Het grote rijlestopic! #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door microshit »

Eén rit kan ik al wel gaan maken, naar Schiphol (en misschien ook weer terug) :P
Achja zodra ze eenmaal door heeft dat ik goed met die auto overweg kan, komt het wel goed.
Oud forumgebruiker

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

heb bijna 3 weken geleden een blauw rijbewijs van m''n werk gekregen.
hiermee mag ik bij de RET metro rijden...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Geert »

Fles schreef:Dat sukt echt wel. Dat hebben we bij ASCVNL gezien. Mensen worden gewoon slechte chauffeurs van over-beschermende bijrijders :neg:
Nou zeg! :shock: Vooral bij die ene vrouw die haast niets durfde, maar toen haar vaste bijrijder niet meer naast haar zat ging het eigenlijk een stuk beter.
lex1975 schreef:heb bijna 3 weken geleden een blauw rijbewijs van m''n werk gekregen.
hiermee mag ik bij de RET metro rijden...
Gefeliciteerd! *O*
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door find_your_spot »

microshit schreef: Achja zodra ze eenmaal door heeft dat ik goed met die auto overweg kan, komt het wel goed.
Het probleem van een bijrijder (in dit geval je moeder) is dat je niet zelf nadenkt.

Aangezien je tijdens je lessen altijd instructie hebt gekregen van je rijinstructeur ga je nu waarschijnlijk ook acties van je moeder uitvoeren. Zonder dat je zelf goed nadenkt of dit het verstandigste is.

Daarom geef ik iedereen de tip om na slagen, zo veel mogelijk ZELF op pad te gaan. Hierdoor leer je pas écht zelf beslissingen te nemen in het verkeer.
Jij ziet namelijk op de bestuurdersstoel veel meer dingen dan je bijrijder zelf kan zien.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Fles »

Geert schreef:Nou zeg! :shock: Vooral bij die ene vrouw die haast niets durfde, maar toen haar vaste bijrijder niet meer naast haar zat ging het eigenlijk een stuk beter.
Ja, Esther O+ Wat een schatje vond ik dat :Y :oops:

Gefeliciteerd Lex! *O*
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Stefan »

Ben blij dat ik nooit die Pim tegengekomen ben op de weg.. In paniek je stuur loslaten en je gas intrappen... :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Geert »

En daarna beide handen voor zijn ogen he :')
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:En daarna beide handen voor zijn ogen he :')
Bij deze rit was ik echt sprakeloos

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nWrB4afylfk[/youtube]
For Your Railroad Adventures
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door waldo79 »

Mag hopen dat het trucage is?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Klaasje »

Fles schreef:
Geert schreef:Nou zeg! :shock: Vooral bij die ene vrouw die haast niets durfde, maar toen haar vaste bijrijder niet meer naast haar zat ging het eigenlijk een stuk beter.
Ja, Esther O+ Wat een schatje vond ik dat :Y :oops:
Vond jij dat ook al? :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Fles »

waldo79 schreef:Mag hopen dat het trucage is?
Vergeet het maar :N
Klaasje schreef:Vond jij dat ook al? :mrgreen:
:Y Niet zo raar toch? (A)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Stefan »

Kijk vooral deze nog even.. Ik ging echt huilen nadat ik dit gezien had. :')

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mZYkG6FPzkQ[/youtube]
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Fles »

Oh daar zit Ruben nog IN de auto zo te zien. In de laatste aflevering wordt Ruben dus echt door Pim in een blinde paniekvlaag voor zn flikker gereden -o-

edit, oh dat zit er aan het eind ook in :Y

Die Pim mag echt gewoon nooit meer de weg op, klaar.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door STF »

Wat een stilte in dit topic?

Ik loop erover te denken om deze winter het E rijbewijs te behalen, in de praktijk rij ik met nooit meer dan 3,5 ton rond (auto + aanhanger) maar op papier rij ik met 4,6 ton... Ik heb het weleens nagevraagd bij een agent, die gaf aan dat het eigenlijk niet mag met een B rijbewijs maar als ze je bij een controle op de weegbrug zetten en het blijkt niet zwaarder dan 3,5 ton te zijn, doe ze er niet moeilijk over. Daarom dat ik altijd met een nagenoeg lege dieseltank rondrij wanneer de aanhanger maximaal beladen is, scheelt toch weer 60 kilo aan brandstofgewicht. Eventueel kan ik ook proberen het laadvermogen van de auto met 1100 kilo te verlagen bij het ministerie van transport (vergelijkbaar met het Nederlandse RDW), dan blijft er nog even ruim 200 kilo laadvermogen over (in de praktijk net voldoende) en blijft het op papier (auto + aanhanger) net binnen de 3,5 ton grens.

Binnenkort komt er binnen Europa een simpele cursus die je kunt volgen om zodoende tot 4,25 ton met een B rijbewijs te mogen rijden maar dat geldt alleen voor personenauto's dus daar heb ik niets aan.
Ergens is die 3,5 ton grens met het tegenwoordige gewicht van auto's wel erg achterhaald, er kan bijna niets meer aan de trekhaak zonder E nodig te hebben.

Nou ja, maar eens zien hoe het met me gezondheid verloopt en hoe duur het E rijbewijs is. In ieder geval zal het me weinig moeite kosten, het zwaartepunt ligt toch op bijzondere verrichtingen zoals achteruit rijden maar dat doe ik haast met me ogen dicht. Alleen het gezeur over de spiegels gebruiken zal wel niet van de lucht zijn tijdens rijles, aangezien onze auto nogal breed is en onze aanhanger de wielkasten onder de laadbak heeft i.p.v. ernaast kan ik hem totaal niet in de spiegels zien dus ik hang altijd uit het raam tijdens het achteruit rijden, dat zal een rijinstructeur vast niet toestaan. :wink:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Stefan »

Iedereen heeft z'n rijbewijs al gehaald zeker? :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door find_your_spot »

Stefan schreef:Iedereen heeft z'n rijbewijs al gehaald zeker? :mrgreen:
Ligt er aan wat je onder rijbewijs verstaat. 16 jarige krijgen er tegenwoordig voor de scooter ook al eentje.

Mensen vragen nu of ik alle rijbewijzen wil gaan halen. Maar voor mij valt de motor al gelijk af. Teveel moeite en te gevaarlijk.
For Your Railroad Adventures
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Stefan »

Lijkt mij ook niets, vind scooteren nog wel leuk, maar de motor trekt me niet echt. Busrijbewijs gaat er sowieso wel komen, maar daar moet ik nog even mee wachten tot mei volgend jaar. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:
Stefan schreef:Iedereen heeft z'n rijbewijs al gehaald zeker? :mrgreen:
Ligt er aan wat je onder rijbewijs verstaat. 16 jarige krijgen er tegenwoordig voor de scooter ook al eentje.
Het schijnt dat 66% van de brommerrijders zonder rijbewijs rijdt :X Verbaasd mij helemaal niets :roll:

Ik ken wel iemand (een vrouw) die alleen een motorrijbewijs heeft. Moet wel zeggen dat ze er stoer uitziet in zo'n motorpak :@
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door STF »

Ik zou ook nooit van mijn leven op een motor willen rijden, m'n ouders hebben beiden hun motorrijbewijs maar sinds 1985 geen motor meer. Een paar weken voordat ze de motor inruilden voor een auto, haalde me moeder haar motorrijbewijs... :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Moet wel zeggen dat ze er stoer uitziet in zo'n motorpak :@
Totdat je een handjevol mensen aan motor ongelukken hebt verloren, dan piep je wel anders.

Ik vind mensen in zo'n motorpak er juist kwetsbaar uit zien, mij niet gezien.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Suus »

Motorpakken zijn er juist om te beschermen. Ik vind die dwazen die in spijkerbroek en windjackje de motor opgaan juist ontzettend dom, vooral als ze met 120 over de A4 scheuren. Motorrijders zijn natuurlijk wel kwetsbaar, maar ze hebben wel als voordeel dat ze beter zijn voor het milieu (lager energieverbruik) en minder ruimte innemen op de weg. En motorrijders kunnen snel door de file. Dat heb ik gemerkt deze zomer toen ik in de auto van mijn ouders meer dan een uur heb stilgestaan op dezelfde plek op de snelweg terwijl motorrijders er nog langs konden. Dat is trouwens ook de eerste keer in mijn leven geweest dat ik op de snelweg heb gelopen. Sindsdien heb ik het wel gehad met auto's eigenlijk. Dat is namelijk al de zoveelste keer dat die "snelweg" meer een parkeerplaats lijkt :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door webguy »

Overigens is het gram CO2 aan uitstoot per persoon geloof ik weer veel groter op een scooter/bromfiets dan een auto... Hoe het met motors zit weet ik niet, maar valt vies tegen hoe vervuilend die is..
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:
Bee schreef:Moet wel zeggen dat ze er stoer uitziet in zo'n motorpak :@
Totdat je een handjevol mensen aan motor ongelukken hebt verloren, dan piep je wel anders.

Ik vind mensen in zo'n motorpak er juist kwetsbaar uit zien, mij niet gezien.
Zoeen strak leren pak is behoorlijk sexy, zeker met een aardig stel tetten erin :pos:

Kwetsbaar? Zeker, ik zou zelf geen motor durven rijden. Maar daarom ziet het er nog wel sexy uit :Y
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:En motorrijders kunnen snel door de file.
Laat dat in de zomer nou ook één van de meest voorkomende ongelukken met motorrijders zijn.

Doordat automobilisten zonder te kijken hun portier open gooien of zonder te kijken van rijbaan wisselen....
Jij en je motor liggen helemaal in de prak en de auto en automobilisten hebben vaak ook ernstige verwondingen tot de dood toe.

In de file zetten we lekker de airco aan en de raampjes dicht. Vuk het miljieu. :Y
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #2

Bericht door STF »

Een vriend van me ouders heeft al sinds jongs af aan echt alle rijbewijscategorieen maar heeft meer dan twintig jaar lang niet veel meer dan een fiets bestuurd! :lol:
Sinds een paar jaar heeft hij een auto.
find_your_spot schreef: In de file zetten we lekker de airco aan en de raampjes dicht. Vuk het miljieu. :Y
Sinds wanneer zit er airco in die 15 jaar oude brik van jou?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten