Werkzaamheden Hilversum
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Werkzaamheden Hilversum
Wegens werkzaamheden bij Hilversum rijdt de NoordOost die normaal naar Schiphol zou rijden morgen naar Utrecht Centraal. En wat krijg je dan in het gedrocht van een reisplanner van NS als je een reis Amersfoort - Utrecht met zo'n extra IC plant: juist ja, een melding "Let op, werkzaamheden Amersfoort - Utrecht Centraal"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Probeer eens voor aankomende week een reis Duivendrecht/Amsterdam Centraal - Amersfoort te plannen. Er verschijnt elke keer een melding over werkzaamheden, maar die gaan alleen over treinen van en naar Almere. Okee, de trein rijdt op dat traject niet, maar het is niet relevant voor de gevraagde reis.
Gezien het opheffen van de s4900 op 8 treinen na moet het vast iets op Hilversum - Utrecht Overvecht zijn, of de Gooiboog.
Gezien het opheffen van de s4900 op 8 treinen na moet het vast iets op Hilversum - Utrecht Overvecht zijn, of de Gooiboog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Het complete emplacement van Hilversum gaat 8 centimeter omhoog. Daarvoor rijdt de s4900 vandaag Alm-Hvs-Brn-Ut en zijn de overige IC's langs Hvs vandaag geschrapt. Volgende week zal er wel minder perroncapaciteit zijn waardoor de s4900 waarschijnlijk een stukje linker spoor moet rijden. Dan ligt die in conflict met zichzelf en de s1500 (allebei in de tegenrichting). Dat is niet zo'n robuuste constructie, en daarom zal die wel alleen in de spits rijden.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Ik weet het al: Ze rijden de hele week stukjes enkelspoor tussen de wisseloverloop tussen Hvs en Hvsn en de wissels voor de perronsporen. Dan liggen de s4900 en s1500 inderdaad met elkaar in conflict maar ook de s5800 met de IC's Dvd-Amf
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Dat gaat net goed qua conflicten, want die kruisen elkaar in het station. Ik zie daar wel een potentiële vertragingsoorzaak in de 3 minuten opvolgtijd tussen de 1500 en de Noordoost, dat is wel wat aan de korte kant als ze beide op hetzelfde spoor moeten halteren.Klaasje schreef:de s5800 met de IC's Dvd-Amf
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Maar de s1500 en Noordoost (s700 of s1600) worden in Hilversum richting Amersfoort toch altijd over hetzelfde spoor achter elkaar afgehandeld (normaal spoor 3). Dat geeft zelden problemen. Hoe is de spoorafhandeling komende week dan?
Beetje zonde als door een week knutselen de Noordoost-knoop in Amersfoort vooral een misknoop wordt.
Beetje zonde als door een week knutselen de Noordoost-knoop in Amersfoort vooral een misknoop wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Nee ze kruisen elkaar buiten het station. De s700 richting Dvd is net weg wanneer de s5800 net binnenkomt.Thomas schreef:Dat gaat net goed qua conflicten, want die kruisen elkaar in het station. Ik zie daar wel een potentiële vertragingsoorzaak in de 3 minuten opvolgtijd tussen de 1500 en de Noordoost, dat is wel wat aan de korte kant als ze beide op hetzelfde spoor moeten halteren.Klaasje schreef:de s5800 met de IC's Dvd-Amf
Die 3 minuten opvolgtijd komt wel goed met de rijtijdmarge van de s700 / s1600.
@Bee: Richting Amersfoort is het altijd eerst de s5800 op spoor 3, dan de s4900 op spoor 2, dan s1500 op 3 en dan de s700 / s1600 op spoor 2.
De andere richting is het: s700 / s1600 op 4, s1500 op 5, s4900 op 4 en dan de s5800 op 5.
Deze week werkt het anders:
De eerste helft alles richting Ut en Amf over 4 en de andere richting over 5. De tweede helft van de week heb ik nog niet bestudeerd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Oh, ze hebben het weer eens omgegooid. Ach, problemen gaf het zelden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Volgens mij was het hele doel van het derde perron dat ze alternerend qua perronspoor kunnen binnenkomen. Een opvolgtijd van 3 minuten bij een perron met een wisselstraat voor 40 km/h vind ik redelijk ambitieus.
(@beheer: Is het een idee om de Hvs-discussie af te splitsen naar een ander topic?)
(@beheer: Is het een idee om de Hvs-discussie af te splitsen naar een ander topic?)
Re: Werkzaamheden Hilversum
Ik zie dat er inderdaad normaal net een minuut verschil zit tussen de vertrektijd van de 700/1600 richting Dvd en de aankomst van de 5800, dat is deze week opgelost door de 700/1600 in die richting een minuut later te laten vertrekken.Klaasje schreef:Nee ze kruisen elkaar buiten het station. De s700 richting Dvd is net weg wanneer de s5800 net binnenkomt.Thomas schreef:Dat gaat net goed qua conflicten, want die kruisen elkaar in het station.Klaasje schreef:de s5800 met de IC's Dvd-Amf
De andere kant op is sowieso geen probleem, want de 700 etc. richting Amf en de 5800 richting Asd vertrekken normaal allebei om :21/:51. De 700/1600 is echter ook in die richting een minuutje verlaat, waardoor de opvolgtijd nu 4 minuten is.
Volgens de DB-planner gaan maandag en dinsdag alle treinen van en naar Amersfoort van 4/5, woensdag en donderdag van 2/3 en vrijdag en zaterdag weer van 4/5.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Ik blijf het raar vinden, dat emplacement is een paar jaar geleden compleet gereconstrueerd waarom heeft men de perronhoogte toen niet meteen aangepast?Klaasje schreef:Het complete emplacement van Hilversum gaat 8 centimeter omhoog.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Werkzaamheden Hilversum
Dat heeft men wel, maar de norm is daarna gewijzigd als ik me niet vergis
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Werkzaamheden Hilversum
Dan nog vind ik het raar. In 2005 bestelde NS nieuwe treinen die aangepast zijn aan de nieuwe norm (76cm) maar ondertussen bleef Prorail nog een paar jaar lang vrolijk perrons bouwen volgens de oude norm (84cm), die nu dus allemaal weer aangepast moeten worden...
Met een betere afstemming tussen NS en Prorail waren deze werkzaamheden nu niet nodig geweest.
Met een betere afstemming tussen NS en Prorail waren deze werkzaamheden nu niet nodig geweest.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Werkzaamheden Hilversum
Als in mij niet vergis zijn deze normen europees vastgelegt en zijn ingegaan nadat de werkzaamheden in Hilversum waren beeindigd.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Werkzaamheden Hilversum
Als je de doorlooptijd van een gemiddeld Prorail project bekijkt is dat niet verwonderlijk... Duurt paar jaar voordat alles is ontworpen, financiering rond is, vergunningen er zijn en het af is.
Re: Werkzaamheden Hilversum
Er lopen nu al een aantal projecten die in 2020 af moeten zijn, waarbij ik nu al het idee krijg dat ze de einddatum niet gaan halen. :X
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Werkzaamheden Hilversum
Het was al jaren eerder bekend dat dit de nieuwe norm ging worden, NS wist het tenminste al toen de SLT werd besteld (een paar jaar vóór die werkzaamheden in Hilversum begonnen). Kwestie van een beetje vooruitdenken dus, wat ze bij Prorail blijkbaar niet gedaan hebben.KM46 schreef:Als in mij niet vergis zijn deze normen europees vastgelegt en zijn ingegaan nadat de werkzaamheden in Hilversum waren beeindigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 157 gasten