Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door fogeltje »

In mijn ervaring was het echt niks. De trein kan amper optrekken en moet alweer afremmen. Het stuk 't Hout - "Centraal" duurde in mijn ervaring langer.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door Daniel »

In mijn post ontbrak het woordje "niet" voor "ver" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door waldo79 »

fogeltje schreef:
reisthijs schreef:
..... schreef:In de spits sta je ook gewoon in de gangpaden van de s3600 tussen Arnhem en Nijmegen.
Maar, komt dat dan doordat er te weinig treinen rijden? Ik denk het niet, het probleem is eerder dat de treinen vaak te kort zijn.
Volgens mij kan die 3600 niet langer juist omdat hij tussen Arnhem en Nijmegen als stoptrein rijdt. Ik dacht dat een van de tussen gelegen stations geen langere treinen aankon. Met ICRm is de lengte altijd 8, een locomotief en zeven rijtuigen. Ik heb in Dukenburg ook een ICMm combinatie laatst voorbij zien komen, maar dat waren twee drietjes volgens mij. Twee VIRM stellen van vier zou volgens mij al enorm kunnen schelen.
Afgelopen dinsdag een combi van V-IRM IV en VI in de t3616 (V. 6.54 Est). Volgens de perronomroep moest iedereen achterin instappen omdat het voorstel stel afgesloten was. In Est past het wel langs het perron, maar in Nml niet 8-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door Vinny »

In mijn ervaring was het echt niks.
Leuke nieuwe uitdaging, wat is de kortste afstand OVER DE WEG tussen twee NS stations? En kom dan niet aan met Amsterdam Sloterdijk Hemboog - Amsterdam Sloterdijk :mrgreen:
Als het gaat om intercity stations dan ben ik vrijwel zeker van Den Haag HS - Den Haag Centraal.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door Klaasje »

Ic stations... Duivendrecht-Amsterdam Bijlmer ArenA?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door Suus »

Er zijn veel stations waartussen een weg parallel loopt. Tussen Nijmegen en Nijmegen Lent loopt continue een fietspad parallel, je kan dus op de fiets letterlijk sneller zijn dan de trein :P Dat fietspad loopt trouwens boven een tippelzone langs :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Er zijn veel stations waartussen een weg parallel loopt. Tussen Nijmegen en Nijmegen Lent loopt continue een fietspad parallel, je kan dus op de fiets letterlijk sneller zijn dan de trein :P Dat fietspad loopt trouwens boven een tippelzone langs :shock:
Dat is natuurlijk handig gedaan. Als ze meer klanten willen trekken moet die er juist doorheen lopen.
"Een touringcar is geen bus"
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door Klaasje »

Zo heb ik op de fiets ook wel eens een trein bijgehouden op Almere Muziekwijk - Almere Parkwijk. (Een stoppertje, dat dan weer wel.)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door iljitsch »

Vinny schreef:Leuke nieuwe uitdaging, wat is de kortste afstand OVER DE WEG tussen twee NS stations?
Tja we hebben geen Rotterdam Hofplein meer, dat was een halve kilometer naar Rtd. HS - CS is 1,5 km. Zoetermeer - Zoetermeer Oost is maar 1 km. Verder is toch alles wel minstens 2 km, ook veelbelovende kandidaten als LvNOI - Voorburg. De uitzondering is Amsterdam Zuid en RAI, wat geloof ik zo'n 1,4 km over de snelweg is, maar lastig in te schatten omdat Amsterdam RAI niet op Google Maps staat.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door deadlock »

Kan de 3600 niet langer? 10 bakken VIRM moet toch genoeg zijn?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door Reiziger Delft »

Past niet op Nijmegen Lent helaas.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door deadlock »

Worden die treinen dan versterkt vanaf Ah? Als ik om 8:19 de trein naar Dv pak komt er regelmatig eentje aan met 10 bakken VIRM. Vanochtend nog...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door Freek »

Maar dan is de achterste VIRM afgesloten voor reizigers.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door deadlock »

Niet in Zl ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door visgraat »

iljitsch schreef:
Vinny schreef:Leuke nieuwe uitdaging, wat is de kortste afstand OVER DE WEG tussen twee NS stations?
Tja we hebben geen Rotterdam Hofplein meer, dat was een halve kilometer naar Rtd. HS - CS is 1,5 km. Zoetermeer - Zoetermeer Oost is maar 1 km. Verder is toch alles wel minstens 2 km, ook veelbelovende kandidaten als LvNOI - Voorburg. De uitzondering is Amsterdam Zuid en RAI, wat geloof ik zo'n 1,4 km over de snelweg is, maar lastig in te schatten omdat Amsterdam RAI niet op Google Maps staat.
Wat te denken van Koog Bloemwijk - Zaandam Kogerveld 1,0 km en daarmee lopend toch een stuk sneller dan met de trein.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door waldo79 »

deadlock schreef:Niet in Zl ;)
Het 2e stel zal wel in Ah worden afgetrapt.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door MdJ »

Nee, de t3616 rijdt als enige met 10 bakken. Soms al met een stel uit zuiderlijker dan Nm (en dan afgesloten), soms vanaf Ah. Vervolgens met 10 bak naar Zl, waar wordt aangekomen op spoor 6. Dat kan alleen sochtends, omdat er dan geen s12500 of s12700 naar Lw nog.
Bij twijfel: gebruik beton.
Jaimie
Berichten: 65
Lid geworden op: di 31 aug 2010, 12:15
Locatie: `s-Heerenberg
Contacteer:

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door Jaimie »

Spoor tussen Elst en Arnhem vanaf eind 2013 te vol

ELST/ ZETTEN/ DODEWAARD - De spoorlijn tussen Elst en Arnhem is vanaf eind 2013 te druk, nu alle vervoerders hun wensen hebben ingediend. De trein van en naar Tiel zal daarom hoogstwaarschijnlijk sneuvelen en gedurende enkele jaren keren bij Elst.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/b ... te-vol.ece
Bron: Dagblad Gelderlander
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door webguy »

Ah, hoor ik daar een Sporen in Arnhem (zuid?) 2?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door reisthijs »

Als NS gewoon dat onzinnige ETMET-plan in de kast laat liggen is er niks aan de hand en kan de stopper Arnhem-Tiel gewoon blijven rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door M57 »

Ja zeg, wat een onzin dat grote groepen reizigers op lange stukken vaak een trein kunnen pakken. :roll:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door webguy »

De NS is natuurlijk koppig, maar als het aan mij lag werd de s3000 of de s3100 een stoptrein, en reed de s7600 door tussen Arnhem en Nijmegen. Heeft de NS een doorgaande IC Zwolle-Roosendaal, en 2x per uur een IC.
Andere optie (al weet ik niet hoe goed dat past) is om de s3000 of s3100 in Elst te laten stoppen. Elst, het drukste station heeft dan elk kwartier een trein. Reizigers uit Arnhem-Zuid kunnen dan de Tiel boemel gebruiken, die ook in Arnhem-Zuid stopt dan. Wordt misschien krap, maar wel een oplossing. Nijmegen Lent heeft dan niet een trein elk kwartier, maar die mensen moeten maar met de fiets, die km lukt ze ook wel.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door Thijs »

reisthijs schreef:Als NS gewoon dat onzinnige ETMET-plan in de kast laat liggen is er niks aan de hand en kan de stopper Arnhem-Tiel gewoon blijven rijden.
Waarom is het ETMET-plan onzinnig? Een extra complicatie is natuurlijk de 2 goederenpaden per uur tussen Betuweroute Aansluiting en Arnhem. Dat maakt het voor de kruisende Tiel-trein extra lastig.
webguy schreef:De NS is natuurlijk koppig, maar als het aan mij lag werd de s3000 of de s3100 een stoptrein
Heb dat idee wel eens vaker op dit forum gezien en vind het echt onbegrijpelijk dat hier uberhaupt aan gedacht wordt. Een goede kwartierdienst tussen Nijmegen en Utrecht e.v. is heel erg wenselijk, zeker gezien de reizigersaantallen tussen Nijmegen en de Randstad. Als je dat gaat degraderen tot stoptrein dan blijft er feitelijk 2x/uur wat over. Een bar slecht idee.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door webguy »

Het gaat nu zes weken tijdens de zomer toch ook? Zolang de NS treinen op lengte inzet tijdens de spits (niet alleen tussen 07:50 en 8:40) kan het denk ik prima. Het blijven maar een paar minuten. en stop in elst, m'n tweede idee, is een mooie tussenweg.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Bericht door reisthijs »

Thijs schreef:Waarom is het ETMET-plan onzinnig?
6 IC's per uur is nergens voor nodig. Wat is er mis met gewoon 4 IC's + 4 stoptreinen per uur, allebei in een nette kwartierdienst?
Thijs schreef:Een goede kwartierdienst tussen Nijmegen en Utrecht e.v. is heel erg wenselijk, zeker gezien de reizigersaantallen tussen Nijmegen en de Randstad.
Zijn dat er nu echt zo veel? Als ik met de IC van Utrecht richting Nijmegen ga, valt het me juist altijd op dat die trein in Arnhem grotendeels leegloopt.
Thijs schreef:Als je dat gaat degraderen tot stoptrein dan blijft er feitelijk 2x/uur wat over.
Als er in Arnhem een goede cross-platform overstap geboden wordt op de versnelde s3600 kan je nog steeds 4x/uur van de Randstad naar Nijmegen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten