OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Een aanrijding met een persoon tussen Uitgeest en Alkmaar dwarsboomde mijn plannen vanmorgen zodat ik bij nader inzien overstapte richting Driehuis om van daaruit naar IJmuiden te lopen om van het mooie strandweer te genieten...
Volgens mij is het heel vlakbij/op het station van Alkmaar gebeurd. Ik was aan het werk toen allerlei hulpdiensten voor (wat na opzoeken bleek) een 'verkeersongeval' naar het station kwamen racen. Het kan zijn dat het iets anders betrof, hoor... Maar gezien ik verder geen relevante meldingen heb gezien eerder die dag...
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door M57 »

De melding was ook getiteld "Aanrijding met een persoon Alkmaar".
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Aking »

Vanavond een gevalletje "buiten het perron"

Trein t1772 kwam in utrecht binnen op ik geloof spoor 8 echter stond de trein naar rotterdam ook al op spoor 8 wat resulteerde in iets van 5/6 bakken die nog buiten het perron stonden...

na ongeveer 5 minuten was er een machinist achterin aanwezig die de rotterdammer een stuk door kon rijden waarna wij ook doorreden en uit konden stappen (en daar ging mn aansluiting :( )
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door STF »

Het is vlakbij de Eikelenbergstraat gebeurd, dat ongeluk.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Jurjen »

Raar dan dat de hulpdiensten naar het station reden... Dat scheelt toch nog een paar honderd meter.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Justin »

Afgelopen zaterdag werd trein 2152 ten gevolge van een defecte brug Ledn-Hfd omgeleid via Hlm. Dat was een tijdje geleden dat ik dat zeg. Maar goed, de perrons op Asd 13/14a en Ledn waren ook best vol, aangezien het rond 17.00 was. Kwam slechts 1-2 minuten later dan normaal in Asd, om 17.34, gelukkig mochten we de stopper vlakbij Lisse inhalen, op weg naar Hlm. De kerende 2169 (uit de 2650), vertrok ook pas om 17.43 ipv 17.29, vraag me af of die nog wel door Shl heen kon...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door IC3 »

Vandaag reed de IC t2120 van Vlissingen naar Amsterdam niet. Geen idee wat de achterliggende reden was, die kregen we niet te horen. Deze omroep hoorde ik net nadat ik met de t5120 in Dordrecht was uitgestapt. Helaas sloten op dat moment de deuren al van de t5120, zodat iedereen maar fijn op de S t2222 moest gaan wachten... :evil:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Hmm, moest je drie kwartier wachten dan... eerstvolgende trein na de t2120 is immers de t2220 (voor treinnummers ri. Rotterdam geldt in Dordrecht dat je om .25 en .55 2 omhoog gaat ten opzichte van de voorgaande trein)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door IC3 »

Uhhh, ja, de S t2220 bedoelde ik inderdaad. :oops:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen stond er bij Rotterdam Centraal een Thalys in de tuin, da's ook niet bepaald alledaags :wink:

Vanmiddag was er kennelijk net een storing geweest rond 17.30 uur... bij Schiedam Centrum stond de t9237 voor een rood sein in de bocht met de loc nog naast het perron, vrij ongebruikelijk. Zowel de t2254 als de t1956 vertrokken pas met iets van +10 uit Rotterdam Centraal.
De t1963 was verder uitgevallen, wat de t2265 extra druk maakte. Ook die en wat daar weer achter zat kwam trouwens met vertraging binnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Freek »

Maandag met de t142 terug gekomen uit Berlijn. Vanaf het beginpunt deed de airco het niet, wat een gezellige sauna opleverde. Onderweg nog een overwegstoring waardoor we ook nog een +15 hadden bij binnenkomst in Nederland. Een week eerder met de t141 naar Berlijn gegaan maar daar totaal geen problemen mee gehad, een vakantie met de trein is perfect te doen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Karl »

Gisteren met de nachttrein uit München teruggekomen. 's Nachts bij Mannheim al vijftien minuten vertraging. We waren op tijd aangekomen, maar blijkbaar moesten we op *iets* wachten. Bij Koblenz was er van die vijftien minuten vertraging nog vijf over en bij Köln waren die minuten er ook uitgereden. Tot Emmerich ging alles prima en daar begon de ellende. Bij een conducteur die met een collega praatte hoorde ik eerst dat de machinist uit Nederland er nog niet was. Later was de machinist er wel maar had 'ie "een ongeluk" gehad en moest er een nieuwe komen. Weer later was er opeens een machinist en konden we meer dan een uur later eindelijk vertrekken. En werd verder tot drie kwartier na de geplande vertrektijd niets omgeroepen. De laatste tijd vanuit Duitsland naar Nederland in of bij Emmerich altijd ellende. :evil:

De heenreis, inmiddels meer dan een week terug, verliep overigens prima. Tot Mannheim zonder vertraging en in München +2.
Het is een spectrum.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Marc »

Vanmiddag in Maastricht een staaltje serviceverlening waar zelf bij mij de schoenen van uitvielen:

Op woensdagmiddag zijn er altijd geplande spoorwijzigingen. De INT naar Brusz (in dit geval trein t436) stond op spoor 6 en de sneltrein naar Heerlen (trein t32143) werd gespoorwijzigd naar 4a. Trein t32144 kwam via spoor 5b binnen en het was de bedoeling dat de trein via de kruising naar spoor 4a ging. Deze trein stopte echter op 5b en keerde hier.

Een makkelijke oplossing was natuurlijk om de reizigers op spoor 4a naar spoor 5b sturen maar dat was waarschijnlijk te veel werk, er werd twee keer omgeroepen dat de sneltrein van spoor 4a vertrok. Om 15:07 verdween de sneltrein op 4a van de CTA en toen ik op spoor 5b ging kijken stond de trein hier aangekondigd met +5. Tientallen reizigers die uit eigen overweging naar spoor 5b waren gelopen zagen de trein voor hun neus om 15:10 vertrekken. Net na vertrek van de trein durfde ze ook nog om te roepen dat de volgende reisgelegenheid de stoptrein was........
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Ruben »

In Amf had men ARI buiten spel gezet omdat men daar zo graag de kwaliteiten van het handmatig instellen van wisseltjes laat zien. Vervolgens stond de t140 voor de rooie net na Amersfoort Aansluiting, om een t500 voorlangs te laten kruisen. Ik dacht toch echt dat we daar een fly-over hadden neergelegd om juist deze kruising ongelijkvloers plaats te laten vinden.
Het personeel van deze t500 heeft deze t140 moeten zien, maar besloot toch niet te wachten op de aansluiting. Het ding heeft een halve meter gereden om toch maar weer te stoppen en de deuren te openen. Dus toch nog een aansluiting, wel zo aardig.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Dre »

van gisteren:

Doordat de t2837 met +15 reed keerde deze te Amf op de t2836. Om 11:25 werd omgeroepen dat de 2837 niet naar Amfs reed en dat de volgende mogelijkheid om naar Amfs te reizen de t5637 van 11:42 was. Leuk daarbij was dat aan de andere kant van het perron de t5835 nog stond, die reeds om 11:27 richting Amfs/Avat vertrok. :idea:

In de t1739 werden in Dv netjes de aansluitingen richting Zl en Zp/Nm vermeld. Echter werd voor de richting Zp/Nm aangegeven dat deze aansluiting om 12:44 zou vertrekken. Erg handig, maar de t3747 vertrekt uit Dv voordat de t1739 aankomt. :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Caspar »

Ik zat vanochtend in t143 die lekker vol was. Volgens mij waren er ook wat forummers in die trein? Of in ieder geval een stuk of 4 treinhobbiesten. In rijtuig 10 werkte de airco niet, wat werd omgeroepen door de treinmanager als volgt:
Coach number 10 is hot :lol: Misschien doelde hij wel op de schaars geklede dames 8-)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Marc »

De treinen t829 (in dit geval vervangende trein 300829) en t842 werden door de combinatie Plan T + V gereden. T'tje 519 reed naar Mt en V'tje 818 (volgens Somda) reed van/naar Hrl.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Cookie »

De GTW 2/8 van trein t8417 had (iig tussen Zb en Sda) op zijn display 'Geen Dienst' staan, ondanks dat er gewoon passagiers werden vervoerd :roll: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Omroep op Rotterdam Centraal vanmiddag: "De vertraagde intercity naar Dordrecht van 18.03 uur vertrekt over enkele minuten binnen van spoorwijziging zeven"

Hoop vertragingen trouwens rond dat tijdstip... de t2267, t2167 en t5167 hadden iets van +10. De t1967 was redelijk op tijd en reed vandaag met ICRm i.p.v. ICK.
Van de t2167 ging trouwens na Dordrecht het voorste treindeel, dat normaal als LM naar Roosendaal gaat, als extra IC door naar Roosendaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door MdJ »

Caspar schreef:Ik zat vanochtend in t143 die lekker vol was. Volgens mij waren er ook wat forummers in die trein? Of in ieder geval een stuk of 4 treinhobbiesten. In rijtuig 10 werkte de airco niet, wat werd omgeroepen door de treinmanager als volgt:
Coach number 10 is hot :lol: Misschien doelde hij wel op de schaars geklede dames 8-)
Het was de bedoeling dat het 6 treinhobbiesten waren :wink: Overigens was het hele rijtuig 'dood' deuren defect, geen airco. Men werd vriendelijk verzocht, mocht het geen aangename reis zijn, in de voorste rijtuigen plaats te nemen, waar de airco het WEL deed.

* Vervolgens reed de t31330 bij Bnva door een rood sein. Deze stond een meter voorbij het rode sein. Dit was dus geen terrechte STS, de t143 kwam er langs gescheurd.
* De brug in Ah tussen spoor 4 en 6 is verdwenen, deze lag er om 19:00 niet meer, ik meen om 14:30 hem nog wel zag liggen.
* t301 reed met de 189 090 en +30...
* mDDM+DDAR 7853 in t4028 ipv 2xSGMm
* plan V+T+V in t857, dit waren opeenvolgend de 937+519+818
* t1960 reed tussen Vl-Ehv met VIRM-IV, Ehv-Gvc met ICK
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Hier mogen jullie weer verder met de reiservaringen uit augustus 2008.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door reisthijs »

Wel niet helemaal een 'treinreiservaring' maar toch wel het vermelden waard: afgelopen woensdag op de A27, reed er opeens een locomotief voorbij! Op een dieplader, dat wel, maar dat zie je toch ook niet iedere dag. Het was een Hippel, oftewel een voormalig NS-locje serie 600.

't Blijkt te gaan om om de nieuwste aanwinst van de STAR, zie http://www.beneluxspoor.net/index.php?o ... .msg192414
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008

Bericht door Mark »

Van afgelopen donderdag:

Ik ben waarschijnlijk de eerste die op één dag mat'64 in de s800 en s1900 heeft gehad, eerst de stellen 937+519+818 in t857 en daarna de 892+880+470 in t1976 :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten