Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bee schreef:Misvatting 3: Woerden of Hoogeveen zijn niet de grootste plaats in Nederland zonder intercity-aansluiting, dat is namelijk Zoetermeer.
Hoe groot zijn Drachten en Huizen eigenlijk? Die hebben helemaal geen rail. :X
Overigens staat er een fout in de beantwoording van de kamervragen. Een extra IC-stop kost minimaal 3 minuten door de trage aanzet van een groot gedeelte van het IC-materieel. 2 minuten klopt wel voor een sprinter :Y
In de rangorde van grootste plaatsen in Zuid-Holland:
1. Rotterdam
2. Den Haag
3. Zoetermeer
4. Dordrecht
5. Leiden
Ik kan deze lijst trouwens ook aanvullen met alle plaatsen in Zuid-Holland die groter zijn dan Hoogeveen, bijna de helft daarvan heeft geen IC-stop in de gemeente Nog meer argumenten nodig om het inwonersaantal niet als argument te zien?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mag ik dan een keer de lijst opstellen met plaatsen die zeurden om een intercitystop maar waar NS gewoon lekker niet naar luisterde?
- Voorburg
- Zoetermeer
- Harderwijk
- Hoogeveen
Wie is de volgende?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
De enige in het lijstje waarvan ik vind dat er terecht 'gezeurd' wordt om een IC-stop is Zoetermeer. Dat is een grote plaats waar volgens mij genoeg potentieel zit voor een IC-stop.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ik vind niet dat er in Zoetermeer IC's moeten gaan stoppen, deze stad is met name gericht op Den Haag en daarmee is de verbinding momenteel al uitstekend (RandstadRail). De andere kant op voldoet volgens mij de huidige stoptreindienst prima.
reisthijs schreef:Mag ik dan een keer de lijst opstellen met plaatsen die zeurden om een intercitystop maar waar NS gewoon lekker niet naar luisterde?
- Voorburg
- Zoetermeer
- Harderwijk
- Hoogeveen
Wie is de volgende?
Driebergen-Zeist
Hoofddorp
Over Purmerend wordt ook nog weleens wat geroepen. Idem over Weesp.
Helaas juist wel Castricum en Heiloo, waardoor de IC Amsterdam-Alkmaar nu een soort boemeltje is.
IC-stop Almere-Buiten staat bij de NS ter discussie, maar daar is Almere het niet mee eens.
Gekko123 schreef:Ik vind niet dat er in Zoetermeer IC's moeten gaan stoppen, deze stad is met name gericht op Den Haag en daarmee is de verbinding momenteel al uitstekend (RandstadRail). De andere kant op voldoet volgens mij de huidige stoptreindienst prima.
En ook per stoptrein is Zoetermeer prima verbonden met Den Haag, er zitten maar twee stations tussen (Ypenburg en Voorburg). Dat is een beetje vergelijkbaar met Houten en Utrecht denk ik.
Richting Utrecht kan je de 4x per uur rijdende stoptrein nemen, die heeft in Gouda een zeer goede aansluiting, soms zelfs cross-platform zonder te wachten (en anders misschien maar 2 minuutjes wachten) :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Provincie gaat pleiten voor behoud intercity
14-07-2011
ASSEN - Het provinciebestuur gaat er bij de NS op aandringen om de stoptreinen op het traject Groningen-Zwolle na Zwolle na 2013 door te laten rijden als intercity naar Utrecht.
Ook moet met de NS worden gesproken over snelheidsverhoging van intercity's tussen Groningen en Zwolle. Op die manier moet worden bepaald of Hoogeveen een intercitystop kan houden. De motie van de PvdA-statenfractie werd unaniem aangenomen.
Wubbo schreef:Meppel hoort ook in dat lijstje. Elst is ook een tijdje IC-loos geweest, daar stopt nu weer wel een IC.
Naja, een echte IC is dat natuurlijk ook niet.
Reveltje schreef:Allen,
Er wordt zeer laatdunkend over dit onderwerp gesproken. Ga eerst eens je verdiepen in de situatie en bekijk het van meerdere kanten oordeel dan pas. Wees constructief. Hoogeveen is een plaats van 50000 inwoners en is centraal gelegen. Veel daarvan werken in het westen dat is nu nog te oden via de trein. dan niet meer.
Tja, je zou natuurlijk ook dichter bij huis kunnen gaan werken of verhuizen. Altijd dat gejank. Hetzelfde in Best. Dat station kreeg tijdelijk een IC naar de Randstad wegens wegwerkzaamheden. Toen die stop terecht weer werd opgeheven was de keet de klein, al die honderdduizend mensen uit Best die in de Randstad werkten zouden niet zonder kunnen. Als Hoogeveen echt een IC stop nodig zou hebben, dan zou de NS dat ook wel doorvoeren. Maar elk dorp aan het spoor wil een IC stop, dat is gewoon niet te doen.
Ik zat laatst met een stel Duitse toeristen in de trein die de trein langs hun station zagen denderen. Die Duitsers dachten dat intercity stoptrein betekende. Zouden ze dat in Drenthe ook denken? Ligt tegen de Duitse grens, dus misschien in Drenths dialect hetzelfde woord 'intercity' voor stoptrein?
uhhh en hoeveel tijd scheelt het bv van Hgv naar Asdz ?
Met de stoptrein naar Zl, de IC naar Amf en de IC naar Asdz... 2x overstappen reistijd 1.52
Rechtstreeks met de IC van Hgv naar Asdz. reistijd 1.47
waar hebben we het in godsnaam allemaal over.
(ik krijg steeds meer de balen van dit land met zijn ongelofelijke zeik cultuur)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Kamervragen namens gemeenteraad IC station
Woensdag, 27 Juli om 13:06:41 | 144 keer bekeken
Op initiatief van de gemeenteraad van Hoogeveen hebben verschillende fracties kamervragen gesteld aan verkeersminister Schultz-Van Haegen. De vragen gaan over Hoogeveen Intercitystation in de nieuwe NS-dienstregeling, en met name het standpunt hierover van de minister.
De discussie rondom Hoogeveen Intercitystation is weer actueel vanwege twee nieuwe ontwikkelingen. Eerst hadden de gedeputeerden van de provincies Drenthe en Groningen en de burgemeesters van Assen en Groningen een brief aan minister Schultz én de NS gestuurd, met het verzoek om het 4-treinen systeem op de lijn Zwolle – Groningen in te voeren. Hoogeveen zou dan verdwijnen als intercitystop. Maar als reactie daarop hebben provinciale Staten van Drenthe unaniem een motie aangenomen die aandrong op nader overleg over juist het handhaven van de intercitystop(s) te Hoogeveen.
Ik verwacht dat er straks weer geëist gaat worden dat Hoogeveen IC-stop blijft, waardoor de NS dus alsnog maar drie treinen per uur laat rijden tussen Zwolle en Groningen