Ik zie dat dus simpelweg niet. Een verbinding van 200km/u (of meer) tussen Groningen en de randstad met behoud van stopt in Zwolle en Amersfoort lijkt mij dus wel rendabel en lekker comfortabel voor de reizigers. Als je nu met de trein van Groningen naar Den Haag gaat ben je net zo lang of langer onderweg dan met de auto. Als je er voor zorgt dat dat een half uur of meer dan dat minder wordt is het veel aantrekkelijker om de trein te pakken.Ennes schreef:Alleen is Nederland daar veel te klein voor, zodat het echte nut van HSL verbindingen niet echt werkt.
HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie
Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie
En zet dat alles eens af tegen de investeringen die zo´n project zouden gaan kosten.deadlock schreef:Ik zie dat dus simpelweg niet. Een verbinding van 200km/u (of meer) tussen Groningen en de randstad met behoud van stopt in Zwolle en Amersfoort lijkt mij dus wel rendabel en lekker comfortabel voor de reizigers. Als je nu met de trein van Groningen naar Den Haag gaat ben je net zo lang of langer onderweg dan met de auto. Als je er voor zorgt dat dat een half uur of meer dan dat minder wordt is het veel aantrekkelijker om de trein te pakken.Ennes schreef:Alleen is Nederland daar veel te klein voor, zodat het echte nut van HSL verbindingen niet echt werkt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie
Als jij van Utrecht in 30 minuten in Den Haag bent dan geef ik je op een briefje dat het modaliteitspercentage van de trein richting de 80% gaat stijgen en dat er geen dure investeringen meer gedaan hoeven te worden in verbredingen van snelwegen. Het is nu een uur met de auto en ietsjes korter dan dat met de trein.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie
Met de auto van het station van Den Haag naar het station van Utrecht is 44 minuten, met de trein 38 minuten. Aangezien voor de meeste reizigers de het station niet de plek is waar ze moeten zijn kan de gehele reistijd al snel langer worden.
Als er dus een supersnelle megaverbinding komt tussen twee grote steden kan dat de extra reistijd van en naar het station compenseren, op dat punt kan het versnellen van treinverbindingen ervoor zorgen dat het aantal reizigers dat met de auto gaat afneemt. Dat is statistisch meetbaar in Frankrijk en Duitsland, waar door de steeds snellere verbindingen tussen de grotere plaatsen de HSL-treinen steeds voller worden en het autoverkeer vooral van en naar alle overige plaatsen gaat die geen snelle treinverbinding hebben of geen goede verbinding die aansluit op die snelle treinen.
Als er dus een supersnelle megaverbinding komt tussen twee grote steden kan dat de extra reistijd van en naar het station compenseren, op dat punt kan het versnellen van treinverbindingen ervoor zorgen dat het aantal reizigers dat met de auto gaat afneemt. Dat is statistisch meetbaar in Frankrijk en Duitsland, waar door de steeds snellere verbindingen tussen de grotere plaatsen de HSL-treinen steeds voller worden en het autoverkeer vooral van en naar alle overige plaatsen gaat die geen snelle treinverbinding hebben of geen goede verbinding die aansluit op die snelle treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie
Het is voor heel veel reizigers wel de plek waar ze moeten zijn. Al die massa's met ambtenaren...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie
In Den Haag zijn ook diverse (hoofd)kantoren van bedrijven die niet vlakbij station Centraal zitten. Denk aan KPN of Shell. En een aantal ministeries zitten ook niet direct naast Den Haag CS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie
En net zomin woont iedereen in Utrecht (of verder) naast het station natuurlijk. Snelheidsverbeteringen zijn natuurlijk wel erg prettig, maar goede (snelle en frequente) aansluitingen zijn misschien nog wel veel belangrijker.
Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie
De keten is zo sterk als de zwakste schakel (A)
Re: HSL en hoofdrailnet mogelijk in één concessie
Tsja, en laat die zwakste schakel (het aansluitende vervoer in de grote steden) nu door alle bezuinigingen juist net nóg zwakker worden. De investering in reistijdwinst tussen de steden gaat dan weer in rook op...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten