Werkzaamheden Hilversum

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Werkzaamheden Hilversum

Bericht door Daniel »

Wegens werkzaamheden bij Hilversum rijdt de NoordOost die normaal naar Schiphol zou rijden morgen naar Utrecht Centraal. En wat krijg je dan in het gedrocht van een reisplanner van NS als je een reis Amersfoort - Utrecht met zo'n extra IC plant: juist ja, een melding "Let op, werkzaamheden Amersfoort - Utrecht Centraal" :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Suus »

Probeer eens voor aankomende week een reis Duivendrecht/Amsterdam Centraal - Amersfoort te plannen. Er verschijnt elke keer een melding over werkzaamheden, maar die gaan alleen over treinen van en naar Almere. Okee, de trein rijdt op dat traject niet, maar het is niet relevant voor de gevraagde reis.

Gezien het opheffen van de s4900 op 8 treinen na moet het vast iets op Hilversum - Utrecht Overvecht zijn, of de Gooiboog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Klaasje »

Het complete emplacement van Hilversum gaat 8 centimeter omhoog. Daarvoor rijdt de s4900 vandaag Alm-Hvs-Brn-Ut en zijn de overige IC's langs Hvs vandaag geschrapt. Volgende week zal er wel minder perroncapaciteit zijn waardoor de s4900 waarschijnlijk een stukje linker spoor moet rijden. Dan ligt die in conflict met zichzelf en de s1500 (allebei in de tegenrichting). Dat is niet zo'n robuuste constructie, en daarom zal die wel alleen in de spits rijden.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Klaasje »

Ik weet het al: Ze rijden de hele week stukjes enkelspoor tussen de wisseloverloop tussen Hvs en Hvsn en de wissels voor de perronsporen. Dan liggen de s4900 en s1500 inderdaad met elkaar in conflict maar ook de s5800 met de IC's Dvd-Amf
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Thomas »

Klaasje schreef:de s5800 met de IC's Dvd-Amf
Dat gaat net goed qua conflicten, want die kruisen elkaar in het station. Ik zie daar wel een potentiële vertragingsoorzaak in de 3 minuten opvolgtijd tussen de 1500 en de Noordoost, dat is wel wat aan de korte kant als ze beide op hetzelfde spoor moeten halteren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Suus »

Maar de s1500 en Noordoost (s700 of s1600) worden in Hilversum richting Amersfoort toch altijd over hetzelfde spoor achter elkaar afgehandeld (normaal spoor 3). Dat geeft zelden problemen. Hoe is de spoorafhandeling komende week dan?

Beetje zonde als door een week knutselen de Noordoost-knoop in Amersfoort vooral een misknoop wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Klaasje »

Thomas schreef:
Klaasje schreef:de s5800 met de IC's Dvd-Amf
Dat gaat net goed qua conflicten, want die kruisen elkaar in het station. Ik zie daar wel een potentiële vertragingsoorzaak in de 3 minuten opvolgtijd tussen de 1500 en de Noordoost, dat is wel wat aan de korte kant als ze beide op hetzelfde spoor moeten halteren.
Nee ze kruisen elkaar buiten het station. De s700 richting Dvd is net weg wanneer de s5800 net binnenkomt.
Die 3 minuten opvolgtijd komt wel goed met de rijtijdmarge van de s700 / s1600.
@Bee: Richting Amersfoort is het altijd eerst de s5800 op spoor 3, dan de s4900 op spoor 2, dan s1500 op 3 en dan de s700 / s1600 op spoor 2.
De andere richting is het: s700 / s1600 op 4, s1500 op 5, s4900 op 4 en dan de s5800 op 5.
Deze week werkt het anders:
De eerste helft alles richting Ut en Amf over 4 en de andere richting over 5. De tweede helft van de week heb ik nog niet bestudeerd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Suus »

Oh, ze hebben het weer eens omgegooid. Ach, problemen gaf het zelden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Klaasje »

Volgens mij was het hele doel van het derde perron dat ze alternerend qua perronspoor kunnen binnenkomen. Een opvolgtijd van 3 minuten bij een perron met een wisselstraat voor 40 km/h vind ik redelijk ambitieus.
(@beheer: Is het een idee om de Hvs-discussie af te splitsen naar een ander topic?)
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Hilversum

Bericht door Thomas »

Klaasje schreef:
Thomas schreef:
Klaasje schreef:de s5800 met de IC's Dvd-Amf
Dat gaat net goed qua conflicten, want die kruisen elkaar in het station.
Nee ze kruisen elkaar buiten het station. De s700 richting Dvd is net weg wanneer de s5800 net binnenkomt.
Ik zie dat er inderdaad normaal net een minuut verschil zit tussen de vertrektijd van de 700/1600 richting Dvd en de aankomst van de 5800, dat is deze week opgelost door de 700/1600 in die richting een minuut later te laten vertrekken.
De andere kant op is sowieso geen probleem, want de 700 etc. richting Amf en de 5800 richting Asd vertrekken normaal allebei om :21/:51. De 700/1600 is echter ook in die richting een minuutje verlaat, waardoor de opvolgtijd nu 4 minuten is.

Volgens de DB-planner gaan maandag en dinsdag alle treinen van en naar Amersfoort van 4/5, woensdag en donderdag van 2/3 en vrijdag en zaterdag weer van 4/5.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door reisthijs »

Klaasje schreef:Het complete emplacement van Hilversum gaat 8 centimeter omhoog.
Ik blijf het raar vinden, dat emplacement is een paar jaar geleden compleet gereconstrueerd waarom heeft men de perronhoogte toen niet meteen aangepast?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Hilversum

Bericht door Daniel »

Dat heeft men wel, maar de norm is daarna gewijzigd als ik me niet vergis :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Hilversum

Bericht door reisthijs »

Dan nog vind ik het raar. In 2005 bestelde NS nieuwe treinen die aangepast zijn aan de nieuwe norm (76cm) maar ondertussen bleef Prorail nog een paar jaar lang vrolijk perrons bouwen volgens de oude norm (84cm), die nu dus allemaal weer aangepast moeten worden...

Met een betere afstemming tussen NS en Prorail waren deze werkzaamheden nu niet nodig geweest.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Werkzaamheden Hilversum

Bericht door ODRAIL »

Als in mij niet vergis zijn deze normen europees vastgelegt en zijn ingegaan nadat de werkzaamheden in Hilversum waren beeindigd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Hilversum

Bericht door webguy »

Als je de doorlooptijd van een gemiddeld Prorail project bekijkt is dat niet verwonderlijk... Duurt paar jaar voordat alles is ontworpen, financiering rond is, vergunningen er zijn en het af is.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Werkzaamheden Hilversum

Bericht door Klaasje »

Er lopen nu al een aantal projecten die in 2020 af moeten zijn, waarbij ik nu al het idee krijg dat ze de einddatum niet gaan halen. :X
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Hilversum

Bericht door reisthijs »

KM46 schreef:Als in mij niet vergis zijn deze normen europees vastgelegt en zijn ingegaan nadat de werkzaamheden in Hilversum waren beeindigd.
Het was al jaren eerder bekend dat dit de nieuwe norm ging worden, NS wist het tenminste al toen de SLT werd besteld (een paar jaar vóór die werkzaamheden in Hilversum begonnen). Kwestie van een beetje vooruitdenken dus, wat ze bij Prorail blijkbaar niet gedaan hebben.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 157 gasten