Mag ik even kwijt #89

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Fles »

deadlock schreef: ik kwak voor haar

[..]

Ik kom een druppel later
Ja ja. Leuk exhuisgenootje op bezoek gehad soms? :mrgreen:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Michael »

find_your_spot schreef:Ardan,

Zolang je niet als ik bang bent voor bloed met als gevolg stuip trekkend over de vloer rollen bij de arbo arts, zou ik je geen zorgen maken. :Y
Ik vraag me toch sowieso af waarom jij bloed heb moeten laten prikken bij je medische keuring terwijl dat bij mij niet het geval was.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door STF »

Heel simpel te verklaren; ze testen daarmee of je OV-hobyist bent maar toen ze jou zagen was dat ze gelijk duidelijk dus is de bloedtest overgeslagen. :mrgreen:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Michael »

Dat kan ook ja. Maar nu effe serieus. Elke medische keuring hoort toch hetzelfde te zijn?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door STF »

De voorschriften zijn per 2011 herzien, find_your_spot viel nog net in de oude regeling.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Michael »

Okee. Ik denk dat ik voorlopig nog niet kan slapen. staat hier een traumahelikopter op amper 100 meter afstand te draaien
Ernstig ongeluk gebeurd
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door STF »

Deze week is er hier om de hoek een ongeluk gebeurd waar ik echt niks van gemerkt heb, zat verbaasd in de krant naar de foto's te kijken...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Michael »

http://www.omroepbrabant.nl/?news/16005 ... ijden.aspx

Dit was er dus gebeurd op amper 500 meter afstand van mijn huis.

En ik mag vandaag weer eens van 16.00 tot 4.00 werken
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:http://www.omroepbrabant.nl/?news/16005 ... ijden.aspx

Dit was er dus gebeurd op amper 500 meter afstand van mijn huis.
Het staat ook op de site van de telegraaf.
Michael schreef:En ik mag vandaag weer eens van 16.00 tot 4.00 werken
Alweer, blijf jij nachtdiensten draaien?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Michael »

ik werkt best vaak avonddiensten ja
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Pff ben pas net terug uit het ziekenhuis (7.50 uur - 13.35 uur), ga nu snel me bed in want ben al meer dan 24 uur lang wakker (heb vannacht nog geprobeerd te slapen maar tegen de tijd dat ik er weer uit moest sliep ik nog altijd niet).
Heb je al een (voorlopige) uitslag gekregen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:ik werkt best vaak avonddiensten ja
Kun je geen dagdiensten krijgen?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Michael »

Ik doe alle diensten. Vroege diensten. dagdiensten en ook late diensten. Vaak vind ik die late toch wel prettig werken
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door STF »

KM46 schreef:Heb je al een (voorlopige) uitslag gekregen?
Op de uitslag van de Lyme test moet ik 10 tot 14 dagen wachten, op een andere test die ze tegelijkertijd ook even hebben gedaan (van die plakkertjes op je hoofd om de hersenactiviteit te meten) is niets vreemds uit voortgekomen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Ardan »

Donderdag heb ik mijn medische keuring gehad, gisterochtend de psychologische.
De medische keuring viel achteraf heel erg mee.
Eerst ga je in een soort grote magnetron zitten en krijg je een koptelefoon op. Je moet op een knop drukken als je een pieptoon hoort en zo wordt je gehoor gemeten. Daarna ga je op een tafel liggen en krijg je allemaal plakkertjes met snoeren op je borst, polsen en enkels, en zo wordt er een hartfilmpje gemaakt. Daarna komt er een bloeddruktest, ogentest, kleurenblindheidstest, blikveldtest, en een glucose-vingerprik. Van de prik zelf voel je niet veel, die ging in mijn linkermiddelvinger, maar daarna begint het wel een beetje te zeuren :lol: Als het goed is zit je bloedsuikerspiegel tussen de 3,5 en 7,5, bij mij was die 4,7 dus ik heb geen diabetes of zo.
De resultaten waren inmiddels bij de arts gekomen, waar ik toen heen moest, hij luisterde nog even naar mijn longen en ik moest wat rug- en nekbewegingen maken, en toen kwam de uitslag!
En ik kreeg helaas een negatief advies. Mijn rechteroog ziet perfect met een waarde van 2,5, wat het maximale is. Het slechte oog moet volgens de norm minimaal een waarde van 0,5 hebben, maar ik had slechts 0,12. Voor de rest ben ik zo gezond als een vis.

Wat ik nu ga proberen is wat metingen bij opticiëns, en kijken of ik met een bril of een lens wel boven de 0,5 uitkom. Dan ga ik een herkeuring doen. De psycholoog die ik gisteren sprak zei ook tegen mij dat het ook niet zo heel erg is, als ik kan aantonen dat ik verder als een havik zie zou het niet zo'n groot probleem zijn. Maar goed, we zien wel hoe het loopt. Ik ga in ieder geval wel beginnen aan de opleiding, maar nog wel met een aantal gesprekken en adviezen eerst. Mocht het allemaal niets worden, word ik conducteur :) ook een mooi beroep. Heb met een aantal conducteurs gesproken of zij iets wisten van normen, maar veel wijzer werd ik niet. Ze wisten geen concrete cijfers.

Gisteren had ik mijn psychologische keuring. Om 10 uur naast station Driebergen-Zeist in een heel klein gebouwtje. Je krijgt wat testjes over taal, logische volgordes, figuurtjes, verbanden, dat soort dingen, niet moeilijk.
Daarna wordt gekeken in hoeverre je je kunt focussen, reactiesnelheid wordt gemeten en een aandachtstest.
Eerst kijk je naar een zwart scherm waarin allerlei kleine witte puntjes staan. Elke seconde verspringt er ééntje, wanneer er een vierkantje wordt gevormd door vier puntjes, moet je drukken.
Daarna de reactievermogenstest. In beeld verschijnt steeds een kleur, of je hoort een toon, en je moet dan zo snel mogelijk op de bijbehorende knop drukken of het voetpedaal gebruiken. Dat begint rustig, maar bouwt op een gegeven moment heel snel op. Gelukkig kon ik alles bijhouden, en bij de uitslag bleek ook dat mijn reactiesnelheid heel hoog was, met gemiddeld 0,6 seconde.
Daarna kwam een vrij slopende test, in beeld verschijnt steeds een seconde lang een rijtje van zeven driehoeken. Wanneer er drie met de punt naar beneden wijzen, moet je drukken. En dat gaat een half uur lang door! Op een gegeven moment kon ik echt geen driehoekjes meer zien, maar ik heb van de 240 er maar 6 gemist. Ik kon mijn aandacht er dus prima bijhouden, hoewel er allerlei gedachten in dat half uur door mijn hoofd spookten 'honger... ik heb zin in een sigaret... dorst..... drukken.... heeee, ik hoor een trein voorbijkomen.... als ik zo weer weg ben, eerst wat ik doe is een broodje kopen... drukken...' Zoiets dus :lol:
Geen enkele test is foutloos te doen. Ook bij de taaltest niet, soms zijn er naar je gevoel twee antwoorden goed en ja, dan wordt het gokken. Maar ik ben wel glansrijk geslaagd en hoor bij alles bij de beste 11%, op sommige delen zelfs bij de beste 4% (gebaseerd op heel veel proefpersonen van gemiddeld 29 jaar oud).

Om een lang verhaal nog korter te maken, de psychologische test is gehaald, de medische nog niet...
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Ronald »

Leuk om te lezen hoe zo'n keuring gaat! Hopelijk slaagt de medische keuring ook. Hoefde je trouwens geen rollenspel te doen bij de psychologische test?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door microshit »

webguy schreef:Ik krijg op facebook constant deze advertentie:

http://www.consolid.nl/werknemers/vacat ... s/?id=4301

Begint echt vervelend te worden, maar ja, kennelijk val ik binnen de doelgroep...
Zo heb ik continu een datingsite daar staan... ook niet tof (en is nog een slechte ook)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Ardan »

Ronald schreef:Leuk om te lezen hoe zo'n keuring gaat! Hopelijk slaagt de medische keuring ook. Hoefde je trouwens geen rollenspel te doen bij de psychologische test?
Nee, geen rollenspel. Ik denk dat je dat soort dingen pas krijgt als je echt bij een vervoerder gaat werken.
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Caspar »

@ Ardan, klinkt exact hetzelfde als de test die een treindienstleider ondergaat! Kan je dat ook altijd doen. Wees trots op jezelf want er zijn niet zo gek veel mensen die door die concentratie testen heen komen. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Suus »

Naar aanleiding van die posts van Ardan zit ik mij af te vragen of ik recentelijk een machinist met een bril heb gezien :?
Laatst gewijzigd door Suus op zo 21 aug 2011, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Justin »

@Ardan
Jeetje, hele details! Maar wel leuk om te lezen hoe het er aan toe gaat. Spijtig dat je een negatief advies hebt, maar kijken of het na bezoek van de opticien wat beter gaat.

@Bee
Ja dat zat ik ook al na te gaan...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Ardan »

Haha, ik zit nu een tekenfilmpje te kijken op Boomerang waarbij een aantal mensen een vliegtuig besturen, en die hebben brillen gekregen zodat ze dan beter kunnen vliegen, maar het gaat juist slechter xD
Zo erg is het bij gelukkig niet, dat ik mijn trein ondersteboven ga besturen :lol:
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Justin »

Doet me denken aan Whacky Races :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Ardan »

Nee, weet niet hoe dat heet, maar met dat irritante liedje Stop the pigeon, stop the pigeon, stop the pigeon, stop the pigeon..
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Justin »

Dick dastardly & muttley dus :D!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten