Het grote computertopic! #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Het grote computertopic! #3

Bericht door Stefan »

Om nog even op mijn probleem terug te komen.. Ik had nog een USB wifi stickje gevonden, die aan m'n pc gehangen, drivers geïnstalleerd en spontaan begint de wifi van m'n pc zelf óók weer te werken. Vreemd. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Vervelende beperking van de drivers voor ingebouwde grafische chipsets van Intel, is dat bij het aansluiten van een beamer op de breedbeeldlaptop of breedbeeldresolutie op de beamer moet gebruiken, of 3:4 resolutie op de laptop, tenzij je voor Multiple Displays kiest, maar dan worden het twee beeldschermen naast elkaar, wat bij presentaties alleen praktisch is met powerpoint :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Klaasje »

Grafische chipsets van intel :X Dat is echt het enige waar ik me aan erger bij mijn laptop, als ik eerlijk ben.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Bee schreef:Vervelende beperking van de drivers voor ingebouwde grafische chipsets van Intel, is dat bij het aansluiten van een beamer op de breedbeeldlaptop of breedbeeldresolutie op de beamer moet gebruiken, of 3:4 resolutie op de laptop, tenzij je voor Multiple Displays kiest, maar dan worden het twee beeldschermen naast elkaar, wat bij presentaties alleen praktisch is met powerpoint :roll:
Je kan toch ook Clone doen? Je zit dan wel vast aan de 3:4 resolutie op je laptop, maar dat kan haast niet anders. Overigens kan het nog erger: m'n broertje heeft new een nieuwen Dell met Core i5 waarbij graphics op de processor gebakken zit, maar daarnaast ook nog een ATI kaart. Ouder macbooks hadden dat ook, maar je hebt dus switcheable graphics: gaat 'ie 1 seconden zwart en dan zit 'ie op de andere kaart. Alleen krijg je daarvoor bij Windows dus constant popups over, echt zeer irritant.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Ja, alleen het probleem is dat het scherm van de laptop (een HP ProBook) heel erg wazig wordt als daar een 4:3 resolutie op staat ingesteld.

Overigens zitten ook in nieuwe modellen van de MacBook Pro nog switchable graphics (alleen bij 15 inch of groter) maar is de softwarematige ondersteuning daarvan verbeterd. Eerst moest je de Macbook opnieuw opstarten geloof ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Overigens heeft dat niks met de drivers te maken, dat heeft alleen met de ondersteunde resoluties te maken. Je merkt het pas als er erg veel afwijking is tussen resolutie beamer en resolutie scherm.
Voor de switceable graphics moest je idd uit en weer inloggen geloof ik...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door deadlock »

webguy schreef:
Bee schreef:Vervelende beperking van de drivers voor ingebouwde grafische chipsets van Intel, is dat bij het aansluiten van een beamer op de breedbeeldlaptop of breedbeeldresolutie op de beamer moet gebruiken, of 3:4 resolutie op de laptop, tenzij je voor Multiple Displays kiest, maar dan worden het twee beeldschermen naast elkaar, wat bij presentaties alleen praktisch is met powerpoint :roll:
Je kan toch ook Clone doen? Je zit dan wel vast aan de 3:4 resolutie op je laptop, maar dat kan haast niet anders. Overigens kan het nog erger: m'n broertje heeft new een nieuwen Dell met Core i5 waarbij graphics op de processor gebakken zit, maar daarnaast ook nog een ATI kaart. Ouder macbooks hadden dat ook, maar je hebt dus switcheable graphics: gaat 'ie 1 seconden zwart en dan zit 'ie op de andere kaart. Alleen krijg je daarvoor bij Windows dus constant popups over, echt zeer irritant.
Mijn laptop met een nVidia kaart heeft dat ook maar ik merk er niets van. Je kan zelf ook niet switchen, dat gaat volledig autometatisch.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Mja, hier kan je aangeven of je "good graphics" of "long battery" wil, per applicatie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Thom91 »

Kreeg afgelopen week een mailtje dat we een nieuwe internet omgeving hebben op school. Ik denk net, check het even, doet het ut gewoon even niet. -.-
lekker bezig HvA! :X
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Alles werkt, behalve op de KSH, maar daar is het bijna af :-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Thom91 »

Link in de mail deed het gewoon niet :')
maja, ik snap het niet dus ik ga morgen wel even naar me ibo docent, die woont op een boot dus die weet zeker hoe het werkt *O*
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door deadlock »

En we hebben een kapot SAN! Fijne eerste werkdag 8-) :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door ODRAIL »

Even een kleine rondvraag:

Hoe kan ik de automatische updates van windows live essentials in windows 7 uitschakelen?

Heb me inmiddels de tandjes gezocht, maar het antwoord nog niet gevonden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

De updates van Live Essentials zijn volledig in Microsoft Update geïntegreerd. Je kan ze niet los van elkaar aan of uit zetten. Dat is overigens ook met recente versies van Office het geval :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Is geloof ik niet helemaal zo, er is als je een nieuwe Windows Installatie hebt een optie of je wel of niet "updates voor andere producten" wil zoeken. Ik geloof dat je het zo kan uitzetten (sorry, engelse Windows 7)
- Ga naar Windows Update
- Klik "Change Settings" in de linkerbalk
- De 3e vink gaat over Updates voor Microsoft Producten. Denk als je die uit zet dat je geen Office/Live Essentials updates meer krijgt... De 4e vink is misschien ook daarmee verbonden
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door deadlock »

Waar is mijn reactie gebleven?

In ieder geval google eens op 'disable live essentials update'
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door ODRAIL »

webguy schreef:Is geloof ik niet helemaal zo, er is als je een nieuwe Windows Installatie hebt een optie of je wel of niet "updates voor andere producten" wil zoeken. Ik geloof dat je het zo kan uitzetten (sorry, engelse Windows 7)
- Ga naar Windows Update
- Klik "Change Settings" in de linkerbalk
- De 3e vink gaat over Updates voor Microsoft Producten. Denk als je die uit zet dat je geen Office/Live Essentials updates meer krijgt... De 4e vink is misschien ook daarmee verbonden
Hartelijk dank voor het antwoord, heb even met de vinkjes gerommeld. Ik hoop dat het goed komt.
deadlock schreef:Waar is mijn reactie gebleven?

In ieder geval google eens op 'disable live essentials update'
Ik had al eens gegoogled op 'uitschakelen live essentials update', maar helaas niets gevonden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Geert »

Losse updates kan je trouwens sowieso verbergen als je ze niet telkens in de lijst wilt zien. Volgens mij rechtsklikken op de update en dan op 'verbergen' klikken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Na jaren van verbouwing is nu eindelijk het tweede gebouw van de Amstelcampus van de HvA af, waarbij men voor de grap ook maar meteen even de ICT overhoop heeft gegooid en ik kan je zeggen, er zitten nog wat bugs in :')

Alle computers voor studenten zijn eruit (wat ik vrij belachelijk vind, je kan niet iedereen verplichten een laptop te kopen!) maar de paar computers die nog over zijn, bijvoorbeeld voor de bibliotheekcatalogus, krijgen op de een of andere manier geen IP toegewezen, dus dat werkt allemaal niet. Maar de clue zit hem nu: de computers hebben de image van 2007 gekregen, terwijl de drivers die de computers nodig hebben voor het netwerk in de image van 2010 zitten. Maar de computers kunnen alleen de image van 2010 krijgen als ze verbinding hebben met het netwerk :X :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Bee schreef:(wat ik vrij belachelijk vind, je kan niet iedereen verplichten een laptop te kopen!)
Ach, de HAN Informatica en Communicatie Academie doet het ook al weer 4-5 jaar... Het kost ook wat om die PCs te aan te schaffen/onderhouden/bijhouden, en kan je verzekeren dat studenten her vooral voor lief nemen en veel regels negeren. Zou je zeggen dat collegegeld zakt, maar minder computers zou meer investeringen in Wifi/Netwerk moeten beteken. Dat dat ze nog altijd niet altijd lukt is punt 2 :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Voor ICT-opleidingen en creatieve opleidingen kan ik het nog begrijpen. Maar er zijn ook geen computers meer voor de educatieve opleidingen. Dat vind ik wel slecht.

Op mijn locatie kan ik zo een aantal studenten aanwijzen waarvan ik zeker weet dat ze geen computer hebben. Die houden bijvoorbeeld hun financiële administratie bij op een computer bij ons, of werken totdat het gebouw sluit aan hun werkstukken. Op een andere locatie zijn er diehards die tot 9 uur 's avonds doorgaan, die eten dan bij Sorbon wat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Geert »

Bee schreef:Maar de clue zit hem nu: de computers hebben de image van 2007 gekregen, terwijl de drivers die de computers nodig hebben voor het netwerk in de image van 2010 zitten. Maar de computers kunnen alleen de image van 2010 krijgen als ze verbinding hebben met het netwerk :X :')
Euhm, imagen gaat toch meestal buiten het OS om en dan heb je dat gezeur met drivers niet? (PXE boot)
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er nog studenten zijn zonder eigen computer (niet perse een laptop, maar wel een eigen pc). Onder welke steen leef je dan zeg :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Helemaal sinds netbook 200 euro zijn... Ok, ik was een student die amper wat uitgaf, te weinig werkte en amper bijleende, maar heb toch twee laptops in 4 jaar gekocht, rara...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Maar de computers kunnen alleen de image van 2010 krijgen als ze verbinding hebben met het netwerk :X :')
Dat is feitelijk onjuist.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Nieuw: Het anti-cookieregister, te vinden op http://www.youronlinechoices.eu/nl/
deadlock schreef:
Bee schreef:Maar de computers kunnen alleen de image van 2010 krijgen als ze verbinding hebben met het netwerk :X :')
Dat is feitelijk onjuist.
Tja, dat is wat een mannetje van de ICT tegen mij zei. Ik bemoei mij er maar niet mee, teveel ellende van die gasten gehoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten