OVer je reiservaringen in augustus 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door STF »

Ik heb nog nooit eerder zo'n rare verstoringsmelding op de GVB site zien staan:

bus 355.

waar: amsterdam
geldigheid: prognose 04-08-11, 06.00 uur

lijnen: bus

gvb
355 holendrecht
355 centraal station

oorzaak: stremming
gevolg: minder vervoer
maatregel:
vervangende halte:
advies: reizen met ander ov lijn 355 rijdt niet van cs ri gein om 1:11, 3:11 en 5:11. lijn 355 rijdt niet van gein ri cs om 1:59 3:59 en 5:59 lijn 355 rijdt wel van cs ri gein om 2:11 en 4:11 lijn 357 vertrek ieder uur om :41 rijdt ook naar amsterdam zuidoost en stopt ook op station bijmer arena en station gaasperplas. lijn 357 stopt niet op station amstel, duivendrecht, gein, reigersbos en holendrecht


Wat zou de reden in vredesnaam zijn? Personeelstekort? Materieeltekort?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Gezien de helft van de ritten uitvallen zal er wel een personeelslid niet zijn komen opdagen en was er geen reserve meer aanwezig...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door VIRM »

Mijn s2600 van gisteravond kwam met +2 aan in Amsterdam Sloterdijk (hij was voor de Schipholtunnel een beetje aan het sukkelen). Leuk als je dan de achterlichten van de laatste s4500 mag zien op spoor 3. Ach ja, in die 35 minuten tot de laatste s4000 heb ik mij wel vermaakt. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Dexter »

Vanmiddag liep ik in de hal van Ut bijna tegen Bert op, die in gezelschap van Ernie, Elmo en Tommy blij stond te doen.

Aan het einde van mijn dienst stond ik op het punt om met mijn laatste treintje te vertrekken, toen er een stroomstoring ontstond in Ddr. Het was middenin de avondspits en er ontstond een enorme chaos. Mijn trein werd opgeheven en het was bijna einde dienst voor mij, dus ben met de 5100 naar Dtz gegaan en daar heeft mijn wederhelft me opgepikt met de auto, die was gelukkig in de buurt en klaar met werken. Al met al een uurtje bij moeten leggen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Leuk hoor, tegen de tijd inreizen :) Jaja, dat kan dus. Of nouja, eigenlijk kwam de t2818 met -4 in Utrecht aan waardoor ik de bus van 7.27 uur nog haalde (terwijl ik pas om 7.28 aan hoor te komen :lol: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Michael »

Ik had vanochtend weer een gratis ritje. Chipkaartlezers werkten niet. Is al de 2e of 3e keer deze week
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

In het begin van de periode waarin op Utrecht Centraal spoor 8 en 9 beide buiten gebruik waren had men de vertrektijden van de s2800 nog aangepast (1 minuut eerder naar Rotterdam, 1 minuut later naar Amersfoort). Vandaag bleken echter ineens de oorspronkelijke vertrektijden weer in het plan beland te zijn. En tja... dat conflicteert: als je van 11 naar Rotterdam wilt en van 12 naar Amersfoort om 17.02 uur dan moet laatstgenoemde dwars door eerstgenoemde heen of andersom.

Trein naar Rotterdam krijg uiteindelijk als eerste veilig maar ging eruit met +3, de andere kant op dus nog iets meer vertraging. Allicht had men ze beter in conflict kunnen plannen bij binnenkomst zodat je de vertreksporen kunt omwisselen. Door de buffer in de rijtijden i.v.m. goederenpaden ervoor is de kans namelijk toch al nihil dat ze er exact tegelijk zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door mb90 »

De OBB-stam mist alweer een rijtuig. Nadat er afgelopen maandag nog 7 reden in de t9252 te Zvb reed dit keer het 1e klas rijtuig aan de Amsterdamse zijde niet mee en reden er dus maar 6 rijtuigen als IC t9252 langs Zvb.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:De OBB-stam mist alweer een rijtuig. Nadat er afgelopen maandag nog 7 reden in de t9252 te Zvb reed dit keer het 1e klas rijtuig aan de Amsterdamse zijde niet mee en reden er dus maar 6 rijtuigen als IC t9252 langs Zvb.
Juist ja, dus dan had ik het toch goed gezien. Deze situatie was op donderdagmiddag ook al zo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

NS.nl meldt...
Amsterdam C-Utrecht Centraal
Zondag 7 Augustus 22:26
Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Utrecht Centraal rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting 09 augustus rond 0:00 uur verholpen.
:shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Vinny »

Dat klinkt heftiger dan het is. Althans als nu.nl betrouwbare nieuwsgaring doet:
http://www.nu.nl/binnenland/2584267/min ... recht.html

Aanrijding met persoon dus. Dat is meestal binnen 90 minuten ongeveer verholpen..., waarschijnlijk een typefoutje en bedoelde men 08.08.2011.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Eenzaam en alleen tussen alle CTA's hing vanmorgen op Utrecht Centraal ineens één PV-scherm. Deze eenling bevindt zich bij de westelijke roltrappen naar perron 5/7.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Michael »

Volgens mij hadden ze toestraks wat problemen met de Fyra op station Breda. de Fyra van 12.54 vertrok pas om 13.27 en die van 13.24 stond er om 13.50 nog. Zo te zien ontbrak er een loc. Want in plaats van dat de loc die achterblijft als de Fyra vertrekt en bij de volgende Fyra er weer op gaat moest de loc van de ene kant naar de andere kant om vervolgens dezelfde trein weer terug naar Amsterdam te rijden. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb want ik wist niet precies hoe ik het het beste kon typen
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door microshit »

Omlopen ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Op metrostation Verrijn Stuartweg (lijn 53 in Amsterdam) wordt de roltrap vervangen. Hiervoor moet eerst de oude gesloopt worden wat een hoop troep oplevert. De brede poort en twee smalle poortjes zijn tijdelijk uit het station verwijderd.

Op station Amsterdam Amstel gaat men knutselen aan de OV-Chipkaartpaaltjes op het perron en de paaltjes van het GVB waren dan vandaag ook buiten dienst, tot grote ergernis van vele reizigers. Er is ook een glazen muurtjes bovenaan de roltrappen geplaatst :roll:

Tot slot was er een visueel gehandicapte man samen met een vrouw (leek mij een vertegenwoordiger ofzo) met stokken en een karretje bezig de OV-Chipkaart infrastructuur op Amsterdam Amstel te beoordelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Mark »

Vage situatie in Hengelo vanmiddag:

De stoptrein naar Es van 17.35 stond om 17.45 nog langs het perron van spoor 3. Intussen was de stoptrein naar Oldenzaal er al naast komen staan om naar spoor 3b te gaan.

Vijf minuten later trekt de trein naar Oldenzaal ineens op en rijdt verder de lijn richting Oldenzaal in. Intussen de omroep dat de stoptrein naar Oldenzaal van 17.46 wegens logistieke problemen niet zal rijden. :') Vlak daarna komt die zelfde Lint weer terug over spoor 2 om de reizigers die in Hgl uit moesten stappen te droppen, en gaat dan verder als stoptrein naar Zutphen.
Eeh wtf _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Goedemorgen zonder zorgen!

Het is te merken dat het zomer is, want Amsterdam Centraal ligt vol met slapende jongeren. Sommigen net voor de oostingang, anderen in de lift of op een perron op een bankje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Mark »

In de hal van Utrecht Centraal zijn ze momenteel druk bezig de oude CTA's die er hangen te vervangen voor digitale versies. :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door webguy »

Geweldig, nog meer onleesbare dingen... (Ok, op utrecht valt het mee, maar op eindpunten als Nijmegen moet er echt wat worden aangepast...)

Vandaag reed de t3164 met 8 bakken V-IRM, wat net niet paste in Lent. Duurde allemaal erg lang, maar halverwege kwam er een omroep "De achterste deur staat niet langs het perron, reizigers moeten de volgende deur hebben"...
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door microshit »

Setje van VIRM6 + DM'90 reed tegen 2.10 door Asd, spoortje 9.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Mark schreef:In de hal van Utrecht Centraal zijn ze momenteel druk bezig de oude CTA's die er hangen te vervangen voor digitale versies. :)
Check... nadat 5 t/m 9 eerder al voorzien waren hingen die dingen vanmorgen ook bij spoor 1 t/m 4 en 11/12.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Fles »

Gisteravond lekker een half uur voor Jan Joker weg zitten niften op Klp omder er een trein "niet kon rijden" :neg:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door webguy »

Ah, maar de lange perrons zijn uitermate geschikt om helemaal te bewandelen :P Wees blij dat het maar een half uur was. Vroegah moest ik daar 40 minuten wachten op zondag omdat de bus zo slecht op de 1x/uur IC 2000 aansloot...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door reisthijs »

webguy schreef:Geweldig, nog meer onleesbare dingen... (Ok, op utrecht valt het mee, maar op eindpunten als Nijmegen moet er echt wat worden aangepast...)
In Nijmegen heb je het dan zeker over de schermen die boven de perrons hangen? Dat is toch weer wat anders dan die nieuwe "perronverwijzers": met hooguit 2 of 3 tussenstations + eindbestemming is het natuurlijk een stuk overzichtelijker.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door webguy »

Die perronverwijzers zijn goed en duidelijk inderdaad, maar bedoelde idd de CTAs nieuwe stijl...

In Arnhem hangt een zo'n perronverwijzer overigens net onder een glazen koepel in de perronoverkapping en stond van de week dus in de felle zon. Van 3 meter afstand kon je de ventilatoren horen draaien alsof hun leven er vanaf hing...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten