OVer Missers in de Reisinformatie #15

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Etienne »

Op Teletekst-pagina 751 staat vermeld dat er Stopbussen rijden naar Oosterbeek en dat de s3100 alleen in Oosterbeek extra stopt. :!:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Wubbo »

Ik vermoed dat men er achter is gekomen dat 8 bakken VIRM niet passen in Wolfheze. Omroep Gelderland heeft er wel een berichtje over.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Is dat ook de reden voor het slechts 2x/uur bedienen van Nijmegen Lent toevallig? Viel me al op aan de omroep in Utrecht en de reisplanner bevestigd dat de s3000 alleen in Arnhem Zuid en Elst extra stopt, terwijl de nu vervallen s3600 wel gewoon op alledrie de tussenstations stopt naast de door de s3100 vervangen s7600.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Wubbo »

Ja.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door MdJ »

De s3100 rijdt juist in het pad van de 3600 (je kunt vanaf Zl de 12000 (IC Zl-Ah voor deze gelegenheid), in Ah overstappen op de s3100 en dan weer overstappen in Nm op dezelfde s3600, die je anders in Zl gepakt zou hebben zonder werkzaamhedem.

De 3000 neemt het over van de 7600 :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door M57 »

Gelukkig staat op de borden in Breda dat Fyra naar Amsterdam niet op Amsterdam Sloterdijk stopt. :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door webguy »

Maar is Wolfheze niet een geval apart? Want van zondag tot gisteren stopte treinen daar gewoon (al heb ik nog niet zo'n stop IC getroffen), maar vandaag stonden er in Arnhem opeens overal bordjes (niet op ARGOS) dat tot 2 september (einde werkzaamheden) de treinen niet in Wolfheze stoppen door "noodwerkzaamheden" ofzoiets...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Klaasje »

De lengte van de perrons zal het issue niet wezen. (Mits 8 bakken lengte voldoende is.) 8 Bakken VIRM moeten op spoor 2 en 3 kunnen passen. De perrons hebben bij deze sporen volgens ProRail een nuttige lengte van 216 meter. Alleen op spoor 1 is het wat krapjes.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Wubbo »

Op spoor 1 past het niet (een VIRM-bak is meer dan 25 meter). Spoor 2 richting Arnhem kan wel, maar kost je wel rijtijd door 2x kromme wissels die je moet berijden en vertrekken op een dwergsein. Dat is al met al ongeveer een kilometer 40 km/h rijden, dat tikt behoorlijk aan...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door webguy »

Dus na 5 dagen praktijkervaring is bepaald dat het niet werkte? Of stopte ze de hele week al niet in Wolfheze?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door waldo79 »

Wubbo schreef:Ik vermoed dat men er achter is gekomen dat 8 bakken VIRM niet passen in Wolfheze. Omroep Gelderland heeft er wel een berichtje over.
De s3100 rijdt toch met maximaal 6 bakken? Volgens een aanplakbiljet in Ah waren er noodwerkzaamheden in Wf. Donderdag werd al omgeroepen dat reizigers voor Wf achterin de trein moesten plaatsnemen wegens het verschil in perronhoogte :?:

@webguy: van maandag tot en met donderdag werd er gewoon gestopt in Wf.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Wubbo »

Ik heb al 3100'en gezien met 2 stellen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Klaasje »

Wubbo schreef:Op spoor 1 past het niet (een VIRM-bak is meer dan 25 meter). Spoor 2 richting Arnhem kan wel, maar kost je wel rijtijd door 2x kromme wissels die je moet berijden en vertrekken op een dwergsein. Dat is al met al ongeveer een kilometer 40 km/h rijden, dat tikt behoorlijk aan...
Ik weet hoe dat werkt. :wink: Dat kost ongeveer een minuut rijtijd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

9292 mag z'n Android app weleens bijwerken zeg... die geeft doodleuk op zondag een lijn 7 Dordtse Kil bij de actuele vertrektijden van halte Leerpark in Dordrecht.
Ten eerste rijdt er op zondag überhaupt geen bus naar Dordtse Kil, ten tweede is het nog slechts 7,5 maand lang lijn 8 die daarheen rijdt :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Geert »

Ik neem aan dat andere applicaties van 9292 die lijn dan ook laten zien, er zal wel niet een aparte database voor Android bijgehouden worden ;)

Wat TBP-missers gezien vandaag en eerder deze week:
- In Schiedam Centrum doen de TBP bij spoor 3 en de TBP op spoor 5 aan de Rtd-zijde het niet (waarbij ik me ook afvraag waarom spoor 5 twee TBP's heeft)
- In Den Haag HS doet de TBP bij spoor 4b (achterste TBP, richting Moerwijk) het al weken niet. Althans, elke keer als ik die TBP zie staat er 'Er is geen reisinformatie beschikbaar' op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Eens even verder gekeken. En ja, 9292 is uiterst grondig aan het blunderen...
Afbeelding

...ook de site geeft dus lijn 7 naar Dordtse Kil aan. En laat je ook 20 minuten op het station staan terwijl je gewoon in de bus kunt blijven zitten want lijn 7 rijdt verder als lijn 8 (waarbij het stukje station - centrum onder twee lijnnummers valt)
Mede daardoor kost het trouwens ook de nodige moeite om de rechtstreekse bus uit de planner te krijgen, hij laat je nogal eens een eind lopen naar een andere lijn om die "overstap" op het station in te korten.

Verder hangen er dus nogsteeds CTA's op Rotterdam Blaak al lijken ze wel afgekoppeld: vanmiddag waren ze blanco.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Owja, omroep op Rotterdam Centraal: "De extra trein naar Rotterdam Stadion vertrekt van spoor 6. Op Rotterdam Stadion vindt ingangscontrole plaats, houdt u bij het verlaten van het station uw vervoerbewijs gereed"

Ehm, heet dat geen uitgangscontrole dan? :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door webguy »

Vanochtend in Arnhem een omroepbericht dat de s3100 "vanaf vandaag" niet meer in Wolfheze stopt maar dat er om :15 en :45 een stopbus rijdt. Mooi en aardig, maar dat is al sinds vrijdag zo, en niet "vanaf vandaag". Als je gaat omroepen, vraag dan eens eerst naar alle feiten, of laat ze weg.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Caspar »

Wat maakt dat nou uit, het is maar waar je jezelf druk om wilt maken zeg :?
Zo zag ik van de week een Virm met een poster: Geachte reiziger vanaf 1 oktober 2005 aanstaande, is het niet meer mogelijk om een kaartje te kopen in de trein... In Obdam hangt sinds jaar en dag een poster voor het raak van het loket: Met ingang van heden is dit loket gesloten...

Misschien dat de omroeper dacht: Vanaf vandaag werk ik voor de NS en niet meer voor Prorail dus nu gaan we het allemaal eens anders doen :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door webguy »

Ok, het is inderdaad een detail, maar de details zijn ook belangrijk... Stukje kwaliteit is dat.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Caspar »

Nouja ik weet het niet, je kan er een eindeloze discussie over voeren, maar ik heb niet het idee dat er meer mensen zijn die daar over vallen. Volgens mij hoort 95% niet eens dat het omgeroepen wordt...

Verder is het dus zo dat sinds vandaag de CTA's/TBP's en omroepberichtjes in handen van de NS zijn :D Ik ben benieuwd of ik straks het verschil kan merken op het station.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door M57 »

webguy schreef:Vanochtend in Arnhem een omroepbericht dat de s3100 "vanaf vandaag" niet meer in Wolfheze stopt maar dat er om :15 en :45 een stopbus rijdt. Mooi en aardig, maar dat is al sinds vrijdag zo, en niet "vanaf vandaag". Als je gaat omroepen, vraag dan eens eerst naar alle feiten, of laat ze weg.
Voortaan bij een verstoring gaan ze eerst alle feiten uitvragen voordat ze gaan omroepen, sta jij 's nachts nog te wachten :lol: :pos:

Er is gewoon op de eerste dag van de verandering een bandje gemaakt en dat draait nu nog steeds. De inhoudelijke boodschap is juist, dus neem lekker wat zonnestraaltjes zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Tja waarom zou je makkelijk doen als het moeilijk kan... de t2856 stond in Utrecht eerst als gespoorwijzigd naar geheel spoor 11 op de TB21, maar vervolgens werd de t9861 binnengenomen op 11B waardoor 'ie weer terug naar het geplande vertrekspoor 11A gewijzigd werd :?
Dit alles binnen een periode van maarliefst 5 minuten mogen waarnemen...

Edit: en deze is ook leuk :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Suus »

Afbeelding

Professioneel bord zo, met zwarte stift alle perronvakken corrigeren :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door VIRM »

Ongeveer een uurtje geleden reed mijn s4000 naar Alkmaar het station van Zaandam binnen. Vlak voor binnenkomst was dit te horen op de automatische omroep van de SLT:
*Pling Plong Plang* "Dames en heren. Het volgende station is Zaandam. Station Zaandam. Hier kunt u overstappen voor Hoorn en voor Alkmaar. Deze Sprinter rijdt verder naar Koog Bloemwijk, Koog Zaandijk, Wormerveer en Alkmaar".

Interessant dat de automatische halteafroep Zaandam aangaf als overstappunt voor Alkmaar, terwijl de trein waar dit in werd omgeroepen op dat moment de snelste optie was voor Alkmaar.
Beul van de blindegeleidelijn
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten