(BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door waldo79 »

Welke lijn 52? Van Utrecht naar Amersfoort?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Aking »

Die komt niet over overwegen... en daarbij lijkt me die 52 een beetje uit de buurt voor hem :wink:

Maar ik ben het er wel mee eens dat er te vaak posts zijn met alleen een lijnnummer of straatnaam ofzo.. :roll:

OT:

Ik zat gister in de bus naar utrecht (50) en geloof het of niet: DE AIRCO DEED HET :shock: :shock: :shock:
ik wist serieus niet wat ik meemaakte :mrgreen: volgens mij de eerste keer dat ik in een CXX bus zat waar de airco het deed :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was de Biesbus lijn 801 Dordrecht CS - Hollandse Biesbosch verstrekt tot een halfuursdienst vanwege een evenement. De extra ritten werden gereden door de 6294...
Afbeelding

Degene die ooit de haltenamen geplakt heeft bij halte Grevelingenweg, heeft kennelijk zitten slapen toen hij de achterkant beplakte. Vergelijk de voorkant maar eens met de achterkant :P
En over het feit dat lijn 801 er in de verkeerde richting op staat heb ik 't dan nog nieteens.

Tot slot nog een uiterst professionele vertrekstaat bij halte Boterdiepstraat, zie de haltenaam linksboven...
Afbeelding

In eerste instantie hing hier een vertrekstaat waar alleen de tijden van overdag op stonden, die met de avond-tijden hing namelijk aan de overkant van de straat als 2e erbij. Maar in plaats dat ze die dus even verhangen... nu wijken alle tijden 1 minuut af.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Nielske1990 »

waldo79 schreef:Welke lijn 52? Van Utrecht naar Amersfoort?
Oeps :oops: Is zo vanzelfsprekend voor mij, maar niet voor jullie natuurlijk. :lol:

Ik bedoel in ieder geval stadslijn 52 in Helmond (Station <> Mierlo-Hout). Zal het even aanpassen. :P
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Jurjen »

Nou, dan ook maar een arbeidsvitamine. ;-)

Ik zag een witte VDL-bus met kleine Connexxion stickers mensen uit laten stappen vanmiddag op het station van Alkmaar. Geen idee verder op welke lijn het ding reed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kampten de OV-chipkaart-oplaadautomaten bij station Schiedam Centrum met een PIN-storing die kennelijk erg lokaal was: alleen de RET had er last van.
Niet zo praktisch aangezien ik vrij weinig kleingeld bij de hand had... uiteindelijk nog precies een nieuwe strippenkaart kunnen kopen, duurt wel lang als je drie euro aan muntjes van 10 en 20 cent in zo'n automaat moet werpen. Die van 5 cent raakte ik ook al niet kwijt, want hoewel die volgens het display van de automaat geaccepteerd werden kwamen ze er net zo hard weer uit als ze er in gingen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Ruben »

Reiziger Ddrs schreef: Die van 5 cent raakte ik ook al niet kwijt, want hoewel die volgens het display van de automaat geaccepteerd werden kwamen ze er net zo hard weer uit als ze er in gingen :roll:
Volgens een automaat op perron van Beurs werden er in 2006 ook nog vijf-gulden munten geaccepteerd door de RET, die info klopt wel vaker niet dus :)

Zelf zag ik vanochtend de eerste 2 BN-sneltramstellen in Amsterdam die volledig met het nieuwe type deur zijn uitgevoerd. Voorlopig rijden die 2 dingen nog gekoppeld, zag er wel hip uit moet ik zeggen. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Jurjen »

Wat is er zo hip aan dat nieuwe type deur dan, en wat zijn de substantiele verschillen met het oude type?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Ruben »

Knopjes om deuren te openen zijn uitgevoerd in touchpad en zitten op het raam van de deur gemonteerd +
Deuren lijken totaal van glas, zwart geblindeerd aan de bovenkant, dat geeft het ding een hipper uiterlijk.

De deuren "glijden" open ipv het oude naar buiten draaien en schuiven, wat tevens een herrie maakt(e).
Belangrijkste reden voor vervanging zijn natuurlijk de vele deurproblemen die de stellen tot nu toe hebben.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Jurjen »

Nou, mocht ik weer eens tentamen in A'veen hebben, zal ik ze eens uitproberen. ;-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Meltrain »

Door werkzaamheden aan de metrotunnel van de Erasmuslijn in Rotterdam, rijdt de Erasmuslijn t/m volgende week vrijdag niet tussen Wilhelminaplein en CS. Als vervanging heeft de RET pendeltramlijn 1 ingesteld die het rondje Wilhelminaplein-Leuvehaven-Churchillplein-Beurs-Stadhuis-Weena-CS-Kruisplein-Lijnbaan-Beurs-Churchilplein-Leuvehaven-Wilhelminaplein rijdt. Wegens te weinig capaciteit in de keerdriehoek Wilheminaplein (lijn 1 rijdt in de spits tussen de 3 en 5 minuten) keren de trams bij Maashaven 9Gaesbeekstraat). Uiteraard moest ik vandaag maar eens met deze lijn mee, zeker omdat Rotterdam voor het eerst sinds 31 oktober 2005 weer een lijn 1 heeft. :wink:
Onderweg vielen er twee dingen op:
-Bij de halte Churchilplein (richting Wilheminaplein) wilde de achterste deuren van de Citadis niet dicht, omdat ze tegen de rand van de halte zaten. :shock: Dit is waarschijnlijk gekomen doordat de tram te zwaar belast was.
-Lijn 25 moest bij de halte Lodewijk Pincoffsweg een noodremming maken, doordat er iemand vlak voor de tram overstak. :x Het gevolg was dat er allemaal mensen omvielen in de tram. Ik bleef op de been, doorsdat ik me aan twee stangen vasthield.
Reiziger Ddrs schreef: Lijn 1 blijkt echter langzaamaan drukker te worden en aangezien de groep passagiers grotendeels uit bejaarden bestaat kwam vanuit de chauffeurs het verzoek of de rijtijden ruimer gemaakt konden worden.
Gevolg daarvan was wel dat een ritje heen en weer niet meer binnen een uur mogelijk was en de koppeling op het eindpunt in Wielwijk met lijn 4 dus onmogelijk werd. ... Gevolg van meerdere ritten achter elkaar die net wat langer dan een uur over de rit doen is dus deze dienstregeling, maar da's altijd nog beter als 'n bus die steeds 55 minuten staat te niksen.
Als lijn 1 dan steeds drukker wordt, is het dan niet beter om die lijn te verdichten tot een halfuursdienst. Op die manier kun je de tijden weer synchroon krijgen en staat de bus 'maar' 25 minuten te niksenn als de chauffeurs een pauze van 10 minuten bij het Bakema-erf krijgen, is het nog minder :wink: ). :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door lausteen »

Dit weekend eens kennis gemaakt met de nachtbussen vanuit Renesse van TCR. Behoorlijke chaos; routes zijn nergens te vinden en zelfs sommige chauffeurs hadden geen idee waar ze heen moesten :? .

Er werden vooral wat oudere bussen ingezet (van Hool), maar op lijn 10 reed er ook een Citaro mee :). Alleen of deze helemaal op zijn plek zit daar, is de vraag: het is een stadsversie en het leek net of deze een versnelling miste; de motor gilde het namelijk uit bij 80 km/u :lol:.

Ook wel grappig was dat de laatste lijn 10 voor ons vieren meer een taxi was; we waren namelijk de enige passagiers :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

meltrain schreef:Als lijn 1 dan steeds drukker wordt, is het dan niet beter om die lijn te verdichten tot een halfuursdienst. Op die manier kun je de tijden weer synchroon krijgen en staat de bus 'maar' 25 minuten te niksenn als de chauffeurs een pauze van 10 minuten bij het Bakema-erf krijgen, is het nog minder :wink: ). :D
Zo druk is 'ie nou ook weer niet hoor, op de ene rit naar/vanaf Drechtwerk per dag na die de gemiddelde leeftijd van alle passagiers flink omlaag haalt :P Lijn 1 heeft trouwens ooit een halfuursdienst gekend als ik me niet vergis (zal 't zo even terugzoeken tot wanneer dat was), wat juist vanwege het geringe aantal reizigers een uurdienst is geworden.

Want ja, hij wordt nu wel drukker maar dat betekend nog niet dat er sprake is van staanplaatsen hoor, iedereen kan nog met gemak zitten.

En owja, 10 minuten pauze bij het Bakema-erf moet je niet willen: 'tis een ringlijn in Stadspolders dus dan staan alle reizigers uit Stadspolders ri. de rest van de route ook tien minuten te wachten met bus en al.

Edit: lijn 1 is in de zomerdienstregeling 2004 een uurdienst geworden, tegelijk met de (inmiddels alweer vervallen) doortrekking naar Oudelandshoek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten