wel naartoe? Eerlijkgezegd niet naar gekeken...
Ryanair vliegt op het moment nog wel 2x per dag Eindhoven - Stansted. Kan me niet voorstellen dat ze die komend jaar beiden gaan opheffen, want dat is zo'n beetje de frequentste bediening die Ryanair vanaf Eindhoven aanbiedt dus die zit blijkbaar goed bezet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Justin »

Binnen Londen zelf heb je gratis OV op vertoon van je toegangskaartje, dat scheelt...

Ohja, weet het alweer... Bij Ryanair Eindhoven-Standstead voor juli 2012 krijg ik al meldingen dat het niet mogelijk is...

Sorry, er zijn geen beschikbare, vertrekkende vluchten op 8 jul - 14 jul
Dit kan zijn omdat:

etc. etc.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Geert »

Wat een naar nieuws allemaal uit Noorwegen zeg :?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Daantje »

Mja, ik heb allemaal een beetje gemist wat er nou gebeurt is en wanneer. Ik ben de hele dag druk aan het werk geweest naast een herrie apparaat waardoor ik de radio niet kon horen, daarna in de trein met veel vertraging, even de stad in en laat thuis en toen ik de tv aanzette ving ik nog net een staartje nieuws op. Van teletekst word ik ook niet veel wijzer en heb nog niet verder gezocht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Geert »

Samenvatting: naast een regeringsgebouw (waar normaal de minister-president aanwezig is) in Oslo is een auto ontploft, tot nu toe zijn daar 7 doden gevallen en flink wat gewonden. Op min of meer hetzelfde moment opende een man op een eiland (Utøya) in het zuiden van Noorwegen het vuur op jongeren die daar kampeerden vanwege een bijeenkomst van de Noorse arbeiderspartij. Daar zijn zeker 9 of 10 doden gevallen en ook heel wat gewonden.

De politie denkt dat er een verband is tussen die twee incidenten. Naast het feit dat ze op hetzelfde moment zijn gepleegd is de partij die op Utøya een bijeenkomst voor jongeren organiseerde dezelfde partij waarvan de minister-president lid is. Eerst dachten experts aan moslimterroristen, maar nu denkt de Noorse politie toch aan binnenlandse terroristen.

Uiteraard heeft dit alles in Noorwegen grote paniek veroorzaakt, het halve centrum van Oslo is afgezet (inclusief centraal station) en iedereen die de stad in of uit gaat wordt gecontroleerd door de politie. En het is maar de vraag of de dader(s) nu al echt gepakt is/zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Daantje »

Okee, thanx :) Dat van dat eiland had ik meegekregen maar dat van die auto bij het regeringsgebouw dus niet. Er was ook ineens een extra journaal om half tien na Flikken Gent.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Stefan »

Best bizar wat er in Noorwegen gebeurd is inderdaad. :|

Maar even wat anders.. Tijdens m'n vakantie heb ik nog even een paar ritjes met dit oude gebakkie gemaakt:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SqUpzxLhcY4[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=szyzMaR5oPY[/youtube]

Het is de Arriva Trains Wales 121032, in dienst sinds 1960 geloof ik en voorzien van een semi-automaat, dus de machinist mag mooi zelf schakelen! :P De rit stelt overigens niet zo veel voor, het is een ritje van 4 minuten tussen Cardiff Queen Street en Cardiff Bay. Al met al wordt er een 12 minuten dienstregeling gereden door 1 en het zelfde treintje. Desondanks was het toch eens leuk om in zo'n dingetje te zitten, het heeft toch wel wat. Zelfs tijdens deze 4 minuten durende rit wordt je uiteraard gewoon gecontroleerd door een conducteur! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Chauf21 »

@Justin, CityJet vanaf Rotterdam Airport naar Londen City nog een optie?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Fles »

Geert schreef: Eerst dachten experts aan moslimterroristen, maar nu denkt de Noorse politie toch aan binnenlandse terroristen.
Ja, Uitgeprocedeerde Irakezen die in Noorwegen wonen ja.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Michael »

Na een gezellig avondje in het Cafe ga ik toch maar eens slapen. Weltrusten
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Dexter »

Dat ik van de andere helft van mijn trouwboekje als verrassing een weekendje weg heb gekregen naar een luxe hotel in Gelderland!

Dat ik vandaag in zowel Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht, Gelderland, Noord-Brabant en weer in Zuid-Holland ben geweest. :D En passant ook nog even de s800 vs s1900 VIRM battle heb gewonnen. 8-)

Oh ja en dat het niet fijn is als je contactlens achter je ooglid schiet. Ik ben een minuut of 5 bezig geweest om 'm er weer onderuit te peuteren. :|
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door STF »

Pff, na een jaar zeuren bij de dealer over de ernstige problemen met de grasmaaier, heeft de fabrikant eindelijk besloten om zelf maar eens vanuit Frankrijk naar Reisdorf te komen.
Het is me onderhand wel een lijst geworden zeg want kort geleden zijn er nog drie problemen bij gekomen; handrem werkt nauwelijks meer, stuur zit los en richtingaanwijzer links-voor doet het regelmatig niet.
Toen ik laatst de dealer belde dat er weer een probleem was bij gekomen, hoorde ik me toch een diepe zucht aan de andere kant van de lijn. :lol:

Het lijkt onze vroegere caravan wel...die is bij afloop van de garantietermijn retour naar de fabrikant gegaan en hebben we de aankoopsom van teruggekregen omdat het binnen harder regende dan buiten. Ze hebben in die drie jaar van alles geprobeerd om de lekkage te verhelpen; het dak vervangen, de wanden, de rubbers, de kitranden, de afdichting van de verlichting, etc. maar die caravan bleef vol water lopen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Ennes »

Justin schreef:Binnen Londen zelf heb je gratis OV op vertoon van je toegangskaartje, dat scheelt...

Ohja, weet het alweer... Bij Ryanair Eindhoven-Standstead voor juli 2012 krijg ik al meldingen dat het niet mogelijk is...

Sorry, er zijn geen beschikbare, vertrekkende vluchten op 8 jul - 14 jul
Dit kan zijn omdat:

etc. etc.
Over het algemeen zijn vluchten bij RyanAir pas vanaf een half jaar tevoren beschikbaar.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Thom91 »

Zo, weer terug uit Londen! :D
Super tof gehad en veel gebruik gemaakt van de metro, wat werkt dat daar goed, iedere 2-3 minuten een metro..
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Caspar »

Thom91 schreef:Zo, weer terug uit Londen! :D
Super tof gehad en veel gebruik gemaakt van de metro, wat werkt dat daar goed, iedere 2-3 minuten een metro..
Eigenlijk zie ik dat overal waar ik kom in het buitenland; Londen, Parijs, Boekarest... Alleen Nederland doet niet mee, waar je zo maar ineens een kwartier kan staan te wachten op een metro...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Klaasje »

Bijna overal zijn de grootste steden van een land ook stukken groter dan Amsterdam en Rotterdam.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Caspar »

Dat is dan wel waar, maar als je een gemiddelde gaat maken van aantal metroritten per inwoner of iets dergelijks komt Amsterdam toch erg laag uit op een ranglijst vermoed ik zo. In Parijs zijn dan wel 10x meer inwoners dan in Amsterdam, maar er zijn ook veel meer metrolijnen die ook nog eens veel vaker rijden. Denk dat het metrogemiddelde in zo'n stad zeker 5x hoger ligt per inwoner dan hier...

Overigens rijdt in een stad als Lille de metro ook met een frequentie van 40x per uur tijdens de ochtend en middag als ik me niet vergis. Lille is echt niet groter dan Amsterdam...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Justin »

Jeutje, dodental is nu naar 91 gestegen... creepy gewoon

Hmmm, ik zal kijken of ik gewoon vanaf Rotterdam kan vliegen naar Londen, maar er gaat toch nog wat tijd over heen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door deadlock »

Het verstedelijkt gebied van Lille herbergt ongeveer 2 miljoen mensen als ik me niet vergis en is daarmee een stuk groter dan Amsterdam ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Caspar »

De stad zelf telt 226.000 inwoners, maar vormt samen met steden als Roubaix, Villeneuve-d'Ascq en Tourcoing één van de vier grootste agglomeraties van Frankrijk met ruim 1 miljoen inwoners.
Als je de Belgische steden Kortrijk, Mouscron etc erbij telt kom je op bijna 2 miljoen inwoners uit ja. Maar dat is een zelfde vergelijking maken als dat je Almere, de Zaanstreek, Purmerend en Hoofddorp bij Amsterdam rekent. De aglomeratie Lille zelf heeft dus ongeveer 1 miljoen inwoners.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Michael »

Ik zit nu in Oudkarspel. Wat een pokke end rijden is dat vanuit Terheijden zeg. 151 km als ik het goed heb. En dan moet je op een stuk snelweg 9km lang 70 rijden vanwege werkzaamheden. En dan zijn bij Amsterdam ook nog eens de spitsstroken open waardoor je maar 80 mag.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Caspar »

Wat moet je in Oudkarspel? Volgens mij houdt de wereld na Alkmaar een beetje op, en zeker na Noord Scharwoude :lol:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Michael »

We zijn op visite bij kennissen van ons
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Gertjan »

Dexter schreef:Dat ik vandaag in zowel Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht, Gelderland, Noord-Brabant en weer in Zuid-Holland ben geweest.
Ik was alleen in Zuid-Holland en Gelderland, verder mag ik nog niet komen 8-)
Dexter schreef:Oh ja en dat het niet fijn is als je contactlens achter je ooglid schiet. Ik ben een minuut of 5 bezig geweest om 'm er weer onderuit te peuteren. :|
Daarom heb ik dus voor een bril gekozen :wink:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten