Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Anne »

Maak van Meppel, Beilen en Haren ook een IC station. :mrgreen:
Dan is die stoptrein niet meer nodig en heeft de lijn vanaf alle stations 2x per uur een IC naar de randstad. :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Wubbo »

Jemig, is dat gekleuter nou nog niet klaar daar? :?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Daan »

In hoeverre is de NS eigenlijk verplicht naar dat geleuter te luisteren? Als de NS de nieuwe plannen voor 4 treinen per uur door wil voeren, wie of wat kan ze dan tegenhouden?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Klaasje »

Niemand kan ze tegenhouden. Ja: een spoorblokkade, maar dan rijdt er helemaal niets meer. :mrgreen:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Ennes »

Klaasje schreef:Niemand kan ze tegenhouden. Ja: een spoorblokkade, maar dan rijdt er helemaal niets meer. :mrgreen:
Of wat koper weghalen, levert nog geld op ook ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Daan »

Klaasje schreef:Niemand kan ze tegenhouden. Ja: een spoorblokkade, maar dan rijdt er helemaal niets meer. :mrgreen:
Dan lijkt het me tijd dat de NS die knoop maar eens voorgoed door moet gaan hakken.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door hidihi »

Ach wat een gezeur.
Trouwens ik vroeg me op eens iets af, de NS heeft een verplichting om alle stations op het hoofdnet te bedienen, maar wanneer is een station bediend? Is het met E'en retour voldoende of moet elk station minstens 1x in het uur bediend worden?
Ns heeft toch een keuze om Hogeveen gewoon een stopper te geven zolang Hogeveen toch gewoon bediend wordt?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door reisthijs »

Volgens de concessie moet op ieder station aan het hoofdrailnet minstens 1x/uur een trein in iedere richting vertrekken. Maar wat voor trein dat is dat mag NS gewoon zelf bepalen, er is helemaal niets vastgelegd over waar Intercity's moeten stoppen.

Dus natuurlijk mag NS gewoon Hoogeveen alleen een stopper geven. Zoals ze dat altijd al deden: Hoogeveen heeft nu eigenlijk ook alleen stoptreinen. Eigenlijk verandert er dus niks aan de bediening van Hoogeveen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Ennes »

bouwen we toch een station in Staphorst, en we laten die trein Staphorst overslaan, hebben we toch een IC (á la ic naar Zvt)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Vinny »

Hoogeveen. Nu ook op zondag per IC bereikbaar... *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Wubbo »

Ik stel voor om dan Hoogeveen Noord en Hoogeveen Zuid te openen, en die over te slaan met alle treinen. Als ze graag willen dat die stations bediend worden, dan stopt de IC niet meer in Hoogeveen. Deal? ;-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Vinny »

Het Lamballe systeem: in principe stoppen er geen treinen, maar 2 keer per dag wel de non-stop Hogesnelheidstrein. Ik stel voor om dan de Fyra door te trekken, die na Amsterdam Centraal non stop naar Hoogeveen rijdt, en vanaf dan alleen nog in Groningen stopt. Ergens om 6.15 of zo... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Hoogeveen. Nu ook op zondag per IC bereikbaar... *O*
:lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Abracadabram »

Misschien nog een mooie Slap-in-the-face voor Hoogeveen. Meppel is momenteel wel een soort van Intercitystation. Het koppelen van de delen uit Groningen en Leeuwwarden gebeurt namelijk in Meppel in plaats van Zwolle.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Thom91 »

Ik denk dat ze super blij zouden zijn als er daar gecombineerd wordt. Past dat, 15 bakken icm op hoogeveen? *O*
Komt wel goed schatje.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Stefan »

Vinny schreef:Het Lamballe systeem: in principe stoppen er geen treinen, maar 2 keer per dag wel de non-stop Hogesnelheidstrein. Ik stel voor om dan de Fyra door te trekken, die na Amsterdam Centraal non stop naar Hoogeveen rijdt, en vanaf dan alleen nog in Groningen stopt. Ergens om 6.15 of zo... :twisted:
Ja, maar dan moet er ook nog wel een snelbus rijden van Hoogeveen naar Vlissingen via Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Nijmegen, Maastricht, Brussel en Antwerpen. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Vinny »

Je vergeet de stop in Almere Strand. Daar gaan alle huisvrouwen van bovengenoemde steden naar toe, toch? :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Etienne »

Zo langzamerhand wordt je er gewoon moe van. Pech voor Hoogeveen, gewoon stoptreinen en niets anders :twisted:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Ennes »

Etienne schreef:Zo langzamerhand wordt je er gewoon moe van. Pech voor Hoogeveen, gewoon stoptreinen en niets anders :twisted:
Of we geven gewoon alle stations een IC status, heeft iedereen een Intercity, zijn we ook gelijk af van die gekke treinformules en leuk bedachte vertalingen voor stop en sneltreinen! Daarbij komt dat de reizigers langer van het product "trein" zullen genieten, waardoor NS de tarieven omhoog kan gooien :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Mark Knoester
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
Locatie: Roodeschool

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Mark Knoester »

Of je geeft Hoogeveen een IC status. En dan voer je een ICE dienst tussen Gn en Bd via de HSL(Ze willen die nu toch samenvoegen met het HRN), worden de reizen nog comfortabeler ook :P
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Klaasje »

Alleen stoppende te Asn, Zl, Alm, Asdz, Shl, Rtd en Bd zeker? En natuurlijk 200 op Zl-Lls.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Thom91 »

Ik kwam zojuist langs Hoogeveen, het was er nog best vol met fietsen en auto's voor een vakantieperiode.

Is het trouwens ook zo dat als Gn-Zl in half uurs dienst komt dat op Lw-Zl ook zo is? Dan heb je dus nog meer ondersteuning dan met alleen Gn!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door reisthijs »

Thom91 schreef:Is het trouwens ook zo dat als Gn-Zl in half uurs dienst komt dat op Lw-Zl ook zo is?
Nee, dat is niet zo. Het gaat nu alleen over Gn - Zl.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Mark Knoester
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
Locatie: Roodeschool

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Bericht door Mark Knoester »

Klaasje schreef:Alleen stoppende te Asn, Zl, Alm, Asdz, Shl, Rtd en Bd zeker? En natuurlijk 200 op Zl-Lls.
Ja en natuurlijk tussen Gn - Zl ook baanvaksnelheid (zoveel mogelijk) verhogen naar 160 km/h. De boog bij Hoogeveen even wat ruimer maken(is dacht ik ook nog ruimte voor ook).

Klopt het dat het een tijd terug inderdaad de bedoeling was om de snelheid (waar mogelijk) tussen Gn en Zl te verhogen naar 160 km/h?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten