Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door Michael »

Flevolander schreef:Volgens mij stappen die leerlingen vanaf lijn 643 gewoon op station Lelystad over op lijn 650.
Dat is niet correct. Althans niet toen wij er in zaten toen stapten er samen met ons nog 2 of 3 andere passagiers in en dat waren geen scholieren. Pas een paar haltes verder bij een school stroomd de bus vol met scholieren
Flevolander
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 15:05

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door Flevolander »

Michael schreef:
Flevolander schreef:Volgens mij stappen die leerlingen vanaf lijn 643 gewoon op station Lelystad over op lijn 650.
Dat is niet correct. Althans niet toen wij er in zaten toen stapten er samen met ons nog 2 of 3 andere passagiers in en dat waren geen scholieren. Pas een paar haltes verder bij een school stroomd de bus vol met scholieren
Afgelopen vrijdag stond ik rond 16 uur op station Lelystad, en daar stapte toch echt de hele meute in de 650. Ging echt om tientallen scholieren. Misschien stappen ze bij de Rotondebrug (SGL Scholen Gemeenschap Lelystad) over als de 643 vertraagd is? Of zou het vrijdag nog een andere groep scholieren geweest zijn?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door Michael »

Geen idee. Beetje vreemd. Misschien doen ze inderdaad wel zoals jij het zegt. Ik heb maar 1 keer met die lijn gereisd en toen was het niet zoals jij het zei.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door Vinny »

Nu ja, scholieren zijn over het algemeen toch trouwe busgebruikers, zeker als de bus maar 1x per dag rijdt dan kan het bijna niet een "goepje willekeurige scholieren" geweest zijn die geen zin hadden om te fietsen. Daar is de afstand net ietsje te groot voor, denk ik zo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door willy84 »

Wie schrijft, die blijft.
Dat klopt heb ik in mijn eigen ambtelijke organisatie mogen ervaren. :X Die flut rapporten die met een nieuw kaftje erom na 3 jaar weer aangeboden worden. Wat houden we elkaar toch bezig in dit land.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door Bartjk »

Al die scholieren gaan vanuit enkhuizen met de 650 naar station lls om daar over te stappen op de 643 naar kampen pieter zand college. Dat is een school voor zwaar gelovige kinderen. En wat ben ik blij dat die hele zooi de 643 in gaat anders zat ik in een stampvolle 143 :roll: . Maar ik vind wel dat er een buslijn moet komen tussen enkhuizen en lelystad. dan maar in de vorm van een spitslijn met optare's of zo iets. ik denk dat dan lelystad ook een knooppunt wordt naar het noorden toe voor flevoland en de punt van overijssel en gelderland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door Suus »

Vrijheid van onderwijs is een belangrijk onderdeel van de Nederlandse samenleving, al sinds de schooltijd bijna 100 jaar geleden. Om dat maar even aan te passen om geld te besparen is onzalig en verwerpelijk. Het reformatisme heeft ook niet bepaald mijn religeuze voorkeur maar om dan zulke uitspraken te doen is met een kanon proberen een vlieg te doden.

Ik heb liever dat ze twee uur in een bus naar school zitten dan dat men basisonderwijs krijgt waarbij de kwaliteit niet meetbaar is.

Ik denk trouwens dat je buiten de spits geen verbinding tussen Enkhuizen en Lelystad nodig heeft, laat de mensen voor hun behoeftes dan eerder naar de regionale centrumstad gaan: Hoorn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
renevisscher
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 10:53

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door renevisscher »

Ik ben het met je laatste zin niet helemaal eens, ik denk dat buiten de spits tussen Enkhuizen en Lelystad best een verbinding mogelijk moet zijn, zowel aan de kant van Enkhuizen als Lelystad zijn redelijk wat toeristische attracties (Zuiderzeemuseum, Sprookjeswonderland, Stoomtram Hoorn - Medemblik, Aviodrome, Bataviastad/werf, Walibi, Dolfinarium). Met al deze attracties in het achterhoofd denk ik dat ook buiten de spits zeker een frequentie van 1x/2uur haalbaar moet zijn.

Het liefst zou ik een bus zien rijden op de volgende route: Enkhuizen, Lelystad, Harderwijk, Apeldoorn vv. Dit is in mijn ogen nu echt een missing link in de gehele OV-keten.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door Caspar »

Nog even terugkomend op een busverbinding naar een speciale school; als er nu een soortgelijke buslijn zou worden geopend voor scholieren naar een Islamitisch college zou het land denk ik te klein zijn voor alle protest/weerstand/ongeloof en afkeer bij een grote groep Nederlanders. Ik vind het dan ook wel wat apart dat de hele gemeenschap moet meebetalen voor een stel kinderen die zo nodig 100km verderop naar een school willen gaan...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door Suus »

renevisscher schreef:Het liefst zou ik een bus zien rijden op de volgende route: Enkhuizen, Lelystad, Harderwijk, Apeldoorn vv. Dit is in mijn ogen nu echt een missing link in de gehele OV-keten.
Heb je wel eens een bus tussen Harderwijk en Apeldoorn genomen? Ik wel en ik was de enige. En dat was dan al in de spits (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
renevisscher
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 10:53

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door renevisscher »

Ik heb daar inderdaad nog nooit met de bus gereden, wel met de auto, waardoor ik door de drukte op de weg toch wel enige potentie zag. Maar dan moet men wel bereid zijn het OV te nemen natuurlijk.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door MdJ »

Bee schreef:
renevisscher schreef:Het liefst zou ik een bus zien rijden op de volgende route: Enkhuizen, Lelystad, Harderwijk, Apeldoorn vv. Dit is in mijn ogen nu echt een missing link in de gehele OV-keten.
Heb je wel eens een bus tussen Harderwijk en Apeldoorn genomen? Ik wel en ik was de enige. En dat was dan al in de spits (A)
1 keer is niet representatief he :X
Bij twijfel: gebruik beton.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door Klaasje »

Caspar schreef:Nog even terugkomend op een busverbinding naar een speciale school; als er nu een soortgelijke buslijn zou worden geopend voor scholieren naar een Islamitisch college zou het land denk ik te klein zijn voor alle protest/weerstand/ongeloof en afkeer bij een grote groep Nederlanders. Ik vind het dan ook wel wat apart dat de hele gemeenschap moet meebetalen voor een stel kinderen die zo nodig 100km verderop naar een school willen gaan...
Het recht om reizigers uit het ov te weren bestaat niet. Punt. Als een rechtstreekse lijn goedkoper is dan het versterken van een andere route, of wanneer de doelgroep de meerkosten betaald t.o.v. gewoon ov kan en zal het nooit verboden worden. Islamitisch, streng gereformeerd, of wat dan ook. Het is wat dat betreft niet anders dan een buslijn als Lijn_216_Schiphol_Oost_Zuideinde_-_Almere_Buiten_Molenbuurt-Noord.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door Vinny »

Het recht om tig euro subsidie op te strijken bestaat ook niet. Als de mensen niet voor het vervoer wensen te betalen dan hoeft de overheid dat ook niet meteen aan te bieden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door Klaasje »

Ik heb het over gewoon de ritprijs plus evt meerkosten van een rechtstreekse lijn.
Bianca
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 03 jul 2019, 09:51

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door Bianca »

Ik zou het fijn vinden als die bus weer vaker zou gaan rijden.
Denk met mij nog wel wat anderen....

Zelf woon ik in Enkhuizen, mijn familie net over de dijk.. Lelystad om precies te zijn...
Als ik de bus van 7:00 uur mis ben ik gedwongen om de trein te nemen... Wouw, 1 het is onwijs veel duurder 2 ben bijna 2 uur onderweg, heb verschillende banen moeten weigeren om dat de reis duur te lang was met de trein..

Ik vind noord Holland Enkhuizen erg egoïstisch.... Qua openbaar vervoer.... Wel beloven er wat aan te doen...
Erg jammer
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door isadora »

Dit topic is ouder dan mijn bestaan bij OVNL.
Een necrobump van jewelste. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Enkhuizen steekt geen cent in bus naar Lelystad

Bericht door en-es »

Eerste bericht van Bianca. Dus nieuw op het forum. Welkom.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten