Mag ik even kwijt #89

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door reisthijs »

Wel typisch dat ze precies op de dag dat die nieuw abonnementen werden ingevoerd werden met dat nieuws kwamen. Net of ze het stiekem allang wisten maar expres hebben gewacht tot dit moment...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Caspar »

Mag ik even kwijt dat ik de katapult/bungee op de kermis ook weer overleefd heb? Na lang wikken en wegen en opscheppen was het tijd om mijn imago als waaghals dan toch maar eens waar te maken/redden... Wat ontzettend tof is zo'n attractie. Zou zo nog een paar keer erin gegaan zijn als het niet zo prijzig is allemaal. Verder kon je over de hoofden lopen hier vandaag op de kermis, het was familiedag en ondanks de regen stonden overal mega-lange rijen :roll:

Zag ook nog iemand van de NS-bijsturing die een natte douche kreeg in de wildwaterbaan :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Dexter »

Respect! _O_ En hoe was het, zitten al je organen nog op hun plaats? :lol: Geweldig, een nat pak voor een Bijstuurder. Dat zal ze leren om mcn'en door de stromende regen naar een afgelegen opstelspoor te laten lopen! _O-
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Vinny »

Zag ook nog iemand van de NS-bijsturing die een natte douche kreeg in de wildwaterbaan :lol:
Lijkt me een mooie inspiratiemiddag, een wildwaterkano als treinvervangend vervoer inzetten... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Daniel »

...dat ik vandaag gelukkig weereens een wat rustiger werkdagje had. Wel weer even lekker na 2,5 week rennen en vliegen.
Zodoende ook weer op m'n normale tijd kunnen vertrekken, gelijk een bus en vervolgens ook nog een trein eerder kunnen halen.
Een half uurtje nadat ik van het werk vertrok in Amersfoort uit de trein stappen is me nog niet vaak gelukt... kost meestal wel iets van 40 minuten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Suus »

Groeten uit Gießen! :-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Caspar »

Ik ga met de trein op reis, en neem mijn vouwfiets mee. Deze plaats ik dan in een bijna legen trein op de meest handige plek:

Afbeelding
:?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Daniel »

En dan bij voor het uitstappen even tussen de mensen door dringen zeggend dat je je fiets opzij moet zetten zeker, om vervolgens als eerste uit te kunnen stappen?
Zo'n persoon heb ik onlangs diverse keren getroffen bij aankomst op Amersfoort, consequent vouwfiets voor de deur op het balkon van de voorste bak. Juist eentje waar je de minste ruimte om iets neer te zetten hebt dus in IRM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door ODRAIL »

Wat is het rustig en stil hier op dit forum.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Dexter »

Zomertijd = komkommertijd. Ook op forums. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Klaasje »

Daniel schreef:En dan bij voor het uitstappen even tussen de mensen door dringen zeggend dat je je fiets opzij moet zetten zeker, om vervolgens als eerste uit te kunnen stappen?
Zo'n persoon heb ik onlangs diverse keren getroffen bij aankomst op Amersfoort, consequent vouwfiets voor de deur op het balkon van de voorste bak. Juist eentje waar je de minste ruimte om iets neer te zetten hebt dus in IRM.
Ik heb ook inderdaad een hekel aan mensen die in de spits reizen met een vouwfiets en als hieronder beschreven gedrag vertonen:
  • Ik heb een vouwfiets mee, dat mag in de spits en ik hoef geen kaartje.
  • Ik klap hem niet fatsoenlijk in maar hou hem behoorlijk groot. (Waardoor de vouwfiets minstens net zo hinderlijk is als een gewone fiets.)
  • Bij de eindbestemming klap ik de fiets vóór aankomst uit voor maximale hinder.
  • Ik wacht met de vouwfiets bij de deur, omdat ín de deur nou eenmaal niet kan, zodat ik als eerste kan uitstappen.
  • Ik klooi met mijn vouwfiets op een zodanige manier dat het uitstapproces maximale hinder ondervind.
  • Ik moet met mijn vouwfiets het eerste de trap af.
:')
Hou dat ding ingeklapt totdat je op straat staat of wacht alsjeblieft totdat andere mensen zijn uitgestapt. -o- Of heb ik dat iets te snel gedacht?
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door htm_tram »

Weet er iemand leuke buslijnen in Utrecht of Amersfoort om te doen?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Daniel »

Stadsdienst Amersfoort heeft nou niet echt bijzondere lijnen, maar de lijnen vanuit Amersfoort de Utrechtse Heuvelrug in zijn zeerzeker wel de moeite waard.
Je kunt bijvoorbeeld een rondje Heuvelrug maken met 80/82 Amersfoort - Woudenberg, 83 Woudenberg - Zeist en 59 Zeist - Hilversum. Met name 83 en 59 zijn erg mooie lijntjes!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Dexter »

Ik had toch laatst een jongedame in mijn trein die behoorlijk behendig was met haar vouwfiets, die had ze echt in 3 seconden in- en uitgeklapt. Ik stond vol verbazing naar te kijken. Maar zij had dan ook een goede, ik heb er ooit eentje gehad, die zo verroest was dat ie niet meer wilde inklappen. Dus eigenlijk een permanent uitgeklapte vouwfiets. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door TheKnitter »

Dat ik sinds afgelopen Vrijdag aangenomen ben bij de Railcatering in Utrecht *O*
Aanstaande vrijdag ochtend beginnen. Half 8 aanwezig, en ik dacht om 8:08 de trein in. Zal wel de s800 zijn dan naar Ehv :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Caspar »

Dat is een behoorlijk eindje rijden vanaf je woonplaats voor een (bij)baantje?
Mij niet gezien :oops:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door TheKnitter »

Uur heen rijden, en een uur terug :Y
Het is inderdaad ver, ben ik met je eens. Maar ik vind dit prima zo.. Als het een leuk baantje is ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Ardan »

He hoi hallo hoi!
Ik ben weer terug!
Ditmaal vanuit Zwolle in plaats van Deventer, en nee, niet bij de schoonouders thuis!
Toen ik op het Deventer station kwam had ik nog even tijd, dus even voor de grap mijn GVB-P-kaart voor de automaat gehouden. Mijn aanvraag is verwerkt, zo zag ik, dus mijn OVC is nu een SOVC! *O* *O* *O* blijblijblij *O*
En hoewel ik nog maar 6,80 saldo had, kon ik na het voor de grap uit te proberen tóch bij NS inchecken. Which was nice, want ik had geen geld meer op zak voor een treinkaartje én ik kon nu met korting reizen.
Onderweg nog een conducteur gehoord die blijkbaar érg snel naar huis wilde, want Zwolle werd al omgeroepen vlak na vertrek uit Wijhe.

Maar goed. Toen vriendlief in januari in dit pand in Dieze-Oost in Zwolle kwam te wonen, had hij bij Ziggo een tv- en internetabonnement aangevraagd. De tv kwam er wel... drie dagen. Toen hadden we dus alleen nog maar analoge kabel-tv. Internet is er niet geweest. Navraag leverde op dat er bij een benedenbuurman een kabelbreuk was. Wij dus vragen om een monteur. Maar helaas, die benedenbuurman reageerde nergens op. Niet op ons, niet op Ziggo, niet eens op de politie. Een paar keer hebben we hier iemand gehad die de zaken analyseerde, maar die kwam niet veel verder dan 'ja, er is een kabelbreuk, en die zit hier beneden, ja, we zoeken het uit'. Na VIJF maanden, eind juni, was er nog steeds geen internet. Er is enkele keren door Ziggo beloofd dat er een monteur zou komen. Op een gegeven moment zou er weer ééntje komen, maar die kwam niet opdagen, waarop mijn vriend meteen de telefoon pakte, naar Ziggo belde, en zei 'ik kap ermee, ik beëindig mijn abonnement'. Hierna zijn we naar de Koninklijke PN gegaan. Zij leveren via de telefoonkabels, en niet via de internetkabels. Ander systeempje. En nu?
Er is digitale tv, en internet!!!!!!!
Jan blij, ik blij, helemaal heppie! *O*
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door STF »

Ik ben ziek, al sinds gisteren maar toen ging het nog wel enigzins. Vandaag redelijk veel in me bed gelegen en me ouders hebben maar even een groot deel van me taken overgenomen, zo meteen zelf nog even een paar kleine (schoonmaak)klusjes doen.
Het is zo wel erg vermoeiend hoor om zowel die vreemde alsmaar durende ziekte te hebben als ook nog eens grieperig erbij te zijn... :?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Ardan »

Kan het me voorstellen, STF... zwaar kut, als je iets hebt, maar niet weet wat...

Ohja nog even iets anders: ik las in het laatste Railmagazine dat aan het eind van deze vakantie het VIRM-materieel naar binnen wordt genomen voor revisie, één stel per week. Er worden wat technische werken verricht, én, OBIS wordt ingebouwd! Geen idee wanneer het eerste OBIS-VIRM-stel op de baan zal verschijnen..
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door deadlock »

Nou, ik ben thuis. Zondag om 02:00 zijn we vertrokken uit Zwolle en in de tussentijd ben ik geweest in:
- Duitsland
- Oostenrijk
- Slovenië
- Kroatië (en er weer uitgezet)
- Italië (degene die er verantwoordelijk voor was hebben we hier voor €30 euro zes pils laten halen)
- Terug naar Slovenië voor een camping
- Door naar Hongarije (Balatonmeer één nachtje)
- Vandaag via Slowakije en Tsjechië, alwaar we net vóór Brno de volledige uitlaat verloren op de snelweg, en Duitsland naar Nederland


Goeie korte vakantie (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Stefan »

Caspar schreef:Dat is een behoorlijk eindje rijden vanaf je woonplaats voor een (bij)baantje?
Mij niet gezien :oops:
Ik moet elk weekend naar Den Haag voor m'n bijbaantje, ook niet echt naast de deur, maar dat is meer omdat ik het leuk vind om te doen, want heel veel hou ik er niet aan over. :P

Overigens ga ik zo maar weer op pad voor m'n andere jobje. Ik werk nu in de vakantie bij Autobar, beetje automaten (koffie, blik en voedsel) bijvullen en bijhouden, ik vind het prima voor de vakantie, niemand die constant mee kijkt en je hebt voor je routes echt zeeën van tijd. :pos: Eerst naar Etten-Leur en dan tegen een uur of 11 maar richting Roosendaal, ben dan rond 2 uur á half 3 weer klaar. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door find_your_spot »

Voor mijn bij baantje moet ik elke rit racen tegen de klok. Zo'n beetje iedere rit in de vertraging, hoop dat dat vandaag met een andere lijn wat meer speling in zit.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Caspar »

STF schreef:Ik ben ziek, al sinds gisteren maar toen ging het nog wel enigzins. Vandaag redelijk veel in me bed gelegen en me ouders hebben maar even een groot deel van me taken overgenomen, zo meteen zelf nog even een paar kleine (schoonmaak)klusjes doen.
Het is zo wel erg vermoeiend hoor om zowel die vreemde alsmaar durende ziekte te hebben als ook nog eens grieperig erbij te zijn... :?
Is het dan niet eens tijd om een paar weken NIETS te gaan doen? Ik vind het argument dat de camping moet blijven draaien een kul argument, dan neem je maar tijdelijk iemand in dienst. Als je gezondheid je lief is, moet je toch keuzes maken?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Ardan »

Ook al aan gedacht dat het misschien een burn-out is? Om maar even een dwarsstraat te noemen?
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 79 gasten