Vijfde treinreizigers koopt kaartje
Vijfde treinreizigers koopt kaartje
Vijfde treinreizigers koopt kaartje
Geplaatst op: donderdag 18 augustus 2011 16:14
Laatst bijgewerkt: donderdag 18 augustus 2011 16:14
Een vijfde van de treinreizen is in het eerste half jaar van 2011 gemaakt met het papieren treinkaartje. Tachtig procent van de reizen werd gemaakt met de OV-chipkaart. Dat blijkt uit gegevens van de NS die de NOS heeft ingezien.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 18 augustus 2011 16:14
Laatst bijgewerkt: donderdag 18 augustus 2011 16:14
Een vijfde van de treinreizen is in het eerste half jaar van 2011 gemaakt met het papieren treinkaartje. Tachtig procent van de reizen werd gemaakt met de OV-chipkaart. Dat blijkt uit gegevens van de NS die de NOS heeft ingezien.
Lees verder
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vijfde treinreizigers koopt kaartje
Toen ik die titel las dacht ik eigenlijk dat ze wilden stellen dat 80% zwartrijdt of een abonnement heeft
Ze vergeten trouwens nog een optie trouwens... d'r is ook nog een groep die wel een chipkaart heeft maar hem van NS niet mag gebruiken (De jaartrajectkaarthouders)
Ze vergeten trouwens nog een optie trouwens... d'r is ook nog een groep die wel een chipkaart heeft maar hem van NS niet mag gebruiken (De jaartrajectkaarthouders)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Vijfde treinreizigers koopt kaartje
Ik vind die cijfers nogal optimistisch... Zijn ook genoeg mensen die met korting reizen en alsnog een kaartje kopen (dus niet op saldo). Zal afnemen door nieuwe abonnementen, maar vraag me af hoe ze die hebben geteld. Want je gebruikt je OVC (wordt gescanned), je reist alleen niet op saldo.
Re: Vijfde treinreizigers koopt kaartje
Zie hier, ik koop nog steeds een kaartje in het weekend ;)webguy schreef:Ik vind die cijfers nogal optimistisch... Zijn ook genoeg mensen die met korting reizen en alsnog een kaartje kopen (dus niet op saldo). Zal afnemen door nieuwe abonnementen, maar vraag me af hoe ze die hebben geteld. Want je gebruikt je OVC (wordt gescanned), je reist alleen niet op saldo.
Komt wel goed schatje.
Re: Vijfde treinreizigers koopt kaartje
Weet iemand hoeveel procent van de reizigers pak em beet 5 jaar geleden een treinkaartje kocht? Ook toen al reisde er natuurlijk een hoop volk op allerlei trajectkaarten en netkaarten, dat is nu niet anders.
Re: Vijfde treinreizigers koopt kaartje
Ik wil nog altijd een keer reizen met een handgeschreven treinkaartje uit Minsk, iets als Diemen-Purmerend of zo. Gewoon om te zien hoe de conducteur reageert...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vijfde treinreizigers koopt kaartje
En kennelijk is het nu zoeken naar PR-redenen om het papieren kaartje zo snel mogelijk de nek om te draaien.
Ik hoop dat ze eind 2012 alle problemen met de OV-chipkaart hebben opgelost...
Ik hoop dat ze eind 2012 alle problemen met de OV-chipkaart hebben opgelost...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Vijfde treinreizigers koopt kaartje
Kejje shaken. In ieder geval het privacy-issue zal dan gewoon nog steeds bestaan.VIRM schreef:Ik hoop dat ze eind 2012 alle problemen met de OV-chipkaart hebben opgelost...
Re: Vijfde treinreizigers koopt kaartje
Ongetwijfeld. Maar ook nog steeds mijn grote irritatiepunt plaatsen van paaltjes/volume van poortjes
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Vijfde treinreizigers koopt kaartje
dat gaat je niet -meer- lukken. Naast dat je moet investeren in een visum en allerhande afzetters-omwissel-koersen, doet de BZ niet meer-al jaren, aan handgeschreven INt kaartjes. Net als hier: als het niet in de kompyuter zit, dan bestaat het niet. En ik meen zelfs dat ze nog enkel kaartjes verkopen in aansluiting op door hun verkochte vanaf Byelorus treinkaartjes naar een verdere bestemming.Vinny schreef:Ik wil nog altijd een keer reizen met een handgeschreven treinkaartje uit Minsk, iets als Diemen-Purmerend of zo. Gewoon om te zien hoe de conducteur reageert...
Roemenie had nog heel, heel lang die kartonnen Edmonson en niet op de gara, maar in een eigen agentije de vojag ergens in de stad afgegeven TCV-Internationaal en dus handgeschreven carbon-doorslag biljetten. Maar ook dat is verdwenen door o.a. subsidie van de EU vanwege de modernisering.
Volgens mij-maar ik hoe dat niet van maand to maand bij, worden in HUngary bij de MAV nog steeds dergelijke kaartje sverkocht-dichterbij en wat makkelijker aan te reizen.
En zeg nou zelf: de kans dat je gecontroleerd wordt tussen Ams en P'énd is toch minder als 1%?
Re: Vijfde treinreizigers koopt kaartje
maar terug naar dit topic: het is zo volledig in tegenstrijd met wat ik zie als ik in de trein zit en bij de weinige keren dat er gecontroleerd wordt. dan laat ik de BNL-uit Brussel buiten beschouwing. Maar bvb zaterdag morgen ri. Groningen heeft zeker 75-80% een kaartje-maar dan heel vaak zo'n AH/Hema print. Maar het is zomer, dus geen Ov-Stud geldig. Verder neem ik het vaakst stoptreinen via Schiphol-zal ook wel buiten het normale patroon vallen, maar ook dan heel veel gewone biljetten.
Het werd rondgetrompetterd door de radio na een vraag van hun-of inzage in iets, van NS. heb het donkerbruin vermoeden dat er eigenlijk staat dat 80% van de reizigers ZOU KUNNEN reizen met chip-maar dat veel het toch niet doen.
Het werd rondgetrompetterd door de radio na een vraag van hun-of inzage in iets, van NS. heb het donkerbruin vermoeden dat er eigenlijk staat dat 80% van de reizigers ZOU KUNNEN reizen met chip-maar dat veel het toch niet doen.
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: Vijfde treinreizigers koopt kaartje
twee punten.midnet schreef:... Maar bvb zaterdag morgen ri. Groningen heeft zeker 75-80% een kaartje-maar dan heel vaak zo'n AH/Hema print. Maar het is zomer, dus geen Ov-Stud geldig. ...
Allereerst de mensen die op zaterdagmorgen in de trein zitten zijn meer dagjesmensen dus die hebben minder snel een Ovchipkaart, zeker in het Noorden, waar het heel ontlangs is ingevoerd.
Tentweede zijn de OVstudentenkaarten weer gewoon geldig.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vijfde treinreizigers koopt kaartje
Dat zijn dus veel reizigers met een e-ticket, dus niet een gewoon treinkaartje. Ik vermoed dat die niet zijn meegeteld.midnet schreef:Maar bvb zaterdag morgen ri. Groningen heeft zeker 75-80% een kaartje-maar dan heel vaak zo'n AH/Hema print.
Toch niet, er staat ook nog vermeld dat volgens NS het aantal reizigers dat over een chipkaart beschikt maar liefst 95% is.midnet schreef:heb het donkerbruin vermoeden dat er eigenlijk staat dat 80% van de reizigers ZOU KUNNEN reizen met chip-maar dat veel het toch niet doen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Vijfde treinreizigers koopt kaartje
Het gebruik van het type vervoersbewijs is heel afhankelijk van welke treinserie en welke dag en welk tijdstip.midnet schreef:maar terug naar dit topic: het is zo volledig in tegenstrijd met wat ik zie als ik in de trein zit en bij de weinige keren dat er gecontroleerd wordt. dan laat ik de BNL-uit Brussel buiten beschouwing. Maar bvb zaterdag morgen ri. Groningen heeft zeker 75-80% een kaartje-maar dan heel vaak zo'n AH/Hema print. Maar het is zomer, dus geen Ov-Stud geldig. Verder neem ik het vaakst stoptreinen via Schiphol-zal ook wel buiten het normale patroon vallen, maar ook dan heel veel gewone biljetten.
Het werd rondgetrompetterd door de radio na een vraag van hun-of inzage in iets, van NS. heb het donkerbruin vermoeden dat er eigenlijk staat dat 80% van de reizigers ZOU KUNNEN reizen met chip-maar dat veel het toch niet doen.
Sommige treinen zijn niet door te worstelen met al die E-tickets, terwijl je op een ander moment heel veel zichtkaarten (maand/jaarkaarten) tegenkomt, en je in een andere trein weer heel veel reizigers met een papieren treinkaartje treft, en weer in een andere trein moet je vrijwel bij elke reiziger een OVC scannen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten