Mag ik even kwijt #88

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door STF »

webguy schreef:Order picken is lastig hoor -o-
(zonder gein moet je dan best flauw zijn als orderpicker dan want je moet meestal alles scannen of teruglezen enzo)
Ik ontdekte net ook dat de verkeerde soort soep is geleverd, pff wat is het toch af en toe met die firma... Zeker weer teveel vakantiekrachten in dienst ofzo. Toen ik ze vanmiddag belde om de fouten door te geven begon die man aan de telefoon ook echt te zuchten toen hij hoorde dat de orderverzamelaars doodleuk 3 soepborden mee hadden gegeven voor de prijs van 1 gewoon bord.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door Michael »

Bee schreef:De overheidsinstanties laten zich weer van hun beste kant zien in mijn brievenbus.

Eerst kreeg ik de definitieve zorgtoeslag voor 2008 toegestuurd. Zouden ze weten dat het nu 2011 is en dat ze maar een ietsiepietsie heel erg traag zijn :') Bovendien geen nieuws, want het was 0 euro wat ik extra zou krijgen of moest betalen.

Ik ontving ook een brief van Waternet, wat een soort bedrijf van het waterschap is. Daar heb ik een enorm pak papier naartoe gestuurd omdat ik hun belasting niet wilde betalen, omdat je als student daarvan vrijgesteld kan worden. Maar ik mag alsnog betalen want ik zou vermogen hebben op een spaarrekening. Even serieus, die paar miezerige centen die ik nog op mijn spaarrekening heb kan je echt geen vermogen noemen. Ze lachen je keihard in je gezicht uit bij de bank daarvoor :')
Ik kreeg vorige week die van 2009
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door Michael »

En ik ga het bed weer opzoeken. Want de wekker gaat weer om 4.15
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Order picken is lastig hoor -o-
(zonder gein moet je dan best flauw zijn als orderpicker dan want je moet meestal alles scannen of teruglezen enzo)
Orderpicken is echt de meest eenvoudige baan ter wereld. Hoe kan je nou iets vergeten wat op een controleerbaar lijstje staat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door Daniel »

Vereiste is natuurlijk al dat het lijstje klopt... en dan kan het ook nog weleens fout gaan met het adres waar het naartoe gestuurd wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door deadlock »

Maar dat maakt het orderpicken niet moeilijker.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door Daniel »

Neuj, maar het draagt wel allemaal bij aan verkeerde leveringen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door webguy »

Je wil niet weten hoe lastig orderpicken is...
Ligt er overigens aan wat je aan het picken bent... Heb 3 maanden voor Konmar/Super de Boer DC gewerkt, en de eerste twee dagen was het lastigste de spraakcomputer onder de knie krijgen, daarna het inzichtelijk inpakken van een container van 50x50x200cm waarvan je nog niet weet wat je precies moet gaan halen. We kregen iig via een WinCE heupcomputer commando's en moesten dan naar een schap rijden ("24 04 01", rij, stelling, hoogte). Daar noem je het controlecijfer op het schap 'negen' 'zes', en dan krijg je te horen hoeveel je moet pakken, ook geacoordeerd door "nul twee ok" of "manco" of "herhaal" als je het niet begreep. Soms kwam ik thuis en zei tegen m'n moeder "herhaal"?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door Suus »

Mijn broertje werkt bij Brookland in Alphen, een distributiecentrum van Dirk, Bas, Digros etc en die heeft inderdaad ook dat Herhaal als hij na een werkdag thuiskomt. En manco's lopen is naar wat ik heb gehoord ook bepaald niet een hobby, aangezien je voordat alles de vrachtwagen in kan nog weer moet controleren op producten die er niet waren tijdens het opstapelen. En dat opstapelen is ook leuk, want je wordt natuurlijk geacht normen te halen maar ook een colli in te leveren die niet instort omdat er allerlei zware dozen bovenaan staan.

Dat ging bij MLS van de McDonald's helaas ook wel eens fout, een of ander slimmerik had een doos fristi verticaal tussen een aantal dozen gepropt. Toen die eruit moest vielen alle bekertje eruit. En een andere slimmerik had de dozen shakemix te hoog opgestapeld. Die zijn toen bij een collega door evenwichtsproblemen naar beneden gevallen en daarbij waren drie zakken gescheurd: 30 liter melk over de vloer. De melk lag in de hele koeling en in de vriezer omdat de deur open stond.

Het vervolg van dat verhaal is ook dom trouwens, mijn collega ging vervolgens de vriezer dweilen :N Ik was in die tijd crewtrainer dus ik heb hem daar toch maar even heel streng op aangesproken dat je nooit en te nimmer in de vriezer mag dweilen -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door webguy »

Tja, containers inpakken is een kunst, maar op gegeven moment weet je welke dingen zwaar zijn, en je doet altijd hetzelfde rondje door de verschillende paden. Wel irritant is als je opeens 26 dozen pannen moet hebben die ergens bovenin een stellage staan, nat geregend zijn, en vervolgens alle heftruckchauffeurs bezig zijn.
Ook leuk is de eerste keer de accu van de elektrische lepelwagens verwisselen: zitten op rollers en die moeten er precies naast staan. Zo'n accupack weegt denk ik 200-300 kilo, dus wil je niet op je teen hebben als je te hard duwt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Je wil niet weten hoe lastig orderpicken is...
Ligt er overigens aan wat je aan het picken bent... Heb 3 maanden voor Konmar/Super de Boer DC gewerkt, en de eerste twee dagen was het lastigste de spraakcomputer onder de knie krijgen, daarna het inzichtelijk inpakken van een container van 50x50x200cm waarvan je nog niet weet wat je precies moet gaan halen. We kregen iig via een WinCE heupcomputer commando's en moesten dan naar een schap rijden ("24 04 01", rij, stelling, hoogte). Daar noem je het controlecijfer op het schap 'negen' 'zes', en dan krijg je te horen hoeveel je moet pakken, ook geacoordeerd door "nul twee ok" of "manco" of "herhaal" als je het niet begreep. Soms kwam ik thuis en zei tegen m'n moeder "herhaal"?
Verschrikkelijk zwakzinnig systeem. Voor dit soort dingen kan je beter het KISS principe hanteren. Ik kreeg bij de Wibra gewoon een lijst mee en dan vinkte je het af nadat je het gepakt had. Dat werkt echt ongelofelijk goed en je moet wel echt bizar zwakzinnig zijn als je daar een fout mee wil maken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door webguy »

Ik controlleerde altijd de doos of het wel klopte, maar als je paar duizend vierkante meter heb aan producten, dan gebeurt het vaak genoeg dat heftruckchauf de pallet op de verkeerde plek neerzet, iemand een doos pakt en in een ander schap teruglegt, of andere vage dingen. Als iemand verkeerde dozen in het schap zet gaat het met je Wibra methode ook mis...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door STF »

Gezien het aantal uren dat ik normaal gesproken slaap en de tijd waarop ik mijn bed uit moet voor die MRI scan, zou ik nu moeten gaan slapen maar dat heeft geen enkel nut want ik val echt niet in slaap op dit tijdstip, dat heb ik in het verleden al zo vaak geprobeerd. Ik ben zowiezo nooit moe als ik me bed in ga. Het is dat zo'n MRI scanner erg hard geluid schijnt te maken, anders zou ik er zo bij in slaap vallen. :mrgreen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Ik controlleerde altijd de doos of het wel klopte, maar als je paar duizend vierkante meter heb aan producten, dan gebeurt het vaak genoeg dat heftruckchauf de pallet op de verkeerde plek neerzet, iemand een doos pakt en in een ander schap teruglegt, of andere vage dingen. Als iemand verkeerde dozen in het schap zet gaat het met je Wibra methode ook mis...
Want op de doos staat niet wat er in zit :?:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door STF »

Pff wat een herrie maakte die MRI scanner, alsof je een halfuur naast een drilboor ligt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door Suus »

deadlock schreef:
webguy schreef:Ik controlleerde altijd de doos of het wel klopte, maar als je paar duizend vierkante meter heb aan producten, dan gebeurt het vaak genoeg dat heftruckchauf de pallet op de verkeerde plek neerzet, iemand een doos pakt en in een ander schap teruglegt, of andere vage dingen. Als iemand verkeerde dozen in het schap zet gaat het met je Wibra methode ook mis...
Want op de doos staat niet wat er in zit :?:
Die dozen had je inderdaad bij MLS. Een anonieme doos dichtgeplakt met een stukje tape. En dan maak je het open en dan zit er misschien een doosje thee of een rol speciale vuilniszakken in. Alhoewel ik er ook ooit eens een volledig kledingpakket voor mijzelf uit heb gehaald :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door Abracadabram »

Heerlijk soms, de meningen van WerkloosNederland.
MS, dat is niet zo moeilijk dit hebben we in Rotterdam aan de PvdA te danken. Hun doel is het bereiken van een samenleving van armoede en afhankelijkheid. Zorg dat er veel mensen ontslagen worden en je bent aardig op weg. De achterban van de PvdA en andere linkse partijen heeft er een hekel aan om iets van hun leven te maken en trekt daarbij de rest mee. Zie dat raadslid van Groen Links die zich drukker maakt over Gaza dan over Rotterdam. Als Rotterdams raadslid of wethouder hoort je prioriteit te liggen in Rotterdam, maar dat zijn er maar weinig. De meeste van die gasten hebben het veel drukker met andere werelddelen dan met Rotterdam. Als er in het buitenland iemand wordt onderbetaald staan ze op de barricaden. Dezelfde raadsleden willen hier dat mensen werken voor minder dan de afgesproken CAO. Zo kan je diverse dingen opnoemen en dat zorgt er allemaal voor dat het welvaartspijl in Rotterdam structureel omlaag getrokken wordt. De Rotterdammer die na 30 jaar werken wordt afgekeurd wordt gepakt en degene die niet willen worden geholpen bij het lui zijn.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door deadlock »

Wat is een welvaartspijl :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door webguy »

Vast zo'n peil en boog peil...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Pff wat een herrie maakte die MRI scanner, alsof je een halfuur naast een drilboor ligt.
Wanneer is de uitslag berkend?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door STF »

Op zijn vroegst vrijdag, maar waarschijnlijk pas na het weekend.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door tsov »

Ben ik weer! Vanuit Jevpatorija, het Russische (ok, Oekraiens, maar er zijn hier praktisch alleen Russen) equivalent van Llorett ofzo :) Wel toffe trammetjes hier :P We hebben wel het idee de enige West-Europeanen hier te zijn, om je heen hoor je echt alleen maar Russisch :D
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door Michael »

Bee schreef:
deadlock schreef:
webguy schreef:Ik controlleerde altijd de doos of het wel klopte, maar als je paar duizend vierkante meter heb aan producten, dan gebeurt het vaak genoeg dat heftruckchauf de pallet op de verkeerde plek neerzet, iemand een doos pakt en in een ander schap teruglegt, of andere vage dingen. Als iemand verkeerde dozen in het schap zet gaat het met je Wibra methode ook mis...
Want op de doos staat niet wat er in zit :?:
Die dozen had je inderdaad bij MLS. Een anonieme doos dichtgeplakt met een stukje tape. En dan maak je het open en dan zit er misschien een doosje thee of een rol speciale vuilniszakken in. Alhoewel ik er ook ooit eens een volledig kledingpakket voor mijzelf uit heb gehaald :mrgreen:
Ik doe sinds kort ook MLS. En je hebt af en toe dus dozen(zo ook vandaag) je moet hem dan open maken. Vandaag trof ik er dus een rol blauwe vuilniszakken en wat folders in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door Daniel »

Lol, heel reclameblok versmurft op de radio :P Wel leuk gedaan :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #88

Bericht door Fles »

Zo. Weer een ons afgevallen :pos:

Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten