midnet schreef:lex1975 schreef:(kijk maar naar Voorne-Putten, alleen nog buslijnen van/naar Spijkenisse en niets meer tussen de verschillende dorpen).
jaag de mensen nog meer de auto ..
Die zijn er volgens mij aldaar ook vrijwel nooit geweest. In de tijden van die tram (nog meegemaakt) waren de wegen zelfs te smal en slecht voor een bus en waren de loopafstanden vanaf veel van die dorpen nog veel groter. Er rijdt nog steeds tussen Hellevoet en Spijkenisse(dat die lijnen aldus zijn ingekort is nogal evident) een inmiddels zeer frequente sneldienst en een stopdienst doorheen veel van die dorpies, elk uur. Alleen tussen Hellevoet en bvb Rockanje is de bus vrijwel verdwenen-als gevolg van belangstelling nihil zijnde. Blijkbaar zelfs niet genoeg voor een buurtbusje.
In de auto: of op de fiets, op de brommer, in de canda (invalide wagentje, of hoe dat ook heet).
En in een ander topic (bus /kabeltram Nijmegen-Kleve) verklaar je dat je bijna niemand hebt zien instappen en dus die bus van jou wel weg kan. Dat lijkt me heel logisch nagedacht. nee, ik wil niet vitten-maar stel nadenken op feiten gebaseerd wel op prijs.
ik kan hier eigenlijk bijna dezelfde reactie geven als dat jij gedaan hebt op de mijn reactie in het topic over de kabelbaan Nijmegen-Kleve.
dus als er bijna geen gebruikers kan de buslijn wel geschrapt worden.
in het andere topic heb ik al weer gereageerd, dus men moet daar maar even kijken wat ik bedoelde.
blijkbaar was aldaar mijn eerste reactie niet helemaal overgekomen zoals ik bedoeld had.
wat betreft dit topic.
kom normaal niet verder dan De Akkers, dus ken het gebied verder niet, maar in het plan zoals eerder in dit topic gemeld is, zouden o.a. de lijnen tussen Brielle & Hellevoetsluis en tussen Heenvliet & Zuidland verdwijnen.
Is het niet juist de bedoeling van OV om kernen te verbinden met elkaar?
Waarom niet eerst kiezen voor een verlaging van de frequentie?
tot Arriva ging rijden in HWGO reden er genoeg lijnen op zondag slechts elke 2 uur.
nu rijdt bijna alles minstens 1x per uur (ook op zondagen).
misschien om te bezuinigen eerst weer terug naar die elke 2 uur een bus.
dan blijft er in ieder geval altijd nog een verbinding over.
dus dan kan men altijd nog reizen.
of een ander voorbeeld.
's avonds en op zondagen rijdt Arriva DAV nog steeds 2x per uur tussen Sliedrecht/Paprendrecht en Rotterdam, maar de bussen rijden bijna tegelijkertijd en daarna dus bijna een uur niets.
schrap een lijn en zorg voor een goede overstap bij de Keizerwaard voor de richting Kralingse Zoom (de meesten gaan dan toch naar Zuidplein) en bespaar daarmee kosten, zonder dat reizigers in verhouding tot nu er echt slechter op worden.
volgens mij zijn er opties genoeg om te bezuinigen zonder dat er echt meteen volledig gestopt moet worden met rijden...
tot slot nog iets aparts.
er wordt gesproken over het schrappen van 30 van de 45 buslijnen in Rotterdam.
Op dit moment haal ik slechts 41 buslijnen van de RET-site, dus waar zijn die andere 4 lijnen dan?