Aanbesteding Lelystad

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door Bartjk »

Ik zag vandaag trouwens ook dat op sommige haltes de borden zijn veranderd. Ze zijn licht groen met aan de rechterkant een lichte witte cirkel (zoals die bus) ik zal binnenkort wel een foto maken.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door Bartjk »

Sorry voor de dubbelpost maar hier is 1 van de busborden in nieuwe stijl±
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door Ardan »

Die knalkleur van die bus doet echt pijn aan mijn ogen..
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door webguy »

Dat is hip... Zie zo ook de Breng huisstijl, al is die iets minder fel.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door Freek »

Rijdt Arriva in Groot-brittanie ook niet met zoiets ergens rond? Ik vind het wel wat hebben, is weer eens wat anders.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door flipje »

Het kleurtje heeft wel wat :) (Kleuren van provincie Flevoland?) . Vraag me nu alleen af wat straks de kleurstelling voor IJsselmond gaat worden.. (A)
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door Bastiaan »

De zelfde kleurstelling als de bussen in Midden-Overijssel, maar dan met accenten van Flevoland erop. Gewoon omdat het een hele mooie kleurstelling is.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door Klaasje »

Van mij mag dat hele huisstijlgedoe zo de prullenbak in. Allemaal politieke invloed waarvan we al teveel hebben in het ov.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door Suus »

Het helpt wel de herkenbaarheid te vergroten en doordat de huisstijl van vervoerder naar vervoerder overgaat is er continuïteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door Vinny »

Gewoon alle stadbussen rood en alle streekbussen geel (in heel Nederland). Je weet wel, jaren '80 enzo ... *bus*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door flipje »

Bastiaan schreef:De zelfde kleurstelling als de bussen in Midden-Overijssel, maar dan met accenten van Flevoland erop. Gewoon omdat het een hele mooie kleurstelling is.
Ik bedoelde meer in de zin van: De kleurstelling die in Lelystad gaat rijden is gericht op de kleurstelling van de provincie Flevoland, waarom zou Flevoland dan nog de blauwe (Overijssel) kleurstelling willen? Het grootste gedeelte van IJsselmond bestaat uit Flevoland...
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door Bastiaan »

De kleurstelling van de stadsdienst Lelystad is gebaseerd op die van de gemeente. Die heeft deze concessie tenslotte aanbesteed. Volgens mij schrijft provincie Flevoland überhaupt geen OV-kleurstellingen voor.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door robinzes »

Er is nu ook een officieele lijnennetkaart beschikbaar:
http://www.arriva.nl/reisinformatie/kaa ... tegronden/
greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 21:23

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door greyhound »

Vinny schreef:Gewoon alle stadbussen rood en alle streekbussen geel (in heel Nederland). Je weet wel, jaren '80 enzo ... *bus*
In Arnhem zijn de stadsbussen altijd blauw gebleven *bus*
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Aanbesteding Lelystad

Bericht door Bartjk »

na 2 weken vakantie weer een update vanuit hier :mrgreen:

Bij elke inwoner in lelystad is het goedemorgen lelystad magazine op de mat gevallen met hier in informatie over de wijzigingen en het nieuwe materieel.

De aanleg van diverse bushaltes is bijna voltooid. Op veel plekken zijn de oude abri's weg gehaald en die neergezet bij de nieuwe haltes. Zo ver ik gezien heb zit er aan beide kanten van de weg een abri. Ook zijn op de nieuwe haltes geleidelijnen aangelegd. de stoep is nog niet op alle plaatsen verhoogd. Zo zag ik bij halte buitenplaats. ik verwacht dat alles wel optijd af zal zijn

Als welkomst geschenk geeft arriva gratis dagkaarten weg voor de 1e maand (4 sept tot 30 sept). op http://www.tijdvoorarriva.nl moet je je naam en e-mail invullen en dan krijg je een gratis dagkaart per mail toegestuurd! misschien leuk voor de spotters.

Tot zo ver mijn update. Ik zal binnenkort ook maar eens langs gaan bij de nieuwe opstelplaats aan de vaartweg 32. :wink:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gemeente Lelystad bezegelt samenwerking met Arriva

Wethouder Wout Jansen en Emile Posthumus, regiomanager van Arriva, bezegelen vrijdagochtend 2 september de nieuwe samenwerking die zondag 4 september van start gaat.
Lees meer
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten