SchonerTag-Ticket kopen in Heerlen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

SchonerTag-Ticket kopen in Heerlen

Bericht door Plutona »

Hallo iedereen,
Weet iemand of je op het station van Heerlen (Centraal) een SchönerTag-Ticket kunt kopen? Ik weet dat er een duitse kaartjesautomaat staat :wink:

Bedankt
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Duits Kaartje

Bericht door BR628 »

Het kaartje is in ieder geval niet geldig vanaf Heerlen (maar pas vanaf Herzogenrath), en pakweg een jaar geleden kon je het ook niet uit de automaat aldaar krijgen, of dat nu veranderd is weet ik niet.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Duits Kaartje

Bericht door Dubbele P »

Ik weet dat in Heerlen een Duitse kaartautomaat staat. Ik neem aan dat je daar ook alle reguliere Duitse kaartjes uit kunt halen. Ik heb dat ding daar echter nog nooit gebruikt, dus zeker weten doe ik het ook niet.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Duits Kaartje

Bericht door BR628 »

In Venlo is een vergelijkbare situatie, waar zo'n NRW-Schönertagticket wel uit de automaat te halen is, waar er overigens nog wel een Zusatzticket bij gekocht moet worden om de grens over te komen (per persoon, per enkele reis). Of zoiets ook bij Heerlen geldt weet ik dus niet. Weet wel dat het zgn Euregioticket in Heerlen wel uit de automaat te halen is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Duits Kaartje

Bericht door Wubbo »

Het NRW-ticket zit er ook gewoon in (ik heb het er in december in ieder geval uit gepeuterd). Is geldig vanaf de grens, dus zonder gedoe met zusatz-tickets (of ik heb zwart gereisd toen :D)
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Duits Kaartje

Bericht door math1985 »

Let er op dat de pinpas niet werkt bij duitse kaartautomaten die in nederland staan. Tenminste, dat is mijn ervaring tot nu toe. Zorg dus dat je voldoende briefgeld hebt (dat accepteert de automaat wel).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Duits Kaartje

Bericht door Aking »

Wubbo schreef:Het NRW-ticket zit er ook gewoon in (ik heb het er in december in ieder geval uit gepeuterd). Is geldig vanaf de grens, dus zonder gedoe met zusatz-tickets (of ik heb zwart gereisd toen :D)
moet je dan niet alsnog een zusatz tot de grens hebben? (er even vanuitgaande dat niet iedereen een SOV danwel jaarkaart danwel vrij vervoer heeft :P
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Duits Kaartje

Bericht door Jurjen »

keleti palyaudvar schreef:
moet je dan niet alsnog een zusatz tot de grens hebben? (er even vanuitgaande dat niet iedereen een SOV danwel jaarkaart danwel vrij vervoer heeft :P
Je moet een geldig ticket hebben tot de grens (dagkaart, netkaart) of een internationaal ticket naar Herzogenrath Gr. Vanaf daar is het NRW ticket geldig.

In Venlo heb je een ticket tot de grens nodig, een regionaal treinkaartje én een Zusatsticket voor het stuk grens-Kaldenkirchen.

Verzoek aan de moderators: mag de titel iets verduidelijkt worden? Nu is niet eens het onderscheid ticket/landkaart duidelijk. ;-)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: SchonerTag-Ticket kopen in Heerlen

Bericht door Wubbo »

Titel aangepast
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Duits Kaartje

Bericht door Vinny »

Jurjen schreef:
keleti palyaudvar schreef:
moet je dan niet alsnog een zusatz tot de grens hebben? (er even vanuitgaande dat niet iedereen een SOV danwel jaarkaart danwel vrij vervoer heeft :P
Je moet een geldig ticket hebben tot de grens (dagkaart, netkaart) of een internationaal ticket naar Herzogenrath Gr. Vanaf daar is het NRW ticket geldig.

In Venlo heb je een ticket tot de grens nodig, een regionaal treinkaartje én een Zusatsticket voor het stuk grens-Kaldenkirchen.

Verzoek aan de moderators: mag de titel iets verduidelijkt worden? Nu is niet eens het onderscheid ticket/landkaart duidelijk. ;-)
Kwartetten met vervoersbewijzen... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: SchonerTag-Ticket kopen in Heerlen

Bericht door Justin »

Ik heb het niet gemerkt Wubbo. Je had toch wel een geldig kaartje bij je? Anders heb ik zwart gereisd met jou :p. Maar zovaak werden we ook niet gecontroleerd? Ik kan me niet herinneren dat we gecontroleerd werden op Köln Messe/Deutz-Dortmund, noch Dortmund-Enschede! En van Heerlen naar Aachen Hbf en van Aachen Hbf naar Köln Hbf was het ook geen punt! Wel hadden we direct controle bij Heerlen (of was het Heerlen de Kissel?), en gelukkig dat mn SOV geldig was :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Duits Kaartje

Bericht door BR628 »

Jurjen schreef:In Venlo heb je een ticket tot de grens nodig, een regionaal treinkaartje én een Zusatsticket voor het stuk grens-Kaldenkirchen
Mij is door het treinpersoneel van DB Regio verteld dat een het zusatzticket gelijk staat aan een enkele reis Venlo - Kaldenkirchen.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: SchonerTag-Ticket kopen in Heerlen

Bericht door math1985 »

Inderdaad, twee zusatz-tickets dus.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: SchonerTag-Ticket kopen in Heerlen

Bericht door BR628 »

math1985 schreef:Inderdaad, twee zusatz-tickets dus.
Nee, want een zusatzticket is slechts 2uur ofzo geldig, als je dus de terugweg weer via Kaldenkirchen naar NL wil, moet je ergens in Duitsland een nieuw zusatzticket halen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Duits Kaartje

Bericht door Jurjen »

BR628 schreef:Mij is door het treinpersoneel van DB Regio verteld dat een het zusatzticket gelijk staat aan een enkele reis Venlo - Kaldenkirchen.
Okay, bedankt voor de aanvulling! Omdat ik met SOV reis heb ik me daar [de geldigheid van genoemd Zusatsticket op het Neerlands trajectdeel van de lijn Venlo-Kaldenkirchen, red.] nooit om bekommerd, eigenlijk. ;-)

Edit: onduidelijkheid over de betekenis van verwijswoorden verholpen.
Laatst gewijzigd door Jurjen op di 29 jul 2008, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: SchonerTag-Ticket kopen in Heerlen

Bericht door math1985 »

Je hebt dus OOK met SOV een zuslagticket nodig.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: SchonerTag-Ticket kopen in Heerlen

Bericht door Vinny »

Nee, dan koop je een internationaal treinkaartje Venlo grens - Kaldenkirchen ;) kun je uit elke Nederlandse automaat krijgen, moet je aanklikken:
bestemming Duitsland
Kaldenkirchen
NS-net gratis
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten