Mag ik even kwijt #87

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door deadlock »

Mijn vakantie gaat me naar Kroatië voeren 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door STF »

Wat is dat bij oudere caravans toch idioot dat het werkelijke ledig gewicht totaal niet overeenkomt met wat op het kentekenbewijs staat, doorgaans mag er op papier rond de 275 kilo bagage in maar in de praktijk hou je daar niet veel meer dan 80 kilo van over. In zeldzame gevallen blijkt het ledig gewicht zelfs hoger dan het maximum totaal gewicht te liggen; ik sprak deze week een Belg die laatst met zijn caravan naar de APK keuring moest waarbij ze de caravan ook gelijk wogen: ruim 1300 kilo terwijl de caravan inclusief belading de 1200 kilo niet mag overschrijden... :?
Hij kreeg er daarom ook een opmerking over van de APK keurmeester maar toen hij uitlegde dat de caravan echt compleet leeg was kon die keurmeester moeilijk de caravan afkeuren aangezien het dus een seriematige fout van de fabrikant is. Hoe zwaar moet die caravan dan wel niet zijn als je er mee op vakantie gaat, 1550 kilo ofzo?

Sinds zo ongeveer bouwjaar 2005 en nieuwer schijnen die gewichten overigens wel een stuk beter te kloppen.

Luxemburg is een van de weinige landen die niet automatisch akkoord gaan met de door de fabrikant opgegeven gewichten bij aanhangers en caravans, alles wordt voor afgifte van het kenteken eerst nagewogen. Ook alle afmetingen worden met een rolmaat nagemeten. :lol:

Het lijkt heel streng bij de Luxemburgse APK keuring maar de auto van mijn moeder werd een paar jaar terug gewoon goedgekeurd terwijl er maar drie remmen werkten en de al vier jaar durende olielekkage van mijn vaders auto wordt elk jaar genoteerd maar telkens gewoon goedgekeurd. (We hebben drie garagebedrijven geprobeerd maar niemand krijgt die lekkage opgelost dus laat maar lekken hoor, we hebben ons best gedaan...)
Op zaken als een kapotte lamp wordt je auto overigens wel afgekeurd, je kunt je afvragen wat gevaarlijker is; een kapotte rem of een kapotte lamp?
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Dafdriver »

Kapotte remmen goed keuren? In Nederland weet ik dat je aan een bepaalde minimale remvertraging moet komen en dat er voor maximaal 20% en achter 30% remkracht verschil mag zijn. En kapotte verlichting niets is zo irritant als achter je voorganger rijden terwijl die links achter geen werkend remlicht heeft. Allebei is gewoon belangrijk alleen het ene ( de verlichting ) kan je veel al zelf zien dat het niet correct werkt met de remmen word het soms iets lastiger te ontdekken.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Michael »

pff het gras moet gemaaid worden maar ik heb er totaal geen zin in. :( Toch maar even doen denk ik
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Dafdriver »

Michael schreef:pff het gras moet gemaaid worden maar ik heb er totaal geen zin in. :( Toch maar even doen denk ik
Hek plaatsen en een paar schapen regelen. Dan hoef jij niet meer te maaien. Aangezien ze ook nog schijten heb je gratis mest toe.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Michael »

Ik heb het niet meer gemaaid vandaag. Het was 1 grote blubberzooi vanwege de vele regen van gisteren.

Pff wat een buikpijn heb ik zeg. Ik ga nu maar lekker naar bed en hopen dat het morgen over is
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Fles »

Tering :shock:

Lang geleden dat ik het idee had dat ik op een opblaasglijbaan vol groene zeep zat. Je wil het niet, maar dat boeit helemaal niet, je gaat er. gewoon. AAN. :oops:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door STF »

Vanmiddag reed ik de aanhanger naast de berg vuilniszakken en begon ze in te laden, komt er een kampeerder op me aflopen om te melden dat ik even daarvoor met de handrem erop aan het rijden was dus ik ontkende dat maar die man bleef volhouden dat de handrem erop zat omdat de hendel schuin omhoog stond maar dan is ie juist van de rem af. :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Meltrain »

Goedemorgen. *O*
En welterusten, want ik ga nu naar bed. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Michael »

STF schreef:Vanmiddag reed ik de aanhanger naast de berg vuilniszakken en begon ze in te laden, komt er een kampeerder op me aflopen om te melden dat ik even daarvoor met de handrem erop aan het rijden was dus ik ontkende dat maar die man bleef volhouden dat de handrem erop zat omdat de hendel schuin omhoog stond maar dan is ie juist van de rem af. :lol:
Wat voor auto heb jij dan wel niet? Bij de meeste auto's staat de rem er juist op als de hendel schuin omhoog staat.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Stefan »

Michael schreef:Wat voor auto heb jij dan wel niet?
Wel of niet? :mrgreen: Sorry.. Flauw. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Michael »

heb ik het echt zo fout getypt dan? :lol: Ik bedoelde natuurlijk wat voor auto STF heeft. Maar dat zal vast wel duidelijk zijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door STF »

Het ging niet over de handrem van de auto maar over die van de aanhanger, hendel rechtop is rem erop en beetje schuin naar voren is rem eraf:
Afbeelding
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Michael »

ah okee. Verkeerd begrepen.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Gertjan »

... Dat ik gewoon tot zaterdag vrij ben, en me nu al verveel.
Denk dat ik maar vast gaat inpakken voor de verhuizing ofzo.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Justin »

Idem.....

Waar verhuis je naar toe?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Dexter »

Gertjan schreef:... Dat ik gewoon tot zaterdag vrij ben, en me nu al verveel.
Als je je verveelt, mag je best voor mij werken hoor. :mrgreen: Ik heb het zo druk dat 24 uur in een dag gewoon te weinig is om te werken, leuke dingen doen en ook nog eens (genoeg) te slapen.
Caspar schreef:Bah, ik ben ontzettend verkouden. Mijn neus zit helemaal dicht, mijn oren doen pijn, en mijn keel is ook opgezwollen, waardoor slikken gewoon pijn doet. [...] Pff mijn stem is ook echt een octaaf ofzo lager dan normaal, lijk wel Jim Bakkum. Denk dat ik zo maar weer mijn bed in kruip.
Gelukkig doet NS tegenwoordig ook aan thuiszorg en kwam de trolley met Strepsils, Fisherman's Friend en sinaasappels bij u langs. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Caspar »

Ja dat was erg tof! Ik zit nu al bijna 2 uren in NS treinen zonder überhaupt maar iemand van NS gezien te hebben, laat staan met een vertroetelende service...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door deadlock »

Vakantie <3

's Middags de kroeg in <3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Fles »

Vakantie :')

Laatste keer dat ik fatsoenlijk op vakantie geweest ben was in 2008. Daarvoor in ehhhh 2002?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door deadlock »

Ik ga volgende week 5 dagen naar Parijs en daarna 8 dagen met de auto naar Kroatië & Servië. Zeg maar road trip naar de Balkan (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door deadlock »

Jammere is alleen dat mijn rekening van vorige maand 400,- was :mrgreen: (n)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Gekko123 »

Vanavond eindelijk weer eens richting mijn studentenvereniging sinds lange tijd. We vonden het tijd voor een "halverwege-de-vakantie-borrel". Ik weet nu al dat ik morgen niet te genieten ben, want ik ben nu al moe en dan gaat er straks nog wat bier in ook...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door Daantje »

deadlock schreef:Ik ga volgende week 5 dagen naar Parijs en daarna 8 dagen met de auto naar Kroatië & Servië. Zeg maar road trip naar de Balkan (y)
Kroatië (y)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #87

Bericht door deadlock »

Ugh ik had een melding bij ProFail gedaan over vier defecte omroepspeakers waarvan één in Zwolle en drie in Zutphen en ik krijg een heel verhaal terug over de verbouwing van station Zwolle (terwijl de speaker echt way way way uit de buurt is van waar er nu verbouwd wordt) en dat het ná vier augustus allemaal beter moet zijn.

Echt double facepalm.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten