Dus jou visie bepaalt dat het werk van een Hc alleen uit kaartjes knippen bestaat?Thom91 schreef:Dat is zeker waar, maar ik blijf het raar vinden dat je geen kaartjes controle doet.Ennes schreef:Als hij geen kaartje koopt omdat hij geen controle krijgt zegt dat meer over de mentaliteit van die persoon als over die conducteur die dat kaartje niet controleert.Thom91 schreef:'hij vindt het toch niet nodig om te controleren, want daar doet hij niet aan, dus koop ik geen kaartje.'
Of kan jij mij in de voorwaarden van NS laten zien waar staat dat je als reiziger recht hebt op kaartcontrole tijdens je reis? want dan heb ik ergens iets gemist!
Het is je werk ten slotte en dat hoor je naar behoren uit te voeren. Dat is mijn visie tenminste, want als ik mijn werk niet goed uitvoer ben ik gelijk de klos.
OVer je reiservaringen in juli 2011
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Die discussie hebben we al vaker gevoerd. Daaruit kwam naar voren dat de overige werkzaamheden het kaartjes-knippen wel eens behoorlijk in de weg kunnen zitten. Vooral bij stoppers die erg vaak stoppen. Al met al heb ik liever zo nu en dan een serviceronde door de hele trein voor de ov-verdwaalden dan een controle in de helft van de trein.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Gisteravond had ik in de een-na-laatste s4500 een beetje een geirriteerde conducteur. Ik klopte op het deurtje van de achterste cabine waar hij met z'n collega-conductrice was ingegaan, en hij was toen niet zo blij dat ik kennelijk iets te hard had geklopt (nou, dat was ook niet mijn bedoeling... maar ik heb wel eens staan rammen toen ik wegens communicatiefalen in de verkeerde trein zat ). Mijn verzoek: of het geluid van de poortjes aan de centrumkant van Amsterdam Centraal wat harder mocht, want aan de Klantenservice moet je het vijf keer vragen ofzo voordat ze iets gaan doen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
En een conducteur kan daar wel zo iets aan doen?VIRM schreef:Gisteravond had ik in de een-na-laatste s4500 een beetje een geirriteerde conducteur. Ik klopte op het deurtje van de achterste cabine waar hij met z'n collega-conductrice was ingegaan, en hij was toen niet zo blij dat ik kennelijk iets te hard had geklopt (nou, dat was ook niet mijn bedoeling... maar ik heb wel eens staan rammen toen ik wegens communicatiefalen in de verkeerde trein zat ). Mijn verzoek: of het geluid van de poortjes aan de centrumkant van Amsterdam Centraal wat harder mocht, want aan de Klantenservice moet je het vijf keer vragen ofzo voordat ze iets gaan doen. :)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Niet direct, maar iedere ingang die iets kan doorgeven is er eentje meer.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Als een personeelslid zoiets doorgeeft, beland het op een soortgelijke hoop als wanneer een klant dit via de klantenservice doorgeeft. Het enige verschil is dat het op een andere hoop beland. Dus ik ben bang dat deze actie niet veel zoden aan de dijk zet.
Vanmorgen veroorzaakte in Asd een rangeerdeel waarvan het sein al wel veilig stond, maar waar nog geen rangeermachinist op zat een vertraging van +7 voor mijn s2600. De trdl ging hier aardig creatief mee om en stuurde mij en de Thalys, waarvan inmiddels ook de vertrektijd was aangebroken, tegelijkertijd richting de Transformatorweg Aansl., waar ik (helaas, maar wel begrijpelijk) de Thalys moest laten voor gaan. Hierdoor had ik op Shl inmiddels +10 opgelopen, goed excuus dus om lekker door te scheuren en in Ledn had ik er nog +2 over. Aankomst in Gvc was met -2.
Later die ochtend zat ik in Ut klaar om te vertrekken met de s1700 richting Gvc, toen ik via de portofoon hoorde dat de mcn van de s21700 wat later was en de trein nog moest splitsen. Dit veroorzaakte ook een vertraging van +6, maar omdat ik in Wd nog net de s4000 voorbij mocht, kon ik dat reduceren tot +2.
Vanmorgen veroorzaakte in Asd een rangeerdeel waarvan het sein al wel veilig stond, maar waar nog geen rangeermachinist op zat een vertraging van +7 voor mijn s2600. De trdl ging hier aardig creatief mee om en stuurde mij en de Thalys, waarvan inmiddels ook de vertrektijd was aangebroken, tegelijkertijd richting de Transformatorweg Aansl., waar ik (helaas, maar wel begrijpelijk) de Thalys moest laten voor gaan. Hierdoor had ik op Shl inmiddels +10 opgelopen, goed excuus dus om lekker door te scheuren en in Ledn had ik er nog +2 over. Aankomst in Gvc was met -2.
Later die ochtend zat ik in Ut klaar om te vertrekken met de s1700 richting Gvc, toen ik via de portofoon hoorde dat de mcn van de s21700 wat later was en de trein nog moest splitsen. Dit veroorzaakte ook een vertraging van +6, maar omdat ik in Wd nog net de s4000 voorbij mocht, kon ik dat reduceren tot +2.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Stel je niet zo aan, ik zag er ook een los SLT VI-tje tussen rijden. Dat scheelt wel 1 hele bak. Op de Hoekse Lijn doen ze daar onder normale spitsomstandigheden een moord voor.Caspar schreef:De materieel inzet laat weer te wensen over vanmorgen, een losse Sgmm in de s3300 wat dan ook staanplaatsen bij vertrek uit Hoorn betekende, omdat de s4500 niet rijdt.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Was wel opvallend hoeveel mensen in Zaandam toch uitstapten om daar op de trein naar Amsterdam centraal over te willen stappen, ondanks dat de HC het 2x had omgeroepen dat men moest blijven zitten tot Sloterdijk. Ook stonden er een hele hoop mensen al op het perron in Zaandam die onze trein, de s3300 dus, weg lieten rijden richting Hoofddorp en dus bleven wachten op de s4000 die er een paar minuten achterna zou komen, maar die dus ook naar Hoofddorp reed. Ook dat werd wel 100x omgeroepen...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Tja... weer een retourtje Amersfoort - Dordrecht erbij zonder ook maar een conducteur gezien te hebben. Zelfs een servicerondje kon er niet vanaf vandaag terwijl ik toch nog twee keer het volledige traject van de s2800 afgereisd heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Bij meer "hopeloze hopen": Meer kans. (Al is het niet veel extra kans.) Zeker in het geval van VIRM is het eigenlijk gewoon te vervelend om los te laten lopen. Als er een keer toevallig van zo'n hoop doorsijpelt gaat het helemaal goed komen.Dexter schreef:Als een personeelslid zoiets doorgeeft, beland het op een soortgelijke hoop als wanneer een klant dit via de klantenservice doorgeeft. Het enige verschil is dat het op een andere hoop beland. Dus ik ben bang dat deze actie niet veel zoden aan de dijk zet.
Het is natuurlijk te absurd voor woorden de dat de materieelinzet in zo'n speciaal weekend niet op orde is. Nou ligt het op zich al in de lijn der verwachting omdat de sprinters in het weekend in de s3300 / s4300 / s4600 nou niet bepaald ruim rijden voor het reizigersaanbod. Mag ik het namelijk vreemd vinden dat als je zaterdagavond rond 23:00 een trein vanuit Amsterdam naar Almere pakt er toch redelijk wat mensen zijn die mogen staan bij een gebrek aan zitplaatsen?Dexter schreef:Stel je niet zo aan, ik zag er ook een los SLT VI-tje tussen rijden. Dat scheelt wel 1 hele bak. Op de Hoekse Lijn doen ze daar onder normale spitsomstandigheden een moord voor.Caspar schreef:De materieel inzet laat weer te wensen over vanmorgen, een losse Sgmm in de s3300 wat dan ook staanplaatsen bij vertrek uit Hoorn betekende, omdat de s4500 niet rijdt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Owja... Dexter, weet jij toevallig of de s2200 tegenwoordig op de A-fase van spoor 2 hoort te keren in Dordrecht op zondag? Hij stond op alle borden wel gewoon met "2" als vertrekspoor. Beetje klantonvriendelijk voor reizigers die van de bus vandaan komen, gedurende 10 minuten dat die trein daar staat komt er immers niks op spoor 2b langs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Vandaag weer een ritje naar Amsterdam Centraal.
Op Zaandam was de TBP op spoor 5 defect, dus werd ook omgeroepen dat alle treinen richting Hoofddorp ging. De trein die ik had, ik dacht de s4000, reed met DD-AR. In Sloterdijk werd ik vanaf de hal onderaan spoor 9/10 naar spoor 8 geholpen door een andere passagier, want de S&V-medewerkers hadden zich kennelijk verschanst in het hoofdgebouw, goedzo! -o- Toen op Amsterdam Centraal ik pas bij het derde OV-poortje geluid maakte, had ik het al weer gehad met de NS. Dan wel weer mooi om in een goedwerkende GVB-tram te zitten. :)
Op de terugweg had ik de s3000 vanaf Amsterdam Centraal naar Amsterdam Sloterdijk. Samen met een bekende hebben we echt gerend voor de s3300, want in alle wijsheid besloot NS de reguliere vertrektijden van de s3300 en de s4000 te handhaven. Aansluitingstijd tussen de s3000 en s3300 was slechts 2 minuten, maar we hebben het gehaald (samen met andere reizigers die kennelijk ook geen zin hadden om 25 a 30 minuten te wachten op de volgend trein). Geweldig dat de aansluitingen weer zo goed zijn geregeld -o-. Bovendien werd de s3300 uitgevoerd met een SLT, die ook rond 23:30 aardig vol zat. Waarom werden de VIRM's van de s4500 niet ingezet?
Al met al toch weer een beetje teleurstellend allemaal. Ik bovendien van vrienden dat de borden die de weg tussen het hoofdgebouw van Sloterdijk en spoor 9/10 aangeven niet goed is. En er schijnen dus geen CTA-bakken op spoor 9/10 te hangen op Sloterdijk (ik hoop dat ze dan verkeerd hebben gekeken).
Op Zaandam was de TBP op spoor 5 defect, dus werd ook omgeroepen dat alle treinen richting Hoofddorp ging. De trein die ik had, ik dacht de s4000, reed met DD-AR. In Sloterdijk werd ik vanaf de hal onderaan spoor 9/10 naar spoor 8 geholpen door een andere passagier, want de S&V-medewerkers hadden zich kennelijk verschanst in het hoofdgebouw, goedzo! -o- Toen op Amsterdam Centraal ik pas bij het derde OV-poortje geluid maakte, had ik het al weer gehad met de NS. Dan wel weer mooi om in een goedwerkende GVB-tram te zitten. :)
Op de terugweg had ik de s3000 vanaf Amsterdam Centraal naar Amsterdam Sloterdijk. Samen met een bekende hebben we echt gerend voor de s3300, want in alle wijsheid besloot NS de reguliere vertrektijden van de s3300 en de s4000 te handhaven. Aansluitingstijd tussen de s3000 en s3300 was slechts 2 minuten, maar we hebben het gehaald (samen met andere reizigers die kennelijk ook geen zin hadden om 25 a 30 minuten te wachten op de volgend trein). Geweldig dat de aansluitingen weer zo goed zijn geregeld -o-. Bovendien werd de s3300 uitgevoerd met een SLT, die ook rond 23:30 aardig vol zat. Waarom werden de VIRM's van de s4500 niet ingezet?
Al met al toch weer een beetje teleurstellend allemaal. Ik bovendien van vrienden dat de borden die de weg tussen het hoofdgebouw van Sloterdijk en spoor 9/10 aangeven niet goed is. En er schijnen dus geen CTA-bakken op spoor 9/10 te hangen op Sloterdijk (ik hoop dat ze dan verkeerd hebben gekeken).
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Dat klopt, dat is in de daluren en het weekend zelfs standaard bij de kerende treinseries s2200 en s5100 en dit houdt verband met de naderende-doch-telkens-weer-uitgestelde ingebruikname van de roltrappen. De traverse zou in het eindplaatje een soort nieuwe hoofdingang moeten worden, vandaar de verplaatsing van de haltering naar de A-fase.Daniel schreef:Owja... Dexter, weet jij toevallig of de s2200 tegenwoordig op de A-fase van spoor 2 hoort te keren in Dordrecht op zondag? Hij stond op alle borden wel gewoon met "2" als vertrekspoor.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
De s2200 rijdt toch tot Breda?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
1x per uur maar Michael
@Dexter: toppunt van klantonvriendelijkheid dus weer... wie komt er nu via de traverse. Wellicht een verdwaalde fietser die de stalling gebruikt, maar allemoeite loopafstanden op het busstation te verkorten is voor niets als de afstand naar de trein weer veel groter is.
In de tweede bak zat ik nu overigens ook alleen hierdoor terwijl de achterste volledig vol was. En zet dan minstens 2A op de TB14 en de trein niet op de borden van 2A én B.
@Dexter: toppunt van klantonvriendelijkheid dus weer... wie komt er nu via de traverse. Wellicht een verdwaalde fietser die de stalling gebruikt, maar allemoeite loopafstanden op het busstation te verkorten is voor niets als de afstand naar de trein weer veel groter is.
In de tweede bak zat ik nu overigens ook alleen hierdoor terwijl de achterste volledig vol was. En zet dan minstens 2A op de TB14 en de trein niet op de borden van 2A én B.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Klopt, jammer genoeg.. Er staat dan weer wel op de borden van "Spoor 9" en "Spoor 10" vermeld: "Richting Zaandam" en "Richting Schiphol", maar geen spoor van actuele reisinformatie daar -o-VIRM schreef:Al met al toch weer een beetje teleurstellend allemaal. Ik bovendien van vrienden dat de borden die de weg tussen het hoofdgebouw van Sloterdijk en spoor 9/10 aangeven niet goed is. En er schijnen dus geen CTA-bakken op spoor 9/10 te hangen op Sloterdijk (ik hoop dat ze dan verkeerd hebben gekeken).
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Dat klopt. NS en Prorail kiezen er namelijk voor om op een station waar maar 1 treinserie stopt, of waar alle treinseries dezelfde bestemmingen hebben, geen CTA's of TBP's op te hangen. Met de komst van Infpoplus krijgen dat soort stations wel een TB7. Sloterdijk spoor 9/10 is dus in feite niets anders dan bv een station op de Zaanlijn waar ook geen CTA/TBP hangt. In het begin was het nog best lastig, want toen stopte zowel de trein naar Hoorn Kersenboogerd als de trein naar Hoofddorp daar dan de hele dag van ofwel spoor 9 ofwel spoor 10, ivm de werkzaamheden aan de beglazing van de kap.
@ Virm, het is juist de s3000 die andere vertrektijden hanteerde dit weekend. Had je allicht beter de s2600 naar Sloterdijk kunnen pakken, dan had je nog een minuut of 10 de tijd aldaar.
@ Virm, het is juist de s3000 die andere vertrektijden hanteerde dit weekend. Had je allicht beter de s2600 naar Sloterdijk kunnen pakken, dan had je nog een minuut of 10 de tijd aldaar.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
@Caspar: s2600 waqs al lang en breed weg toen mijn (metrovervangende) bus op Centraal aankwam. Dus vandaar mijn gemopper over de belachelijke aansluitingstijd. -o-
Overigens stond de s3300 op Zaandam gewoon aangekondigd als de Sprinter naar Hoorn Kersenboogerd en werd het in de trein niet omgeroepen dat hij ook verder ging naar Enkhuizen.
Overigens stond de s3300 op Zaandam gewoon aangekondigd als de Sprinter naar Hoorn Kersenboogerd en werd het in de trein niet omgeroepen dat hij ook verder ging naar Enkhuizen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Ja dat laatste kan ik beamen, ik had 'm een uurtje later dan jij, en toen werd er ook niets over Enkhuizen omgeroepen. De trein stroomde zelfs helemaal leeg in Hoorn met mensen voor Enkhuizen. Tsja toen moest de HC op het perron mensen de trein weer in gaan roepen, omdat het de laatste trein was. Weet niet of de HC wel een poging had ondernomen om in de trein iets om te roepen, maar ik had niets gehoord. :neg:
Op station Lelylaan stond overigens wel Enkhuizen in de CTA bij de s3300. De omgeleide s4000 kwam er daar wel een stuk kariger van af:
Ik vind dit wel heel erg cryptisch...
Op station Lelylaan stond overigens wel Enkhuizen in de CTA bij de s3300. De omgeleide s4000 kwam er daar wel een stuk kariger van af:
Ik vind dit wel heel erg cryptisch...
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Cryptisch? Ik zou eerder zeggen 'niet goed doordacht'.
Overigens hoeft het aangeven van de s3300 naar Enkhuizen toch echt geen probleem te zijn, aangezien de laatste 2 (en in het weekend 3) treinen van de s4500 als Stoptrein naar Enkhuizen rijden, dus dat moet toch wel in de CTA-flapjes/TBP-systeem zitten?
Overigens kwam jij vanuit Lelylaan, dus wees maar blij dat je dat stuk tussen het hoofdgebouw van Sloterdijk en de Hemboog niet hebt hoeven rennen. :) Ach ja, heeft de Hemboog ook weer eens nut gehad dit weekend.
Overigens hoeft het aangeven van de s3300 naar Enkhuizen toch echt geen probleem te zijn, aangezien de laatste 2 (en in het weekend 3) treinen van de s4500 als Stoptrein naar Enkhuizen rijden, dus dat moet toch wel in de CTA-flapjes/TBP-systeem zitten?
Overigens kwam jij vanuit Lelylaan, dus wees maar blij dat je dat stuk tussen het hoofdgebouw van Sloterdijk en de Hemboog niet hebt hoeven rennen. :) Ach ja, heeft de Hemboog ook weer eens nut gehad dit weekend.
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Dat is hier dus niet helemaal logisch, het is juist geen op zichzelf staande halte maar een onderdeel van een groter station. Het is heel raar dat er op een groot station op één perron geen CTA's hangen, terwijl de andere perrons die wel hebben.Caspar schreef:Sloterdijk spoor 9/10 is dus in feite niets anders dan bv een station op de Zaanlijn waar ook geen CTA/TBP hangt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Is dat nieuw dan dat de s2200 het ene half uur naar Bd reed en het andere half uur maar tot Ddr? Ik dacht altijd dat ie gewoon 1 keer per uur reed tussen Asd en Bd en in de spits 2 keer per uurDaniel schreef:1x per uur maar Michael
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Nee, die serie rijdt al jaren 2x/uur tussen Asd en Ddr (waarvan 1x door naar Breda, in de spits 2x). Volgend jaar is dat over.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Ah okee. Dan weet ik dat ook weer
Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Dat is niet lastig. Het is een absoluut schandaal. Vooral omdat de omroep vaak niet werkte. Maar goed, CTA bakken zaten niet in de projectscope omdat ze niet nodig bevonden werden. Je gaat geen dingen ophangen als je er niet voor betaald krijgt dus wat dat betreft klopt de spoorlogica nog altijd als een bus. In het begin was het nog best lastig, want toen stopte zowel de trein naar Hoorn Kersenboogerd als de trein naar Hoofddorp daar dan de hele dag van ofwel spoor 9 ofwel spoor 10,
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten