OVer Missers in de Reisinformatie #15
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Volgens de CTA gingen we vanochtend met de t2125 eerst via Gouda, Utrecht C., alvorens naar Vlissingen te gaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Tjongejonge zeg, hoe lang zitten we nu al niet in de vakantiedienst... nogsteeds draait in Amersfoort een bandje dat de NoordOost in Utrecht toch echt splitst in de spits in tegenstelling tot wat de TBPs doen vermoeden . Dat had toch al tienduizendmiljoen keer aangepast kunnen worden :neg:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Ik gebruikte de drempelvrije site nooit, maar zo hoort 'ie wel gewoon te zijn: snel en overzichtelijk. Alleen nog een knopje "download lijnfolder in PDF", dan is het wat mij betreft prima in orde :Y . Niet iedereen heeft een splinternieuwe super-quadcore-turbocomputer, dan is zo'n kale site een uitkomst.Bee schreef:Gebruikte serieus iedereen op dit forum de normale Connexxion-site? Ik gebruik al jaren de drempelvrije site, die is tenminste snel en zonder opsmuk.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
De vorige site hing ook al door slecht geprogrammeerde scripts met plakband aan elkaar, om die reden gebruik ik al jaren de drempelvrije site van Connexxion. Syntus heeft ook zo'n site, maar die is praktisch hetzelfde als de normale site. Eigenlijk zou een goede site geen drempelvrije versie nodig moeten hebben, maar zou de normale site drempelvrij moeten zijn
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Zo bestaat SEO ook niet, en kunnen programmeurs/designers nog wel meer trucjes bedenken om de klant meer te laten betalen...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Ik dacht dat die eindbestemming niet eens via de snelste route bereikbaar was vanaf spoor 18. Ik heb het opgezocht en het kan nog ook door gebruik te maken van de overloopwissels bij Overvecht. Via Amsterdam Bijlmer Arena zou het overigens sowieso wel kunnen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Moet natuurlijk naar Frankfurt Main.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Discussie over werkzaamheden in Hilversum afgesplitst naar http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=34&t=6581
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Maar rijdt die V-IRM naar Venlo en vanaf daar ICE-3? Of is dat en andere trein?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Dat is wat op 18a thuis hoort: de IC naar Gv. ICE stond enkel en alleen op 18b.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Vanavond in Leiden was de chaos en verwarring compleet toen er op de s2200 richting Rotterdam nog Amsterdam Centraal vermeld stond. Juist doordat de TBP's het niet deden door een verstoring in de reisinformatie. In ieder geval was ik, samen met tientallen andere reizigers de dupe van deze misser en mochten we dus een kwartier tot half uur langer blijven staan -o-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Er zal ongetwijfeld een reden voor zijn, maar om nou te zeggen dat dit handig is... op 14 augustus gaat lijn 47 Utrecht - Houten eerst weer terug naar de dienstregeling zoals die was voor de zomerdienst inging om vervolgens maarliefst één week later weer een andere dienstregeling te krijgen.
De wijziging betreft het vervallen van één halte waarvoor twee nieuwe terugkomen, de rijtijd veranderd niet. Lijkt me iets wat je dan ook al wel per 14 augustus had kunnen wijzigen (desnoods met in de eerste week nog een omleiding ofzo)
De wijziging betreft het vervallen van één halte waarvoor twee nieuwe terugkomen, de rijtijd veranderd niet. Lijkt me iets wat je dan ook al wel per 14 augustus had kunnen wijzigen (desnoods met in de eerste week nog een omleiding ofzo)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Wat is die Connexxion site beroerd zeg... Mijn haltevertrekstaat heeft overal en nergens scroll balkjes.
En ja, ik heb verschrikkelijk veel heimwee. Gelukkig is deze nog online: http://www.schipholsternet.nl/
En ja, ik heb verschrikkelijk veel heimwee. Gelukkig is deze nog online: http://www.schipholsternet.nl/
For Your Railroad Adventures
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Maar hoelang nog... www.maxx-amersfoort.nl is inmiddels dood, die linkte net als de Sternet-site gewoon naar de XX-site.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Ik zit nu in t20309 naar Leer en zojuist wordt ingeroepen dat de trein wordt gesplitst. Hoewel diverse stations in het Duits zijn omgeroepen wordt deze mededeling juist niet in het Duits omgeroepen. Beetje vreemd, je zou maar in het achterste treinstel zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Museumpendel op een PV te Utrecht Centraal:
16.47 Sprinter
Utrecht Centraal
Stopt niet in Overvecht, Overvecht
16.47 Sprinter
Utrecht Centraal
Stopt niet in Overvecht, Overvecht
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Informatie van internet in de trein is een beetje van slag.
Hij geeft aan dat ik nu op station Groningen ben (dat klopt), dat ik in de trein naar schiphol zit (klopt niet) en dat ik hier kan overstappen op de trein naar Den Haag, Leiden en Rotterdam.
Hij geeft aan dat ik nu op station Groningen ben (dat klopt), dat ik in de trein naar schiphol zit (klopt niet) en dat ik hier kan overstappen op de trein naar Den Haag, Leiden en Rotterdam.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Obis is wel vaker de weg kwijt, en het vervelende is dat wij die info op die schermen niet kunnen aanpassen, dit gebeurd allemaal op afstand.The best schreef:Informatie van internet in de trein is een beetje van slag.
Hij geeft aan dat ik nu op station Groningen ben (dat klopt), dat ik in de trein naar schiphol zit (klopt niet) en dat ik hier kan overstappen op de trein naar Den Haag, Leiden en Rotterdam.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Stations in het Duits omroepen? Südhosen en Neuschanz zeker...Hoewel diverse stations in het Duits zijn omgeroepen wordt deze mededeling juist niet in het Duits omgeroepen.
Maar dat van het splitsen zal wel niet voorgeprogrammeerd zijn neem ik aan, en de machinist had geen zin of tijd om de boodschap te vertalen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Jawel, dat splitsen werd gewoon door de ingebouwde babbeltante omgeroepen.
Dames en heren, het volgende station is Nieuweschans. Hier wordt de trein gesplitst. Het voorste deel gaat door naar Leer. Het achterste deel gaat terug naar Groningen (en dat dan nog een keer).
Maar bijvoorbeeld Groningen Europapark werd wel in het Duits omgeroepen, maar de stationsnamen natuurlijk niet.
Dames en heren, het volgende station is Nieuweschans. Hier wordt de trein gesplitst. Het voorste deel gaat door naar Leer. Het achterste deel gaat terug naar Groningen (en dat dan nog een keer).
Maar bijvoorbeeld Groningen Europapark werd wel in het Duits omgeroepen, maar de stationsnamen natuurlijk niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Die informatievoorziening rondom dat splitsen is tamelijk beperkt inderdaad, zo is ook mijn ervaring. Toen ik in december met de trein van Groningen naar Leer wilde stond er in Groningen een los stel klaar als trein naar Leer (en dat stond ook op de displays van dat stel), dus daar was iedereen in gaan zitten.
Heel kort voor de vertrektijd koppelde er een tweede stel aan, nauwelijks voelbaar in de trein, maar bij het vertrek een paar minuten later zat dus bijna iedereen in het achterste stel. Bij Nieuweschans aangekomen een vrijwel onverstaanbaar omroepbericht, waaruit ik flarden opving over het splitsen en dus snel naar het voorste stel ben overgestapt, nog wat andere mensen meenemend. Aangekomen in het voorste stel kwam ik naast een oudere vrouw te zitten die vertelde dat ze twee uur eerder al naar Leer had gewild, maar dat toen ook het achterste stel zonder enige (verstaanbare) waarschuwing was afgekoppeld en teruggereden naar Groningen. Geen machinist die het raar vond dat zoveel mensen in Nieuweschans waren blijven zitten en weer mee terugreisden kennelijk.
Heel kort voor de vertrektijd koppelde er een tweede stel aan, nauwelijks voelbaar in de trein, maar bij het vertrek een paar minuten later zat dus bijna iedereen in het achterste stel. Bij Nieuweschans aangekomen een vrijwel onverstaanbaar omroepbericht, waaruit ik flarden opving over het splitsen en dus snel naar het voorste stel ben overgestapt, nog wat andere mensen meenemend. Aangekomen in het voorste stel kwam ik naast een oudere vrouw te zitten die vertelde dat ze twee uur eerder al naar Leer had gewild, maar dat toen ook het achterste stel zonder enige (verstaanbare) waarschuwing was afgekoppeld en teruggereden naar Groningen. Geen machinist die het raar vond dat zoveel mensen in Nieuweschans waren blijven zitten en weer mee terugreisden kennelijk.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Het is niet echt beter geworden.
Er stond maar 1 treinstel klaar inderdaad, een tweedelige, wat ik al aardig krap vond en het viel mij ook op dat er slechts Nieuweschans als bestemming op de trein stond. Vlak voor vertrek hoorde ik opeens een klap en een medewerker van Arriva stond bij de ingang die iemand met een hoop bagage aansprak dat de trein naar Leer vooraan stond. Dat hoorde ik toevallig dus ik liep snel de trein uit en zag dat er inderdaad opeens nog een treinstel voor stond. Daar maar in gaan zitten en uiteindelijk kwam dat dus in Leer uit.
Er stond maar 1 treinstel klaar inderdaad, een tweedelige, wat ik al aardig krap vond en het viel mij ook op dat er slechts Nieuweschans als bestemming op de trein stond. Vlak voor vertrek hoorde ik opeens een klap en een medewerker van Arriva stond bij de ingang die iemand met een hoop bagage aansprak dat de trein naar Leer vooraan stond. Dat hoorde ik toevallig dus ik liep snel de trein uit en zag dat er inderdaad opeens nog een treinstel voor stond. Daar maar in gaan zitten en uiteindelijk kwam dat dus in Leer uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15
Oei wat slecht.
Is het splitsen en combineren trouwens wel echt nodig?
Is het splitsen en combineren trouwens wel echt nodig?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten