Bus boort zich in gevel

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bus boort zich in gevel

Bericht door Daniel »

Bus boort zich in gevel
AMERSFOORT - Een bus van Connexxion heeft zich vanmiddag bij het busstation aan het Stationsplein in Amersfoort in de gevel van een kantoorgebouw geboord.
Afbeelding
Aanrijding bus 59 bij CS Amersfoort. FOTO: HARRY VERKUYLEN.
In het gebouw is het bedrijf Translink gevestigd dat de OV-chipkaart voor het openbaar vervoer moet ontwikkelen.

Er vielen voorzover bekend geen gewonden. De chauffeur werd geëmotioneerd weggebracht. De gevel raakte van het gebouw flink ontzet. De bus raakte aan de linkervoorkant beschadigd. De oorzaak is nog onbekend. Mogelijk is de stuurinrichting in het ongerede geraakt.

Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Bus boort zich in gevel

Bericht door Dubbele P »

Misschien vroeg een reiziger aan de chauffeur hoe het nu zit met de OV-chipkaart en wanneer dat ding eindelijk geschikt is om ingevoerd te worden, waarop de chauffeur klantvriendelijk was en zoiets had van 'ik zal meteen even voor je informeren!' :mrgreen: En ja, als je dan toch op dat moment langs Translink komt, kun je ook net zo goed meteen met de deur, uhm bus, in huis vallen :P
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Bus boort zich in gevel

Bericht door Daan »

Zo, die staat :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bus boort zich in gevel

Bericht door Daniel »

Zag trouwens inmiddels nog een foto van langer geleden langskomen... want ja, dit was dus al de tweede bus die hier naar binnen reed (eerste was een Ambassador die via het raam ging).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Bus boort zich in gevel

Bericht door STF »

Een defect aan de stuurinrichting zou het idd nog weleens kunnen zijn, tenminste op die foto staat het voorwiel wel heel schuin ingedraaid. Kan me haast niet voorstellen dat de chauffeur zomaar het stuur zover om begint te draaien. Of moet ie daar voorbij het gebouw net een scherpe bocht maken ofzo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bus boort zich in gevel

Bericht door Daniel »

De bussen rijden daar vanaf de bufferruimte met een scherpe bocht de busbaan op die leidt naar de haltes, of ze komen er vanaf de rijbaan met een S-bocht ingevoegd. Gezien de richting waarin de bus het gebouw geramd heeft, zal dit er eentje zijn geweest die vanaf de bufferruimte kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bus boort zich in gevel

Bericht door Daniel »

Oorzaak busongeval is nog onbekend

AMERSFOORT - De oorzaak van het busongeval van woensdagmiddag bij station Amersfoort is nog niet opgehelderd. Vast staat dat de het niet aan de stuurinrichting heeft gelegen, zo verzekert vervoersbedrijf Connexxion.

Onderzoek van de politie, die een stukje met de bus heeft gereden, wijst uit dat er niets het stuur mankeerde.

De bus boorde zich rond het middaguur in de gevel van een kantoorgebouw waarin het bedrijf Trans Link is gevestigd dat de ov-chipkaart ontwikkelt. Er raakte niemand gewond. De gevel raakte ontzet en de bus liep aan de voorzijde en de flank forse schade op.

Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten