OVer je reiservaringen in augustus 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Heeft dit iets te maken met een nieuwe zoneindeling voor de OV-Chipkaart
Hmm, ik dacht dat juist de OV-Chipkaart een einde moest maken aan het zonnesysteem?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Arriva hanteert in hun vervoersgebieden waar de strippenkaart niet meer geldig is een vrij globale zoneindeling voor de losse kaartverkoop in de bus. Overigens soms tegen vrij schandalige tarieven, een ritje Amsterdam Noord - Amsterdam Centraal met een rittenkaart is vier euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door ODRAIL »

Is deze zoneindeling met de bijbehorende tarieven ergens na te lezen voor de consument?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Zie de link die ik op de vorige pagina van dit topic al gaf. Die is voor DAV, maar met Google is ook de Waterlandse versie vindbaar (link naar die van HWGO werkt niet meer)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Mark »

Thomas schreef:
Mark schreef:Ik zag daarstraks bij Den Dolder een loc+140-stam voorbij schieten richting Utrecht. Wordt de s140 alweer omgeleid dit weekend?
Ja, want er wordt nog steeds geknutseld in Hilversum.
Oh ja, daar werd het spoor toch opgehoogd omdat de perrons te hoog zijn?
Is het misschien niet een klein beetje handiger om gewoon wat zand onder de perrontegels vandaan te halen zodat ze wat lager worden? Hoef je ook niet meteen in de hele treindienst te snijden. Sowieso, perrons die 8 cm te hoog zijn zag ik, wat een geneuzel... In Hengelo zit er tussen de perrons van spoor 2 en 3 ook een hoogteverschil van ruim 15 cm. :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Ronald »

De perronrand zal dan ook het lastigste klusje zijn denk ik zo :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Dat: Dan verlagen ze het perron toch een beetje idee had ik ook, totdat ik bedacht dat je dan ook de fundering van de overkapping, het winkeltje, de lift en de roltrappen 8 centimeter moet verlagen. Misschien is het spoor verhogen dan toch praktischer :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Vanochtend om 9 uur kwam de sprinter naar Gouda aan op station Boskoop. De conducteur vroeg vervolgens via de portofoon: Meester, moet ik al sleutelen?, waarop de machinist antwoorde: Nee, want we kruisen hier de tegentrein. De conducteur: Ah, okee, het is te lang geleden dat ik hier ben geweest :lol:

En verder een compliment voor de conducteur van de om 9:50 in Leiden vertrekkende s5700. Hij had zeer informatieve tweetalige omroepen en op Schiphol riep hij tijdens het instappen in zowel het Nederlands als Engels om dat de trein niet naar Amsterdam Centraal zou gaan :pos: Hierdoor stapten een aantal reizigers weer uit, het hielp dus echt :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Altijd leuk om zien hoe een "dame" met haar koffer en stoel in de drukke beneluxtrein bezethoudt. Terwijl er vabaf Dordrecht mensen moeten staan.

/me = onderweg naar London trouwens...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Vanochtend om 9 uur kwam de sprinter naar Gouda aan op station Boskoop. De conducteur vroeg vervolgens via de portofoon: Meester, moet ik al sleutelen?, waarop de machinist antwoorde: Nee, want we kruisen hier de tegentrein. De conducteur: Ah, okee, het is te lang geleden dat ik hier ben geweest :lol:
Hmm, kruist men tegenwordig in Boskoop, Vroeger was dit altijd Waddinxveen. Sinds wanneer is de veranderd?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Kruisen in Boskoop is sinds de dienstregeling van 2010, toen de lightrail eruit ging. De dienstregeling is toen weer geworden zoals deze was voor 2007, toen was minstens sinds 1996 de kruising ook al in Boskoop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Gekko123 »

Vanmiddag werd er een s800 richting Amsterdam/Alkmaar ter hoogte van Houten over de stoptreinsporen geleid. Is ietsje trager vanwege de wissels in afbuigende stand.

Verder viel mij op bij mijn terugreis naar huis vanaf mijn werk dat er op Schiedam Centrum geen treinen vertrokken van spoor 3. Alle treinen die daar horen te vertrekken (nu weer 6x/uur) werden op spoor 1 behandeld. Heeft alleen wel tot gevolg gehad dat er wat kleine plusjes ontstonden (kruisende bewegingen).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Uitzonderlijk: de t2818 kwam met -4 in Utrecht aan ondanks dat het goederenpad wat ervoor zit dit keer niet leeg was... nou is een losse loc ook niet erg hinderlijk, maar kon me allicht voorstellen dat die nog had moeten wachten voordat 'ie Ut door kon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Mark »

Heel Twente heeft blijkbaar bedacht vandaag trein t1736 te nemen, deze is niet erg kort ofzo (7 bakken) maar vanaf Almelo staan de gangpaden al vol.
Overigens heeft denk ik 90% van de passagiers een AH-treinkaart. Heeft wel het nadeel dat het begrip 'stiltezone' waar ik met mijn brakke harses in vertoef wel erg ruim wordt genomen,. :') Jengelende kinderen en kakelende bejaarden enzo... achja...
Laatst gewijzigd door Mark op di 16 aug 2011, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Thomas »

Stoelendans vanochtend in trein 143: het reserveringssysteem werkte niet en toonde overal "ggf. reserviert". Hoewel het rijtuig waarin ik zat zeker niet druk was, kreeg één echtpaar het tussen Duivendrecht en Amersfoort toch drie keer voor elkaar om net op een gereserveerde plek te gaan zitten. Zaten ze net, kwam er een paar minuten later weer iemand. De derde keer was met name die vrouw niet echt vrolijk meer :mrgreen:.
Wel een vrolijke conducteur, bij aankomst in Amf: "hier haben Sie Anschluss in RIchtung Zwolle, Leeuwarden und Groningen, da ist es auch sehr toll!".
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door The best »

Heerlijk dat ik eindelijk weer gratis kan reizen, en dan helemaal als de treinen tussen Almelo en Groningen nog onzettend rustig zijn ook.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door waldo79 »

Het was aanmerkelijk drukker dan de afgelopen dagen.
Een losse VIRM-VI in de voor de gelegenheid vaak stoppende t3159, die ook nog reizigers uit de t7500, IC Zl - Ah en uit de richting Dtc moet slikken, wordt wat krapjes :?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Etienne »

In de t3152 was het ook al best proppen met een VIRM-IV. :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Dexter »

Vanmorgen was ik met de s2200 onderweg toen ik vlak voor de Rijswijktunnel van de treindienstleider de opdracht kreeg om mijn trein nog voor de tunnel tot stilstand te brengen i.v.m. een brandalarm. Met een snelremming lukte dat nog. We konden alweer snel de rit hervatten, want het bleek gelukkig loos alarm te zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Freek »

In tegenstelling tot andere berichten over gezellige drukke s3100 had ik er vandaag geen last van. De trein van 16.15 uit Nijmegen was een VIRM IV maar had in mijn bak nog genoeg ruimte. Richting Nijmegen had ik de trein van 10.55 uit Arnhem, ook daar geen probleem met het vinden van een zitplaats (VIRM VI).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Wat is er erger dan één vouwfiets op het balkon in de kopbak van een IRM-IV (aan de cabine-zijde)? Juist ja, twee vouwfietsen... heuse fietsenstalling vandaag voorin de t2861 en al helemaal ongekend de boel blokkerend dat ook beide vouwfiets-eigenaren er in Amersfoort uit wilden en hun vouwfiets ook maar even in de trein uitklapten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door 010jongen »

vanmiddag weer in een bomvolle metro gezeten van rotterdam zuid naar centraal. door onbekende reden kwam de metro pas na 16 minuten opdagen. de metro's zitten tijdens de spits sowieso al bomvol omdat er nog steeds volgens de vakantiedienst word gereden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door webguy »

Vandaag werd mn kaartje gecontroleerd door een HC met nieuwe Railpocket met ingebouwde scanner voor 2D barcodes. Ennes had geloof ik al een foto gepost, maar ze zijn nu in het wild gezien... De HC moest zich alleen verontschuldigen dat 'ie traag was :( Koop je nieuwe apparaten, zijn ze nog traag...
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door VIRM »

Gisteren teruggekomen uit Tsjechie.
Wat dingetjes die ik zag in Praag:

1. Kaartjes kopen voor de tram zijn leuk. Voor zover wij doorhadden kon dat alleen met muntjes. Veel automaten bij de haltes waren stuk.
2. Er reden diverse tramtypes rond, waaronder enkelbakstrammetjes. :)
3. De automatische halte-afroep van de tram kondigt niet alleen aan welke halte de tram aandoet, maar ook de halte daarna.
4. Op de heuvel met het kasteel/park loopt ook een soort kabelbaantje, waar je met je dagkaart in kunt. Of 32 kroon p.p. in muntjes betalen (en dat heb je pas door als je binnen bent :D).
5. En kennelijk loopt er ergens door de stad een groot spoorviaduct, waar mijn hotel vlakbij lag. Overdag ging er elke 5 minuten eent rein overheen en 's avonds wat minder vaak. Gelukkig had ik er geen last van. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Frank »

VIRM schreef:1. Kaartjes kopen voor de tram zijn leuk. Voor zover wij doorhadden kon dat alleen met muntjes. Veel automaten bij de haltes waren stuk.
Ben afgelopen vakantie ook in Praag geweest; met de auto naar een P+R station en dan met de metro verder. We wilden voor drie personen een dagkaart kopen, maar bij de automaten kon je alleen maar met muntgeld betalen. We wisten echter dat er een winkeltje op het station zat dat normaal gesproken open zou zijn. Echter, de klant voor ons was klaar en zonder wat te zeggen... luxaflex dicht en je zoekt het maar uit.

Ook in andere winkeltjes waren kaartjes te koop, maar geen dagkaarten (alleen enkeltjes). Toch weer vakkundig afgezet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten