OVer je reiservaringen in augustus 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Ennes »

Gertjan schreef:
Dexter schreef:En wat gebeurt er op mijn laatste ritje op het laatste stopstation met mijn SLT voordat ein-de-lijk mijn zomervakantie zou aanbreken: Deurstoring! WAAAAAAAH! :twisted: Gelukkig was het makkelijk op te lossen.
Leuk he, die elektrisch aangestuurde deuren :mrgreen: Altijd leuk om die gezichten te zien van het treinpersoneel ... Deurstoring oja, hoe ging dat oaw met die kl*** deuren :lol:
HC erbij ... HC snap het nietmeer, Mcn erbij :roll: Aan de ene kant snap ik het wel, het is het 1e materieel van NS met elektrisch aangestuurde deurtjes, dus je moet even omschakelen. Maar zo moeilijk is het toch niet? in een GTW heb ik 2 minuten nodig (omdat je eerst je pols moet breken om de kast met de stotz open te krijgen met je sleutel)
Zo moeilijk is het niet hoor een SLT deur afsluiten, klep open - knopje uit - klep dicht,deurtje open - treeplank in - deurtje dicht (en vooral even op je sleutel duwen om vergrendeling op te heffen en polsen niet te breken) deur met juiste kracht in de vergrendeling duwen, en een stikker plakken :)

@ Dexter.. een Fijne deurstoringsloze vakantie!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Dexter »

@Ennes: Bedankt, ben er wel aan toe, lekker even 'ontsporen'! :Y
Ennes schreef:Zo moeilijk is het niet hoor een SLT deur afsluiten, klep open - knopje uit - klep dicht,deurtje open - treeplank in - deurtje dicht (en vooral even op je sleutel duwen om vergrendeling op te heffen en polsen niet te breken) deur met juiste kracht in de vergrendeling duwen, en een stikker plakken :)
Nee, maar wel als je te kort bent om de zekeringskabel van de bak boven de deuren los te kunnen maken, want die moet eerst los voordat de bak helemaal openkan. Als die kabel nog vast zit, gaat ie slechts tot een klein kiertje open, waar je jezelf helemaal in moet wurmen en dat is al een hele opgave als je er normaal bij kan, laat staan als je er niet bij kan.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

In tegenstelling tot wat gebruikelijk is stopte het Rotterdamse deel van de t1759 vandaag wat erg vroeg: de achterkant stond ongeveer bij de middentunnel. Nadat de eerste reizigers uit- en ingestapt waren werd dit dan ook nog maar even een stukje verder gereden zodat het Haagse deel ook nog langs het perron zou passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Gertjan »

Dexter schreef:Nee, maar wel als je te kort bent om de zekeringskabel van de bak boven de deuren los te kunnen maken, want die moet eerst los voordat de bak helemaal openkan. Als die kabel nog vast zit, gaat ie slechts tot een klein kiertje open, waar je jezelf helemaal in moet wurmen en dat is al een hele opgave als je er normaal bij kan, laat staan als je er niet bij kan.
"Dienstmededeling HC trein xxxx, kunt u mijn krukje even naar deur 5 komen brengen, ik heb een deurstoring en kom er niet bij" _O-
Ik ben overigens wel blij met die extra beveiliging .. heb al een keer bijna een klep van de deuren tegen mn harses gehad omdat iemand ineens die klep open staat te maken terwijl je ergens aan de zijkant van dat balkon in een kast staat te rommelen.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door microshit »

Geldermalsen is nu ook voorzien van TBP's, maar persoonlijk vind ik het niet staan onder de oude kap. Culemborg/Houten hebben nog CTA's hangen, dus ben benieuwd wanneer die aan de beurt zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Heel onopvallend naast de opgangen in de tunnel van station Amsterdam Amstel hingen A4'tjes met daarop de mededeling dat vanavond de paaltjes verplaatst worden en inchecken alleen in de tunnel mogelijk is. :roll: :roll: :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Ben benieuwd waar ze naartoe verplaatst worden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door STF »

Naar de fietsenstalling en het busstation? :lol:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door reisthijs »

Nee, naar het midden van het perron (vlak bij de trap), daar zijn net nieuwe paaltjes neergezet. :wink:

Van die sets van een GVB + NS paaltje met een groot roze bord erachter met overstapinstructies. Vanmiddag waren ze nog niet in gebruik dus blijkbaar gaan ze vanavond de oude paaltjes weg halen en de nieuwe aansluiten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door The best »

Vandaag weer eens met de bus gereden in Groningen. De chauffeur reed een halte voorbij, gebeurt toch met enige regelmaat.

Ik vind het wel chill dat ze nu in de bus de treinaansluitingen laten zien op dat scherm. Het is een klein iets, maar het maakt het toch wel makkelijker.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

In de bus die ik net had, had de chauffeur een mooi Windows-bureaublad op het InfoXX-schermpje :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door find_your_spot »

The best schreef:De chauffeur reed een halte voorbij, gebeurt toch met enige regelmaat.
Komt misschien omdat hij ook een mens is.
For Your Railroad Adventures
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door microshit »

Als niemand op het "Stop" knopje drukt en niemand bij de halte staat, kan ik me goed voorstellen dattie niet stopt.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door The best »

microshit schreef:Als niemand op het "Stop" knopje drukt en niemand bij de halte staat, kan ik me goed voorstellen dattie niet stopt.
Er was wel op het knopje stop gedrukt. Anders is het inderdaad zo logisch dat hij door zou rijden (er even van uitgaande dat er niemand bij de halte staat) dat ik het niet hier zou posten.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door webguy »

Vandaag een "afscheid van OV-kaart"-rondje gemaakt met wat voor mij nieuwe OV-verbindingen en rondje.
Het werd Ah - Ut - Ht - Bd - (Fyra) - Rtd - Dt - (tussenstop om een boek op te halen) - Tram 19 nr Leidschendam
Toen tram 6 ri. Centraal, en wilde overstappen op RandstadRail lijn E, maar stapte bij Mariahoeve al uit. Gelukkig kwam er al snel stoptrein nr NOI, en vanaf daar naar Rotterdam Centraal met nieuwe metros en nieuwe tunnel. Toen de s2800 nr Ut en s3100 nr Ah. Leuk rondje, lekker zonnetje, en langste overstap was 20 minuten in Utrecht. Was overigens veel veranderd in Utrecht, was dat even vergeten...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Toen ik langs het Amstelstation fietste vanavond stond Citea 1103 op het busstation als lijn 40. Ik vind hem op een hamster lijken, jammer dat de bus wit is in plaats van oranje :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmiddag even voor half vijf in lijn 47 stapte bij halte Europalaan werd die bus ingehaald door een lijn 71 naar Driebergen. Die hoort rond die tijd ook wel in die omgeving te zijn, maar moet toch echt rechtsaf op het Europaplein en niet rechtdoor waar ik 'm zag :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Ik zat in een DD-AR met mDDM in de s5700 en vlak voor de aansluiting van de Schiphollijn van de Oude Lijn ten noorden van Leiden Centraal kwam de trein behoorlijk snel tot stilstand en direct na stilstand viel de stroom uit. Na een vijftal seconden ging alles weer aan en reed de trein verder.

Ik zag ook een T7 op Leiden Lammenschans, maar ik heb niet gekeken of er op Alphen ook al geknutseld is met de CTA's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Milco »

Ik zat net een tijdje op deze webcam te kijken: http://80.101.151.153/view/index.shtml
Deze toont het Willemsplein in Arnhem, waar deze week ook de NS-bussen voorbij rijden.
Maar ik dacht dat deze altijd werden gereden door vervoerders als AMZ, Connexxion Tours en andere vervoerders, met voormalige lijndienstwagens. Vandaag (en morgen?) rijden er, zoals ik op de webcam zie, touringcars.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Marc »

Door een boom op het spoor reden er geen treinen tussen Valkenburg en Heerlen. Even voor negen uur stapte ik in Valkenburg uit de trein en daar heb ik een kwartier gewacht op een vervangende bus. Deze vervangende bus was een Veolia-Ambassador van besloten vervoer in Brabant-kleuren. Opmerkelijk genoeg reed deze bus rond met een flink gat in de ruit van de achterdeur :shock:. Het gat was niet afgeplakt of dichtgemaakt en steeds als de bus over een hobbel reed hoorde je wat glassplinters afvallen. Dit lijkt me zeker geen veilige manier om reizigers te vervoeren, zelfs als er helemaal geen bus beschikbaar was (wat ik me niet kan voorstellen op zaterdag) zou ik geen reizgers meenemen in deze bus...

De vervangende bus reed overigens niet langs de stations Schin op Geul en Klimmen-Ransdaal, maar via de A79 naar Voerendaal en van daar uit via de Woonboulevard naar Heerlen.

Edit: Via Twitter heb ik een foto gevonden van de betreffende bus: klik
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door deadlock »

find_your_spot schreef:
The best schreef:De chauffeur reed een halte voorbij, gebeurt toch met enige regelmaat.
Komt misschien omdat hij ook een mens is.
Sorry meneer maar we hebben per ongeluk uw linker ipv het rechterbeen afgezet.
- ach wat geeft dat nou, u bent ook maar een mens, docter!"
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Klaasje »

Wat is dat nou weer voor een waardeloze vergelijking... Iets wat je in een split-second moet beslissen nadat je iets gezien (of niet gezien) hebt. Of iets waar een paar uur voorbereiding aan vooraf gaat. :roll:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door find_your_spot »

deadlock schreef: Sorry meneer maar we hebben per ongeluk uw linker ipv het rechterbeen afgezet.
- ach wat geeft dat nou, u bent ook maar een mens, docter!"
Sommige buschauffeurs die in een stad werken krijgen per dag zo'n 200 tot 800 bushaltes voor hun kiezen waar ze binnen enkele secondes beslissen welke handeling ze moeten toepassen.

Lijkt mij dat een dokter geen 200 tot 800 beslissingen per dag moet nemen om te kiezen voor het linker of rechter been.

Hoe meer beslissingen en hoe vaker, deste groter de kans op fouten.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Geert »

Tja, en zelfs dan nog worden er verkeerde benen afgezet.

Gisteren zag ik in Den Haag op lijn 4K twee gekoppelde RandstadRails naar het centraal station rijden, dit is blijkbaar nieuw sinds deze week. Nog nooit eerder gezien, best lang zo :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Niet alleen buiten lijkt het wel herfst, ook in de Arriva 5412 is dat het geval. Alleen vallen daar de stopknopjes naar beneden...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten