Respondenten gezocht: Vragenlijst OV-Chipkaart

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
265189kt
Berichten: 1
Lid geworden op: di 02 aug 2011, 01:49

Respondenten gezocht: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door 265189kt »

Merk zelf dat zelfs met het nieuwe pinnen momenteel dat de betaling trager gaat, aangezien in enkele winkels ik de keus moet maken tussen PIN betaling of Chipknip betaling. Verder vind ik het interessant dat de PIN pas vaak is geskimd maar gebruik van de PIN vermindert zover ik weet niet. De OV chipkaart is de laatste maanden negatief in het nieuws geweest met gekraakte chips. En het lijkt alsof er nog veel tegenstanders zijn ook al is het in enkele regio's verplichte kost. Mijn vraag is dan zouden jullie de OV-Chipkaart willen gebruiken voor betalingen in winkels?

Ben momenteel bezig met mijn afstuderen en ben op zoek naar aantal respondenten voor een simpele vragenlijst.

Ik onderzoek de mogelijkheid tot betalen in de winkel met de OV Chipkaart en ik zou graag daarbij jullie hulp willen hebben.

Vragenlijst invullen duurt maar 5 minuten en je helpt me er enorm mee! Alvast bedankt!!!

Link: Link: http://www.thesistools.com/web/?id=211221
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Respondenten geozhct: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door Michael »

Zo, ingevuld
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Respondenten geozhct: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door Ennes »

Is NS / servex / TLS al niet zelf bezig geweest met een proef van betalen in stationswinkels met de OVC?
En is daar niet een negatieve uitspraak over geweest, omdat daarvoor een toestemming van DNB voor moet zijn?

Overigens, men klaagt nu al over het feit dat de vervoerders het reisgedrag van de burger gebruikt, zou deze dan geen problemen hebben met het registreren van de aankopen.

Ik zie het al helemaal voor me, je hebt een keer met je OVC condooms gekocht bij de Etos op het station, en vervolgens krijg je van NS een mooie aanbieding "nu met korting naar de Wallen"
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Respondenten geozhct: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door Michael »

Van mij hoeft die OV-Chipkaart trouwens niet als betaalmiddel in winkels in plaats van het pinnen. je gebruikt geen pinnen. Dus als je je kaart verliest en iemand anders vind hem kan ie hem gewoon gebruiken. Totdat je hem geblokkeerd heb natuurlijk. Is nu ook met het reizen dat dat mogelijk is dat als iemand anders hem vind hem kan gebruiken tot ie geblokkeerd is. Maar in winkels gaat het vaak toch om grotere bedragen. Dus geef mij maar de oude vertrouwde pinpas
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Respondenten geozhct: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door Raymond »

Ennes schreef: Ik zie het al helemaal voor me, je hebt een keer met je OVC condooms gekocht bij de Etos op het station, en vervolgens krijg je van NS een mooie aanbieding "nu met korting naar de Wallen"
Oh, het is me nu ook helemaal duidelijk waarom NS die spoordeelwinkel heeft opgericht 8-)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Respondenten geozhct: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door deadlock »

Ik wil geen contactloos betalen (n)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Respondenten geozhct: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door Vinny »

Contactloze dienstverlening :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Respondenten geozhct: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Ik krijg een melding "De enquête is niet langer online.". Het zal wel :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Respondenten geozhct: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:Is NS / servex / TLS al niet zelf bezig geweest met een proef van betalen in stationswinkels met de OVC?
En is daar niet een negatieve uitspraak over geweest, omdat daarvoor een toestemming van DNB voor moet zijn?
Die loopt nogsteeds in Amersfoort. Of nouja, de kaartlezers staan nog bij de winkels in het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Respondenten geozhct: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door Ronald »

Michael schreef:Van mij hoeft die OV-Chipkaart trouwens niet als betaalmiddel in winkels in plaats van het pinnen. je gebruikt geen pinnen. Dus als je je kaart verliest en iemand anders vind hem kan ie hem gewoon gebruiken. Totdat je hem geblokkeerd heb natuurlijk. Is nu ook met het reizen dat dat mogelijk is dat als iemand anders hem vind hem kan gebruiken tot ie geblokkeerd is. Maar in winkels gaat het vaak toch om grotere bedragen. Dus geef mij maar de oude vertrouwde pinpas
Momenteel duurt het blokkeren bij automatisch opladen gewoon veel te lang (na de melding is binnen één dag de kaart geblokkeerd). Dat vind ik dus het grootste bezwaar als de OVC bijvoorbeeld in winkels en taxi's te gebruiken is. Binnen één dag na diefstal of verlies kan er dus hééééééél veel geld doorheen gejaagd worden.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Respondenten geozhct: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Daniel schreef: Die loopt nogsteeds in Amersfoort. Of nouja, de kaartlezers staan nog bij de winkels in het station.
De proef van https://www.ov2pay.nl/ loopt nog steeds met alle deelnemers.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Respondenten geozhct: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Contactloze dienstverlening :')
Deze? :P

Afbeelding
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Respondenten geozhct: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door Tristan »

deadlock schreef:Ik wil geen contactloos betalen (n)
Mee eens

Zoals ik in een ander topic al heb gezegd: ik vertrouw de ov-chipkaart voor geen meter! Contactloos betalen met de kaart kan ik dan natuurlijk OOK niet vertrouwen.

Dan zul je namelijk zien dat het voor gaat komen dat je niet alleen de boodschappen van je zelf betaalt, maar ook die van je voorganger! En zie dan maar eens het ten onrechte afgeschreven bedrag terug te krijgen!

Daarnaast wordt het de skimmers wel hééééééééééééééééél gemakkelijk gemaakt. De 'straling' van de kaart kunnen zij dan opvangen en zo met een apparaatje de kaart ongemerkt kopiëren.

Betalen met de ov-chipkaart? NEEN dus!
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Respondenten gezocht: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door waldo79 »

Een bericht met zoveel uitroeptekens erin leest niet prettig :neg:
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Respondenten gezocht: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door Tristan »

waldo79 schreef:Een bericht met zoveel uitroeptekens erin leest niet prettig :neg:
Het zijn er slechts vier, hoor! (Oeps, doe ik het weer :oops: )
265189kt schreef: Ben momenteel bezig met mijn afstuderen en ben op zoek naar aantal respondenten voor een simpele vragenlijst.

Ik onderzoek de mogelijkheid tot betalen in de winkel met de OV Chipkaart en ik zou graag daarbij jullie hulp willen hebben.
Eigenlijk heb ik wat kritiek op twee vragen uit de enquête.

Vraag 1: "Houd u van wachten?" Nee, natuurlijk houdt niemand van wachten.

Vraag 2 had in mijn ogen anders geformuleerd moeten worden.
In plaats van "Gebruikt u de ov-chipkaart?" (waarop mijn antwoord 'Nee' is) had deze "Gebruikt u de ov-chipkaart of heeft u hem in het verleden gebruikt?" (waarop mijn antwoord 'Ja' zou zijn)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Respondenten gezocht: Vragenlijst OV-Chipkaart

Bericht door Thom91 »

Ik vind de ov-chipkaart verdomd handig, kwam ik vanmorgen achter.
Was vrij laat op het station, en er stonden rijen voor de automaten, gelukkig had ik nog saldo op mijn chip staan waardoor ik zo kon inchecken en reizen. Terwijl ik zag dat anderen in de rij hun trein misten.

Over betalen met de OVC, ik gebruik later liever een NFC chip in mijn telefoon.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten