Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Waalwijker schreef:Veel sterkte in Dordrecht met die 7700. Ik vind het echt ondingen en die stoelen die erin staan zijn verschrikkelijk als je er langer dan 10 minuten inzit.
Ik reis dagelijks met een diesel Volvo 7700 geleed (incl. die rotstoeltjes) op HOV lijn 300 Den Bosch - Waalwijk
Ik heb anders geen problemen met de stoeltjes van de Volvo 7700. We hebben in Breda 29 van die Volvo´s 7700 op de stad rijden en Breda heeft ook nog 4 geledes. Het rijdt en zit prima.
Ik vind de Volvo-stoelen ook nog alleszins meevallen, je moet er geen uur op willen zitten maar voor een stadsritje is het goed te doen. Maar ja, welk OV-materieel heeft er tegenwoordig nog wel echt lekkere en comfortabele stoelen?
Dexter schreef:Ik vind de Volvo-stoelen ook nog alleszins meevallen, je moet er geen uur op willen zitten maar voor een stadsritje is het goed te doen. Maar ja, welk OV-materieel heeft er tegenwoordig nog wel echt lekkere en comfortabele stoelen?
uhh NIET, maar daar is over nagedacht hoor, zo klagen mensen minder dat ze niet kunnen zitten, ze blijven immers toch liever staan dan op zulke k*t stoeltjes zitten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter schreef:Ik vind de Volvo-stoelen ook nog alleszins meevallen, je moet er geen uur op willen zitten maar voor een stadsritje is het goed te doen. Maar ja, welk OV-materieel heeft er tegenwoordig nog wel echt lekkere en comfortabele stoelen?
Syntus op de Valleilijn (de MAN's), op de veluwe (de nieuwe amba's; de ex-1500'den niet echt) en overijssel (Deventer/Zwolle) zitten heel fijn :D
Qbuzz in Friesland en rondom Rotterdam (zijn dezelfde); de stoelen in de Hanzeliners en de Connexxion-Qliners (zijn ook dezelfde) zitten ook goed.
Een apart gevalletje over deze bussen: de 5410 blijkt spontaan 63 staanplaatsen te hebben terwijl alles wat tot nu toe in dienst was gekomen er 52 heeft. En nee, ze zijn echt niet stiekem gegroeid in de tussentijd
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Een apart gevalletje over deze bussen: de 5410 blijkt spontaan 63 staanplaatsen te hebben terwijl alles wat tot nu toe in dienst was gekomen er 52 heeft. En nee, ze zijn echt niet stiekem gegroeid in de tussentijd
Nieuwe manier van berekenen gebruikt? Als je kijkt wat de Belgen aan aantal personen in een bus denken te kunnen stoppen 100 man in een 12 meter bus schijnt daar normaal te zijn volgens wat er op de geplakt staat.
Vandaag in de 5402 en 5415 gezeten die beide uit dezelfde levering komen... de 5402 heeft 52 staanplaatsen, de 5415 heeft er dus ook 63
Maar de berekening is wel voor propvol ja... één rolstoel in de bus kost vijf staanplaatsen volgens de sticker in de bus. Dat moet dan wel een flinke rolstoel zijn
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Lol, 100 staanplaatsen in een Belgische 12 meter bus terwijl Luxemburg 40 staanplaatsen in een 15 meter bus heeft... Vermoedelijk is het Nederlandse aantal het meest realistische.
De Duitse standaard is 5 personen per vierkante meter vrij vloeroppervlak. Zijn Belgen dan zo dun dat die standaard wel iets omhoog geschroefd kon worden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.