OVer je reiservaringen in augustus 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Neem aan dat je dan een TB7/14/21 bedoelt... perronverwijzers staan niet op de perrons maar, zoals de naam al een beetje zegt, verwijzen ernaartoe vanuit de hal/tunnel/traverse :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door webguy »

Pf, ok, een TB21 dan, maar het zullen nagenoeg dezelfde schermen in een andere opstelling zijn...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Dexter »

Vandaag lost ik in Rtd een Amsterdamse mcn af en ik dacht: Laat ik die eens joviaal begroeten! Dus toen hij de cabine uitstapte, riep ik: "Hallo en welkom in Rotterdam!" Hij was helemaal beduusd van de hartelijke ontvangst en moest lachen. Nadat hij de trein aan me had overgedragen, vroeg hij aan me: "Moet je helemaal tot Asd?" Ik: "Ja!" Hij: "Nou, welkom in Amsterdam dan alvast!" En daar moest ik dan weer ontzettend om lachen. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Michael »

Ik had gisteravond weer een gratis ritje. De bus had heel lang stilgestaan met hoofdschakelaar uit. Dus dan valt na een tijdje de boordcomputer ook uit Maar toen ik instapte waren de chipkaartlezers nog niet opgestart. Chauffeur zegt werkt niet loop maar door.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

"In de vakantieperiode reizen minder mensen met de trein"... Ah, vandaar dat de t1759 met 12 bakken vanmiddag staanplaatsen in de gangpaden had, terwijl die er buiten de zomervakantie als er slechts 9 bakken ingezet worden niet zijn :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Thomas »

Rond 17.15 stond een bus van lijn 62 (GVB) op de Vrijheidslaan half op het fietspad geparkeerd, met erachter een busje van Service&Veiligheid. Leek in het voorbijrijden alsof ze voorin een formulier aan het invullen waren.
Rond 18.20 werden volgens m'n vader alle reizigers zonder enige verklaring bij het Victorieplein uit een bus van lijn 65 richting station Zuid gezet en kregen op de vraag naar het waarom het ontzettend zinvolle advies om maar gewoon de volgende te nemen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Caspar »

Vanmiddag zat ik in de s3400 die een paar minuten over 13u vertrok in Heerhugowaard naar Den Haag. We kwamen afwijkend binnen op spoor 3, waar je normaal gesproken naar Hoorn vertrekt. Op spoor 1 stonden 6 bakken VIRM van de s3000. Ik dacht, ha we gaan er omheen, die s3000 zal wel defect staan.
Maar dat was niet het geval, we kregen tegelijkertijd veilig, en vertrokken dus samen richting Alkmaar :D
Ik stond wel even vreemd te kijken...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Gisteren zat de t1759 al bomvol, maar vanmiddag bleken er toch nog meer haringen in dit geel/blauwe tonnetje te passen. Jaja, en dan reizen er volgens NS minder mensen met de trein in de vakantie :P Toch bevonden zich vier personen op de tweezit waar ik zat :wink:

Gelukkig gaat volgende week de s2800 weer rijden tussen Amersfoort en Deventer, dat ontlast de NoordOost al een beetje... op voortreintjes moeten we namelijk nog tot 2 september wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Fles »

Waardeloos idd dat vakantiegezeik :neg: Mag hopen dat dat volgend jaar weer afgeschaft wordt want het slaat echt nergens op.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Caspar »

De s14500 rijdt trouwens wel gewoon de hele vakantie door voor het eerst sinds ik me kan herinneren? Mij hoor je dan ook niet klagen over een vakantiedienstregeling :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

De dienstregeling tussen Gouda en Alphen is in de zomer eens vrij van die achterlijke gaten, dat is altijd handig.

Ook lijkt de laatste tijd de s8800 nog even te wachten in Alphen als de s9500 iets later is. Dat mag na anderhalf jaar etteren ook wel eens in de kranten :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Van Utrecht richting Amersfoort lijken er nogsteeds nogal wat reizigers niet door te hebben dat de s2800 slechts tot Amersfoort rijdt... maargoed, die heeft ook voor het eerst een vakantie-uitsnijding dit jaar. Opheffen van de voortreinen in de NoordOost was immers noodzakelijk om plek te hebben voor die kerende trein op Amf.

s2800 is wel heerlijk rustig daardoor in de spits trouwens, meerdere keren de t1759 maar voorbij laten gaan de afgelopen weken als ik nog niet op het station was bij binnenkomst. Dan kan je immers een zitplek vergeten...

En owja, NS lijkt wel aan een inhaalslag bezig... afgelopen week ineens nagenoeg dagelijks een S&V-controleactie in de t2818.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door ODRAIL »

Vandaag reed de t4027 een paar minuten te vroeg:

Kwam en vertrok met - 2 op Rta
Kwam en vertrok met - 2 op Rtn
En kwam uiteindelijk met - 3 aan op Rtd.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Thomas »

Bee schreef:Op station Amsterdam Amstel gaat men knutselen aan de OV-Chipkaartpaaltjes op het perron en de paaltjes van het GVB waren dan vandaag ook buiten dienst, tot grote ergernis van vele reizigers. Er is ook een glazen muurtjes bovenaan de roltrappen geplaatst :roll:
Ja, die staan daar erg handig... Overigens niet alleen bovenaan de roltrappen, maar ook op een paar andere plekken op het perron. En dan bij een deel van de glazen muurtjes twee 'kale' chippaaltjes (dus alleen het paaltje, geen kaartlezer) ervoor. En bij sommige glazen muurtjes staat nog een wel werkende chippaal van het GVB, maar dan met de uitleeskant naar het glas toe. Ook al zo praktisch :mrgreen:. En ook vandaag nog was het grootste deel van de GVB-paaltjes buiten dienst. Ook op Duivendrecht trouwens, ik geloof dat maar 3 paaltjes per perron het daar deden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Ze zijn op Bijlmer ArenA uitgeknutseld nu de poortjes eindelijk praktisch staan en gaan nu dus maar op Amstel en Duivendrecht verder -o-

De meest rare stunts worden uitgehaald met die paaltjes. Zo zijn ook een paar dagen de kaartlezers van het GVB op station Duivendrecht donkerblauw geweest, volgens mij in december. Maar zo snel als ze blauw waren, waren ze ook weer geel :shock:

Dan hebben we nog verschillende soorten borden gehad op Bijlmer ArenA. Die waren op een gegeven moment opeens weg en toen stond er een zuil met een dobbelsteen erbovenop. Binnen twee dagen stond het oude bord er weer en was die zuil met dobbelsteen ook weer weg. Ik heb daar ooit nog een krat bier om verwed die nooit is afgehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Mark »

Ik zag daarstraks bij Den Dolder een loc+140-stam voorbij schieten richting Utrecht. Wordt de s140 alweer omgeleid dit weekend?

Verder reed de s2800 weer naar Deventer dus kennelijk is de vakantiedienstregeling alweer afgelopen...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Thomas »

Mark schreef:Ik zag daarstraks bij Den Dolder een loc+140-stam voorbij schieten richting Utrecht. Wordt de s140 alweer omgeleid dit weekend?
Ja, want er wordt nog steeds geknutseld in Hilversum.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Gekko123 »

Waarbij ik vandaag tot 2x toe een omroep heb gehoord in Utrecht dat de s140 niet reed tussen Utrecht en Amersfoort en dat doorgaande reizigers richting Duitsland met binnenlandse treinen naar Amersfoort moeten reizen en daar overstappen :N In beide gevallen niet gelet of die trein wel in Utrecht was, de eerste keer was ik bijna op mijn werk, de tweede keer ging ik weer huiswaarts.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Volgens Somda zijn er zowiezo twee vroege treinen in de s140 opgeheven tussen Utrecht en Amersfoort omdat de wisselloc nog uit Eindhoven moest komen :roll: Alsof ze gisteren nog niet wisten dat die loc vandaag nodig was...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Gekko123 »

Alleen een beetje raar dan dat die tweede die ik merkte t149 betrof, niet bepaald een vroege.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Allicht te grote aankomstvertraging waardoor de kering op Utrecht Centraal niet gehaald zou worden... was daar ook maar één spoortje beschikbaar voor al die extra kerende treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door reisthijs »

Als een kaartje kopen uit de NS-automaat al niet moelijk genoeg was (PIN werkt niet, Maestro is vaak uitgeschakeld) is nu ook nog eens de mogelijkheid om met je chipknip te betalen uitgeschakeld... :neg:
Gelukkig wist ik nu nog genoeg muntgeld bij elkaar te schrapen maar ik heb meestal niet meer dan 10 euro aan muntgeld rondslingeren. Sta je dan op een onbemand station als Houten... :x
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag zag ik op Den Haag HS (op de opstelsporen) een DD-AR staan met een bordje met daarop '7333'. Het betrof echter wel een stam met loc + 4 rijtuigen (dus een 7400-stam). De Bvk was niet te zien, dus ik weet niet eens zeker of het 'xx33' wel klopt, maar het '73xx' klopt sowieso niet. :?
Excuses als deze al eens eerder gepost is; ik ben een tijdje weg geweest en heb niet het hele topic doorgelezen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door mb90 »

Bij alle haltes van Arriva op Rotterdam-Zuid (verder in Zuid-Holland ben ik nog niet geweest) is sinds kort en rode sticker met de cijfers 01 te zien, zoals hier op het Zuidplein:
Afbeelding

Heeft dit iets te maken met een nieuwe zoneindeling voor de OV-Chipkaart die los in de bus te koop is of is het wat anders?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

In Dordrecht heb ik het niet gezien vanmiddag, maar het zal wel iets met de ritkaarten te maken hebben... Rotterdam Zuid is daarvoor één geldigheidsgebied. Kan alleen de folder van HWGO niet meer online vinden, hier die van DAV: http://www.arriva.nl/fileadmin/user_upl ... V_2011.pdf
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten