Dienstregeling 2012 Duin- Bollenstreek/Midden Holland

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Dienstregeling 2012 Duin- Bollenstreek/Midden Holland

Bericht door Klaasje »

Op de site van Rover is een voorlopig vervoersplan voor 2012 te vinden. Dit ligt nog ter advies voor aan ROM daar (het rocov). Daarna moet de provincie ZH uiteraard nog toestemming geven. Denk lekker mee en verzin eventuele verbetervoorstellen zou ik zeggen. :wink:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012 Duin- Bollenstreek/Midden Holland

Bericht door webguy »

Grappig dat alle kaartjes met Google Maps zijn getekend... Effectief, maar het is nou niet atijd de handigste tool.

Verder gaat lijn 44 veranderen: we liepen het nieuwe deel van de route op de middelbare school voor de 3km hardlooproute... 5 jaar geleden stonden daar vervallen kassen, nu is het een nieuwbouwwijk.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2012 Duin- Bollenstreek/Midden Holland

Bericht door Klaasje »

Google maps is wel beter leesbaar dan de eigen tool van Connexxion. :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012 Duin- Bollenstreek/Midden Holland

Bericht door Suus »

Grote veranderingen zullen zoals aangegeven niet worden doorgevoerd omdat dit het achtste en laatste jaar van de concessie is.

Het verdwijnen van de buslijn uit de Dorpskern uit Benthuizen is begrijpelijk maar jammer. Overigens dacht ik dat het gebied ten zuiden van de Omleidingsweg (die overigens in erg slechte slechte staat is) juist open zou blijven en gebruikt zou worden voor het Bentwoud. De Appelgaarde is daardoor ook flink ingekrompen. Nu zit ik mij alleen af te vragen waar de Benthuizer Golfbaan zou komen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Dienstregeling 2012 Duin- Bollenstreek/Midden Holland

Bericht door RoelZ1 »

De golfbaan van het Bentwoud komt ten Oosten van de HSL. Het gebied ten zuiden van de Omleidingsweg is inderdaad bedoeld voor het Bentwoud, maar blijkbaar is er toch weer een stukje vanaf gesnoept.

Overigens lijkt me voor de toekomst deze routewijziging van lijn 165 wel nuttig. Zo kunnen uiteindelijk alledrie de buslijnen tussen Alphen en Zoetermeer/Den Haag die allemaal maar 1x per uur rijden worden geintegreerd tot een frequentere buslijn van Alphen a/d Rijn naar Zoetermeer CW, die toch enigszins snel is. Zeker nu voor de verbinding met Den Haag vanuit Hazerswoude een overstap op Randstadrail bijna net zo snel is als de lijnen 380 en 381.

Dat is ook ongeveer de toekomstvisie van Holland-Rijnland voor de corridor Alphen - Zoetermeer: 2x per uur lijn 165 (via Kerk en Zanen) en lijn 381 alleen in de spits laten rijden. Lijn 380 zou dan vervallen.

Een wijziging waar ik minder over te spreken ben is de opheffing van lijn 249. en de veranderde route van lijn 182. De nieuwe route staat helaas niet beschreven, maar ik verwacht dat lijn 182 de route van lijn 249 tussen de haltes Concertweg en Ridderhof zal overnemen.
Door deze wijziging zal de lijn een enorme omweg maken voor reizigers uit Woubrugge, Hoogmade en Leiderdorp naar Alphen en vv. Bijvoorbeeld een rit van Woubrugge, Kerkweg naar Station Alphen a/d Rijn. hemelsbreed is het 5km, met de bus zal het 17km worden. Dat betekent ook 17 OV-chip kilometers.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Dienstregeling 2012 Duin- Bollenstreek/Midden Holland

Bericht door RoelZ1 »

Wat een schattig dorpje is het toch:
Duidelijke uitslag stemming buslijn Hoogmade

Woensdag 13 juli heeft de gemeente een bewonersavond gehouden in Hoogmade. Onderwerp van de bijeenkomst was de vernieuwde buslijn 182/249. De twee huidige lijnen worden eind 2011 samengevoegd tot één sterkere lijn, die in de spits vier maal in het uur gaat rijden.

De vraag van Connexxion aan de gemeente was of deze lijn door het dorp Hoogmade moet gaan rijden (via de Kerkstraat) of langs het dorp (via de Doespolderweg). Deze vraag hebben wij direct aan de bewoners voorgelegd en de stemming gaf een helder antwoord.

Afbeelding

83 mensen stemden voor de bus door het dorp (Kerkstraat)
13 mensen stemden voor de bus langs het dorp (Doespolderweg)
4 stemmen waren ongeldig
Deze stemming hebben we ter harte genomen en Connexxion is inmiddels van de uitslag op de hoogte gesteld. Wij gaan er nu dan ook vanuit dat de vernieuwde lijn volgend jaar gewoon door het dorp blijft rijden.

Reconstructie Kerkstraat
Volgend jaar start de gemeente ook met plannen om de Kerkstraat te reconstrueren tot een 30 km weg. In deze plannen wordt rekening gehouden met passerende bussen. Bron: Hier
Ik denk dat het wel een goed besluit is. De rijtijd zal iets langer worden, maar de haltes liggen wel veel beter voor de bewoners van Hoogmade.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten