OVer je reiservaringen in juli 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:
VIRM schreef:Overigens zijn er aankomend weekend werkzaamheden tussen Zaandam en Amsterdam.
De s3000 wordt omgeleid via Haarlem en Uitgeest. De s4000 en s4500 rijden als Stoptrein vanuit respectievelijk Alkmaar en Enkhuizen via de Hemboog naar Hoofddorp. De s800 (zaterdag) en s3300 zijn kennelijk opgeheven.
Iemand enig idee wat voor werkzaamheden het precies zijn?
Klinkt als: spoor 3 t/m 6 op Amsterdam Sloterdijk zijn niet bereikbaar. Volgens mij heeft dat verband met een of andere weguitbreiding daar. De naam van die weg heb ik wel gezien vanmiddag, maar ik ben hem weer vergeten... :oops:
Het zou de Radarweg kunnen zijn, die wordt verdubbeld. Dat is de weg langs het stationsplein van Sloterdijk. Een totaal zinloos project in mijn ogen, maar goed in Amsterdam geldt wel vaker de regel dat er alleen wegen worden aangelegd of verbreed die niet mogen leiden tot een betere doorstroming in het wegverkeer. Anders zou autorijden alleen maar aantrekkelijk worden ofzo... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Milco »

Zijn de rijtijden van linn 320 (Amsterdam - Hilversum) zo ruim? Ik zat vanmiddag in lijn 320, die om 13:52 uur vanaf Muiden P+R hoorde te vertrekken en om 14:18 uur op Huizen busstation aan hoorde te komen. Echter, in Muiden vertrokken we ongeveer 2 minuten te vroeg en in Huizen kwamen we maarliefst 11 minuten te vroeg aan... En dat terwijl lijn 320 op dat tijdstip elk kwartier rijdt. Nou reed de chauffeur ook wel stevig door; ook binnen de bebouwde kom. Steeds behoorlijk dicht achter personenauto's rijden, en bij ieder stukje weg dat vrij was werd er plankgas gegeven.
De rit werd trouwens gereden met Pouw 5780.
Laatst gewijzigd door Milco op wo 27 jul 2011, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Daniel »

Mwoh, vindt het een aardig krappe rijtijd hoor als de bus om 13.52 uur uit Muiden vertrekt en 1 uur en 34 minuten eerder in Huizen moet aankomen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Milco »

Foutje. Dat moet natuurlijk 14:18 zijn... :P Hoe ik nou bij 12:18 kwam weet ik niet; de 2 zit niet naast de 4... :oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Suus »

Ik kreeg vandaag een zakje fruitmolletjes (hariboberen in de vorm van mollen) wegens werkzaamheden tussen Braunschweig en Berlijn. Conducteurs kwamen ze langsbrengen in de ICE van München via Mannheim naar Berlijn. Foto komt later, maar vond het erg grappig :-P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Caspar »

@ De reiservaring van Dexter;
De planregels zo rondom het begin en einde van het nachtgat willen nog wel eens niet kloppen (er zit bijna iedere week wel weer zoiets tussen :x ) als ze aangeleverd zijn op de posten. Het vervelende is dat zulk soort missers zich voordoen op het zwaarste moment van de 24 uur die er in een dag zitten, namelijk de laatste uurtjes van je nachtdienst. (geldt tenminste voor mij) Werkzaamheden worden dan ook meestal net afgerond en dat vergt ook veel concentratie, en vooral ook het tijdstip...
Echter, de meeste treindienstleiders weten dit ook wel, en kijken daarom al een paar uur van te voren of alles wel klopt rondom deze overgangen van nachtgaten, en er geen treinen tegenover elkaar gepland staan. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat het een bewuste handeling is geweest à la minute, maar dus zal zijn verlopen zoals ik hierboven schets.

Ik vind dit soort zaken vallen onder de cathegorie: het overkomt je 1 keer en daarna nooit meer... Althans, als het me vaker zou overkomen zou ik me achter mijn oren gaan krabben als treindiestleider.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Karl »

Vanmorgen, zo rond kwart over zes, zag ik op Rotterdam Centraal een ICMm staan op spoor 3 of 4. Deze reed richting de Willemspoortunnel en kwam er iets voor half zeven weer uit, maar met sluitseinen voor en een rangeersein aan de achterzijde. Ik zie op dit tijdstip wel vaker (zo ongeveer elke dag) treinen heen en weer rijden, maar nog nooit met sluitseinen aan de voorzijde, eigenlijk altijd met rangeerseinen (één wit/gele lamp toch?). :?:
Het is een spectrum.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Dexter »

@Karl: Dat moet dan haast wel een foutje van de rangeermachinist zijn geweest, want het is idd zo dat je 3 frontseinen (als het rangeerdeel ook als trein in die richting vertrekt) ofwel 1 rangeerseintje maakt maar zeker geen rode sluitseinen aan de voorzijde. Dat komt eigenlijk alleen voor bij een geduwde beweging (achteruit rijden) met een getrokken trein. Als personeel moet je er rekening mee houden dat een rangeerdeel met sluitseinen ook naar je toe kan komen.

@Caspar: Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik denk ook dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden moet zijn geweest in combinatie met een ongelukkig tijdstip. Ik heb er dan ook alle begrip voor en ik zal nooit een trdl afsnauwen. De trdl informeerde me goed en vertelde dat ze er druk mee bezig was. De opgelopen vertraging zie ik dan als een uitdaging om eruit te rijden, maar het is dan wel erg jammer dat er verderop de route nog 6 dingen tegenzitten.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door VIRM »

Gistermiddag werd mijn s4000 op Amsterdam Centraal gespoorwijzigd van 4b naar 4a. Dus mocht ik de OV-chippoortjes in de Westpassage proberen. Wat blijkt? Ze zijn net zo gebruiksvriendelijk voor mij als hun collega's in de oostpassage! Kortom: het volume staat zo laag mogelijk.
Tijd om nog een mailtje naar de klantenservice te sturen en hopen dat ze ditmaal w
Beul van de blindegeleidelijn
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Marc »

Mijn reisje verliep ook niet zo lekker vandaag:
Vanochtend was ik vroeg opgestaan om met trein t822 richting noorden te gaan. In Maastricht was vanuit de trein vaag te horen dat er een versperring was, er bleek een aanrijding met een persoon te zijn geweest in de buurt van Weert. In de trein bleef het stil, in Sittard werden wel de displays op "Roermond" gezet. Voor Roermond kwamen we tot stilstand en werd omgeroepen dat het station vol stond door een aanrijding. Na een paar minuten mochten we weer verder en nadat we stilstonden klonk in de trein: "Dames en Heren, door een aanrijding rijdt deze trein niet verder dan Roermond. U dient allemaal uit te stappen" (dit klinkt bij mij als: sodemieter op en zoek het allemaal maar zelf uit...). Door het wachten voor het station was Veolia natuurlijk ook al vertrokken en dus mocht ik een half uurtje doorbrengen in Roermond (mét een gratis beker koffie :pos:).
Na een half uurtje kon ik verder met trein t32222 richting Nijmegen. In de trein werd een paar keer omgeroepen dat er nog geen omreisadvies was en reizigers moesten gewoon inchecken bij Veolia. Natuurlijk stond ook al een controleploeg klaar om ervoor te zorgen dat Veolia een centje verdiende :(...
De reis verliep voorspoedig tot Klarenbeek. Hier moesten we een kleine 5 minuten wachten op de tegentrein. In Apeldoorn werd de IC richting Amersfoort vastgehouden maar we werden wel verzocht om de overstap van spoor 3 naar spoor 1 "te bespoedigen". De HC wachtte netjes op alle overstappers uit het boemeltje.

Het verhaal eindigde daarstraks wel goed: door een aanrijding met een persoon bij Heerlen reed de IC in z'n geheel door naar Maastricht. Hierdoor had ik een hele kopbak voor mezelf. En het NS-stoppertje naar Randwyck bleek een privé-treintje te zijn :lol:.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door VIRM »

Gistermiddag nam ik vanaf Amsterdam Centraal tram 25 richting President Kennedylaan. Op Amsterdam Centraal stond ik kennelijk op de trambaan (ik dacht dat ik netjes op het perronetje stond, maar kennelijk niet) en was door de felle zon aan het kijken of deze 25 de goede kant op ging (en geholpen door een vriendelijke mevrouw).
Ik stap de tram binnen, kreeg ik meteen een snauw: "Je stond op m'n baan, heh?!"
"Als slechtziende haal ik nog veel leukere stunts uit hoor!"
Ook weer het toppunt van klantvriendelijkheid...
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Thom91 »

Ik had gister in de IC van 11:46 van Rta naar Rtd een vrolijke conducteur. Hij kwam de coupé binnen met achter zich nog een conducteur vrouwtje erachter. Begint iemand al kaartje te zoeken, zegt hij: 'nee, ik hoef geen kaartje, daar houd ik niet van.' Ik denk, wat krijgen we nou, lekker handig voor al die dagjes mensen. Die kopen ook nooit meer een kaartje.
Hij was daarentegen wel geestig in de omroep:
'Goedemorgen! Wij komen zo aan in het mooie Rotterdam. Voor de mensen die van een sprintje houden, uw trein naar Den Haag vertrekt over 1 minuut van spoor 9. Voor de fans van het prachtige Feyenoord verwijs ik u naar spoor 7, en laat even van u horen als u uit de trein stapt.' Hele hoop geroep uit de trein, zat echt vol met supporters..
Komt wel goed schatje.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Etienne »

Zojuist bij Ass moest de conducteur halverwege de coupe de knipronde staken, zodat de deuren gesloten konden worden etc. Ondertussen was er, precies op de plaats waar de conducteur gestopt was, een man van buitenlandse komaf gaan zitten. Dus toen die conducteur weer binnen kwam, ging die man helemaal over de rooie, omdat die dacht dat de conducteur speciaal voor hem naar die coupe kwam.

Die conducteur vond die reactie dus helemaal nergens op slaan en legde dus uit waarom hij daar begon, toen begreep die man het wel en gaf hij hem wel z'n kaartje.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Ennes »

Thom91 schreef:Ik had gister in de IC van 11:46 van Rta naar Rtd een vrolijke conducteur. Hij kwam de coupé binnen met achter zich nog een conducteur vrouwtje erachter. Begint iemand al kaartje te zoeken, zegt hij: 'nee, ik hoef geen kaartje, daar houd ik niet van.' Ik denk, wat krijgen we nou, lekker handig voor al die dagjes mensen. Die kopen ook nooit meer een kaartje.
Hij was daarentegen wel geestig in de omroep:
'Goedemorgen! Wij komen zo aan in het mooie Rotterdam. Voor de mensen die van een sprintje houden, uw trein naar Den Haag vertrekt over 1 minuut van spoor 9. Voor de fans van het prachtige Feyenoord verwijs ik u naar spoor 7, en laat even van u horen als u uit de trein stapt.' Hele hoop geroep uit de trein, zat echt vol met supporters..
En waarom zouden die mensen nooit meer een kaartje kopen?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Thom91 »

'hij vindt het toch niet nodig om te controleren, want daar doet hij niet aan, dus koop ik geen kaartje.'
Komt wel goed schatje.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Abracadabram »

Thom91 schreef:'hij vindt het toch niet nodig om te controleren, want daar doet hij niet aan, dus koop ik geen kaartje.'
... en dan krijg ik tijdens het volgende uitstapje een boete van 35 euro
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Stefan »

Etienne schreef:Zojuist bij Ass moest de conducteur halverwege de coupe de knipronde staken, zodat de deuren gesloten konden worden etc. Ondertussen was er, precies op de plaats waar de conducteur gestopt was, een man van buitenlandse komaf gaan zitten. Dus toen die conducteur weer binnen kwam, ging die man helemaal over de rooie, omdat die dacht dat de conducteur speciaal voor hem naar die coupe kwam.

Die conducteur vond die reactie dus helemaal nergens op slaan en legde dus uit waarom hij daar begon, toen begreep die man het wel en gaf hij hem wel z'n kaartje.
Gevalletje gediscrimineerd willen worden...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Gertjan »

Dexter schreef:Pfff, op de één of andere manier gaat er altijd wel iets mis met die eerste s1900 naar Venlo. :| Zo ook vandaag weer.
Dat zie je fout Dex, jij trekt het gewoon aan :wink:
Ik stel voor dat je niet meer van die hele vroege diensten gaat draaien.
Dexter schreef:Ik verzeker jullie dat ingehaald worden door een goederentrein niet goed is voor je eigendunk als mcn van een IC. :oops:
Ik heb er ook al moeite mee, ondanks dat ik eigenlijk alleen maar stoppers rij :lol:
(Wedstrijden tussen treintjes op de Betuwelijn en Betuweroute. Bij Sdt kom je elkaar tegen, Vlak voor Gnd buigt de Betuweroute af, en bij Boven-Hardinxveld (bij de A15 daar) zit je tot Schelluinen weer naast elkaar.) Ik kom die goederentreintjes tenminste weer tegen langs de A15. Er zijn ook collega's die ze niet meer zien omdat ze te lang stilstaan op Gnd.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door mb90 »

Door een ongeval op de A29 in de Hoeksche Waard reed er een bus op Veolia-lijn 101 van Rotterdam naar Bergen op Zoom vanmiddag een flinke omweg.Ik kwam de bus namelijk tegen op de A16 bij de Moerdijkbrug met passagiers erin.
En vanochtend dacht een chauffeur op Qbuzz-lijn 146 van het Rotterdamse Zuidplein naar Ridderkerk waarschijnlijk dat hij een ritje op lijn 144 of 145 maakte, want ik zag de bus op de Vaanweg ineens vanaf de Spinozaweg komen en daarna de snelweg op de draaien. :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Stefan »

Was goed te merken inderdaad.. Ik heb bussen op de AV's op 9292OV voorbijzien komen met vertragingen oplopend tot +52...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door Caspar »

De materieel inzet laat weer te wensen over vanmorgen, een losse Sgmm in de s3300 wat dan ook staanplaatsen bij vertrek uit Hoorn betekende, omdat de s4500 niet rijdt. Is het nou zo lastig om dat eens anders te doen?
Laatst gewijzigd door Caspar op zo 31 jul 2011, 01:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Thom91 »

mb90 schreef:Door een ongeval op de A29 in de Hoeksche Waard reed er een bus op Veolia-lijn 101 van Rotterdam naar Bergen op Zoom vanmiddag een flinke omweg.Ik kwam de bus namelijk tegen op de A16 bij de Moerdijkbrug met passagiers erin.
En vanochtend dacht een chauffeur op Qbuzz-lijn 146 van het Rotterdamse Zuidplein naar Ridderkerk waarschijnlijk dat hij een ritje op lijn 144 of 145 maakte, want ik zag de bus op de Vaanweg ineens vanaf de Spinozaweg komen en daarna de snelweg op de draaien. :P
Stond in de nasleep ervan.. Moet wel een pittige chaos geweest zijn daar..
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10

Bericht door VIRM »

Caspar schreef:De materieel inzet laat weer te wensen over vanmorgen, een losse Sgmm in de s3300 wat dan ook staanplaatsen bij vertrek uit Hoorn betekend, omdat de s4500 niet rijdt. Is het nou zo lastig om dat eens anders te doen?
Nee heh, is het weer zover? Het kan toch niet zo moeilijk zijn op op z'n minst het materieel van de s4500 op de s3300 in te zetten?
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Ennes »

Thom91 schreef:'hij vindt het toch niet nodig om te controleren, want daar doet hij niet aan, dus koop ik geen kaartje.'
Als hij geen kaartje koopt omdat hij geen controle krijgt zegt dat meer over de mentaliteit van die persoon als over die conducteur die dat kaartje niet controleert.

Of kan jij mij in de voorwaarden van NS laten zien waar staat dat je als reiziger recht hebt op kaartcontrole tijdens je reis? want dan heb ik ergens iets gemist!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Bericht door Thom91 »

Ennes schreef:
Thom91 schreef:'hij vindt het toch niet nodig om te controleren, want daar doet hij niet aan, dus koop ik geen kaartje.'
Als hij geen kaartje koopt omdat hij geen controle krijgt zegt dat meer over de mentaliteit van die persoon als over die conducteur die dat kaartje niet controleert.

Of kan jij mij in de voorwaarden van NS laten zien waar staat dat je als reiziger recht hebt op kaartcontrole tijdens je reis? want dan heb ik ergens iets gemist!
Dat is zeker waar, maar ik blijf het raar vinden dat je geen kaartjes controle doet.
Het is je werk ten slotte en dat hoor je naar behoren uit te voeren. Dat is mijn visie tenminste, want als ik mijn werk niet goed uitvoer ben ik gelijk de klos.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten