Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door 010jongen »

Een stoptrein van Utrecht naar arnhem lijkt me geen goed idee, volgens mij is er haast ook al geen vraag naar. Alhoewel het wel lastig is om van maarn in Veenendaal de klomp te komen bijvoorbeeld. Met de ik Zou gewoon de huidige situatie handhaven
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door Abracadabram »

010jongen schreef:Een stoptrein van Utrecht naar arnhem lijkt me geen goed idee, volgens mij is er haast ook al geen vraag naar. Alhoewel het wel lastig is om van maarn in Veenendaal de klomp te komen bijvoorbeeld. Met de ik Zou gewoon de huidige situatie handhaven
Hoezo zou daar geen vraag voor zijn. Als ze vinden dan driebergenzeist een intercity verdiend, zal er vast wel genoeg vraag zijn om een stoptrein mogelijk te maken.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door 010jongen »

Omdat er zeker weten niet veel reizigers zijn die an Utrecht naar oosterbeek moeten bijvoorbeeld.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door Abracadabram »

010jongen schreef:Omdat er zeker weten niet veel reizigers zijn die an Utrecht naar oosterbeek moeten bijvoorbeeld.

Als je die criteria gaat aanhouden heb je weinig stoptreinen.

Vanuit Arnhem moeten er neem ik aan wel veel mensen zijn die naar oosterbeek moeten. (De trein rijdt twee kanten op, dat weet je)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door Fles »

010jongen schreef:Omdat er zeker weten niet veel reizigers zijn die an Utrecht naar oosterbeek moeten bijvoorbeeld.
Los van dat dat argument nergens op slaat zoals al gezegd, hoe weet je dat zo zeker? :?:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door Vinny »

Andersom zal wel wat vaker voorkomen ja 8-)

Trouwens als Amsterdammer moest ik ooit eens in De Lutte zijn. Zullen we daar dan maar meteen een station openen, en de Int. IC Amsterdam-Berlijn laten stoppen, t.b.v. de bootladingen reizigers die tussen deze plaatsen willen reizen? :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door 010jongen »

Abracadabram schreef:
010jongen schreef:Omdat er zeker weten niet veel reizigers zijn die an Utrecht naar oosterbeek moeten bijvoorbeeld.

Als je die criteria gaat aanhouden heb je weinig stoptreinen.

Vanuit Arnhem moeten er neem ik aan wel veel mensen zijn die naar oosterbeek moeten. (De trein rijdt twee kanten op, dat weet je)
ja inderdaad vanuit arnhem wel ja, de intercity's voldoen nu naar behoefte op de tussengelegen stations alleen maarn die er een beetje kaal van af komt vanuit arnhem. en aangezien ik 2 maanden in oosterbeek heb gewoond weet ik wel waar ik het over heb. de trein richting arnhem zat altijd veel voller. dus die reactie slaat wel ergens op. ik zou de huidige dienstregeling gewoon zo laten als het is. 6 sprinters is zeker niet nodig want de andere kant richting breukelen heeft ook aan 4 sprinters per uur meer dan voldoende capaciteit.

de sprinter tussen arnhem en ede zou veel meer hebben aan een doortrekking naar barneveld en amersfoort.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door 010jongen »

Iets anders, Zou randstadspoor de zelfde kleurstelling krijgen als de voor u huisstijl of blijft dit gewoon bij de huidige ns sprinters
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Toevallig nog diverse keren die stoptrein gehad in de tijd dat ik in Arnhem stage liep... trein richting Utrecht ging verder nergens aan de kant, richting Arnhem was er slechts een inhaling door de ICE bij Maarn Goederen.
Zal die trein bij de komst van de sneltrein niet gewoon zijn opgeheven omdat het simpelweg overkill was tussen Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist, daar heb je immers nu nogsteeds slechts 2x/uur een verbinding (was toen in de spits dus 4x/uur mogelijk)
Zowiezo was dat het stukje met de minste vervoersvraag. Alleen de stop op de belangrijkste OV-knoop (Veenendaal de Klomp) werd dan door de sneltrein overgenomen in het dal.
Die oude s7500 heeft een aantal varianten gekend, maar de laatste was geloof ik als de ICE richting Duitsland reed een variant met inhaling door de ICE in Maarn Goederen en inhaling door de achteroplopende IC (de s3000) in Wolfheze. Dat leek echt nergens op. Verder zijn er diverse varianten geweest, met inhalingen richting Utrecht in Driebergen-Zeist, al dan niet in combinatie met het overslaan van Maarn en/of Oosterbeek. Gepast heeft die doorgaande s7500 sinds het gaan rijden van 4 IC's Utrecht - Arnhem nooit meer.

Station Veenendaal de Klomp is geen belangrijke OV-knoop: er stopt een IC (toen nog sneltrein) omdat het belangrijk genoeg is om er een trein te laten stoppen. Door het inkorten van de s7500 tot Ede-Wageningen zou er anders helemaal geen trein meer stoppen. Omdat het rijden van de s7500 eigenlijk niet paste is die buiten de spits opgeheven.

Wil je op Utrecht - Arnhem een doorgaande stoptreindienst icm 4 IC's en een ICE aanbieden, zul je wat aan de infra moeten doen. Afhankelijk van je gekozen uitwerking is dat bijvoorbeeld in Driebergen-Zeist, maar je kan daar allerlei varianten voor bedenken.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door reisthijs »

Met de plannen zoals ze er nu voor staan (vier sporen tussen Utrecht C en Vaartsche Rijn en een viersporig station Driebergen-Zeist) zou je toch een eind moeten komen.
010jongen schreef:Iets anders, Zou randstadspoor de zelfde kleurstelling krijgen als de voor u huisstijl of blijft dit gewoon bij de huidige ns sprinters
Dat blijven gewoon NS-sprinters. Alleen voertuigen die rijden in opdracht van het BRU krijgen de gele Voor U-kleurstelling. Alle trajecten van Randstadspoor vallen onder het hoofdrailnet daar heeft het BRU niets over te zeggen. Zou ook helemaal niet logisch zijn, die Sprinters rijden naar bestemmingen ver buiten de regio Utrecht.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Station Veenendaal de Klomp is geen belangrijke OV-knoop: er stopt een IC (toen nog sneltrein) omdat het belangrijk genoeg is om er een trein te laten stoppen. Door het inkorten van de s7500 tot Ede-Wageningen zou er anders helemaal geen trein meer stoppen.
Mwoh, er eindigen/halteren tegenwoordig toch echt de nodige streeklijnen dus een knoop is het zeker wel. Meer dan in de tijd dat de s7500 nog bestond zelfs, toen kwam alleen lijn 80 er.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door Suus »

Vergeet de "geheimzinnige" stadsdienst Veenendaal niet. Ze maken op de bebording van station De Klomp een onderscheid tussen streekbussen aan de noordkant en stadsbussen aan de zuidkant. Je kan daar lang wachten voor er iets stopt :P

Edit: Op Google Maps staat er naast een abri zelfs nog een chauffeurshokje aan de zuidkant :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door webguy »

Geloof dat de enige bus die daar _ooit_ stopte een bus naar het industrieterrein was, bus 74 ofzo. Twee slagen in elke spits, maar of die nog rijdt...

Verder stoppen er inderdaad veel meer buslijnen, staat het parkeerterrein vol en is er een Kiosk, maar of het nou echt een knooppunt is... Staan meestal wel aardig wat instappers, dat wel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door Daniel »

Aan de zuidkant van Veenendaal-De Klomp was het eindpunt van stadslijn 3 in de Stadsvervoer Nederland-tijd. Die reed met een bus die niet door het tunneltje paste.
Volgens mij is die lijn tegenwoordig opgegaan in lijn 83.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door Freek »

Er heeft toch ooit ook nog een lijn 203 gereden die De Klomp als eindpunt had.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Heuvelrug vecht voor behoud intercity

Bericht door Daniel »

Zou kunnen dat die lijn 203 er is geweest in de tijd voor de huidige concessie, nadat Stadsvervoer Nederland al in Connexxion was opgegaan. Meen me namelijk te herinneren dat die lijn 3 al vrij snel was opgeheven...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten