OVer Missers in de Reisinformatie #15

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Suus »

Die tweede GTW gaat de trein terug naar Groningen rijden. Er rijdt ieder half uur een trein naar Groningen vanuit Nieuweschans maar slechts eens in de twee uur komt die vanuit Leer, dus dan heb je dat tweede treinstel wel nodig om die rit van Nieuweschans naar Groningen weer te kunnen maken.

De trein naar Leer vertrekt in Nieuweschans om :10 (oneven uren), de trein naar Groningen om :14. Wel zo makkelijk om die trein terug dan mee te nemen naar Nieuweschans met de internationale, dan kan je de tweede machinist eventueel inzetten als conducteur (of je laat een machinist in Nieuweschans pauze houden)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door waldo79 »

De treinsoort (Sprinter) ontbreekt op spoor 1. Gistermiddag, 12.55 uur.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Dordrecht Stadspolders heeft nieuwe vertrekstaten ingaande 25 juli 2011 waarop de treinen naar Geldermalsen met vertrekspoor 2 staan... Alleen is spoor 2 nog niet in dienst :roll:

De t2865 stond overigens in Rotterdam met eindpunt Amersfoort op de borden, maar gaat naar Deventer...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Gekko123 »

Vandaag en gisteren werden de s700 (uit Zwolle) en s1600 of s140 (uit Twente) in Amersfoort weergegeven richting Schiphol zonder tussenstop. In werkelijkheid reed deze trein naar Utrecht Centraal. De vertrektijd klopte wel. Wel jammer dat ze die informatie niet hadden aangepast, want bij Amersfoort Schothorst werd vandaag netjes de Sprinter naar Baarn weergegeven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Hmm, dan ging het op Amersfoort Schothorst waarschijnlijk ook alleen goed door een afwijkend treinnummer... op Amersfoort stond deze aangekondigd als Sprinter Amsterdam Centraal zonder tussenstations :roll: Gebruikelijke combi van wel aangepaste tussenstations met niet aangepaste eindbestemming dus, net als bij de NoordOost.

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Thomas »

De omroep op de lage perrons van Duivendrecht werkt alleen binnen het stationsgebouw. Normaal levert dat geen problemen op, omdat bijna iedereen toch daar staat te wachten. Vanmorgen stonden er echter twee heren met fietsen helemaal voor aan het perron te wachten op het voorste rijtuig (met fietsgedeelte) van de IC naar Berlijn. Die rijdt echter al wekenlang in omgekeerde rijtuigvolgorde en dat wordt ook netjes omgeroepen, maar dat hoorden ze dus niet omdat ze zover vooraan stonden. Gevolg was uiteraard dat ze op het laatste moment dat hele perron af moesten fietsen om het juiste rijtuig te bereiken.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door lamar »

Geen reisinformatie, maar wel ov gerelateerd: In het NOS 6 uur journaal werd een woordvoerder van de RET aangeduid als Pedro Peters.
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Ach, gisteren in Overtreders op SBS6 werd ook in de metro van Rotterdam op vervoerbewijzen gecontroleerd door controleurs van ProRail :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door MdJ »

lamar schreef:Geen reisinformatie, maar wel ov gerelateerd: In het NOS 6 uur journaal werd een woordvoerder van de RET aangeduid als Pedro Peters.
Pedro is de opperbaas van de RET toch?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

:Y
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Handig zo'n door de boordcomputer automatisch aangestuurde filmbak, maar dan moet 'ie wel het lettertype van de bestemming juist schalen zodat die in z'n geheel erop past. Sterrenburg mist dus 'n letter, maar met Stadspolders (een letter meer) gaat het juist wel goed...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Ardan »

Ik vind die letters ook wel belachelijk groot!
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door STF »

Sterrenburg

Zo beter?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Ardan »

Ja :lol:
Ik doe ook maar wat
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Gekko123 »

Ik las net op facebook dat er in een trein tussen Tilburg en Breda wordt omgeroepen dat het volgende station Utrecht Lunetten is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Suus »

Ook wel interessant is trouwens dat dat beeldschermding op spoor twee van Leiden Centraal uitgaat in het weekend en in de vakantie. En met uit bedoel ik dan niet: Er staat niets op, maar dat het beeldscherm ook echt uit is, dus een zwart scherm :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Dat doen al die TBPs als er gedurende een bepaalde tijd geen informatie te tonen is. Scheelt weer een elektriciteitscentrale :P (PV van spoor 4b op Utrecht Centraal is bijvoorbeeld ook 99% van de tijd op zwart)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Gekko123 »

Klopt, alleen vraag ik mezelf wel af of die dingen nog wel op tijd aan gaan bij een plotselinge spoorwijziging. Op station Delft staat de TBP van spoor 3 ook (vrijwel) permanent uit. Al is het op zich best een slim plan natuurlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Suus »

Ze zouden er ook Spoor-TV op kunnen uitzenden. Ik vond die recepten altijd wel leuk om te lezen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door reisthijs »

Gekko123 schreef:Ik las net op facebook dat er in een trein tussen Tilburg en Breda wordt omgeroepen dat het volgende station Utrecht Lunetten is.
Daar hebben SLT's wel vaker last van, ik heb ook al een keer tussen Den Bosch en Zaltbommel horen omroepen dat het volgende station Gilze-Rijen was :Y
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Fles »

Inderdaad.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Geert »

Gekko123 schreef:Klopt, alleen vraag ik mezelf wel af of die dingen nog wel op tijd aan gaan bij een plotselinge spoorwijziging. Op station Delft staat de TBP van spoor 3 ook (vrijwel) permanent uit. Al is het op zich best een slim plan natuurlijk.
Volgens mij is alleen het beeld op standby, niet de ingebouwde computer die het zaakje aanstuurt.
VIRM
Berichten: 7594
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door VIRM »

Gisteren belde een familielid vanaf station Schiphol mij op om te vragen wat de eerste de beste trein richting Amsterdam Sloterdijk was. Uiteraard ging ik even voor hem kijken wat er aan de hand was (wisselstoring op Schiphol, minder treinen) en wat zijn beste optie was.
Volgens hem vertelde het NS-personeel dat je alleen via Amsterdam Centraal kon reizen. Dus stuurde ik hem naar de s2600 van 16:00 op spoor 2, die met +1 (en ik hoorde later van hem met blanco CTA's en geen omroepbericht) vertrok.

De communicatie tijdens verstoringen kan dus nog beter. :)
Beul van de blindegeleidelijn
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door 010jongen »

In nieuwegein en utrecht zijn ze weer lekker bezig bij de sneltram. De haltevertrekstaten kloppen voor geen meter ik weet niet welke maloot ze ophangt. Bij merwestein bijv hangen richting utrecht 2x de zelfde vertrekstaten. En de extra ritten die vervallen zijn ook niet weggelaten. Dit jaar hangen er ook weer aparte vertrekstaten voor lijn 60 en 61 lekker handig richting utrecht. Dit veranderd trouwens elke jaar. De ene jaar hing er een gezamelijke vertreksaat de andere jaar weer 2 aparte.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Na Utrecht Centraal zijn de spook-spoorwijzigingen van de s2800 nu ook tot in Amersfoort doorgedrongen... was me al wel vaker opgevallen dat als ik vroeg op de AV keek de t2818 met 6a als vertrekspoor stond, terwijl 'ie dan na aankomst op het station weer gewoon van heel 6 zou vertrekken.
Vanmorgen was Tuffy echter volop aan het omroepen dat 'ie van 6a vertrok en was er ook de aparte situatie met de 2818 op de TBPs van 6a en de t518 er al op op 6b. Trein stopte echter gewoon waar 'ie altijd stopt (bij bakbordje 6, daarmee op 6a/b) en de meeste reizigers bleken wel op de hoogte van de onzinmeldingen over een spoorwijziging: die stonden niet helemaal vooraan 6a ofzo en op 6b stond ook nog genoeg te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten