Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bee schreef:Ik kreeg vandaag een zakje fruitmolletjes (hariboberen in de vorm van mollen) wegens werkzaamheden tussen Braunschweig en Berlijn. Conducteurs kwamen ze langsbrengen in de ICE van München via Mannheim naar Berlijn. Foto komt later, maar vond het erg grappig
Zakje gummimollen. Ze smaakten als Hariboberen, alleen hadden deze de vorm van het bekende molletje van de Duitse spoorwegen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel schreef:@Dexter: toppunt van klantonvriendelijkheid dus weer... wie komt er nu via de traverse. Wellicht een verdwaalde fietser die de stalling gebruikt, maar allemoeite loopafstanden op het busstation te verkorten is voor niets als de afstand naar de trein weer veel groter is.
In de tweede bak zat ik nu overigens ook alleen hierdoor terwijl de achterste volledig vol was. En zet dan minstens 2A op de TB14 en de trein niet op de borden van 2A én B.
Niet zo miepen hoor, het gaat vooralsnog alleen 1x per uur om de s2200 en 1x per uur de s5100 die in Ddr keren. De doorgaande en populairste treinseries blijven op spoor 1, 2, 4 en 5 wel op beide spoorfasen halteren en zijn dus gunstiger te bereiken voor de busreizigers.
reisthijs schreef:
Caspar schreef:Sloterdijk spoor 9/10 is dus in feite niets anders dan bv een station op de Zaanlijn waar ook geen CTA/TBP hangt.
Dat is hier dus niet helemaal logisch, het is juist geen op zichzelf staande halte maar een onderdeel van een groter station. Het is heel raar dat er op een groot station op één perron geen CTA's hangen, terwijl de andere perrons die wel hebben.
Commercieel gezien maakt Ass spoor 9/10 deel uit van Ass, maar spoortechnisch en dienstregelingtechnisch is het inderdaad slechts een halte aan de Zaanlijn. De oorspronkelijk voorziene stationsnaam was zelfs Amsterdam Sloterdijk-Hemboog.
@Dexter: weet jij of er in de toekomst ook nog verder plannen zijn met de Hemboog? 2 treinen per uur in beide richtingen voor een stoptreinserie die (voor zover ik in kan schatten) buiten de spits niet goed bezet is, vind ik zelf een beetje karig voor zo'n duur stukje spoor.
In eerste instantie niet. De treinen vanuit Amsterdam CS richting Den Haag via Schiphol worden juist verbannen naar Amsterdam Zuid om ruimte te maken voor HSL-treinen. Er is nog wel een ruimtereservering voor de boog Amsterdam Zuid - Amsterdam Lelylaan. Die zou in de verre toekomst handig kunnen zijn om Amsterdam CS en Schiphol te ontlasten.