Mag ik even kwijt #4

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Daniel »

Tja, maar na de avondspits was die restauratie zowiezo al niet meer open... die gaat tegenwoordig ook al rond 18.00 uur dicht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door M57 »

tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door tsov »

Ik zwaai vanaf de andere kant van de globe! Om precies te zijn een brakke onbeveiligde internetverbinding op de camping in Whakapapa Village in het Tongariro National Park, een gebied waarin onder andere de berg ligt die de rol van Mount Doom speelde in de Lord of the Rings-trilogie.
Het regent hier helaas al een uurtje of 60 bijna onafgebroken :( maar verder is het héél tof in Aotearoa (Maori voor Nieuw Zeeland :wink:)!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door tsov »

Voor degenen die zich dat nog niet hadden bedacht:
Afbeelding
Het is hier winter :wink:
Dus vanmiddag even hier naar boven geweest en in de sneeuw gewandeld :) Wat hier aan de voet van de berg aan regen is gevallen, is daar als sneeuw naar beneden gekomen, dus er lag een best pakje. 't Was wel ontiegelijk druk (voor Nieuw-Zeelandse begrippen dan -> denk aan ochtendspits in Roodeschool ofzo :P), maar dat is niet zo gek aangezien het weekend is en dit één van de slechts drie skigebieden op het Noordereiland is (de andere twee zijn aan de andere kant van de berg en eentje daarvan is alleen per 4x4 te bereiken :lol:); en op het Noordereiland wonen 3 van de 4 miljoen Kiwi's (zo noemen de Nieuw-Zeelanders zichzelf :wink:).
Geskied heb ik niet, maar waarschijnlijk komt dat nog wel op het Zuidereiland, waar de bergen veel hoger zijn en we wat meer tijd hebben :D
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Justin »

Hey Tsovvie! Ik ben wel jaloers op jou dat je zoveel reist hoor :(. Je hebt het zo te zien nog wel naar je zin :) :pos:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door mb90 »

Morgenochtend is het eindelijk zo ver, want dan mag ik ook op vakantie. :D Ik vertrek dan om 6:00 uur naar het Zuid-Franse Fuilla (60 km ten westen van Perpignan). Hopelijk wordt er iets ten noorden van Toulouse in de caravan overnacht, om dinsdagochtend of aan het begin van de middag in Fuilla aan te komen.

Als ik daar ben ben ik van plan om met de fiets van Fuilla naar beneden (4 km) naar het station van Villefrance-Vernet-les-Bains te gaan om vanaf daar naar Le Tour de Carol (station met 3 spoorbreedtes) met de Le Train Jaune te gaan en om via Perpignan naar grensstation Cerbère (aan de Middellandse Zee) te gaan. En de natuur is er ook nog eens erg mooi, dus er zullen genoeg foto's komen 8-). Of er nog langs-de-baan foto's komen vanuit Villefrance-de-Conflent weet ik niet. Er rijden namelijk vrij weinig treinen en als ze rijden staat de zon vaak verkeerd. Ook rijden de vaak een stuk hoger of op een viaduct en dat maakt het fotograferen niet makkelijker.

Ik hoop natuurlijk dat dit allemaal lukt, zodat jullie voldoende foto's van mooie spoorlijnen te zien zullen krijgen vanaf 8 augustus. :)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door waldo79 »

Doe je best :wink:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Karl »

Straks de CNL naar de stad der biertuinen, München, maar eens uitproberen...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daniel »

Zit ik vanmiddag op 't werk rustig te lunchen, komt er zomaar ineens zonder aanwijsbare reden een plafondplaat naar beneden vallen. Toch 'n vreemde gewaarwording...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Nielske1990 »

Zo was ik daarstraks in het bos aan het hardlopen, toen ik opeens een stronkje over het hoofd zag. Het had natuurlijk de hele dag geregend zodat ik met een mooie snoekduik in de modder belandde. :lol: (Kon de val gelukkig nog deels breken zodat alleen mijn handen en mijn broek smerig waren) :P
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door mb90 »

Mag ik even kwijt... dat het heerlijk is hier op vakantie in het Franse Fuilla. Heerlijk weer met temperaturen van rond de 30 graden en veel zon. Alleen vandaag was het te warm met 34 graden en weinig wind. Daarom naar het strand geweest, maar daar kwam later een zandstorm. Dus daardoor moesten we eerder weg, maar het was daarvoor erg lekker.

Van de treinreizen is de helft al voltooid. De Train Jaune heb ik al helemaal gedaan. Een erg mooie lijn. Bij La-tour de Carol kwamen alleen wat minder treinen dan ik dacht. De treinen naar Spanje zijn zelfs verbust. Maar, er zijn genoeg foto's gemaakt, want het was heerlijk weer. Ik ben flink verkleurd door het zitten in het open gedeelte van de trein.

Alvast een voorproefje van de foto's van de Train Jaune. Hier station Fonteprodeuse vanuit de trein richting La-Tour de Carol met een trein richting Villefrance:
Afbeelding

Morgen ga ik verschijnlijk naar Cerbere. Onderweg komt ook nog Perpignan aan bod. 8-) Alleen als er te veel wolken zijn gaat het naar een andere dag. Want, hoe minder wolken hoe scherper de foto's zijn en ik heb nog tot 6 augustus de tijd. :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Meltrain »

Zo, ik ben inmiddels weer terug van mijn reisje naar Zwitserland. :D
Foto's komen nog, net zoals alle andere verslagen die ik jullie nog schuldig ben. Ik hoop morgen met één verslag te beginnen (waarschijnlijk de SSN Limburg Expres) zodat ik die dan 's avonds kan posten. In elk geval heb ik nog een hoop te doen... :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door tsov »

Even een kort teken van leven vanaf de andere kant van de wereld! :)
Ik zit hier nu in het dorp Franz Josef Glacier, aan de voet van, je raadt het al, de Franz Josef gletsjer. 't Is nog steeds tof! :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door webguy »

En ook nog een gil van mijn kant van de wereld :) Ik zit al weer bijna 2 weken in de VS, en heb afgelopen weekend het OV onveilig gemaakt :) Vrijdag was ik in Washington DC, daar parkeerde we de auto buiten de stad en namen de metro naar het centrum. Geweldig systeem hebben ze daar om op saldo te reizen en daarnaast roepen ze ook alles erg goed om (2x - bij vertrek en bij aankomst). Maandag was New York City aan de beurt, daar hebben we een stuk in Manhattan met de Subway gedaan. Ook daar hebben ze een soort saldo-reis systeem, maar daar is je pas alleen bij de ingang nodig.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Karl »

Mijn duit in het zakje: gestrand in spoorwegknooppunt en metropool Buchloe ergens in het zuiden van het Duitse Bayern.

Afbeelding
Het is een spectrum.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Mark »

Fijne vakantie daar!

Op station Bussum Zuid staat een trein in de fik... :roll:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Meltrain »

Mag ik kwijt dat ik dit één van de meest geweldige acties ooit van NS vindt. :lol:
Zullen we met z'n allen even naar de tijdelijke heropening van station Stroe gaan? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Aking »

ik zit net die week in Budapest, dus ik ga dr niet bij zijn helaas :P

Maar ik wil wel even kwijt dat ik super veel zin heb in sziget 8-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Caspar »

Op Amsterdam centraal zaten 2 meiden op een trap, een beetje voorover hangend, waardoor hun string van achter tevoorschijn kwam. Komt er een blinde met zijn geleide stok de trap af... Prikt ie precies met die stok op het blote stuk bij 1 van die meiden van achter. Heb nooit iemand zo zien schrikken als die meid...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door STF »

Haha dat is lachwekkend! Meisie stond al op punt die man een klap te geven zeker, totdat ze doorhad dat ie blind was?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Op Amsterdam centraal zaten 2 meiden op een trap, een beetje voorover hangend, waardoor hun string van achter tevoorschijn kwam. Komt er een blinde met zijn geleide stok de trap af... Prikt ie precies met die stok op het blote stuk bij 1 van die meiden van achter. Heb nooit iemand zo zien schrikken als die meid...
Ze mogen wel eens omroepen dat trappen niet de bedoeling zijn om op te zitten... (het frustreert de reizigersstroom behoorlijk)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef: Ze mogen wel eens omroepen dat trappen niet de bedoeling zijn om op te zitten... (het frustreert de reizigersstroom behoorlijk)
Nounounou, dat valt ook wel mee bij spoor 15, waar toch de meeste mensen op de trap zitten somehow...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Vinny »

Spoor 15 geeft toegang tot het ProRail kantoor :twisted: (Maar je hebt gelijk, van dat spoor vertrekken tegenwoordig uiterst weinig treinen....)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Caspar »

Dit keer was het de trap bij spoor 13/14, een van de drukste dus. De trap naar 15 zit idd vaak vol met van die spaanse interrailtypes die daar uren doorbrengen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door tsov »

En weer een berichtje vanuit Nieuw-Zeeland. Ditmaal zit ik in Wanaka, een toeristisch oord in een werkelijk schitterende omgeving :D Het is hier winter, dus koud, en er zijn hoge bergen, dus ik heb vandaag en gisteren geskied! 8-) :pos: Werkelijk geweldige skigebieden, heerlijke sneeuw, ontzettend rustig, dus het was echt geweldig! :D
Morgen weer verder, nieuwe delen van het land ontdekken :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten