Man flipt in stadsbus Almere

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Man flipt in stadsbus Almere

Bericht door find_your_spot »

Man flipt in stadsbus Almere

Een achttienjarige man uit Amsterdam heeft gisteren in Almere Poort een buschauffeur beledigd en controleurs bespuugd. Hij werd betrapt op het feit dat hij niet had ingecheckt.

De tiener weigerde iedere vorm van medewerking en zette het op een rennen. Na een korte achtervolging kon hij door de controleurs in de kraag worden gevat. De man was zo agressief dat hij door drie man in bedwang moest worden gehouden. Bij de worsteling raakte een van de controleurs lichtgewond.

Lees verder http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... ffeur.html
For Your Railroad Adventures
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Man flipt in stadsbus Almere

Bericht door Freek »

owkej ik tik hem in: Klaasje waarom???

Afbeelding [Mobiele post]
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Man flipt in stadsbus Almere

Bericht door Klaasje »

Geen commentaar! :mrgreen:
Ik denk misschien wel te weten wat er aan de hand was, maar dat weet ik nou eenmaal niet zeker omdat ik er niet bij was.
Bij controles worden de chipkaart-cico's uitgeschakeld onderweg naar de halte waar het controlepersoneel staat. Als je van plan was snel in te checken voordat de controleploeg instapt heb je pech. Dat zou de boosheid tegenover de chauffeur verklaren. Zeker gezien ik in het verhaal meen te lezen dat hij eerst kwaad werd tegen de chauffeur en daarna pas tegen de controleploeg. Uiteindelijk blijft natuurlijk staan dat boos worden om de consequenties van een eigen keuze gewoon zielig is. :')
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Man flipt in stadsbus Almere

Bericht door Etienne »

Wel handig om die Cico's uit te schakelen, zouden ze hier in de RandstadRail-trams ook wel mogen doen :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Man flipt in stadsbus Almere

Bericht door Caspar »

Even afgezien van de gebeurtenis zelf, vind ik de titel van het stuk wel erg goedkoop ogen... Vind het jammer dat er steeds meer straattaal wordt gebruikt in de media.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Man flipt in stadsbus Almere

Bericht door fogeltje »

Caspar schreef:Even afgezien van de gebeurtenis zelf, vind ik de titel van het stuk wel erg goedkoop ogen... Vind het jammer dat er steeds meer straattaal wordt gebruikt in de media.
Tja, het komt van Powned, wat verwacht je dan?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Man flipt in stadsbus Almere

Bericht door Vinny »

Klaasje schreef:Geen commentaar! :mrgreen:
Ik denk misschien wel te weten wat er aan de hand was, maar dat weet ik nou eenmaal niet zeker omdat ik er niet bij was.
Bij controles worden de chipkaart-cico's uitgeschakeld onderweg naar de halte waar het controlepersoneel staat. Als je van plan was snel in te checken voordat de controleploeg instapt heb je pech. Dat zou de boosheid tegenover de chauffeur verklaren. Zeker gezien ik in het verhaal meen te lezen dat hij eerst kwaad werd tegen de chauffeur en daarna pas tegen de controleploeg. Uiteindelijk blijft natuurlijk staan dat boos worden om de consequenties van een eigen keuze gewoon zielig is. :')
Het is in ieder geval een reden waarom ik sowieso voor poortjes of paaltjes ben op de halte indien er een open instapregime is. Er wordt namelijk niet uit het verhaal duidelijk of de buschauffeur niet te enthousiast de Cico heeft uitgezet bij de halte voor de controle halte. Als je twee seconden te laat in wil checken ben je wel een beetje de pineut.
Goed, ik vermoed dat dit hier niet aan de hand geweest is, maar uitsluiten kun je dat op basis van jouw post ook niet...

Je moet ook zwartrijders geen alibi in handen willen drukken... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Man flipt in stadsbus Almere

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:Als je twee seconden te laat in wil checken ben je wel een beetje de pineut.
Goed, ik vermoed dat dit hier niet aan de hand geweest is, maar uitsluiten kun je dat op basis van jouw post ook niet...

Je moet ook zwartrijders geen alibi in handen willen drukken... (A)
Als je twee seconden voor een controle wilt inchecken ben je gewoon een zwart rijder.

Uitsluiten kun je het wel, alle controleurs hebben een controle apparaat waarop datum, tijd en incheck halte te zien is.
Dat lijkt mij genoeg bewijs.

Afbeelding [Mobiele post]
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Man flipt in stadsbus Almere

Bericht door fogeltje »

find_your_spot schreef:
Vinny schreef:Als je twee seconden te laat in wil checken ben je wel een beetje de pineut.
Goed, ik vermoed dat dit hier niet aan de hand geweest is, maar uitsluiten kun je dat op basis van jouw post ook niet...

Je moet ook zwartrijders geen alibi in handen willen drukken... (A)
Als je twee seconden voor een controle wilt inchecken ben je gewoon een zwart rijder.

Uitsluiten kun je het wel, alle controleurs hebben een controle apparaat waarop datum, tijd en incheck halte te zien is.
Dat lijkt mij genoeg bewijs.

Afbeelding [Mobiele post]
Ik dat dat bedoelt wordt dat de chauffeur wellicht bij het wegrijden van de vorige halte te enthousiast is geweest waardoor het zou kunnen dat de in te checken persoon niet meer kon inchecken omdat hij nog even zijn portemonnee moest zoeken.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Man flipt in stadsbus Almere

Bericht door Vinny »

Juist. Ik heb dat namelijk ook wel eens. Moet ik eerst mijn portemonee zoeken, vervolgens blijkt dat de chipkaart het niet meteen doet, moet ik dat ding uit mijn portemonee vissen en ondertussen ben je al weer een halte verder... :roll:

(ja ik geef toe ik ben ook een stuntelaar soms, vooral als ik na een lange vliegreis niet helemaal meer scherp op Schiphol een bus pak... :oops: )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Man flipt in stadsbus Almere

Bericht door Edwin »

Zaterdag was er weer een zeer vervelende man in bus 152: http://www.rtvnh.nl/nieuws/60577/Almeer ... in+bus+152.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten