Leuke stations/lijnen om te reizen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Leuke stations/lijnen om te reizen

Bericht door Fles »

Ja, proost :P

Zijn jullie er al uit waar het kortst in dienst geweest zijnde station van NL ongeveer moet zijn? (A)
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Leuke stations/lijnen om te reizen

Bericht door microshit »

Moet denk ik een station zijn dat tijdens de WO2 gebruikt is en daarna niet meer gebruikt is geweest.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Leuke stations/lijnen om te reizen

Bericht door Fles »

ik heb de vraag in de Quizzzz gezet. Kunnen we het hier weer hebben over leuke plekjes om heen te gaan :)
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Leuke stations/lijnen om te reizen

Bericht door microshit »

Afbeelding

Zo staat het tot nu toe.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Leuke stations/lijnen om te reizen

Bericht door huibf »

ik zou toch naar het zuiden gaan :D :D :D :D :D
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Leuke stations/lijnen om te reizen

Bericht door huibf »

Fles schreef:Ja, proost :P

Zijn jullie er al uit waar het kortst in dienst geweest zijnde station van NL ongeveer moet zijn? (A)
Ik ken wel het kortste station van Nederlands: Koudem Molkwerum :D
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Leuke stations/lijnen om te reizen

Bericht door microshit »

huibf schreef:ik zou toch naar het zuiden gaan :D :D :D :D :D
Het zuiden ga ik zo mee aan de slag.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Leuke stations/lijnen om te reizen

Bericht door Ronald »

Ik zou er zelf juist voor kiezen om specifiek één regio uit te zoeken om daarin rond te reizen, en niet kris-kras door het land. Bijvoorbeeld die lijn 59 als basis nemen en dan in Groningen/Drenthe wat aansluitende lijntjes meepakken. Dan krijg je een goede indruk van een provincie of streek. Maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk :wink: .
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Leuke stations/lijnen om te reizen

Bericht door microshit »

Het boeit voor mij niet om élk uithoekje van het land te zien, wel de mooiste plekjes. Aan de hand van de ervaringen van deze 2 tourtjes kan ik eventueel weer verder puzzelen.

Afbeelding
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Leuke stations/lijnen om te reizen

Bericht door iljitsch »

Ik heb vorig jaar een zooi kopstations in de provincie bezocht (Vlissingen/Zandvoort/Den Helder/Harlingen/Delfzijl/Kampen) en die hebben eigenlijk allemaal wel iets, als je tenminste wat spoornostalgie kan waarderen.

In die diesels naar Kampen waan je je echt in de jaren '80, terwijl het station nog veel ouder is.

Groningen is een erg mooi station en de wisselstraat richting 't zuiden ziet er ook erg interessant uit. Ga ook zeker naar Maastricht, en als je daar dan toch bent naar het oudste station van Nederland (als ik me niet vergis): Valkenburg. En er is mij verteld dat een ritje naar Luik ook zeer de moeite is.

Ik zou ook zeker de RET-boot vanaf Hoek van Holland nemen, voor een rondje of vanaf de maasvlakte met de bus naar Brielle/Spijkenisse. Toen ik die rit maakte moest ik uiteindelijk in Rilland-Bath zijn en de chauffeur raadde me aan dit per bus te doen. Je komt zat pittoreske dorpjes tegen (en veel weid open land en waterwerken) maar ik vond 3 uur in een wiebelende bus op dat moment wat te veel. Ik wil ook ooit nog eens met de tram en de bus van Den Haag naar Hoek van Holland.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Leuke stations/lijnen om te reizen

Bericht door Joshua »

Een ritje naar Luik is zeker de moeite waard. Alleen al om het prachtige uitzicht wat je krijgt in de trein. En vooral het moment dat je Luik zelf binnen komt en dat mooie wordt ingeruild voor een hoerenbuurt. En ja naast die hoerenbuurt staat een enorm groot station dat rustig voor 3/4de kleiner had kunnen zijn. Maar om te spotten ook zeker weer de moeite waard. Omdat er zoveel internationale treinen komen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Leuke stations/lijnen om te reizen

Bericht door Fles »

Doe dan ook even het stoppertje van Luik naar Aachen, dat is een leuke rit met een klassiekje, prachtig landschap :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten