HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie

Bericht door deadlock »

Ennes schreef:Alleen is Nederland daar veel te klein voor, zodat het echte nut van HSL verbindingen niet echt werkt.
Ik zie dat dus simpelweg niet. Een verbinding van 200km/u (of meer) tussen Groningen en de randstad met behoud van stopt in Zwolle en Amersfoort lijkt mij dus wel rendabel en lekker comfortabel voor de reizigers. Als je nu met de trein van Groningen naar Den Haag gaat ben je net zo lang of langer onderweg dan met de auto. Als je er voor zorgt dat dat een half uur of meer dan dat minder wordt is het veel aantrekkelijker om de trein te pakken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie

Bericht door Ennes »

deadlock schreef:
Ennes schreef:Alleen is Nederland daar veel te klein voor, zodat het echte nut van HSL verbindingen niet echt werkt.
Ik zie dat dus simpelweg niet. Een verbinding van 200km/u (of meer) tussen Groningen en de randstad met behoud van stopt in Zwolle en Amersfoort lijkt mij dus wel rendabel en lekker comfortabel voor de reizigers. Als je nu met de trein van Groningen naar Den Haag gaat ben je net zo lang of langer onderweg dan met de auto. Als je er voor zorgt dat dat een half uur of meer dan dat minder wordt is het veel aantrekkelijker om de trein te pakken.
En zet dat alles eens af tegen de investeringen die zo´n project zouden gaan kosten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie

Bericht door deadlock »

Als jij van Utrecht in 30 minuten in Den Haag bent dan geef ik je op een briefje dat het modaliteitspercentage van de trein richting de 80% gaat stijgen en dat er geen dure investeringen meer gedaan hoeven te worden in verbredingen van snelwegen. Het is nu een uur met de auto en ietsjes korter dan dat met de trein.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie

Bericht door Suus »

Met de auto van het station van Den Haag naar het station van Utrecht is 44 minuten, met de trein 38 minuten. Aangezien voor de meeste reizigers de het station niet de plek is waar ze moeten zijn kan de gehele reistijd al snel langer worden.

Als er dus een supersnelle megaverbinding komt tussen twee grote steden kan dat de extra reistijd van en naar het station compenseren, op dat punt kan het versnellen van treinverbindingen ervoor zorgen dat het aantal reizigers dat met de auto gaat afneemt. Dat is statistisch meetbaar in Frankrijk en Duitsland, waar door de steeds snellere verbindingen tussen de grotere plaatsen de HSL-treinen steeds voller worden en het autoverkeer vooral van en naar alle overige plaatsen gaat die geen snelle treinverbinding hebben of geen goede verbinding die aansluit op die snelle treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie

Bericht door deadlock »

Het is voor heel veel reizigers wel de plek waar ze moeten zijn. Al die massa's met ambtenaren...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie

Bericht door Suus »

In Den Haag zijn ook diverse (hoofd)kantoren van bedrijven die niet vlakbij station Centraal zitten. Denk aan KPN of Shell. En een aantal ministeries zitten ook niet direct naast Den Haag CS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie

Bericht door Geert »

En net zomin woont iedereen in Utrecht (of verder) naast het station natuurlijk. Snelheidsverbeteringen zijn natuurlijk wel erg prettig, maar goede (snelle en frequente) aansluitingen zijn misschien nog wel veel belangrijker.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie

Bericht door waldo79 »

De keten is zo sterk als de zwakste schakel (A)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie

Bericht door Ronald »

Tsja, en laat die zwakste schakel (het aansluitende vervoer in de grote steden) nu door alle bezuinigingen juist net nóg zwakker worden. De investering in reistijdwinst tussen de steden gaat dan weer in rook op...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten