OVer Missers in de Reisinformatie #15

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door find_your_spot »

Vanmiddag trof ik dit aan op Leiden.

Wat is hier het praktisch nut van? Of betreft het een fout?

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door microshit »

Volgens mij onder het motto van "We houden je in de gaten:P"
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Gekko123 »

Vandaag is me opgevallen dat de OBIS weer eens raar deed: bij Rotterdam Alexander zouden we aankomen op spoor 5 en kon je er overstappen richting Den Haag HS/Rotterdam C en Leiden. Opvallen die overstap richting Rotterdam C, want de trein ging zelf verder naar Rotterdam Centraal. Volgens mij zijn dit de aansluitingen van Den Haag Centraal...

Bij het binnenkomen van Rotterdam Centraal stond er niets over aansluitingen, ook het spoor waar we aankwamen stond niet aangegeven :roll:

Ik neem haast aan dat OBIS het niet helemaal meer snapt na het splitsen van treinen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

OBIS snapt er niks meer van nadat een omloop gewijzigd is... hij gaf bij Rotterdam Alexander neem ik aan dan ook wel aan dat 'ie op "Den Haag Centraal" aankwam?
Apart trouwens dat 'ie wel aansluitingen gaf, dat heb ik alleen nog gezien als de trein wel langs een station dat op z'n route had gezeten in de oorspronkelijke omloop kwam. En was bijvoorbeeld niet het geval bij de keer dat ik in een s2800 zat met een s3600 op OBIS :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:Vanmiddag trof ik dit aan op Leiden.

Wat is hier het praktisch nut van? Of betreft het een fout?

http://a.yfrog.com/img614/1561/y0xpza.jpg
Op diverse grote stations zie je de beelden die bewakingscamera's maken, en recentelijk zijn alle tv-schermen vervangen door het type monitors dat ook voor de T7's wordt gebruikt. Het zal wel bedoeld zijn voor een preventief effect, net zoals dat je in sommige Connexxionbussen ook camerabeelden ziet van de bewakingscamera's in de bus.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Het zal wel bedoeld zijn voor een preventief effect,
Het zal mij benieuwen. Overigens stond dit beeld bevroren.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Albatros gaat blijkbaar nog niet helemaal goed samen met de filmbak van de nieuwe Volvo's in Dordrecht. Letters te breed of filmbak te smal, maar hier hoort toch echt "Sterrenburg" te staan :P

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door find_your_spot »

Gaaf dat die Volvo's al aan de nieuwe Europese eisen zijn voorzien dat dagrijlichten verplicht zijn.
Als het in dit tempo door gaat moet ov bus rijdend Nederland tegen 2016 wel dagrijlicht compleet zijn.

Wat betreft die filmbak kun je blij zijn dat ze werken. Bij onze Citaro's wordt de filmbak gewoon zwart als er 1 letter af valt.
For Your Railroad Adventures
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Michael »

Hebben ze mooie nieuwe gedrukte halteborden in Brabant plakken ze er toch stickers op:
Afbeelding
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Gekko123 »

Daniel schreef:OBIS snapt er niks meer van nadat een omloop gewijzigd is... hij gaf bij Rotterdam Alexander neem ik aan dan ook wel aan dat 'ie op "Den Haag Centraal" aankwam?
Apart trouwens dat 'ie wel aansluitingen gaf, dat heb ik alleen nog gezien als de trein wel langs een station dat op z'n route had gezeten in de oorspronkelijke omloop kwam. En was bijvoorbeeld niet het geval bij de keer dat ik in een s2800 zat met een s3600 op OBIS :P
Hij gaf anders wel netjes aan dat ie aan dat we arriveerden te Rotterdam Alexander, op spoor 5. Daarna zouden we nog verder rijden naar Rotterdam Centraal, wat gewoon netjes werd getoond...

Vandaag was ik weer op pad, en wat me opviel is dat er op zowel Rotterdam Centraal als Gouda mijn s500 gewoon vermeld stond doorgaand naar Leeuwarden. Niks geen flapje dat er op een deel busvervoer plaats vindt, terwijl dat toen allang bekend was (wegens defecte Bovenleiding tussen Amersfoort Schothorst en Nunspeet).
Toen ik een paar uur later in Duiven op het station stond te wachten op de treinvervangende bus naar Arnhem viel het me op dat er niemand van Syntus stond om je de weg te wijzen. Ik heb uiteindelijk mijn bus gevonden doordat ik zo slim was om alle tekst te lezen op een velletje papier dat was opgehangen in de wachtruimte van het (gesloten) loket.
In Arnhem stonden er veel mensen te wachten bij het overdekte busstation op een treinvervangende bus richting Nijmegen, maar die vertrokken daar helemaal niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Vanmorgen was het weereens zover... t2818 stond te Utrecht Centraal op 11A aangekondigd, maar kreeg veilig tot einde perron en stond zodoende dus op 11B naast een blanco CTA :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Vanmorgen was het weereens zover... t2818 stond te Utrecht Centraal op 11A aangekondigd, maar kreeg veilig tot einde perron en stond zodoende dus op 11B naast een blanco CTA :roll:
Dit blijkt heel erg lastig om dit eens goed te kunnen laten gaan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Klaasje »

Als het zo vaak misgaat lijkt het me dat dit verkeerd in ARI staat.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Caspar »

Of in het plan van Bepac. Vaak veranderen dat soort dingen ook à la minute, door de treindienstleider zelf of door de planner van dienst. Soms is het lastig te zien op de post. Een alerte PLP is dan wel handig :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Wijziging naar 11A wordt uiterst consequent als spoorwijziging doorgevoerd en ook omgeroepen, alleen het sein tussen A en B blijft geel...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Caspar »

Ja dan klopt het Bepac plan niet met het plan van de treindienstleider. Het vervelende is als je zoiets aangeeft, er niets aan gedaan kan worden. Het antwoord is dan: met het ingaan van de nieuwe dienstregeling (4 september) zal het probleem verholpen zijn. Maar die treinen handmatig aanpassen dat kan natuurlijk wel.

Waar een PLP handig in kan zijn, zoals ik net even aanhaalde, is als het slecht zichtbaar is hoe lang een trein is. Soms zie je op de post een spoorbezetting op zowel de A als B fase, en dan lijkt er niets aan de hand. Als je in je Bepac plan ziet dat de trein op A moet komen, maar hij rijdt helemaal door naar B en houdt nog met met de laatste bak een stukje van de sectie van spoor A bezet, gaat een omroeper er vanuit dat het gewoon klopt, en dat die trein op spoor A staat, met een klein stukje bezetting op spoor B. Terwijl dat dus andersom is. Zolang je het niet in werkelijkheid ziet gebeuren valt het niet op.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Klaasje »

Dat is idd de zwakte van het systeem. Er moet maar net een klacht van een reiziger komen, die toevallig bij de juiste persoon terecht komt om te zorgen dat zoiets aangepast wordt. Zo'n wijziging hoeft toch niet persé met het wijzigingsblad meegenomen te worden? Of is het teveel werk om het binnen een periode van zo'n blad te wijzigen voor de trein binnenrijdt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Zelfs met een wijzigingsblad is deze niet verholpen... het speelde al voordat het huidige wijzigingsblad in ging :!: Sterker nog... zelfs al toen spoor 9 nog in dienst was ging het al fout met aankondigen op de A-fase en vervolgens wel doorgaand veilig geven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Niet bepaald een misser, maargoed...

De HC van de t2818 informeerde bij aankomst in Utrecht de reizigers richting Rotterdam alvast dat er daar geen metro's reden en dat reizigers met een abonnement tot Alexander die vanaf daar met de metro richting centrum wilden nemen met deze trein verder mochten reizen naar Rotterdam Centraal :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Karl »

Gisteren in een sneltrein (s2200) vanuit Amsterdam richting Dordrecht stopten we volgens de omroeper op Schiedam Rotterdam West.
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door webguy »

Vorige week vrijdag tijdens de Vierdaagse in Nijmegen:
Afbeelding
Hoe kan een trein aangegeven staan en val er onder "Trein van xx:xx rijdt niet". Wat klopt nou...

Is overigens de ultieme tegenstelling:
- Deze zin is waar
- De zin hierboven is onwaar
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Geert »

De trein naar Venlo rijdt niet, in plaats daarvan rijdt er een trein naar Boxmeer toevallig op hetzelfde tijdstip. Dat is de logica...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Ronald »

Ja, en hoe kom je nu in Venlo? Dat kunnen ze er toch ook wel bijzetten?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Geert »

Ja, natuurlijk moet dat soort informatie er bij en is dit niet optimaal, maar het is wel de logica achter dat soort meldingen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door webguy »

Oh, dat had ik over het hoofd gezien. Blijft raar want er rijdt helemaal geen trein van :53 naar Venlo? Dit is de extra spitsrit, en die gaat altijd maar tot Boxmeer...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten