OVer Missers in de Reisinformatie #15
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Is dit niet gewoon de speciale vierdaagsedienstregeling geweest?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Daar heeft het mee te maken ja vermoed ik.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Spitsritten op de Maaslijn rijden tussen Nijmegen en Venray.
Alleen de eerste vertrekken 's-morgens uit Venlo en '' s-avonds rijden de laatste drie weer tot Venlo.
http://www.veolia-transport.nl/netherla ... -dec10.pdf
Spitsritten rijden niet in de vakantie.
Tijdens vierdaagse wel veel tussenritten tot Boxmeer.
De info wordt alleen per spoor gegeven.
De trein naar Venlo-Roermond vertrekt van het naastgelegen spoor 1.
Niet regelmatige reiziger zullen toch eerst de vertrekstaat raadplegen of de schermen met het overzicht van de eerst volgende treinen. De nu ingevoerde extra info bij het vertrekspoor is een service aan de regelmatige gewoonte reiziger dat "zijn" trein niet rijdt. Verder is de regel voor de volgende trein op drukkere sporen handig als er voor "jouw" trein eerst nog een andere komt.
Alleen de eerste vertrekken 's-morgens uit Venlo en '' s-avonds rijden de laatste drie weer tot Venlo.
http://www.veolia-transport.nl/netherla ... -dec10.pdf
Spitsritten rijden niet in de vakantie.
Tijdens vierdaagse wel veel tussenritten tot Boxmeer.
De info wordt alleen per spoor gegeven.
De trein naar Venlo-Roermond vertrekt van het naastgelegen spoor 1.
Niet regelmatige reiziger zullen toch eerst de vertrekstaat raadplegen of de schermen met het overzicht van de eerst volgende treinen. De nu ingevoerde extra info bij het vertrekspoor is een service aan de regelmatige gewoonte reiziger dat "zijn" trein niet rijdt. Verder is de regel voor de volgende trein op drukkere sporen handig als er voor "jouw" trein eerst nog een andere komt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
dus is de informatie dat ie niet naar Venlo rijdt wel handigwebguy schreef:Oh, dat had ik over het hoofd gezien. Blijft raar want er rijdt helemaal geen trein van :53 naar Venlo? Dit is de extra spitsrit, en die gaat altijd maar tot Boxmeer...
"Geven ze eens informatie" dat je met de trein naar Boxmeer niet naar Venlo kan ...is het weer niet goed _O-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
De informatie moet dan wel op een andere manier gepresenteerd worden. Overigens, als er met koeienletters Boxmeer op een CTA bak staat, en nergens Venlo, moet je ook wel een heel klein beetje stom zijn om te bedenken dat de trein toch naar Venlo zou kunnen rijden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Je moet eens weten hoe verbaasd reizigers kunnen zijn dat een trein niet op een bepaald station (totaal de andere richting op) stopt. Topografie is voor veel reizigers niet het beste vak op school geweest ;)Vinny schreef:De informatie moet dan wel op een andere manier gepresenteerd worden. Overigens, als er met koeienletters Boxmeer op een CTA bak staat, en nergens Venlo, moet je ook wel een heel klein beetje stom zijn om te bedenken dat de trein toch naar Venlo zou kunnen rijden...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
In aansluiting daarop, ik krijg ook vaak vragen van reizigers welke richting de trein op zal gaan rijden. Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar niet als je op een kopspoor staat met een knijter van een stootjuk voor je trein...
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
In dit geval is de TBP van "Boxmeer" iets minder vreemd, het is dus een afwijkende eindbestemming, normaal rijdt de trein wel naar Venlo. Dan is de melding "17:53 stoptrein Venlo rijdt niet" iets minder onlogisch.
Wel verwarrend en overbodig is de melding van de volgende trein (18:23 stoptrein Boxmeer). Ik snap dat het voor dat betreffende vertrekspoor geldt, maar nu lijkt het net of het de volgende trein is in die richting en er in tussentijd niets meer rijdt. (Trouwens, het is niet eens de volgende trein, die staat er namelijk boven ).
Wel verwarrend en overbodig is de melding van de volgende trein (18:23 stoptrein Boxmeer). Ik snap dat het voor dat betreffende vertrekspoor geldt, maar nu lijkt het net of het de volgende trein is in die richting en er in tussentijd niets meer rijdt. (Trouwens, het is niet eens de volgende trein, die staat er namelijk boven ).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Misschien moesten ze eens een campagne starten met een soort gebruiksaanwijzing voor de nieuwe schermen, want reizigers moeten er duidelijk nog aan wennen. Zo krijg ik ook vaak vragen als: 'Stopt deze trein wel in...?' Omdat het scherm dan aan het verspringen is en de betreffende stationsnaam er nog niet tussen staat of net is geweest.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Het 7x laten verspringen van de info om alle tussenstations te tonen is nogal storend. Nu er voor gekozen is om TBP's te installeren waarop regelmatig niet meer alle tussenstations passen (met de oude CTA's ging dat vreemd genoeg bijna altijd wel), was het misschien handiger geweest om radicaal af te stappen van het tonen van alle stops (zoals in Duitsland, daar staan bij een stoptrein met 40 stations ook maar de twee of drie belangrijkste vermeld; voor alle andere stops kun je op de vertrekstaat kijken). Maar ook dit zou je dan duidelijk moeten communiceren naar de reiziger...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Dit soort schermen zou vanzelf duidelijk moeten zijn zonder enige toelichting. Als dat niet zo is, kan je beter afvragen of de informatie wel goed op de schermen wordt getoond.
Verder is wel duidelijk dat die schermen niet altijd werken zoals het eigenlijk zou moeten, en vooral bij afwijkende bestemmingen gaat het vaak mis. Zoals laatst ook toen de Beneluxtrein vanuit Breda vertrok, die stond aangekondigd als een IC naar Roosendaal met daaronder "via Roosendaal, Antwerpen-Centraal" (en verder alle stations tot Brussel Zuid).
Verder is wel duidelijk dat die schermen niet altijd werken zoals het eigenlijk zou moeten, en vooral bij afwijkende bestemmingen gaat het vaak mis. Zoals laatst ook toen de Beneluxtrein vanuit Breda vertrok, die stond aangekondigd als een IC naar Roosendaal met daaronder "via Roosendaal, Antwerpen-Centraal" (en verder alle stations tot Brussel Zuid).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
In Duitsland staan ook niet alle tussenstations op de vertrekstaat. Na de eerste paar stopstations op de route staat er een pictogrammetje wat laat zien dat vanaf dat pictogram alleen de belangrijke stations verder op de route nog worden getoond. Dan heb je dus eigenlijk helemaal niets waar alle tussenstations op staan...Ronald schreef:zoals in Duitsland, daar staan bij een stoptrein met 40 stations ook maar de twee of drie belangrijkste vermeld; voor alle andere stops kun je op de vertrekstaat kijken...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Wat dat betreft zijn ze toch niet consequent met de informatie, kijk naar de s5700 eerst is het de trein naar Weesp, dan naar Schiphol, dan naar Ledn, terwijl hij (op de tijden dat hij rijdt en welliswaar onder een ander treinnummer) doorgaat naar Ddr.
En bij werkzaamheden of verstoringen is het helemaal erg, zo als er vroeger nog een "let op omroepbericht" of een " op een gedeelte van dit traject vind busvervoer plaats" vermeld stond, staat nu in de nieuwe bakken de gewone oorspronkelijke bestemming, wat vaak ook weer niet overeenkomt met de info op de treinen.
Eenduidigheid is blijkbaar een term die nog uitgevonden moet worden!
En bij werkzaamheden of verstoringen is het helemaal erg, zo als er vroeger nog een "let op omroepbericht" of een " op een gedeelte van dit traject vind busvervoer plaats" vermeld stond, staat nu in de nieuwe bakken de gewone oorspronkelijke bestemming, wat vaak ook weer niet overeenkomt met de info op de treinen.
Eenduidigheid is blijkbaar een term die nog uitgevonden moet worden!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Dat is een verkeerd voorbeeld, de s5700 is een speciaal geval. En het zou in Utrecht bijvoorbeeld verwarring opleveren als je er neerzet dat dat ding naar Shl, Ledn of Ddr gaat.Ennes schreef:Wat dat betreft zijn ze toch niet consequent met de informatie, kijk naar de s5700 eerst is het de trein naar Weesp, dan naar Schiphol, dan naar Ledn, terwijl hij (op de tijden dat hij rijdt en welliswaar onder een ander treinnummer) doorgaat naar Ddr.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Eigenlijk nog wat erger: oorspronkelijke bestemming met wel weer aangepaste tussenstations en zelfs stopt niet/ook in-info voor de omleidingsroute wanneer van toepassing. Men is dus net wat te vroeg gestopt met aanpassen van zaken...Ennes schreef:En bij werkzaamheden of verstoringen is het helemaal erg, zo als er vroeger nog een "let op omroepbericht" of een " op een gedeelte van dit traject vind busvervoer plaats" vermeld stond, staat nu in de nieuwe bakken de gewone oorspronkelijke bestemming, wat vaak ook weer niet overeenkomt met de info op de treinen.
Nog erger zijn werkzaamheden waarbij de NoordOost in z'n geheel naar Rotterdam rijdt en er tegelijk ook eerder op het traject werkzaamheden zijn. Koppelingen als 6905xx -> 205xx en 6917xx -> 217xx worden niet herkent waardoor je dan in Amersfoort standaard "Utrecht Centraal" als bestemming krijgt te zien. Ook de reisplanner gaat daar dan mee de mist in trouwens.
Maargoed, men is op weg in de goede richting... na twee weken vakantiedienst bleek de t719 vanmorgen zowaar weer een deel voor Leeuwarden te hebben op de TBP's in Amersfoort.
Niet op gelet of het nu ook weer op de trein goed stond... het was de afgelopen weken "achterste treindeel tot Zwolle" waarbij dat achterste stel in Zwolle toch echt als t10719 verder ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Nee, de ultieme tegenstelling zou zijn:webguy schreef:Is overigens de ultieme tegenstelling:
- Deze zin is waar
- De zin hierboven is onwaar
- De zin hieronder is onwaar
- De zin hierboven is onwaar
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Euh, oh ja, zo ging die... Gödel, Escher, Bach wel eens gelezen? Ben er in begonnen, maar hij is nogal dik...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Tuffy tijdens het binnenrijden van 15 bakken ICMm, deels voor Rotterdam en deels voor Den Haag, op spoor 11 in Utrecht: "Dames en heren, de intercity naar Gouda en Den Haag Centraal van 17 uur 14 vertrekt van spoor 11b". Met een kort treintje zou je wellicht beide delen nog op de b-fase kunnen krijgen, maar 15 bakken...
Even later riep ze overigens alsnog om dat 'ie van 11a zou vertrekken.
Bij aankomst in Amersfoort met de t561 werd reizigers naar Deventer en verder wegens een aanrijding bij Apeldoorn geadviseerd te blijven zitten tot Zwolle en daar over te stappen. Echter zou de t241 worden omgeleid via Zwolle, dat zou voor reizigers verder dan Deventer toch echt een overstap gescheeld hebben als ze daarop waren overgestapt...
Even later riep ze overigens alsnog om dat 'ie van 11a zou vertrekken.
Bij aankomst in Amersfoort met de t561 werd reizigers naar Deventer en verder wegens een aanrijding bij Apeldoorn geadviseerd te blijven zitten tot Zwolle en daar over te stappen. Echter zou de t241 worden omgeleid via Zwolle, dat zou voor reizigers verder dan Deventer toch echt een overstap gescheeld hebben als ze daarop waren overgestapt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paradox_van_EpimenidesFles schreef:Nee, de ultieme tegenstelling zou zijn:
- De zin hieronder is onwaar
- De zin hierboven is onwaar
Uiterst irritant. Dat een station als Anna Pauwlona niet wordt aangegeven in Nijmegen, is tot daar aan toe, maar volgens het Duitse (Zwitserse) systeem zou ook een station als Ede-Wageneningen niet hoeven te worden aangegeven, en als je daar toevallig wel heen moet is dat een heel gepuzzel om uit te vinden. Dieptepunt vond ik wat dat betreft station Visp waar Zürich HB niet stond aangegeven op de digitale schermen, maar wel Romanshorn (eindbestemming van betreffende IC)...In Duitsland staan ook niet alle tussenstations op de vertrekstaat
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Nou, vanmiddag stond ik even in Nijmegen, en tetterde een mevrouw "stopt deze wel in Arnhem, er staat alleen arnhem zuid?". Wat bleek? Alle stations stonden er op (ook Anna Polowna), maar 3 voor 3 scrollend.
Echt, wie dat heeft bedacht mag ontslagen worden. De NS kan soms zo goed / onverwacht uit een hoek komen qua design, maar dan komen ze met deze troep/meuk/shit/baggerzooi aanzetten. Laat daar 3 maanden een (digitale) ontwerper naar kijken en het uitwerken op een goede manier. Het is overigens niet alleen het scrollen, maar ook bijvoorbeeld in de bestemmingen van een trein staat "Nm Heyendaal", maar daaronder staat (geheel dubbel) "Stopt ook in Heyendaal". Consequentie is dus ver te zoeken, en een scherm van 50cm wordt maar voor de helft gevuld.
Echt, wie dat heeft bedacht mag ontslagen worden. De NS kan soms zo goed / onverwacht uit een hoek komen qua design, maar dan komen ze met deze troep/meuk/shit/baggerzooi aanzetten. Laat daar 3 maanden een (digitale) ontwerper naar kijken en het uitwerken op een goede manier. Het is overigens niet alleen het scrollen, maar ook bijvoorbeeld in de bestemmingen van een trein staat "Nm Heyendaal", maar daaronder staat (geheel dubbel) "Stopt ook in Heyendaal". Consequentie is dus ver te zoeken, en een scherm van 50cm wordt maar voor de helft gevuld.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Op Arnhem Zuid doen de CTA's het sowieso niet, dus dat is helemaal handig.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Gisteren weer een TBP- en communicatiefalen op Zaandam.
Op spoortje 5 stond de s3300 van 14:56 richting Hoofddorp aangegeven, met daaronder aangegeven als volgende trein de s4000 naar Rotterdam Centraal van 15:00. Iets voor 15:00 komt dus de s3300 binnenrijden, vandaag uitgevoerd met SLT. Die ging weer weg, maar de TBP bleef de s3300 aangeven. Toen de s3000 van 15:04 binnen kwam rijden op spoor 4, had ik een vermoeden hoe laat het was en ben daarin gestapt. Een blik op AV bevestigde mijn vermoedens: de SLT was dus gewoon de s4000 die aan stond gegeven als de s3300. Er werd geen gebruik gemaakt van de stationsomroep of de buitenomroep van de SLT. Goedzo!
Op spoortje 5 stond de s3300 van 14:56 richting Hoofddorp aangegeven, met daaronder aangegeven als volgende trein de s4000 naar Rotterdam Centraal van 15:00. Iets voor 15:00 komt dus de s3300 binnenrijden, vandaag uitgevoerd met SLT. Die ging weer weg, maar de TBP bleef de s3300 aangeven. Toen de s3000 van 15:04 binnen kwam rijden op spoor 4, had ik een vermoeden hoe laat het was en ben daarin gestapt. Een blik op AV bevestigde mijn vermoedens: de SLT was dus gewoon de s4000 die aan stond gegeven als de s3300. Er werd geen gebruik gemaakt van de stationsomroep of de buitenomroep van de SLT. Goedzo!
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Helaas wil die het nog wel eens niet doen, overigens net als de binnen omroep :? Dus dat "zou" een oorzaak kunnen zijn!VIRM schreef:Gisteren weer een TBP- en communicatiefalen op Zaandam.
Op spoortje 5 stond de s3300 van 14:56 richting Hoofddorp aangegeven, met daaronder aangegeven als volgende trein de s4000 naar Rotterdam Centraal van 15:00. Iets voor 15:00 komt dus de s3300 binnenrijden, vandaag uitgevoerd met SLT. Die ging weer weg, maar de TBP bleef de s3300 aangeven. Toen de s3000 van 15:04 binnen kwam rijden op spoor 4, had ik een vermoeden hoe laat het was en ben daarin gestapt. Een blik op AV bevestigde mijn vermoedens: de SLT was dus gewoon de s4000 die aan stond gegeven als de s3300. Er werd geen gebruik gemaakt van de stationsomroep of de buitenomroep van de SLT. Goedzo!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Iemand enig idee waarom Wolfheze vandaag ineens niet meer per s3100 te bereiken is? Blijkbaar is er vervangend busvervoer - Reisplanner geeft bij de AV van Ed "Arnhem - Bus, Extra trein" aan, maar geen enkele info van NS hierover! :neg:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten