Veertig Veolia-bussen in Breda beklad

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Veertig Veolia-bussen in Breda beklad

Bericht door Daniel »

Veertig Veolia-bussen beklad
Geplaatst op: zaterdag 2 juli 2011 22:24
Laatst bijgewerkt: zaterdag 2 juli 2011 22:25


AMSTERDAM - Bij een inbraak in de remise van vervoersbedrijf Veolia aan de Slingerweg in Breda zijn vrijdagnacht zo'n veertig bussen bespoten met graffiti. De daders hadden een gat in het hekwerk rond de remise geknipt en zijn zo op het terrein gekomen.

De bussen zijn rondom bespoten met zwarte verf. De inbraak en de vernieling werd zaterdagochtend vroeg ontdekt toen de eerste chauffeurs hun dienst wilden beginnen. Omdat ook de voorruit van de bussen was bespoten en de chauffeurs zo onvoldoende zicht hadden om veilig hun dienst te kunnen rijden, viel in de ochtend een aantal bussen uit.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veertig Veolia-bussen in Breda beklad

Bericht door fogeltje »

Hoe triest kun je zijn. Laten we maar blij zijn dat ze niet besloten hebben de remise in de fik te steken.
"Een touringcar is geen bus"
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Veertig Veolia-bussen in Breda beklad

Bericht door Lyntus »

Ik neem aan dat daar wel enige vorm van camera beveiliging is? Zo ja, alles eraan doen om te achterhalen wie 't waren en alles op hen verhalen..
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Veertig Veolia-bussen in Breda beklad

Bericht door Dafdriver »

Daders onbekend en onherkenbaar waarschijnlijk. Mag de burger het weer betalen.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Veertig Veolia-bussen in Breda beklad

Bericht door Michael »

Lyntus schreef:Ik neem aan dat daar wel enige vorm van camera beveiliging is? Zo ja, alles eraan doen om te achterhalen wie 't waren en alles op hen verhalen..
Er hangen daar GEEN camera's. chauffeurs roepen al heel lang dat er camera's moeten komen maar tot nu toe zonder resultaat
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veertig Veolia-bussen in Breda beklad

Bericht door fogeltje »

Dat zal wel te duur zijn geweest. Als de camera's er wel hadden gehangen en de daders herkend hadden, dan hadden ze nu misschien een deel van hun aanschafkosten opgeleverd. Ook niks te zien vanuit de buscamera's? Of staan die uit 's nachts?
"Een touringcar is geen bus"
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Veertig Veolia-bussen in Breda beklad

Bericht door huibe »

om de bussen 's ochtends niet via startkabels te moeten starten gaat in de bussen alle stroomvreters uit nadat de hoofdschakelaar is uitgezet. (al dan niet met een vertraging van ongeveer 30 minuten)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Veertig Veolia-bussen in Breda beklad

Bericht door Lyntus »

Michael schreef:
Lyntus schreef:Ik neem aan dat daar wel enige vorm van camera beveiliging is? Zo ja, alles eraan doen om te achterhalen wie 't waren en alles op hen verhalen..
Er hangen daar GEEN camera's. chauffeurs roepen al heel lang dat er camera's moeten komen maar tot nu toe zonder resultaat
Heel raar dat daar geen camera's hangen dan, misschien leert dit Veolia wel om tóch camera's op te hangen. Wel triest dat er zoiets moet gebeuren voordat ze dat ( hopelijk ) realiseren.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Veertig Veolia-bussen in Breda beklad

Bericht door willy84 »

In iedere gemiddelde bus hangen tegenwoordig 3 camera's en op een opstelterein met 40 bussen hangt geen enkele camera :neg:
immer kwaliteits posts
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Veertig Veolia-bussen in Breda beklad

Bericht door STF »

Slechts drie camera's per bus? Dat lijkt me wel heel weinig, kun je daar de hele bus wel mee overzien?

Luxemburg heeft 14 camera's per bus...
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Veertig Veolia-bussen in Breda beklad

Bericht door Michael »

willy84 schreef:In iedere gemiddelde bus hangen tegenwoordig 3 camera's en op een opstelterein met 40 bussen hangt geen enkele camera :neg:
Op de stalling in Breda staan ongeveer 79 bussen gestald. Dus het hadden er ook meer kunnen zijn die beklad waren
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten