Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Maak van Meppel, Beilen en Haren ook een IC station.
Dan is die stoptrein niet meer nodig en heeft de lijn vanaf alle stations 2x per uur een IC naar de randstad.
Dan is die stoptrein niet meer nodig en heeft de lijn vanaf alle stations 2x per uur een IC naar de randstad.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Jemig, is dat gekleuter nou nog niet klaar daar? :?
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
In hoeverre is de NS eigenlijk verplicht naar dat geleuter te luisteren? Als de NS de nieuwe plannen voor 4 treinen per uur door wil voeren, wie of wat kan ze dan tegenhouden?
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Niemand kan ze tegenhouden. Ja: een spoorblokkade, maar dan rijdt er helemaal niets meer.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Of wat koper weghalen, levert nog geld op ook ;)Klaasje schreef:Niemand kan ze tegenhouden. Ja: een spoorblokkade, maar dan rijdt er helemaal niets meer.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Dan lijkt het me tijd dat de NS die knoop maar eens voorgoed door moet gaan hakken.Klaasje schreef:Niemand kan ze tegenhouden. Ja: een spoorblokkade, maar dan rijdt er helemaal niets meer.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Ach wat een gezeur.
Trouwens ik vroeg me op eens iets af, de NS heeft een verplichting om alle stations op het hoofdnet te bedienen, maar wanneer is een station bediend? Is het met E'en retour voldoende of moet elk station minstens 1x in het uur bediend worden?
Ns heeft toch een keuze om Hogeveen gewoon een stopper te geven zolang Hogeveen toch gewoon bediend wordt?
Trouwens ik vroeg me op eens iets af, de NS heeft een verplichting om alle stations op het hoofdnet te bedienen, maar wanneer is een station bediend? Is het met E'en retour voldoende of moet elk station minstens 1x in het uur bediend worden?
Ns heeft toch een keuze om Hogeveen gewoon een stopper te geven zolang Hogeveen toch gewoon bediend wordt?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Volgens de concessie moet op ieder station aan het hoofdrailnet minstens 1x/uur een trein in iedere richting vertrekken. Maar wat voor trein dat is dat mag NS gewoon zelf bepalen, er is helemaal niets vastgelegd over waar Intercity's moeten stoppen.
Dus natuurlijk mag NS gewoon Hoogeveen alleen een stopper geven. Zoals ze dat altijd al deden: Hoogeveen heeft nu eigenlijk ook alleen stoptreinen. Eigenlijk verandert er dus niks aan de bediening van Hoogeveen.
Dus natuurlijk mag NS gewoon Hoogeveen alleen een stopper geven. Zoals ze dat altijd al deden: Hoogeveen heeft nu eigenlijk ook alleen stoptreinen. Eigenlijk verandert er dus niks aan de bediening van Hoogeveen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
bouwen we toch een station in Staphorst, en we laten die trein Staphorst overslaan, hebben we toch een IC (á la ic naar Zvt)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Hoogeveen. Nu ook op zondag per IC bereikbaar... *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Ik stel voor om dan Hoogeveen Noord en Hoogeveen Zuid te openen, en die over te slaan met alle treinen. Als ze graag willen dat die stations bediend worden, dan stopt de IC niet meer in Hoogeveen. Deal? ;-)
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Het Lamballe systeem: in principe stoppen er geen treinen, maar 2 keer per dag wel de non-stop Hogesnelheidstrein. Ik stel voor om dan de Fyra door te trekken, die na Amsterdam Centraal non stop naar Hoogeveen rijdt, en vanaf dan alleen nog in Groningen stopt. Ergens om 6.15 of zo...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Vinny schreef:Hoogeveen. Nu ook op zondag per IC bereikbaar... *O*
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Misschien nog een mooie Slap-in-the-face voor Hoogeveen. Meppel is momenteel wel een soort van Intercitystation. Het koppelen van de delen uit Groningen en Leeuwwarden gebeurt namelijk in Meppel in plaats van Zwolle.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Ik denk dat ze super blij zouden zijn als er daar gecombineerd wordt. Past dat, 15 bakken icm op hoogeveen? *O*
Komt wel goed schatje.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Ja, maar dan moet er ook nog wel een snelbus rijden van Hoogeveen naar Vlissingen via Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Nijmegen, Maastricht, Brussel en Antwerpen.Vinny schreef:Het Lamballe systeem: in principe stoppen er geen treinen, maar 2 keer per dag wel de non-stop Hogesnelheidstrein. Ik stel voor om dan de Fyra door te trekken, die na Amsterdam Centraal non stop naar Hoogeveen rijdt, en vanaf dan alleen nog in Groningen stopt. Ergens om 6.15 of zo...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Je vergeet de stop in Almere Strand. Daar gaan alle huisvrouwen van bovengenoemde steden naar toe, toch?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Zo langzamerhand wordt je er gewoon moe van. Pech voor Hoogeveen, gewoon stoptreinen en niets anders
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Of we geven gewoon alle stations een IC status, heeft iedereen een Intercity, zijn we ook gelijk af van die gekke treinformules en leuk bedachte vertalingen voor stop en sneltreinen! Daarbij komt dat de reizigers langer van het product "trein" zullen genieten, waardoor NS de tarieven omhoog kan gooienEtienne schreef:Zo langzamerhand wordt je er gewoon moe van. Pech voor Hoogeveen, gewoon stoptreinen en niets anders
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
- Locatie: Roodeschool
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Of je geeft Hoogeveen een IC status. En dan voer je een ICE dienst tussen Gn en Bd via de HSL(Ze willen die nu toch samenvoegen met het HRN), worden de reizen nog comfortabeler ook
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Alleen stoppende te Asn, Zl, Alm, Asdz, Shl, Rtd en Bd zeker? En natuurlijk 200 op Zl-Lls.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Ik kwam zojuist langs Hoogeveen, het was er nog best vol met fietsen en auto's voor een vakantieperiode.
Is het trouwens ook zo dat als Gn-Zl in half uurs dienst komt dat op Lw-Zl ook zo is? Dan heb je dus nog meer ondersteuning dan met alleen Gn!
Is het trouwens ook zo dat als Gn-Zl in half uurs dienst komt dat op Lw-Zl ook zo is? Dan heb je dus nog meer ondersteuning dan met alleen Gn!
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Nee, dat is niet zo. Het gaat nu alleen over Gn - Zl.Thom91 schreef:Is het trouwens ook zo dat als Gn-Zl in half uurs dienst komt dat op Lw-Zl ook zo is?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
- Locatie: Roodeschool
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Ja en natuurlijk tussen Gn - Zl ook baanvaksnelheid (zoveel mogelijk) verhogen naar 160 km/h. De boog bij Hoogeveen even wat ruimer maken(is dacht ik ook nog ruimte voor ook).Klaasje schreef:Alleen stoppende te Asn, Zl, Alm, Asdz, Shl, Rtd en Bd zeker? En natuurlijk 200 op Zl-Lls.
Klopt het dat het een tijd terug inderdaad de bedoeling was om de snelheid (waar mogelijk) tussen Gn en Zl te verhogen naar 160 km/h?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten